Do Trybuna -- tylko do Trybuna

Data: 2020-05-08 12:41:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna
Inni [w tym i ja] nie mogą czytać tego wątku!

 - zamknięcie 64W10 startującego z początku hybrydy trwa 50 sekund
 - start 64W10 z początku hybrydy trwa 80 sekund wg mnie licząc od
   momentu wybrania systemu w bootmenadżerze
 - start 64W10 z początku hybrydy trwa 54 sekund
   wg jakiegoś programu nadzorującego

Zapewne te czasy można skrócić czystką w MountedDevices, ale
nie teraz mam na to ochoty.

Gdy hybryda nauczy się stosownego wspierania się SSD,
być może te czasy zmaleją.

W MountedDevices mam 99 wpisów -- właśnie policzyłem.
[albo 109 -- nigdy nie byłem mocny w liczeniu]
Skasowanie tego wszystkiego i ponowne wpisanie
potrzebnych informacji dałoby zapewne WYRAŹNE
skrócenie czasu zamykania i startowania, ale
mnie na tym czasie zależy tak sobie a czystka
może wprowadzić jakieś zawirowania zżerające czas...

-=-

System pracuje bardzo sprawnie, bez lagowania.
Wąskim gardłem staje się wolne łącze internetowe -- 5 Mb/s czy 10 Mb/s.
(irytujące są lagowania związane z otwieraniem
stron WWW i poruszaniem się po stronach WWW)

Być może zwiększenie tej szybkości niewiele by
pomogło -- być może lagowanie jest wywoływane daleko stąd...

-=-

Podczyszczę jeszcze ten system i sklonuję na NVMe.
Może z klonowaniem zaczekam do majowej aktualizacji.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-05-08 13:43:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb53776$0$17342$65785112@news.neostrada.pl

[...]

32WXP na VBoxie pod 64W10:
 - zamykanie trwa 18 sekund
 - pełny (zamknięcie i ponowne uruchomienie) restart trwa 28 sekund,
   w tym ręczny wybór systemu w bootmenadżerze, bo na VBoxie też mam
   sklonowane partycje systemowe
w tle (pod 64W10 gospodarza) porno ;) o WWysockim i kilka innych stron WWW...

[znów parada, święto, albo jeszcze co...]

    https://youtu.be/c9_GvG63ssk

WW. czasy zapewne też można by skrócić czystką w MountedDevices.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-09 16:57:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb545fc$0$536$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Czas startu zależy mocno nie tylko od sprzętu, ale także od obciążenia
systemu -- pusty/czysty (tuż po zainstalowaniu) system ładuje się szybciej
niż system obarczony masą dodatków, które trzeba uruchamiać podczas startu...
Te dodatki można też umiejętnie (bądź nieumiejętnie) skonfigurować i rozlokować
na dyskach...

Twój test zatem mógłby być dobry tylko wtedy, gdybyś porównywał czas startu
systemu tuż po instalacji, ale i tu jest problem, bo hybryda SSHD ponoć
uczy się, więc chyba trzeba by zainstalować czysty system i wielokrotnie
restartować -- co taka praca ma wspólnego z tak zwanym życiem? Co można
uzyskać na pustym systemie? Edge/IE i OE?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-05-10 10:25:23
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

Oczywiście biorę pod uwagę rozmiar systemu przy liczeniu czasu startu. Laptop, przed kilku laty gdy instalowałem 10 startował tak że nie sposób było zobaczyć ekran logowania, cały start to coś około 10sekund. Dzisiaj waży 6-7 razy więcej i uruchamia się w granicach 40sekund. Możliwe że prędkość startu z SSD jest szybsza, ale bardzo trudno ją zaobserwować.

Data: 2020-05-10 22:51:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eb7ba71$0$17350$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Z SSHD dziś 64W10 uruchamiał się:

 - w niespełna 40 sekund wg mnie z zegarkiem
 - w 50 sekund wg programu nadzorującego,

ale co z tego, że start trwa tak krótko, skoro przez kilka minut
(łącznie do 5 minut) po starcie dysk systemowy jest zajęty w 100%
czytaniem czegoś?

Możliwe że prędkość startu z SSD jest szybsza, ale bardzo trudno ją zaobserwować.

   prędkość startu szybsza

Piłeś? -- nie pisz!

U mnie łatwo zauważyć różnicę w czasie
pomiędzy startami tego samego 64W10 z:
 - HDD
 - SSHD
 - NVMe.

-=-

Jak u Ciebie z temperaturami? -- temperatura SSD jest cieplejsza ;)
niż temperatura HDD? Umiejętności Twe są teraz umiejętniejsze niż
przed laty? Waga Twa waży ważniej?... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-12 11:46:27
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

Wg Speccy HDD 27, SSD 33stopnie. i tak nawiasem - CPU 37, PG 25, grafika 28 stopni C.

U mnie akurat idzie to jakoś w odwrotnym kierunku niż u innych. - przed kilkunastu laty sam pisałem skrypty, montowałem blaszaka itp, na dzień dzisiejszy moja wiedza w tym temacie to sporo poniżej wiedzy podstawowej.

Data: 2020-05-10 10:24:27
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

VB nie może być jakimś wyznacznikiem czegoś, a zwłaszcza prawdziwej sprawności dysku czy systemu.

Data: 2020-05-10 22:52:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eb7ba3a$0$17350$65785112@news.neostrada.pl

VB nie może być jakimś wyznacznikiem czegoś, a zwłaszcza prawdziwej sprawności dysku czy systemu.

Keszowanie wyłączne -- jeśli to masz na swej myśli.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-10 10:23:45
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna
[...]

A więc gdyby przyjąć że start 10ki odzwierciedla całą sprawność dysku to hybryda jest chyba złym pomysłem. Z HDD startuje szybciej. Z drugiej jednak strony ktoś widzi sens w takich dyskach..

Też uważam że opóźnienia systemu związane z netem to głównie za sprawą słabego łącza a nie samego komputera.

"Majowej", czyli można liczyć na jakiś sierpień-wrzesień.. ;-)

Data: 2020-05-10 11:19:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eb7ba10$0$17350$65785112@news.neostrada.pl

A więc gdyby przyjąć że start 10ki odzwierciedla całą sprawność
dysku to hybryda jest chyba złym pomysłem. Z HDD startuje szybciej.

Z HDD nie startuje szybciej niż z SSHD, ale i porównania nie było
dobrego, bo start z HDD był bez wsparcia SSHD, zaś start z SSHD
był wspierany HDD.

 - był start z HDD wspieranego Evo
 - był start z SSHD wspieranego HDD i Evo

Nadto start z SSHD jest bezswapowy, bo musiałem wyłączyć swap
na czas literaturowania po klonowaniu a później nie włączyłem,
bo czyszczenie śmietników nie wymaga wielkiej pamięci... Po
sklonowaniu W10 podczepił pod 'E' złą partycję, na której
założył swapfile a zdjęcie literki z partycji, na której
jest swap nie jest możliwe -- trzeba najpierw wyłączyć
swap i przebootować.

Z drugiej jednak strony ktoś widzi sens w takich dyskach..

W10 pracuje znacznie żwawiej, gdy startuje z SSHD, ale wtedy
mam podział na 4 dyski: RAMdysk, SSD, SSHD i HDD.

Gdy W10 startował z HDD, był podział tylko na 3 dyski:
RAMdysk, SSD i HDD.

Też uważam że opóźnienia systemu związane z netem to głównie
za sprawą słabego łącza a nie samego komputera.

"Majowej", czyli można liczyć na jakiś sierpień-wrzesień.. ;-)

Prorokiem nie jestem, ale trochę zaczekam.

-=-

Dobrym wyznacznikiem wykorzystania dysków jest wykorzystanie CPU.
 - system na NVMe -- CPU podczas lagowania na 100%
 - system na HDD -- CPU podczas lagowania na 25%
 - system na SSHD -- CPU podczas lagowania na 100%.

Ale (o czym pisałem wyżej dwukrotnie) start z SSHD to wspieranie się HDD.
Nierzadko oba dyski (SSH i HDD) są zajęte w 100%.

-=-

start z SSHD:
    na HDD:
     - Kesze przeglądarek
     - część zainstalowanych programów
     - ma też być tam swap
     - softłerdistribuszyn
    na SSHD:
     - partycja systemowa
     - hiberfile
    na NVMe:
     - część zainstalowanych programów
    na RAMdysku:
     - część zainstalowanych programów
       (akurat żaden z tego pożytek)
     - pliki tymczasowe
       (z tego pożytek bardzo duży)

start z HDD:
    na HDD:
     - Kesze przeglądarek
     - część zainstalowanych programów
     - swap
     - partycja systemowa
     - hiberfile
     - softłerdistribuszyn
    na NVMe:
[...]

U mnie pomiędzy startem z NVMe i startem z HDD jest mababrycznie duża różnica.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-12 11:46:57
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

Swoje zdanie opieram tylko na doświadczeniu z HDD i SSD SATA.. SATA2 żeby była całkowita jasność.

Data: 2020-05-12 18:47:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eba7091$0$515$65785112@news.neostrada.pl

U mnie pomiędzy startem z NVMe i startem
z HDD jest mababrycznie duża różnica.

Swoje zdanie opieram tylko na doświadczeniu
z HDD i SSD SATA.. SATA2 żeby była całkowita jasność.

Start 64W10 z SSHD to wg mnie 40 s. (licząc od klepnięcia
we włącznik do czasu, gdy można już coś klepać na pulpicie
itp. -- wliczając w to ręczny wybór systemu) a wg programu
monitorującego niemal 50 s -- nie wiem, od kiedy do kiedy.
(sprawdziłem to wielokrotnie -- przed dwiema godzinami
ostatni raz)

Ale i co z tego -- po uruchomieniu system szarpie dyskiem
systemowym niemal w 100% przez kilka minut... Gdyby system
był na NVMe -- w tym czasie nie byłoby lagowania...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-13 00:30:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ebad433$2$511$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Mam za sobą pierwszą większą aktualizację na SSHD. Pełen restart
trwał ponad 3 minuty a program monitorującego uznał, że start
trwał 80 s.

Ale nie był to pierwszy restart po tej aktualizacji.

Po zaktualizowaniu dałem restart i zasnąłem, bo trochę brakowało
mi snu a nie zapowiadało się na szybkie zamknięcie -- procenty
okołoaktualizacyjne wzrastały powoli... Kiedy po paru godzinach
sprawdziłem, laptop był zmrożony (myślałem, że aktuazlicja nie
powiodła się lub choćby pokładowa mysz zdechła) ale przyjął
polecenie restartu i ostrzegł mnie przed możliwością utraty
niezapisanych itd...

Po tym wszystkim restart trwał ponad 3 minuty -- wliczając
w to ręczny wybór systemu.

Kolejny restart:
 0:14:40 klepnięcie w restart
 0:16:40 pojawinie się logo Acera
 0:18:55 możliwość pisania czegokolwiek
program monitorujący uznał, że start trwał 69 s.

-=-

    wersja 1909
    18363.836 -- kompilacja systemu operacyjnego

Kiedyś to chyba można było skopiować do schowka -- teraz
musiałem przepisać to ręcznie cyfra po cyfrze...

-=-

Najbardziej czasochłonne w tych restartach jest
mierzenie czasu, liczenie, opisywanie na grupie...

-=-

Czas zamykania może zależeć od liczby wpisów w MontedDevices -- ostatnio
sporo merdałem z różnymi dyskami via USB, więc tych wpisów mam sporo.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-25 11:04:48
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

A podobno mamy XXIwiek i latamy na księżyc.. Tylko jakoś nikt nie może wymyślić/stworzyć sprawnego OSu do komputerów. Samo zresztą urządzenie, ten tzw komputer też pozostawia wiele do życzenia pod względem sprawności  działania.

Data: 2020-05-25 13:33:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ecb8a2e$0$505$65785112@news.neostrada.pl

A podobno mamy XXIwiek i latamy na księżyc..

Kto w XXI wielu poleciał na Księżyc?
Znów piszesz po pijaku czy ludzkość coś przede mną ukrywa?

Tylko jakoś nikt nie może wymyślić/stworzyć sprawnego OSu do komputerów.

Pól wieku temu były sprawne, niemal bezbłędne.
(mniejsze potrzeby, mniejsze komplikacje, mniejsza
konkurencja, wyższe ceny, odleglejsze terminy,
mądrzejsi odbiorcy...)

Samo zresztą urządzenie, ten tzw komputer też pozostawia wiele do życzenia pod względem sprawności działania.

Bijta brawo producentom softu i hardu, obijajta mordy
tym, którzy znajdują błędy -- będzie jeszcze lepiej. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-26 08:53:32
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ecb8a2e$0$505$65785112@news.neostrada.pl

A podobno mamy XXIwiek i latamy na księżyc..

Kto w XXI wielu poleciał na Księżyc?
Znów piszesz po pijaku czy ludzkość coś przede mną ukrywa?

No tak, kogo teraz jeszcze interesuje księżyc.. Współczesne "osiągnięcia" to co najmniej Mars i to co powyżej.

[...]

"polscy naukowcy" podobno zrobili cudo techniki - "marsjański łazik", tymczasem ziemscy inwalidzi nadal w siermiężnych pojazdach wymyślonych kilkadziesiąt lat temu..

[...]

Bójta się się Boga i wójta.

Data: 2020-05-29 20:37:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eccbced$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

No tak, kogo teraz jeszcze interesuje księżyc.. Współczesne "osiągnięcia" to co najmniej Mars i to co powyżej.

Poniżej -- też: Słońce, Merkury, Wenus... ;)

"polscy naukowcy" podobno zrobili cudo techniki - "marsjański łazik", tymczasem ziemscy inwalidzi nadal w siermiężnych pojazdach wymyślonych kilkadziesiąt lat temu..

Gdzie widujesz te siermiężne pojazdy?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-25 11:03:36
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

Widać 10ka jakimiś innymi prawami się kieruje przy uruchamianiu niż rodzaj nośnika (HDD<->SSD). Pod 7ką jest to dzień a noc, pod 10ką trudno zauważyć szybszy start z SSD.

Data: 2020-05-25 11:31:35
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Do Trybuna -- tylko do Trybuna
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 May 2020 11:03:36 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ecb89e6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>  od Trybun <LeMxCh@jahu.cb>  :

[...]

Nan twoim miejscu zainteresowałbym się tym(technologia szybkiego startu):
https://www.download.net.pl/windows-10-szybki-start-jak-wlaczyc-i-wylaczyc/n/7829/
To jest w W10 i(o ile pamiętam) W8, de facto wykorzystuje to hibernację, z tego powodu
możesz nie widzieć różnic w starcie HDD/SSD.

Data: 2020-05-25 14:33:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Olaf Frikiov Skiorvensen" bq3ncflrbtdeqshq7ncq24i4vlmfsk00g7@4ax.com

[...]

Czym różni się 'szybki start' od 'hibernacji'?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-25 14:58:03
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Do Trybuna -- tylko do Trybuna
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 May 2020 14:33:56 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ecbbbe1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

[...]

Trochę info w sieci jest na ten temat, ja osobiście to wyłączam, bo mam po kilkla
systemów i czasami są kłopoty:
https://www.e-pilas.com/fast-startup-szybki-start-windows/

Data: 2020-05-25 15:27:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Olaf Frikiov Skiorvensen" p4gncf9t1fj280kf59rn3lgt1c03ngmv4o@4ax.com

Czym różni się 'szybki start' od 'hibernacji'?

Trochę info w sieci jest na ten temat,

W 5 słowach nie można streścić? ;)

ja osobiście to wyłączam, bo mam po kilkla
systemów

Też mam wszędzie kilka. Z hibernacją bywają problemy:
 - F-S nie chciał podnieść się i nie dał se zajrzeć do BIOSu
 - netbook pod W7S raz za razem krzyczy, że ,,układowe'' nie
   wyrobiło się i radzi mi zacząć od nowa, po czym (jeśli nie
   posłucham) wywraca się...
 - tenże netbook pod 32W10 ucegla się na kilkanaście wcisków ;)
   włącznika... (pisałem o tym -- inni też mają z tym tenże problem)

i czasami są kłopoty:
https://www.e-pilas.com/fast-startup-szybki-start-windows/

-=-

Co jakiś czas słyszę start któregoś z dwóch HDD tkwiących w F-S -- chyba
tego, który jest w adapterze, a właśnie tam jest w tej chwili partycja
systemowa na Toshibie 320 GB; swapfile jest na normalnym HDD, na Starcu HTS...

Ale może mylę się? -- może raz za razem startuje HTS ze swapfilem?...

Ostatnia rozbiórka laptopa ukazała niedokręcone wkręty wiatraka;
dokręciłem i (zgodnie oczekiwaniami) jest znacznie ciszej przy
dużych obrotach... Jest ciszej, więc wyraźnie słyszę periodyczne
startowanie któregoś z HDD...

Liczba włączeń pokazana w SMART nie zwiększa się od tego.
(stale -- Toshiba ma 1364 i HTS ma 329)

Piszę pod WXP.

-=-

Czy Optane przejmuje na siebie czytanie i pisanie, czy (jak SSD
w hybrydzie) tylko czytanie?...

Rozglądam się za kolejnym latopem -- może warto wrzucić weń dwa
dyski (jeden w adapterze CDVD) i dorzucić Optane jako bufor obu?
Do tego sporo RAMek i RAMdysk...

CPU -- oszczędnościowy_U czy pełny_H?

Znalazłem Lenovo z i5 8xxxxU za 1849 pln z: HDD 1 TB, cienką NVidią i FullHD...
1 TB i napęd optyczny bym zamienił na dwa Seagaty dające 150 MB/s na początku,
dorzuciłbym trochę RAMek (chyba laptop ma 4 GiB DDR4) i miałbym laptop...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-25 15:41:54
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Do Trybuna -- tylko do Trybuna
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 May 2020 15:27:56 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ecbc7f6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

"Olaf Frikiov Skiorvensen" p4gncf9t1fj280kf59rn3lgt1c03ngmv4o@4ax.com

Czym różni się 'szybki start' od 'hibernacji'?

Trochę info w sieci jest na ten temat,

W 5 słowach nie można streścić? ;)

Wklejka:
"Podczas wyłączania komputera z Windows-em 8/10, tak naprawdę system nie jest wyłączany
tak jak to miało miejsce we wcześniejszych wersjach Windows, zamiast tego aktualny
użytkownik jest wylogowywany, czyli zamykana jest sesja tego użytkownika i wszystkie
uruchomione w niej programu, a system jest hibernowany."

Czy Optane przejmuje na siebie czytanie i pisanie, czy (jak SSD
w hybrydzie) tylko czytanie?...

Optane może pracować jako bufor R/W lub jako samodzielny dysk.

Data: 2020-05-25 22:09:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 0jincfd4tu5t1nrdmrij9bruij3808tmoo@4ax.com

[...]

Dzięki serdeczne.

Czy Optane przejmuje na siebie czytanie i pisanie, czy (jak SSD
w hybrydzie) tylko czytanie?...

Optane może pracować jako bufor R/W lub jako samodzielny dysk.

Więc chyba/może zaryzykuję Optane... Jak pojmuję (może źle?)
3D Xpoint w Optane nie degeneruje się jak typowe flaszki SSD?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-26 01:29:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ecbc7f6$0$511$65785112@news.neostrada.pl

Znalazłem Lenovo z i5 8xxxxU za 1849 pln z: HDD 1 TB, cienką NVidią i FullHD...

    https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products/124967/intel-core-i5-8250u-processor-6m-cache-up-to-3-40-ghz.html

1 TB i napęd optyczny bym zamienił na dwa Seagaty dające 150 MB/s na początku,
dorzuciłbym trochę RAMek (chyba laptop ma 4 GiB DDR4) i miałbym laptop...

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/laptopy-i-ultrabooki/laptopy/laptop-lenovo-ideapad-320-15ikbrn-81bg008vpb#topVariants

Pomyliłem się? -- ten ma SSD 128 GB, nie 1 TB HDD.
(jedna chwała -- jedno i drugi tak sobie jest mi potrzebne)

W opisie raczej jest błąd -- może tak zachęcają do szukania u nich?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-26 08:53:57
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna
W dniu 25.05.2020 o 11:31, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Sprawdzałem już, - zahibernowany szybciej si e uruchamia. Problem w tym nie wystartuje z stanu hibernacji po odłączeniu od prądu. A tak właśnie robię z swoim blaszakiem - na noc odłączam od prądu.

Data: 2020-05-28 23:52:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eccbd05$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

Sprawdzałem już, - zahibernowany szybciej si e uruchamia.

I co wynika z tego sprawdzianu?

Problem w tym nie wystartuje z stanu
hibernacji po odłączeniu od prądu.

Wystartuje dopiero wtedy, gdy prąd podłączysz?
[postrasz go czymś -- może posłucha...]

Do spania potrzeba zasilania, ale hibernacja na HDD nie ciągnie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-29 08:34:02
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eccbd05$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

Sprawdzałem już, - zahibernowany szybciej si e uruchamia.

I co wynika z tego sprawdzianu?

Przecie jest odpowiedź - szybciej si e uruchamia.

[...]

Bez wnikania w pikantne szczegóły - system dłużej się uruchamia po nocnym odłączeniu prądu niż np przy restarcie.

Data: 2020-05-30 23:43:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ed0acd9$0$546$65785112@news.neostrada.pl

Przecie jest odpowiedź - szybciej si e uruchamia.

Problem w tym, że chyba nie zrozumiałeś Olafa.
Masz do swej dyspozycji:
 - pełny restart
 - hibernację i odhibernowanie
 - uśpienie i wybudzenie (tu potrzebne jest zasilanie)
 - szybki restart (wylogowanie+hibernacja i odhibernowanie+zalogowanie)

Być może źle pojmuję 'szybki start'...

Bez wnikania w pikantne szczegóły - system dłużej się uruchamia po nocnym odłączeniu prądu niż np przy restarcie.

Czas uruchamiania ma się nijak do zasilania pomiędzy wyłączeniem
i włączeniem, chyba że masz padniętą bateryjkę podtrzymującą
ustawki BIOSu, ale wygląda na to, że nie rozumiemy się.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-25 13:40:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ecb89e6$0$505$65785112@news.neostrada.pl

Widać 10ka jakimiś innymi prawami się kieruje przy uruchamianiu
niż rodzaj nośnika (HDD<->SSD). Pod 7ką jest to dzień a noc, pod 10ką trudno zauważyć szybszy start z SSD.

Nie mam W7 na SSD -- mam jedynie 64W10 na SSD.
Na HDD mam różne Win, w tym: W7S, 32W10, 64W10...

Różnica w starcie 64W10:
 - z SSD
 - z HDD
jest szokująco duża!

-=-

Ale IMO najlepiej rozłożyć wszystko na 2 szybkie HDD,
dodać dużo RAMek, postawić RAMdysk i mieć święty spokój.

-=-

Tu uwaga -- masa programów gubi się, gdy brakuje im miejsca
na tymczasowych katalogach, więc mały RAMdysk czasami ;) daje
niespodziewanki... Duży RAMdysk to strata RAMki. Rozwiązaniem
problemu są RAMdyski puchnące w miarę potrzeb,

-=-

Rozglądam się za kolejnym laptopem -- być może wykorzystam swe
doświadczenia... Być może właśnie wrzucę weń Seagatey dające 150 MB/s...
Może wesprę je Optanami.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-26 08:54:24
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

Ta "szokująca" to konkretnie jaka?

Laptop? Ja już się z laptopów wyleczyłem. Oj dał mi się ten mój Asus we znaki..

Data: 2020-05-26 14:09:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eccbd20$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

Różnica w starcie 64W10:
- z SSD
- z HDD
jest szokująco duża!

Ta "szokująca" to konkretnie jaka?

Musiałbym mierzyć zegarkiem? Kilka razy szybciej z NVMe niż z HDD.

Laptop? Ja już się z laptopów wyleczyłem.

Ja jeszcze nie i nie widać ani lekarstw, ani końca choroby...

Data: 2020-05-29 08:34:27
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

No to faktycznie szokująca.

Laptop? Ja już się z laptopów wyleczyłem.

Ja jeszcze nie i nie widać ani lekarstw, ani końca choroby...

Samo wpatrywanie się w mały ekranik tego urządzenia wcześniej czy później musi wyjść bokiem.

Data: 2020-05-29 20:40:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ed0acf2$0$546$65785112@news.neostrada.pl

Musiałbym mierzyć zegarkiem? Kilka razy szybciej z NVMe niż z HDD.

No to faktycznie szokująca.

Dla mnie szokująca.

Samo wpatrywanie się w mały ekranik tego urządzenia wcześniej czy później musi wyjść bokiem.

Możesz podłączyć duży -- czasami podłączam do Acera i mam dwa naraz.
F-S zezwalał (może nadal zezwala) na 3 naraz. Być może Acer też
zezwala na 3 naraz. Na jednym można oglądać TV/Jutubę, na innym
coś innego...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-16 02:24:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb53776$0$17342$65785112@news.neostrada.pl

Wyjąłem adapter z dyskiem z F-S i włożyłem napęd, aby pod WXP wypalić
asekuracyjną płytkę bootującą potrzebną mi do innego komputera. WXP
uruchamiał się tak powoli, że myślałem, iż HDD chodzi w PIO, miast
w DMA, ale wszystko wskazało na to, że chodzi w DMA, w UDMA5.

Odpaliłem HDDScan -- ponad 100 MB/s, odpaliłem HDTune -- ponad 100 MB/s...

Tak wygląda różnica pomiędzy uruchamianiem tego samego WXP.
(raz WXP ma dwa HDD do dyspozycji, innym razem tylko jeden
HDD -- wówczas myślę, że coś popsuło się z WXP lub HDD
chodzi w PIO)

Cały WXP po uruchomieniu też chodzi zdecydowanie raźniej na
dwóch HDD niż na jednym...

-=-

BTW -- wypalenie bootującej DVD-RW okazało się tak łatwe, jak
sznurowanie butów czy mycie zębów, choć ostatnim razem czyniłem
to ~15 lat temu. Najwięcej czasu pochłonęło mi wypalanie pustej
płyty (dwa razy) i restartowanie laptopa...

Programy płytowe zostały niegdyś żywcem skopiowane z Athlona na F-S.

-=-

Bootujace płytki z partycjonerem gdzieś mi zapodziały się, choć
kiedyś nagrałem sporo filmów DVD właśnie bootujących do partycjonera.
Jedyna, jaką znalazłem, była uszkodzona -- akurat w miejscu partycjonera.
Przygotowane pliki ISO/IMA okazały się nietrafione -- dobre były do
Athlona, nie do tego, do czego teraz były mi potrzebne... (gdyby ta
ww. nie była uszkodzona -- też nie byłaby zdatna tu do użytku)
Trzeba było przygotować nowy pliki IMA...

Płyta była potrzebna tylko jako asekuracja -- okazała się zbędna.

-=-

Teraz ponownie wstawię adapter z HDD do F-S i poprzestawiam
BIOS tak, by adaptowany HDD chodził w UDMA5...

-=-

Tak wygląda testowanie szybkości startu Win.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-25 11:06:00
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

No, nie zawsze.. Nie zliczę ile to już razy instalator Linuksa nie chciał mi startować z DVD-RW.

Data: 2020-05-25 13:52:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ecb8a76$0$505$65785112@news.neostrada.pl

No, nie zawsze.. Nie zliczę ile to już razy instalator
Linuksa nie chciał mi startować z DVD-RW.

Nie zawsze co?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-26 08:55:03
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ecb8a76$0$505$65785112@news.neostrada.pl

No, nie zawsze.. Nie zliczę ile to już razy instalator
Linuksa nie chciał mi startować z DVD-RW.

Nie zawsze co?

Nie zawsze - "łatwe".

Data: 2020-05-26 14:19:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5eccbd47$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

No, nie zawsze.. Nie zliczę ile to już razy instalator
Linuksa nie chciał mi startować z DVD-RW.

Nie zawsze co?

Nie zawsze - "łatwe".

Chyba nie zależy Ci na komunikacji, bo piszesz celowo enigmatycznie.
W poście, na który odpowiadasz, nalazłem tylko jedno 'łatwe', więc
być może o to:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ebf3333$0$545$65785112@news.neostrada.pl

> [...]
    > płyty (dwa razy) i restartowanie laptopa...

    > Programy płytowe zostały niegdyś żywcem skopiowane z Athlona na F-S.

Tobie chodziło.

 - Unikasz nadmiaru słów, by zaoszczędzić miejsce?
   Ale przesadne unikanie nadmiaru zwiększa, nie zmniejsza zajmowane
   miejsce, bo w efekcie tej nadgorliwości trzeba dopytywać...

 - Jednocześnie nie tniesz wypowiedzi, na którą odpowiadasz...

-=-

Nie zanotowałem Twoich problemów, choć wypaliłem masę bootujących płyt CD i DVD.
Pomijam rzecz jasna problemy związane z uszkodzeniem zapisu czy fatalnym stanem
tegoż zapisu -- miałem nagrywarkę Toshiby, która nagrywała fatalnie wszystko,
bez względu na to, czy to coś było bootowalne, czy nie -- minusy jakoś inaczej
niż plusy. (nie pamiętam dziś detali)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-29 08:35:19
Autor: Trybun
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

[...]

Widać, za mało prób przeprowadziłeś.

Data: 2020-05-29 20:51:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Do Trybuna -- tylko do Trybuna

"Trybun" 5ed0ad26$0$546$65785112@news.neostrada.pl

Widać, za mało prób przeprowadziłeś.

Od czasu ostatecznego rozstania się z Toshibą nagrałem
masy płyt Audio i Audio-Video na: CDR, CDRW, DVDR,
DVDRW bezproblemowo, jeśli nie liczyć słabej jakości
CDR, które czasami trzeszczą podczas odsłuchu...
Pomijając Toshibę, miałem/mam 5 nagrywarek do
dyspozycji a 4 z nich używałem...

Ostani raz próbowałem użyć przed chwilą -- nic z tego
nie wyszło, bo to była ,,umyta'' CDRW a chiałem nagrać
instalkę 32W10, myśląc, że mam DVDRW...

[ileż zatem problemów: CDRW nie łyka 3 GB; zamknięta
CDR nie daje się zapisać czy zmodyfikować; tłoczona
także nie chce łykać zapisu; przed nagrywaniem trzeba
włączyć komputer, a być może nawet podczepić nagrywarkę,
do której czeluści trzeba wrzucić nośnik... same problemy!!!
ale nie przyznam się -- będę pisałem że bezproblemowo!!!
co gorsza/najgorsza -- łomotnięcie nagranym krążkiem
o ścianę czy podłogę lub połamanie krążka skutecznie
zmniejsza szansę odczytania... same bolączki...
czasami coś (szklanka chociażby) blokuje szufladę...]

--