Do Olafa...

Data: 2020-04-10 22:07:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...
Jak widać w innych wątkach -- zaintersowanie starociami duże.
[ale zainteresowani niewiele mają do powiedzenia...]

Ty chyba znasz się na tych hybrydach:
  https://allegro.pl/oferta/nowy-seagate-2-5-sshd-500gb-hybryda-7527424167
  83,40 pln -- ponoć nówka, nieśmigana...

Warto nad tym zastanowić się? Czy nie warto?
(nad dyskami -- nie nad ,,rozmówcami'')
Warto to kupić? Nie będzie co 5 sekund zatrzymywał się?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-11 01:56:36
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Do Olafa...
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 10 Apr 2020 22:07:11 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5e90d251$3$549$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :
[...]

Taki dysk jest zawsze lepszy od zwykłego dzięki pamięci flash, ale są pewne ograniczenia.
Pamięć jest jednokanałowa, więc odczyt z Flash to max 133MiB/s, zapisy nie podlegają
buorowaniu. W tyym modelu jest MLC(w SSHD Gen2 - poprzedniku - była SLC, więc niemal
niezniszczalna), dodatkowo dysk jest 5400, więc poprzedni model w niektórych testach go
pokonuje:

https://www.storagereview.com/review/seagate-sshd-thin-review-gen3-500gb-st500lm000

Maksymalny zysk czasowy przy ładowaniu systemu(po 2-3 restartach) to 30%, co do czasu
wczytywania aplikacji, to trudno oszacować, bo zysk jest głównie na tym, że w przypadku
danych czytanych z cache nie musi się przemieszczać głowica(z tego powodu największy zysk
będzie przy starcie systemu i na mocno pofragmentowanych danych).
O ile pamiętam, to ten model nie ma agresywnego parkowania głowicy(to raczej domena
dysków WD), ale nawet jeśli ma, to pewnie są programy do wyłączania tego parkowania na
stałe(tu mała uwaga, jeśli dysk nawet zaparkuje głowicę, to kręci talerzami dalej przez
jakiś czas, więc odparkowanie jest bardzo szybkie).
Czy  warto? Zawsze to lepsze od zakupu dysku bez pamięci Flash cache, ale do dysku SSD z
wydajnością jest daleko.

Data: 2020-04-11 03:27:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 6p029fdhnk79nraj3kmpafbhbm793jperj@4ax.com

Taki dysk jest zawsze lepszy od zwykłego dzięki pamięci flash,
ale są pewne ograniczenia. Pamięć jest jednokanałowa, więc
odczyt z Flash to max 133MiB/s,

Niezbyt wiele, ale dysk nawet tego nie daje.
Natomiast czas dostępu zapewne malutki.

zapisy nie podlegają buorowaniu.

To chciałem wiedzieć -- mnie głównie zależy na buforowaniu
drobnych zapisów, nie na szybkim ładowaniu systemu...

W tyym modelu jest MLC

To też mnie interesowało -- kiedyś pisałeś, że pod tym
względem jest coraz nowocześniej. ;) Chciałem wiedzieć,
czy tu jeszcze jest starodawna SLC...

Coś więcej wiesz o tej MLC? Wielowarstwowa? Cokolwiek...

[...]

Ładuję system raczej rzadko -- zwykle hibernuję lub usypiam.
F-S bym ładował, gdybym chciał przejść z systemu na inny system.
Na czas ładowania mogę zająć się czymś innym niż gapienie w ekran...

[...]

Więc nie jest prawdą, jakoby trzeba było czekać
2 s czy 3 s na reakcję po kilku minutach bezczynności?
Tak te (lub podobne -- Seagate) dyski kiedyś ktoś opisał
w necie -- i dodał, że nie można wyłączyć tego udogodnienia...

Czy  warto? Zawsze to lepsze od zakupu dysku bez pamięci
Flash cache, ale do dysku SSD z wydajnością jest daleko.

-=-

A używkę takiego warto kupić czy lepiej ominąć?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-11 14:50:09
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Do Olafa...
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Apr 2020 03:27:51 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5e911d34$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

[...]

O ile pamiętam, Seagate obiecywał write cache dla modelu Gen2(z SLC), ale nigdy tego nie
zrealizował. 8GiB to jednak trochę mało jak na buforowanie zapisów i odczytów
jednocześnie, w dodatku flash można łatwo zajeździć. Były jakieś medele zawierające 32GiB
cache, ale się o nich nie wypowiem(chyba nie są już produkowane).

[...]

To stare dyski, nie spodziewam się niczego nowoczesnego w ich konstrukcji, kontrolerem do
obsługi Flash, był jakiś specjalizowany układ(czort wie co, oznaczone ASIC na zdjęciu),
jak ci się chce, to sobie go w Google wyszukaj.
https://www.storagereview.com/wp-content/uploads/2013/03/StorageReview-Seagate-SSHD-Thin-Circuit-Board.jpg
Obok jest Flash, więc można poszukać w sieci jego specyfikację.
Co ciekawe, producenci podają TBW per year(ratet workload) nawet dla dysków tradycyjnych,
taki ST2000DX001 ma  <55TB/year:
Rated workload:
Average rate of <55TB/year. The MTBF specification for the drive assumes the I/O workload
does not exceed the average annualized workload rate limit of 55TB/year. Workloads
exceeding the annualized rate may degrade the drive MTBF and impact product reliability.

Toshiba serwerowa(HDWN180) ma <160TiB/year.

[...]

Jak napisałem, po pewnym czasie bezczynności głowica parkowała na rampę, a talerze
obracały się dalej, dopiero po jakimś czasie(nie wiem jakim, to trzeba sprawdzić w
dokumentacji, dla dysku ST2000DX001 podają 10-11 sekund) stawały, w jakimś modelu WD Blue
czy Green było to 30 sekund.
Co pamiętam:
- parametr E1(223) to łączna ilość parkowań na rampie(1354867)
- parametr 0C(12) ilość cykli włączenia/wyłączenia zasilania(818)
- parametr 04(4) ilość cylki start/stop napędu talerzy(993)
Niech facet z Allegro dośle odczyty SMART, to będzie coś wiadomo.
W nawiasach przykład, odczyty z mojego dysku ST2000LM003(nie SSHD), maksymalna
gwarantowana wartość parkowań na rampie dla tego dysku to 600K. 2x przekroczona.
Te uporczywe parkowania to były trudne do zwalczenia w dyskach WD, zdaje się, że Seagate
można było ustawić za pomocą Hdparm na stałe, do WD był Wdidle, ale czasem nie działał.
Takie parkowanie jest dobre dla dysków przenośnych(obraca się, głowica zaparkowania, jak
dostanie kopa, to głowica nie zrobi orki na nośniku).

Czy  warto? Zawsze to lepsze od zakupu dysku bez pamięci
Flash cache, ale do dysku SSD z wydajnością jest daleko.

-=-

A używkę takiego warto kupić czy lepiej ominąć?

Trudno powiedzieć, jeśli ma mały power-on hours(max 5000h i zero BS/Pending sectors) to
warto, ale jak 30000h to ja bym omijał, dodatkowo można poszukać dokumentacji producenta
i ją przeczytać(odnośnie tych czasów parkowania i zatrzymania talerzy oraz rated workload
na przykład).
Odczyty SMART przed zakupem obowiązkowo połączone z testami zapisu po zakupie(jak
ostatnio kupiłem dysk, to mu zrobiłem 6x cykl zerowanie/weryfikacja, co trwało cały
tydzień).
Generalnie, największy zysk jest w czasie odpalania systemu, zysk na czasie odpalania
aplikacji jest bardzo trudny do oszacowania, teraz nie poszukam, ale w testach czasami
podawali i jedno i drugie(trzeba pamiętać, że ten zysk obowiązuje dla konfiguracji
sprzętowej i programowej testera, u usera będzie inny na innej konfiguracji, w dodatku
będzie zależny od fizycznego układu plików na dysku).

Data: 2020-04-11 18:06:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

"Olaf Frikiov Skiorvensen" g8939fpqc1r6ob6ldcc26rn2sa0ghoo4a8@4ax.com

[...]

Gdyby zapisy były rozsądnie buforowane -- 8 GiB by starczyło na
wiele drobniuteńkich zapisów. Natomiast na odczyty przy 64W10
i programy typu Libre -- to jednak mało...

[...]

3 razy więcej.

[...]

Po 1 sekundzie?

bezczynności głowica parkowała na rampę, a talerze
obracały się dalej, dopiero po jakimś czasie(nie wiem jakim, to
trzeba sprawdzić w dokumentacji, dla dysku ST2000DX001 podają
10-11 sekund) stawały,

MASAKRA!

w jakimś modelu WD Blue czy Green było to 30 sekund.

Nadal strasznie...

Co pamiętam:
- parametr E1(223) to łączna ilość parkowań na rampie(1354867)
- parametr 0C(12) ilość cykli włączenia/wyłączenia zasilania(818)

Nieźle! Jak to wygląda w niehybrydach?

- parametr 04(4) ilość cylki start/stop napędu talerzy(993)

Czyli niemal stale kręci.

Niech facet z Allegro dośle odczyty SMART, to będzie coś wiadomo.

Używka już kupiona, ale chyba był pokazany SMART.
Nówki niewiele pokażą.

W nawiasach przykład, odczyty z mojego dysku ST2000LM003(nie SSHD), maksymalna
gwarantowana wartość parkowań na rampie dla tego dysku to 600K. 2x przekroczona.

W jakim czasie przekroczyłeś?

[...]

Ktoś rzuca zewnętrznymi dyskami?
Laptopami nie rzuca -- czy laptopy amortyzują?

[...]

Miał chyba ze 2 razy mniej.

i zero BS/Pending sectors) to

Miał więcej niż zero.

[...]

Mam dziwny problem z kupionym niedawno używanym HTS725050A9A364 -- chyba
należało go pomęczyć, przed wrzucaniem partycji systemowych... Eliminuję
wszystkie swoje błędy (do tej pory staranny nie byłem, ale problemów nie
miałem dużych z kopiowaniem partycji systemowych) softowe...

[...]

Mając kilka partycji systemowych z WXP i W10 na takiej hybrydzie raczej ;) nie
zobaczę tego zysku, chyba że stale będę bootował z tej samej partycji... Ale
po co mam tak czynić, skoro łatwiej hibernować w takiej sytuacji?...

Restartuję wyjątkowo:
 - gdy chcę mieć inny system
 - gdy wymaga tego stan po aktualizacjach OS czy aplikacji
   (tu raczej hybryda pogubi się)
 - na wszelki wypadek (ze trzy razy do roku?...)

-=-

Dzięki za informacje -- muszę zastanowić się nad tymi mówkami, ale być może już ich nie ma...

Tak czy siak -- do Acera nie chcę już hybrydy...

Jakbym do F-S kupił hybrydę -- to tylko dlatego, że potrzebny mi sprawny dysk...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-04-11 18:40:54
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Do Olafa...
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Apr 2020 18:06:47 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5e91eb90$0$555$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

[...]

To nie jest hybryda. To ST2000LM003.

[...]

Nie pamiętam tego niestety.

[...]

Sam kiedyś wstałem nie zdejmując słuchawek, pociągnąłem laptop i podpięty dysk -
laptomowi nieco rozbiłem obudowę, ale dysk zewnętrzny ocalał(wewnętrzny dostał BS, ale
działa dalej). Słuchawki dość solidne, więc zdołały zabrać laptop.

Trudno powiedzieć, jeśli ma mały power-on hours(max 5000h

Miał chyba ze 2 razy mniej.

i zero BS/Pending sectors) to

Miał więcej niż zero.

No to nie jest dobrze, radzę go kilka razy nadpisać, Victoria dobra, dodatkowo zrobić
kilka skanowań odczytem - przeallokuje błędne sektory.

Restartuję wyjątkowo:
- gdy chcę mieć inny system
- gdy wymaga tego stan po aktualizacjach OS czy aplikacji
  (tu raczej hybryda pogubi się)
- na wszelki wypadek (ze trzy razy do roku?...)

Wyłączam na noc. Więcej jak 2-3 dni bez wyłączania sprzętu nie trzymam(kiedyś potrafiłem
nawet miesiąc nie wyłączać, teraz tak nie robię. --

Data: 2020-04-12 01:49:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

"Olaf Frikiov Skiorvensen" our39fdtucean0v7hga65gevko3dcl3pf7@4ax.com

- parametr E1(223) to łączna ilość parkowań na rampie(1354867)
- parametr 0C(12) ilość cykli włączenia/wyłączenia zasilania(818)

Nieźle! Jak to wygląda w niehybrydach?

To nie jest hybryda. To ST2000LM003.

Myślałem, że to hybryda...

W nawiasach przykład, odczyty z mojego dysku ST2000LM003(nie SSHD), maksymalna

Istotnie -- napisałeś:
    ST2000LM003(nie SSHD)
Przepraszam za nieuwagę.

Więc teraz Seagaty tak mają w ogóle?
Mój 7200 rpm z GF nie wyłącza talerzy...

[...]

Mnie kiedyś spadł F-S w samochodzie z sedzenia na podlogę,
ale nie było BS. Ciężarówka wyskoczyła znienacka -- hamowałem
a laptop pracował obok mnie...

Miał w sobie niemal na pewno błękitnego WDC. To był kwiecień 2009 r.

Miał więcej niż zero.

No to nie jest dobrze, radzę go kilka razy nadpisać,
Victoria dobra, dodatkowo zrobić kilka skanowań
odczytem - przeallokuje błędne sektory.

Już kupiony -- zastanawiałem się zbyt długo...
Czyli wg Ciebie można było zaryzykować kupno i przejechac Viktorią?

Zostały (nie wiem, czy do tej pory) jedynie rzekome nówki -- dwakroć droższe...

Wyłączam na noc.

Ja -- prawie nigdy, o ile nie potrzebuję w wyniku
aktualizowania czy teraz, gdy skaczę z OSu na OS...

Po co? Gdy do F-S wstawiłem 2x2 GiB -- jedynie usypiałem całymi miesiącami...
(hibernacja odpada z uwagi na RAMdysk w pamięci, której WXP wprost nie widzi)

Acera też prawie nigdy nie wyłączam...
Hibernuję (gdy startuję z HDD) lub usypiam,(gdy startuję z SSD)...

Netbook pod 32W10 nie lubi hibernacji -- jest problem z odhibernowaniem,
ale W7S hibernowałem latami i hibernuję nadal...

Więcej jak 2-3 dni bez wyłączania sprzętu nie trzymam(kiedyś potrafiłem
nawet miesiąc nie wyłączać, teraz tak nie robię.

Ja tak mogę miesiącami... Tower stał miesiącami włączony i stale coś młócił,
bo był niezbyt szybki... Cos zapuszczałem na kilka dni... Dyski były ciche,
wiatrakom dałem 5 V, monitor wyłączałem...

Czasami SWAPu nie starczało -- wtedy PADAŁ!!!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-11 18:36:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

[...]

Ponad 2 godziny temu (czas liczę praniem w pralce, więc nieźle) zleciłem
kopiowanie 2 partycji -- 10 GB WXP i 60 GB 64W10. Problem w tym, że WXP
z zewnętrznego dysku na wewnętrzny, zaś 64W10 z wewnętrznego na ten sam
wewnętrzny, czyli zewnętrzny nie jest ruszany -- stale kręci...

WXP poszedł szybko. W10 idzie powoli, bo głowica szaleje po jednym dysku...
Na domiar złego stale coś na nim porządkuję...
Niech pomęczy się -- ma 51 °C, to chyba jeszcze nieźle.

Ten zewnętrzny to teraz Seagate 7200 rpm...

Nie ruszam go, bo nie mam czym -- jego partycje nie są podmontowane.
(nie mają liter)

Kręci, co słychać i ma 38 °C.

Błękitny WDC na sznurku często zatrzymuje się.

-=-

Zasilanie laptopa nie jest złe, skoro ciągnie:
 - Operę, w tym filmy
 - CPU na full
 - HDD wewnętrzny
 - naraz 2 HDD zewnętrzne
   (potrafiłem naraz z obu zewnętrznych pisać
   na wewnętrzny i jednocześnie weryfikować
   to, co już zapisałem na wewnętrznym)

Crystaliczny zauważył skok temperatury -- czyli 64W10 skopiował się...

Czas na reboot...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-11 18:42:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e91f21f$0$17345$65785112@news.neostrada.pl

Kręci, co słychać i ma 38 °C.

Crystaliczny zauważył skok temperatury -- czyli 64W10 skopiował się...

Crystaliczny nie był uruchomiony przez te godziny -- też nie szarpał.
(uruchomiłem podczas pisania postu)
Poza tym WDC w takich sytuacjach zatrzymuje się, choć Crystaliczny czuwa.
(być może to zależne od wersji Crystalicznego)

Teraz chwile grozy -- co w Boot.INI i w BCD...

Wewnętrzny HTS na luzie stygnie do 45 °C...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-12 01:30:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e91f3ab$0$552$65785112@news.neostrada.pl

Teraz chwile grozy -- co w Boot.INI i w BCD...

I co się stało? -- To się stało, co się miało stać...
(to z piosenki)

Odkręcanie ,,pomocy'' zajęło mi **godzinę**. Jeden partycjoner
,,naprawił'' po swojemu, drugi dorzucił swoje trzy grosze a trzeci
niczego nie poprawił, choć dorzucił partycje... I BCD, i Boot.ini
na kilku partycjach były nie do ruszenia!!! Gdy już dostałem się
do wnętrza, co zobaczyłem? -- ,,professjonal'' itd...

Ani słowa o tym, co mnie potrzebne! (PAE itd.) Na domiar złego
z litanii ;) (profilaktycznie wyliczam 9 partycji) zostały dwa
wpisy -- oba złe...

Dlaczego aż trzech użyłem? Bo pod WXP mam Paragony, pod W10 mam
inne a wszystko zakończyłoby się fiaskiem, gdyby nie partycjoner
pod DOSem na karcie SD... Stary Paragon -- nie jest nadopiekuńczy,
pyta, czy poprawić co trzeba, zezwala na wiele aktywnych,  nie jest
przesadnie kolorowy -- jest czytelny...

-=-

Tu zagwozdka: zleciłem dwukrotne kopiowanie tej samej partycji
WXP -- jeden raz poszło bezproblemowo, ale za drugim razem
Paragon zauważył błędy logiczne na źródłowej partycji...
Chyba na źródłowej -- głowy swej nie dam... Widzę słabo
i irytują mnie te niespodziewanki...

-=-

W jedno miejsce na HDD (na sam początek) kopiowałem partycję WXP
co najmniej 7 razy... Teraz jej używam do pisania tego postu
i chyba jest OK...

Jak było wcześniej? Za każdym poprzednim razem pierwszy raz
WXP uruchamiał się bez łaski, ale po restarcie miałem BSD!!!

BTW -- BSD widuję raczej ;) rzadko...
BARDZO rzadko!!!
Natomiast często jasnoniebieskie ekrany -- sprawdzanie dysków...
(logicznej ;) części -- filesystemów)

-=-

Jeśli ta sama partycja w innym miejscu dysku pracuje poprawnie
a na początku dysku zwisa tuż po restarcie... Jeśli tak jest
z różnymi kopiami WXP -- w tym miejscu dysku BSD, ale w innych
miejscach tegoż dysku (i na innych dyskach też) jest OK... To
co można sądzić? -- Na pewno wina staruszka!!!

Ale najwyraźniej była to wina softu!!
Ale jaka?!?!? Dlaczego WXP nie lubił tego akurat miejsca na HDD?!

Dlaczego kopiowałem tak wiele razy? Bo za każdym razem usuwałem
jakiś błąd niechlujstwa, ;) który wg mnie nie mógł powodować
problemu, ale ogólnie raczej ;) takie błędy należy eliminować...
Ponadto kopiowałem tam różne kopie WXP... Aż w końcu wkopiowałem
tam taką, która pracowała już stabilnie na tym dysku, ale w innym
miejscu tego dysku...

Dotąd nie miałem takich problemów ani razu!!!
Mam teraz 3 partycje z 64W10 -- każda poszła bezproblemowo!
(dwie poszły naraz i tak miało zostać, ale gdy pojawił się
problem z WXP -- jedną z tych partycji raz jeszcze skopiowałem)

Oraz 4 WXP -- ale aby były 4, kopiowałem je kilkanaście razy!
Po jakimś czasie chyba ;) skasuję i 2 WXP, i 1 64W10.

64W10, WXP i DOS uzupełniają się doskonale!!!
Czego nie zdołam spod tego OSu, to spod innego zdołam...

-=-

Mam tego dosyć! Zapowiadało się łatwo -- myślałem, że podepnę
do laptopa z Seagate oba dyski (WDC i HTS) i zlecę wrzucenie
czego trzeba w stosowne miejsca, po czym poprawię Boot.ini
oraz BCD i wstawię HTS w miejsce Seagate...

Jestem w szoku!!!!!!!

-=-

W10 jest znacznie juserfriendly niż WXP, ale partycjinery pod te OSy -- przeciwnie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-11 23:22:58
Autor: Adam
Do Olafa...
W dniu 2020-04-11 o 14:50, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
(...)
[...]

Z doświadczenia:
SSHD Seagate "od urodzenia" mają dziwne zapisy w Smart.
Pierwsze dwa dyski to nawet wymieniłem u dystrybutora, dopiero na kolejnych zauważyłem, że "taka ich uroda".

Niestety, teraz nie pamiętam, które liczniki podawały duże liczby.
Jeden lub dwa jeszcze mam, mogę po świętach sprawdzić.

Olaf, wiesz coś może na ten temat?
ST1000DX001

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-12 00:44:55
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Do Olafa...
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Apr 2020 23:22:58 +0200  doszła do mnie wiadomość  <r6tcfi$22r$1$Adam@news.chmurka.net>  od Adam <a.g@poczta.onet.pl>  :
[...]

Pewnie chodzi o read error rate i seek error rate
http://www.users.on.net/~fzabkar/HDD/Seagate_SER_RRER_HEC.html
No i dokument PDF od Seagate:
http://t1.daumcdn.net/brunch/service/user/axm/file/zRYOdwPu3OMoKYmBOby1fEEQEbU.pdf

Przykładowo z dokumentu:

Attribute ID 1: Raw Error Rate

Normalized Raw Error Rate = 10 * log10(NumberOfSectorsTransferredToOrFromHost * 512 * 8 /
(Number of sectors requiring retries))

Where the factor of 512*8 is to convertfrom sectors to bits.
The attribute value is only computed when the number of bits in the "transferred bits"
count is in the range 1010 to 1012.
The counts are cleared when Number Of Bits Transferred To Or From Host > 1012.
"Number of sectors requiring retries" does not count free retry or hidden retry.
Normalized Raw Error Rate is evaluated to a number between 1 and 166.

Raw Usage
Raw [3 -0] = Number of sector reads
Raw [6 -4] = Number of read errors.

Data: 2020-04-13 20:40:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

[...]

Jeśli nie hybrydę, to może takie coś:
   https://allegro.pl/oferta/dysk-hdd-seagate-st500lm021-500gb-7mm-8674022408
by móc ;) oglądać pornole:
   https://youtu.be/QOUfyq00BME?t=96
i nie tylko...

Zamierzam chyba ;) qpić oba -- i hybrydę, i takiego błyska...

   https://allegro.pl/oferta/nowy-seagate-2-5-sshd-500gb-hybryda-7527424167
   https://allegro.pl/oferta/dysk-hdd-seagate-st500lm021-500gb-7mm-8674022408

Pandemia nie odpuści zbyt szybko -- po co mi tedy smartfon z DF GNSS?
Zanim będzie mi taki potrzebny -- zapewne stanieje o dzisiejszą połowę...
Do tego czasu mogę obywać się bez smartfonu... Może nawet znajdę w jakimś
śmietniku MB do Asusa... I spróbuje podmienić -- może Max da się zreperować...

-=-

Stary Trawel HTS (HGST) pracuje poprawnie...
Ale na razie nie widzę używek dobrej cenie -- raczej
qszą nówki wygrzebane ze śmietnika...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-14 00:01:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Olafa...

   https://youtu.be/SywIiI-rn4g?t=227

zysk na czasie odpalania aplikacji jest bardzo trudny do
oszacowania, teraz nie poszukam, ale w testach czasami

-=-

Mnie nie przeszkadza długie ładowanie systemu -- czas ładowania
i zamykania można skrócić kilkakrotnie czyszczeniem MountedDevices
(NIE POLECAM -- ale chętnie czyszczę) czy ogólnie czyszczeniem
rejestru i rozumnym modyfikowaniem tego, co jest ładowane...

Mnie przeszkadzają permanentne lagowania...
Można ich uniknąć różnymi metodami:
 - RAMdyskiem
 - SSD do zapisów maluteńkich plików
 - SSD do wszystkiego
 - **chyba** Optane
   (dziś są śmiesznie tanie, ale oqpują slot M.2)
 - priorytetowaniem dostępu do dysku
   (tego w M$ nie ma, nie było i nie potrzeba...)
 - usypianie i hiberncja

Można też podczas ładowania zrobić (nie zlecić, ale zrobić) przelew...

--