Do Pszemola - jeĹźdżę po TadĹźykistaQ1|Bxž

Data: 2018-01-14 09:58:58
Autor: Shrek
Do Pszemola - jeĹźdżę po TadĹźykistaQ1|Bxž
W dniu 14.01.2018 o 00:32, Marek S pisze:

Konsekwencja #3
Wracając do domu przyglądałem się jednemu z wjazdo-zjazdów na obwodnicy 3miejskiej. Jest on naprawdę dłuuuuugi. Jeśli założyć, że skrzyżowanie jest tak samo długie,

To warszawska S8 od powązkowskiej do marek byłaby jednym wielkim skrzyżowaniem;)

2. Temat wyprzedzania 3cim pasem do jego końca (np. na obwodnicy 3miejskiej)

Chodzi o to czy zjeżdżać z tego pasa w środku / na końcu i inne warianty.

A więc próba zjechania z pasa gdzieś w jego połowie jest zwykle przyczyną korków. Nie powinno się tego czynić, ale... jazda do końca i zjazd na pas prawy wymusza zmianę pasa. Obowiązują przepisy dla zmiany pasa _póki co_. Dojedziesz do końca, burak #1, #2, #N uzna Cię za cwaniaka - stoisz i czekasz.

Kurcze na palcach jednej ręki mógłbym policzyć sytuacje, gdzie ktoś mnie nie chciał wpuścić. Gdzie wy jeżdzicie? A w Tadżykistanie;)

4. Wyprzedzanie na drodze 2 jezdniowej, 2 pasmowej z rozdzielonymi kierunkami ruchu przez barierki, poza obszarem zabudowanym.

Zanim coś napiszę: popatrzcie w Google Maps na początek obwodnicy od strony Gdyni. Ten przypadek przytaczam. Wolną czy nie wolno wyprzedzać prawym?

Jak są wyznaczone pasy to wolno praktycznie zawsze (o ile są dwa oczywiście, bo inaczej to by było poboczem;). Wyjątkiem jest droga po dwa pasy w każdą stronę bez rozdzielenia jezdni w niezabudowanym. Gdzieś podobno takie istnieją. Nawet ktoś kiedyś linka w mapsach zapodał, ale ja osobiście nigdy taką nie jechałem.

Data: 2018-01-14 13:53:05
Autor: Marek S
W dniu 14-01-2018 o 09:58, Shrek pisze:

Kurcze na palcach jednej ręki mógłbym policzyć sytuacje, gdzie ktoś mnie nie chciał wpuścić. Gdzie wy jeżdzicie? A w Tadżykistanie;)

Na obwodnicy 3miejsciej to częsta sytuacja. Oczywiście jeśli ruch jest mały, to nie ma kto blokować zjazdu z lewego na prawy. Przy dużym ruchu, gdy auta prawie stoją, normą jest, że trzeba szukać kierowcy, który wpuści.

Ale nie o tym jest mowa lecz o przepisach. Jeszcze przez parę miesięcy trzeba będzie liczyć na uprzejmość tych z prawej. Potem uprzejmość stanie się obowiązkiem.

I jeszcze jedno: to nie ja wymyślam przepisy PoRD. Tak więc nie wiem czy jest sens rozważania jakie elementy kultury stosują na s8 a jakie S6 i w związku z tym czy jest sens czegoś nowego wprowadzania do przepisów czy nie.

[...]

Dwa pasy w każdą stronę? Nie tak działa przepis. Mowa jest o dwóch pasach w jedną "naszą" stronę. Nie jest ważne ile pasów jest na jezdni obok. A takie z kolei często spotykam. Szczególnie przy podjazdach na wzniesienia robi się je po to by ledwo dające radę ciężarówki nie tamowały ruchu. Oto przykład z sieci.

http://www.drogigminneipowiatowe.pl/template/d/uploads/media/default/0001/01/7d729799181216b77bd3751d9822466410ba3e22.jpeg

Z rękawa jestem wstanie podać kilka takich miejsc z moich okolic.

Owszem, powstają bzdurne rozwiązania w postaci zamiany środkowego pasa w w pas rozdzielający zwężając tym samym jezdnię i powodując mega korki: patrz droga z Redy do Władysławowa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-14 15:43:17
Autor: Shrek
W dniu 14.01.2018 o 13:53, Marek S pisze:

[...]

Racja.

Shrek

Do Pszemola - jeĹźdżę po TadĹźykistaQ1|Bxž