Do P. Wycirowskiego - pytanie

Data: 2010-09-14 08:50:14
Autor: boukun
Do P. Wycirowskiego - pytanie

Użytkownik "Canucki" <canucki@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i6mm6p$i8u$1inews.gazeta.pl...
Czy posiada Pan, szerzej nieznana wiedze, aby Polacy podczas ponadstuletnich
zaborow, niejako korzystajac z okazji uwolnili sie od "niewolenia przez
urzednikow Watykanu" np. przechodzac masowo na prawoslawie lub chroniac sie
pod skrzydla kosciolow protestanckich?  Jak to sie stalo, ze Kosciol
Katolicki pod zwierzchnictwem Papieza ostal sie w Polsce?
Ciekawe jaka historyjke tym razem Pan wymysli?    :-)

Krzysztof Canucki

A jak mieli się Polacy uwolnić, kiedy juz Mieszko I nas zniewolił..., a potem żydomason Piłsudski...
Wszystko idzie odgórnie...

boukun

Data: 2010-09-14 11:54:20
Autor: Canucki
Do P. Wycirowskiego - pytanie

> [...]
>
> Krzysztof Canucki

A jak mieli się Polacy uwolnić, kiedy juz Mieszko I nas zniewolił..., a potem żydomason Piłsudski...

Przeciez wyraznie napisalem kiedy.  W ciagu 123 lat niewoli kiedy zaborcy
byli co najmniej przychylni odstapieniu od wiary katolickiej przez Polakow.
Prosze czytac ze zrozumieniem.
Proponuje tez aby uzgodnil Pan "prawidlowa" wersje historii Polski z Wycirowskim.
Pan twierdzi, ze "katolickiemu zniewoleniu" winny jest Mieszko I, pan W.
natomiast, ze niemiecki cesarz.  A swoja droga panska teoria jest dosyc ciekawa:  umocnienie niepodleglosci panstwa poprzez sojusz z wplywowym europejskim partnerem, ktory nie stanowi zagrozenia dla kraju a moze byc tylko pomocny - zniewoleniem?
Prawdopodobnie bez przyjecia chrzescijanstwa polskie plemiona podzielilyby
los zachodnich plemion slowianskich czy Prusow i zostalyby wchloniete przez
zywiol germanski.  Ale "co sie odwlecze, to nie uciecze" i dzisiaj dzieki
przyjeciu postawy leminga przez duza czesc Polskiego Narodu, taki scenariusz jest niestety znow mozliwy a nawet nieunikniony jesli Polacy sie nie przebudza.

Krzysztof Canucki

Data: 2010-09-14 15:01:24
Autor: Kostek Wycirowski
Do P. Wycirowskiego - pytanie

" Canucki"

Proponuje tez aby uzgodnil Pan "prawidlowa" wersje historii Polski z
Wycirowskim.

Historia Polski jest jedna, jednak Kościół próbuje ja tak samo przedstawiać jako powstałą dzieku Kościołowi, jak fałszuje również treści zawarte w Biblii i Nowym Testamencie. Naginając wszystko tak, aby owieczki wieżyły, że Bóg stworzył je tylko i wyłacznie po to, żeby same podstawiały grzbiet do strzyżenia.

Pan twierdzi, ze "katolickiemu zniewoleniu" winny jest Mieszko I, pan W.
natomiast, ze niemiecki cesarz.

To nawet pan, panie Canucki mojej odpowiedzi nie przeczytał? Nie napisałem wyraźnie, że cesarz był pośrednio winny "christianizacji" Polski?

[...]

Ah, jak to ładnie pan ujął. Wprowadzanie chrześcijaństwa mieczem, ogniem, gwałtem i torturami nazywa pan "wchłonięciem"?

[...]

Przebudzą, się, przebudzą i pogonią sukienkowych tam gdzie ich miejsce.

Krzysztof Canucki

Data: 2010-09-15 04:37:13
Autor: Canucki
Do P. Wycirowskiego - pytanie
Kostek Wycirowski <kozidupczyk@uni.de> napisał(a):
> [...]

przedstawiać
jako powstałą dzieku Kościołowi, jak fałszuje również treści zawarte w Biblii i Nowym Testamencie.

Z pewnoscia Mieszko I nie byl pierwszym wladca w ogole.  Znane sa zreszta imiona jego ojca i dziada.  Napewno tez w momencie przyjecia chrzescijanstwa
istnialo juz dobrze zorganizowane panstwo.  W roku 966 nie zdarzyl sie zaden
"hokus-pokus" i Polska nie powstala nagle i z niczego.  Ale nastapilo wydarzenie brzemienne w skutkach przez nastepne z gora tysiac lat.
Czy byly to tylko skutki negatywne jak Pan to usilnie przedstawia?
Przede wszystkiem Polska zaistniala jako partner waznej w owczesnym swiecie sily jaka byl kosciol katolicki.  Przyjecie chrzescijanstwa pozbawilo
niemieckich wladcow pretekstu do wprowadzenia tej religii sila na ziemiach
polskich i praktycznie dokonania podboju kraju i zgermanizowania Polakow. Niemcy dokonywali niejednokrotnie agresji na Polske (z roznym skutkiem)
niemniej sytuacja Polski dzieki przyjeciu chrzescijanstwa byla bez porownania bardziej korzystna politycznie.  Zreszta podobnie pozniej potoczyly sie losy Litwy, natomiast Prusowie opor przed przyjeciem tej ogolnoeuropejskiej religii przyplacili anihilacja.
Naginając wszystko tak, aby owieczki wieżyły, że Bóg stworzył je tylko i wyłacznie po to, żeby same podstawiały grzbiet do strzyżenia.

Pan Bog to nie fryzjer ani baca  :-)

> [...]

To nawet pan, panie Canucki mojej odpowiedzi nie przeczytał? Nie napisałem wyraźnie, że cesarz był pośrednio winny "christianizacji" Polski?

Otoz napisal Pan w watku:  SLD przegoni PiS? Zaskakujący sondaż

Autor: Kostek Wycirowski kozidupczyk@uni.de
Data: 13-09-2010, 14:13:28
From: "Kostek Wycirowski" <kozidupczyk@uni.de>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_SLD_przegoni_PiS=3F_Zaskakuj=B1cy_sonda=BF?=
Date: Mon, 13 Sep 2010 14:13:28 +0200

"Krzyż jest "Panie" Canucki symbolem zniewolenia Polaków przez urzędników Watykanu, narzuconym przez germańskiego władcę i jego "chrześcijańskich" kolegów"

Nie napisal Pan wiec wyraznie o POSREDNIEJ roli cesarza niemieckiego. A swoja droga smieszne jest, ze mnie Pan zarzuca nieznajomosc napisanego
przez Pana tekstu a sam Pan wlasnych slow nie pamieta badz nie rozumie   :-)
> [...]

Ah, jak to ładnie pan ujął. Wprowadzanie chrześcijaństwa mieczem, ogniem, gwałtem i torturami nazywa pan "wchłonięciem"?

Wchloniecie to skutek takiego postepowania.  Ale to stosowali Niemcy a nie Polacy.  Polacy natomiast byli zagrozeni takim wlasnie "pruskim scenariuszem".  I unikneli tego przyjmujac chrzescijanstwo.  Pozniej w podobny sposob uratowala sie Litwa - przy polskiej i czeskiej pomocy.

> [...]
> przebudza.

Przebudzą, się, przebudzą i pogonią sukienkowych tam gdzie ich miejsce.

Z czescia napewno przydaloby sie tak zrobic, zwlaszcza z tymi co to "bez wiedzy i zgody" ale likwidacja calego KK byloby dzialaniem niesprawiedliwym i szkodliwym.  Kosciol w dziejach Polski odegral w sumie pozytywna role.

Nadchodza ciezkie czasy i niewykluczone, ze zamiast przeciwko zacznie Pan walczyc po stronie Kosciola ("jak trwoga, to do Boga")

Krzysztof Canucki

Data: 2010-09-15 13:44:07
Autor: Kostek Wycirowski
Do P. Wycirowskiego - pytanie

" Canucki" <canucki.SKASUJ@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:i6pihp$p2i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zniewolenie całego narodu pod butem duchowieństwa na pewno nie można nazwać skutkiem pozytywnym.

Naginając wszystko tak, aby owieczki wieżyły, że
Bóg stworzył je tylko i wyłacznie po to, żeby same podstawiały grzbiet do
strzyżenia.

Pan Bog to nie fryzjer ani baca  :-)

Przestań pan, panie Canucki utożsamiać kościół z BOgiem.

Autor: Kostek Wycirowski kozidupczyk@uni.de
Data: 13-09-2010, 14:13:28
From: "Kostek Wycirowski" <kozidupczyk@uni.de>
Newsgroups: pl.soc.polityka

Nie napisal Pan wiec wyraznie o POSREDNIEJ roli cesarza niemieckiego.
A swoja droga smieszne jest, ze mnie Pan zarzuca nieznajomosc napisanego
przez Pana tekstu a sam Pan wlasnych slow nie pamieta badz nie rozumie :-)

To, że nie użyłem słowa POŚREDNIO - nie znaczy że nie o to mi chodziło. Przyjęcie chrztu było ucieczką przed narzuceniem tej cudownej "wiary" przez Cersarza, więc chyba wynika z tego jasno, że POŚREDNIO był on za to odpowiedzialny.

> [...]
> ciekawa:  umocnienie niepodleglosci panstwa poprzez sojusz z wplywowym
> europejskim partnerem, ktory nie stanowi zagrozenia dla kraju a moze > byc

Tak tą "niepodległość" - czytaj - zaprzedanie się obcemu mocarstwu z panem papieżem jako władcą - umocnili, że dzisiaj Polska jest zadupiem świata.

Sprecyzujmy - CHRZEŚCIJAŃSKI żywioł germański.

[...]

Aha, to przed śmiercią w płomieniach i z rąk zwyrodnialców z krzyżami na piersi trzeba się było ratować przyjmując ich religię "miłości bliźniego".

[...]

Z punktu widzenia kleszej bandy ta rola była jak najbardziej pozytywna.

Nadchodza ciezkie czasy i niewykluczone, ze zamiast przeciwko zacznie Pan
walczyc po stronie Kosciola ("jak trwoga, to do Boga")

O, i tu mamy cały problem z Pana wiarą, panie Canucki - pan nie wierzysz w Boga, pan wierzysz w kościół. No bo powyższe zdanie nie pozostawia chyba krztyny wątpliwości, że kościół identyfikuje pan z BOGIEM?

Data: 2010-09-14 18:25:56
Autor: boukun
Do P. Wycirowskiego - pytanie

Użytkownik " Canucki" <canucki.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i6nnpb$pvq$1inews.gazeta.pl...

> [...]

przyjeciu postawy leminga przez duza czesc Polskiego Narodu, taki scenariusz
jest niestety znow mozliwy a nawet nieunikniony jesli Polacy sie nie

W DDR-owie i Czechach nie ma już chrześcijaństwa, czytaj ciemnogrodu...
Tamte narody się przebudziły i zrzuciły jarzmo zniewolenia...
Każdy reżim podbijając naród potrzebuje do wsparcia kościoła. Kościół zawsze, ale to zawsze służył władzy, nigdy narodowi. Nawet za tzw. komunizmu, kościół służył władzy i był jej potrzebny w trzymaniu w ryzach biednego polskiego narodu. Konflikt między władzą a KOSCIOŁEM JEST SZTUCZNY. Tak trzymają naród, żeby się nie uwolnił, wtedy mają żer. Bo gdyby naród się uwolnił, nie potrzebny by był kościół, nie byłoby kościoła, chyba logiczne...

boukun

Data: 2010-09-14 20:50:33
Autor: jadrys
Do P. Wycirowskiego - pytanie
  W dniu 2010-09-14 18:25, boukun pisze:

> [...]

Każdy reżim podbijając naród potrzebuje do wsparcia kościoła. Kościół zawsze, ale to zawsze służył władzy, nigdy narodowi. Nawet za tzw. komunizmu, kościół służył władzy i był jej potrzebny w trzymaniu w ryzach biednego polskiego narodu. Konflikt między władzą a KOSCIOŁEM JEST SZTUCZNY. Tak trzymają naród, żeby się nie uwolnił, wtedy mają żer. Bo gdyby naród się uwolnił, nie potrzebny by był kościół, nie byłoby kościoła, chyba logiczne...

No, tak z grubsza biorąc to  masz całkowitą rację.. Ale prawie całkowitą. Nie należy zapominać też o tym że w ciężkich czasach kościół bywał też ostoją polskości.

Do P. Wycirowskiego - pytanie