Do bobrowych "fachowc贸w"

Data: 2010-05-26 17:12:39
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc贸w"
Witajcie znawcy awioniki samolot贸w rosyjskich odrzutowc贸w, witajcie znawcy dynamiki lotu i wreszcie witajcie znawcy biologii bobra

Komor bredzi o bobrach. To oczywiste, cho膰 jest my艣liwym i powinien mie膰 elementarne poj臋cie, jak kszta艂tuje sw贸j biotop gryzo艅 zwany bobrem, blebla kocopa艂y. Niczego innego nie mo偶na od niego oczekiwa膰. B贸br nie wyryje sobie "jamki" w wale, b贸br spi臋trzy wod臋, zbuduje 偶eremie, a do "jamki" b臋dzie dostawa艂 si臋 korytarzem, wiod膮cym pod wod膮. Jama, natomiast, jest powy偶ej poziomu wody, uwita z patyk贸w, przednia konstrukcja. 脫w b贸br, w poj臋ciu go艣ci kt贸rzy maj膮 grunty uprawne w okolicach nawet ma艂ej, ale z punktu widzenia bobrowego 偶ycia fajnej rzeczki, jest przekle艅stwem, kt贸re wycisn臋li by z niej ogniem i 偶elazem, co z reszt膮, k艂usuj膮c robi膮. Polski Zwi膮zek 艁owiecki regulernie, o czym ignoranci nie macie prawa wiedzie膰, organizuje przesiedlenia bobr贸w z teren贸w intensywnie eksploatowanych rolniczo, bo cz艂owiek, jest wa偶niejszy od pierwszego z brzegu, nawet 艂adnego bydl臋cia. Sprawa ochrony bobr贸w od dawna jest gwo藕dziem niezgody pomi臋dzy MO艢iZN i PZ艁. Przy obecnej populacji bobra w Polsce, spokojnie mo偶na wci膮gn膮膰 je na list臋 zwierz膮t 艂ownych, oczywi艣cie bior膮c pod uwag臋 uwarunkowania lokalne.

Jerzy Tabortowski, cz艂onek Ko艂a 艁owieckiego "Las" w Siedlcach, sta偶 w PZ艁 - 25 lat.

P.S. Opowiedzcie znawcy w艂a艣cicielom staw贸w rybny o urokach czapli siwej i wydry. Tylko radz臋 zachowa膰 dystans, w mord臋 mo偶na przyliczy膰.

P.S.2. Komor to kompletna poracha, 偶eby jasno艣膰 by艂a.

Data: 2010-05-26 17:16:44
Autor: Neko
Do bobrowych "fachowc贸w"
U偶ytkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa艂 w

Jerzy Tabortowski, cz艂onek Ko艂a 艁owieckiego "Las" w Siedlcach, sta偶 w PZ艁 - 25 lat.

Czyli jest pan mysliwym i strzela pan do zwierzat.

Dla przyjemnosci tez? :-/

Data: 2010-05-26 08:22:24
Autor: Hans Kloss
Do bobrowych "fachowc體"
On 26 Maj, 17:16, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote:

Czyli jest pan mysliwym i strzela pan do zwierzat.
Dla przyjemnosci tez? :-/
P髃i co do platfons體 strzela nie wolno , wi阠 jak ma 鎤iczy pewn
r阫 i celne oko? Sam 縜硊j 縠 z braku czasu samnie mog pobawi si
w my秎istwo, pozosta硂 mi jedynie strzelanie do tarczy. W oczekiwaniu
na dzie kiedy wreszcie b阣zie mo縩a.....
J-23

Data: 2010-05-26 17:28:10
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-26 17:22, Hans Kloss pisze:
[...]

Mo縩a do rzutk體, czysta komercha, wystarczy znajomy my秎iwy i strzelnica :) A zabawa, zapewniam, znakomita.

Data: 2010-05-26 17:21:26
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc贸w"
Czyli jest pan mysliwym i strzela pan do zwierzat.
Dla przyjemnosci tez? :-/

Oczywi艣cie, napisa艂em, jestem my艣liwym, co nie znaczy 偶e popieram w膮sat膮 mamej臋. Strzelam r贸wnie偶 dla przyjemno艣ci, cho膰 z racji odleg艂o艣ci miejsca zamieszkania i miejsca polowania robi臋 to niecz臋sto.
Hmmm, a kotleciki z wieprzka to SzPan lubi ?? Widzia艂 SzPan jak szlachtuje si臋 wieprzki przemys艂owo, w rze藕ni ?? Albo jak wygl膮da przemys艂owy ub贸j cziken贸w, smaczne udka, albo piersi, prawda, takie w panierce, z艂otawe ...

Data: 2010-05-26 17:24:59
Autor: Neko
Do bobrowych "fachowc贸w"
[...]

Przemyslowy uboj brojlerow to jest cos okropnego. Kiedys
widzialem na filmie i przez miesiac snily mi sie koszmary.

Wiem, czasem jadam mieso.

Ale tez rozrozniam. Strzelanie dla przyjemnosci a usmiercanie
TRZODY CHLEWNEJ celem tworzenia pokarmu dla ludzi

Dla mnie to jest KOLOSALNA roznica. Co innego biegac
z gnatem po lesie i w organistycznym uniesieniu strzelac
do zwierzat, a co innego uboj kurczat czy 艣wi艅 (chociaz to tez
jest okropne - ale ja tego swiata nie stworzylem)

Ale mysle, ze ta rozmowa nie ma sensu... Proponuje ja zakonczyc.

Data: 2010-05-26 17:35:06
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc贸w"
Przemyslowy uboj brojlerow to jest cos okropnego. Kiedys
widzialem na filmie i przez miesiac snily mi sie koszmary.

S艂aby艣 Pan, udaj si臋 Pan do najbli偶eszj ubojni w okolicznej gminie, hardkor gwarantowany, z reszt膮, cie膰 boukun mo偶e co艣 na ten temat pwoiedzia膰.

Ale tez rozrozniam. Strzelanie dla przyjemnosci a usmiercanie
TRZODY CHLEWNEJ celem tworzenia pokarmu dla ludzi

Ze wzgl臋du na nisk膮 cen臋 skupu dziczyzny, wi臋kszo艣膰 my艣liwych, o ile ma warunki (zamra偶arki), KUPUJE mi臋so na w艂asny uzytek.

[...]

Nikt po lesie nie biega z "gnatem", nikt nie ma "orgiastycznego" uniesienia, walisz Pan stereotypami, jak Komor bzdetem ;) Zwa偶 SzPan jeszcze jedn膮 spraw臋. 艁owiectwo jest jednym z zasadniczych element贸w tradycji polskiej. Nie tylko z reszt膮 polskiej.

Data: 2010-05-26 17:41:26
Autor: Neko
Do bobrowych "fachowc贸w"
U偶ytkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa艂

hardkor gwarantowany, z reszt膮, cie膰 boukun mo偶e co艣 na ten temat pwoiedzia膰.

Boukun jest rzeznikiem???

[...]

Mam w dupie tradycje jesli to jest - w moim mniemaniu - tradycja
podla i plugawa!

Gdzies na Antypodach jest tradycja usmiercania ludzi, gdy ci zachoruja
na ospe. Czy to znaczy ze to dobra tradycja?

Kiedys tez kosciol mial "fajna" tradycje. Podpalal sobie "czarownice"
na stosach. To tez byla kiepska tradycja.

A czy ja nie mowilem, ze czas skonczyc dyskusje?

Data: 2010-05-26 17:56:01
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc贸w"
Boukun jest rzeznikiem???

Aha

Mam w dupie tradycje jesli to jest - w moim mniemaniu - tradycja
podla i plugawa!

Znaczy masz Pan w dupie kawa艂 polskiej historii, nielycho. I Jagie艂艂臋 masz Pan w dupie, i tego, no, Kossaka, i Prezydenta Mo艣cickiego, spora dupa jak na m贸j gust. Ziemian Pan masz w dupie r贸wnie偶. Git.

Gdzies na Antypodach jest tradycja usmiercania ludzi, gdy ci zachoruja
na ospe. Czy to znaczy ze to dobra tradycja?

O, to jest argument, por贸wnanie tradycji kr贸l贸w, szlachty do tradycji brudas贸w, kolejne "nielycho"

Kiedys tez kosciol mial "fajna" tradycje. Podpalal sobie "czarownice"
na stosach. To tez byla kiepska tradycja.

Tak, tak, inkwizycja, malowana pi贸rem tego lewackiego w艂ocha, jak to to si臋 nazywa艂o, co艣 pisa艂 na pude艂ku zapa艂ek ...

A czy ja nie mowilem, ze czas skonczyc dyskusje?

A to niby czemu ?? Je艣li Pan nalegasz, nie ma sprawy.

Data: 2010-05-26 18:51:19
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfd3c74$0$19175$65785112news.neostrada.pl...
Czyli jest pan mysliwym i strzela pan do zwierzat.
Dla przyjemnosci tez? :-/

Oczywi禼ie, napisa砮m, jestem my秎iwym, co nie znaczy 縠 popieram w眘at mamej. Strzelam r體nie dla przyjemno禼i, cho z racji odleg硂禼i

Ja tez strzelam z przyjemno禼i, ale tylko do tarczy , a my秎iwych strzelaj眂ych z przyjemno禼i do zwierz眛 i to 糽e strzelaj眂ych wyp阣zam ze strzelnicy.Strzeli taki emeryt kt髍ego 縜dne badania i wiek nie obowi眤uje i potem zwierze ginie niedostrze縪ne w m阠zarniach. Jaka tradycja, jaki Jagie吵o, my秎istwo i tradycja polska, bron panie Bo縠 od takiej tradycji i takich my秎iwych gdzie tylko swojacy mogli strzela ...
jerzyn

Data: 2010-05-26 18:54:45
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Ja tez strzelam z przyjemno禼i, ale tylko do tarczy , a my秎iwych
strzelaj眂ych z przyjemno禼i do zwierz眛 i to 糽e strzelaj眂ych wyp阣zam ze
strzelnicy.

Jasne Arnold, jasne.

[...]

Nie musisz si tak piekli, tradycja POLSKA jest ci obca, to oczywiste.

Data: 2010-05-26 18:40:45
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl>
napisa w wiadomo禼i news:4bfd3a65$0$2594$65785112news.neostrada.pl...
Witajcie znawcy awioniki samolot體 rosyjskich odrzutowc體, witajcie PZ -
25 lat.

P.S. Opowiedzcie znawcy w砤禼icielom staw體 rybny o urokach czapli siwej i
wydry. Tylko radz zachowa dystans, w mord mo縩a przyliczy.

P.S.2. Komor to kompletna poracha, 縠by jasno舵 by砤.

Czas si przebudzi.
Po tej ksi笨ce zabijanie zwierz眛 ju nie b阣zie takie proste..."
http://ksiazki.wp.pl/bid,45092,eid,48735,tytul,Farba-znaczy-krew,fragment.html?ticaid=1a2e8
....Kto napisa po przeczytaniu tej ksi笨ki: "To ksi笨ka o tym, co to
znaczy by Cz硂wiekiem, jak 縴 godnie i w zgodzie z natur i 痽ciem. O tym,
縠 mo縩a wzi辨 odpowiedzialno舵 za 秝iat, w kt髍ym si 縴je, oraz
odpowiedzialno舵 za siebie samego. Jak uczyni Ziemi miejscem, w kt髍ym
otacza si KA疍E 縴cie szacunkiem i uwag, co czyni j miejscem, gdzie
samemu chce si 縴 i by. Gdzie jest bezpiecznie."
Kto inny napisa: "Pod笨aj眂 za g硂sem serca, mo縩a zmieni swoje 縴cie i
i舵 w kierunku mi硂禼i, opieki i pi阫na. Niewa縩e, jakie jest twoje
dziedzictwo - odwa縩ie s硊chaj眂 g硂su swojego serca, zawsze idziesz w
odpowiednim kierunku. Bo serce nigdy si nie myli".
Ksi笨ka jest 秝iadectwem osobistej, przejmuj眂ej przemiany w 縴ciu autora -
by砮go my秎iwego. Dawno temu pewien cz硂wiek 縴j眂y na terenie dzisiejszej
Francji, o imieniu Hubert, heroicznie wytyczy t drog - przesta zabija,
dozna o秝iecenia. Co za nies硑chany paradoks! Wsp蟪cze秐ie zosta patronem
my秎iwych - 秝i阾ym Hubertem.

Data: 2010-05-26 18:47:22
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Czas si przebudzi.

Kto i z czego ??

Ksi笨ka jest 秝iadectwem osobistej, przejmuj眂ej przemiany w 縴ciu autora -
by砮go my秎iwego.

Ksi笨ka jest 秝iadectwem polucji, kt髍ej dozna frajer, kt髍y nigdy nie by MYIWYM. By zwyk硑m mi阺iarzem, mend kt髍a strzela砤 do wszystkiego co pod luf mu podesz硂. Stara sprawa, odgrzewany kotlet. Jednym s硂wem - tandeta.

Data: 2010-05-26 18:56:55
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfd5098$0$19168$65785112news.neostrada.pl...
Czas si przebudzi.

Kto i z czego ??

[...]

Jedyna odpowiedz my秎iwego, OPLU ...
Strzela z przyjemno禼i do zwierz眛 (:_ to chore !

Data: 2010-05-26 11:42:57
Autor: Hans Kloss
Do bobrowych "fachowc體"
On 26 Maj, 18:56, "jerzyn" <dobieszc...@poczta.fm> wrote:

Strzela z przyjemno禼i do zwierz眛 (:_ to chore !
Chore jest to co ty wypisujesz. Samo ustrzelenie zwierzaka to mo縠 10%
ca硂禼i, liczy si przede wszystkim otoczka polowania czyli ca砤
reszta. Poza tym w zastrzeleniu sarny nie ma nic gorszego (ani
lepszego) ni np. w rozklapcianiu komara czy zabiciu  muchy.
J-23

Data: 2010-05-26 20:56:54
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-26 20:42, Hans Kloss pisze:
[...]

Hans

Stoczy砮m powa縩e boje z jaczejk niejakiego Matkowskiego. Kole jest filologiem roma駍kim, lata by t硊maczem na polowaniach dewizowych, jak 砤two zgadn辨 dla my秎iwych z Francji. Bra od nich gifty, pi w骴k, 秝ietnie si bawi, a po latach, trapiony wida strrrrrraszliwymi wyrzutami sumienia, wysmarowa paszkwil "Polowaneczko". H, ksi眤ka, sponsorowana przez Agor, jako i autor. W tej ksi笨ce 體 pismaczyna por體nywa my秎iwych do esesman體 na rampie w O秝i阠imiu, a polowanie do selekcji na tej縠 rampie. Uwierz mi, 縜dne argumenty, 縠 skoro tak straszn rozrywk jest strzelanie do zwierz眛, to proponuj szczypiorek i broku硑, zamiast krwistego befsztyka, 縠 jak si z ryby wyci眊a haczyk to te cierpi, a jako nikt nie histeryzuje na temat rybek, 縠 zanim si strzeli to trzeba w zimie par woreczk體 縴ta albo kukurydzy , po 50-60 kg ka縟y, zatarga na w砤snych plecach do pa秐ika, 縠by zwierzyna nie zgin瓿a z g硂du, 縠 na wiele wyj舵 do lasu, strza jest jak napisa砮 10% tego co si robi - nic do nich nie dociera. Jak poluj 25 lat, to w 縴ciu 縜dnego wyfiokowanego dupka, dokarmiaj眂ego sarny w zimie nie widzia砮m. Za to dzieciaki z wiejskich szk蟪 - bardzo cz阺to. Ot tak si rozpisa砮m.

Pzdr, J.T.

Data: 2010-05-26 20:57:50
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
[...]

Niestety Hans, - nie wszyscy my秎iwi tak my秎... zanczny ich procent to typowi "mi阺iarze".

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z kt髍 nale縴 walczy..
Instaluj眂 Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-05-26 12:22:58
Autor: Hans Kloss
Do bobrowych "fachowc體"
On 26 Maj, 20:57, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Niestety Hans, - nie wszyscy my秎iwi tak my秎... zanczny ich procent to
typowi "mi阺iarze".

Podobnie jak w秗骴 w阣karzy. Ale ja zazdroszcz tym "prawdziwym"
cho鎎y tego ze maj jaki pretekst 縠by w zimie uda si do lasu (a
pi阫nie jest zim w lesie) i si troch poudziela fizycznie. Mi si
nie chce...a jakbym jeszcze w阣k na ko砶u zawiesi to nie chcia硂by
mi si tak縠 wiosna, latem i jesieni. I moje dzieci, podobnie jak ich
r體ie秐icy, nie wiedzia硑by jak wygl眃a zimorodek, sowa,
zaskroniec....
J-23

Data: 2010-05-27 12:51:15
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-26 21:22, Hans Kloss pisze:
[...]

No wiadomo 縠 dla wielu my秎istwo czy w阣karstwo to nie jest spos骲 na tylko pozyskiwanie mi阺a.. Im chodzi g丑wnie o bliski kontakt z natur, przyrod. Jednak jest r體nie wielu takich co to zapisali si do k蟪 w阣karskich czy my秎iwskich licz眂 縠 woda czy las ich wy縴wi. Niestety ale znajduje si w秗骴 sporo sadyst體 zaspokajaj眂ych swoje chore 勘dze.. W zasz硑m roku o ma硂 nie da砮m w mord takiemu jednemu kt髍y patroszy nad wod 縴we ryby..

Data: 2010-05-26 21:05:21
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Niestety Hans, - nie wszyscy my秎iwi tak my秎... zanczny ich procent to
typowi "mi阺iarze".

Znowu nieprecyzyjnie informujesz.
Znacz眂y procent my秎iwych to ludzie z rodzinn tradycj polowania.
Mi阺iarze to nuworysze, nabytek ostatnich lat, kiedy byle szmondak kt髍y ma szmal, idzie w nemrody, bo tam presti i mo縧iwo舵 robienia dili, przy zakrapianych kolacjach w 硂wisku. Tradycja, j陑yk, obyczaje s dla nich obce. Jak w ka縟ej spo砮czno禼i, trafiaj si gnidy i ludzie w porz眃ku. Generalnie "mi阺iarstwo" jest obdarzane ostracyzmem przez MYIWYCH.

Data: 2010-05-26 22:34:30
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl>
napisa w wiadomo禼i news:4bfd70ef$0$17097$65785112news.neostrada.pl...
Niestety Hans, - nie wszyscy my秎iwi tak my秎... zanczny ich procent to
typowi "mi阺iarze".

Znowu nieprecyzyjnie informujesz.
Znacz眂y procent my秎iwych to ludzie z rodzinn tradycj polowania.
Tradycja ,poj阠ia o tym nie masz, dla my秎iwych przed 1990 tradycja to
dziadek, wr骳i z I Armia, tatu UB. i potem SB i tradycja kwitnie.Kto
normalny dosta zezwolenie na bron i zapisany zostal do ko砶a my秎iwskiego,
znowu wymienia czy sam sobie "do秔iewasz".Kto z  poza uk砤du
milicyjno -partyjniacko -  esbeckim szans nie mia, tradycja, pi阫ne s硂wo ,tylko jaka?

Data: 2010-05-27 09:48:59
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "jerzyn" <dobieszczyn@poczta.fm> napisa w wiadomo禼i news:htk1fg$ko$1news.onet.pl...

[...]

    Chyba w og髄e nie masz poj阠ia o tym o czym piszesz. Masz takie czarno-bia砮 widzenie 秝iata.

Data: 2010-05-27 12:10:34
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:htl85b$8dh$1news.vectranet.pl...
[...]

Prymitywne pogl眃y dla prymitywnych.

--
stevep

Data: 2010-05-27 12:09:53
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
[...]

A teraz poluja tylko my秎iwi sprzed 1990?

--
stevep

Data: 2010-05-27 12:53:49
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-26 21:05, Jerzy Tabortowski pisze:
[...]

Wiem o czym m體i, po powrocie do kraju i przej禼iu na emerytur zapisa砮m si do ko砤 硂wieckiego. Wszystko gra硂 do czasu gdy nie pojecha砮m na polowanie, na zaj眂e, wtedy to w砤秐ie run瓿o ca砮 moje wyobra縠nie o tym hobby. Te pi阫ne przeczytane i zas硑szane opowiadania o 硂wach i my秎iwych leg硂 w gruzy . Nie b阣 si tu rozpisywa o tym co tam si dzia硂, do舵 powiedzie 縠 w秗骴 my秎iwych jest r體nie sporo sadyst體..

Data: 2010-05-27 17:27:14
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:htlj09$o0f$2news.onet.pl...
[...]

To musia硂 byc ju dawno, teraz zaj眂a nie u秝iadczysz, ch硂py wy砤pali wnykami, w my秎 zasady "ch硂p 縴wemu nie przepu禼i".

--
stevep

Data: 2010-05-27 17:47:09
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa w wiadomo禼i news:htm30o$amm$1news.vectranet.pl...

To musia硂 byc ju dawno, teraz zaj眂a nie u秝iadczysz, ch硂py wy砤pali wnykami, w my秎 zasady "ch硂p 縴wemu nie przepu禼i".

    Myslisz, 縠 30,40,50 lat temu nie stawiali wnyk體?

Data: 2010-05-28 12:35:51
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:htm45s$k43$1news.vectranet.pl...
[...]

Stawiali, tylko lasy by硑 pilnowane i mo縩a by硂 zarobi 秗utem.

--
stevep

Data: 2010-05-27 21:12:33
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-27 17:27, cirrus pisze:

To musia硂 byc ju dawno, teraz zaj眂a nie u秝iadczysz, ch硂py wy砤pali
wnykami, w my秎 zasady "ch硂p 縴wemu nie przepu禼i".

To nie przez k硊sownictwo a przez ro縩e nawozy i opryski ro秎in zaj眂e wygin瓿y. Ale jednak jeszcze ca砶owicie nie wygin瓿y, zmniejszy砤 sie tylko populacja. Teraz po polowaniu zostaje odstrzelonych kilkana禼ie-kilkadziesi眛 zaj阠y. A dawniej podobno pada硂 po kilkaset.

Data: 2010-05-27 21:34:27
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
[...]

1. K硊sownictwo (niska szkodliwo舵 czynu)
2. Wa酬saj眂e si psy i koty
3. Krukowate (chronione prawem)
4. Nawozy

Zarz眃 G丑wny PZ w zesz硑m roku apelowa, bo tylko to m骻 zrobi, do Zarz眃體 Okr阦owych, a te do k蟪 o og硂szenie memorandum na polowania zaj阠ze.

Data: 2010-05-29 12:42:42
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-27 21:34, Jerzy Tabortowski pisze:
[...]

My秎 縠 zapomnia砮 o najwi阫szym "szkodniku", - pogromcy ba縜nt體, kuropatw i w砤秐ie zaj阠y - lisie. Kt髍y si rozpleni ponad wszelka norm.

Data: 2010-05-30 12:33:16
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:htqr3i$ecs$1news.onet.pl...
[...]

A na lisy nie ma polowa?

--
stevep

Data: 2010-05-31 18:03:11
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-30 12:33, cirrus pisze:
[...]

No nie organizuje si na nie polowa ekstra, s odstrzeliwane tak "przy okazji".

Data: 2010-05-31 20:13:59
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
No nie organizuje si na nie polowa ekstra, s odstrzeliwane tak "przy
okazji".

Organizuje si specjalne, w styczniu i lutym, po zako馽zeniu sezonu polowa zbiorowych.

Data: 2010-05-28 12:37:08
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:htmgnn$l50$2news.onet.pl...
[...]

A ile widzia砮 ostatnio zaj阠y?

--
stevep

Data: 2010-05-29 12:41:47
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-28 12:37, cirrus pisze:
[...]

Na jesieni ubieg砮go roku widzia砮m pokot po ca硂dziennym polowaniu, - by硂 to co ponad 30 zaj阠y.

A teraz na tej wsi co mieszkam to widuje czasem pojedyncze sztuki. a wi阠 s jeszcze zaj眂e.. przynajmniej w Wielkopolsce.

Data: 2010-05-30 12:32:31
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:htqr3m$ecs$2news.onet.pl...
[...]

S tylko sm阾ne resztki.

--
stevep

Data: 2010-05-31 18:02:49
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-30 12:32, cirrus pisze:

[...]

Tak, widzia砮m fotki z polowa z dawnych lat na zaj眂e.. Po nawet niewielkim polowaniu z nagonk pada硂 po kilkaset szarak體.

Data: 2010-05-26 22:38:04
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:htjr0r$a44$1news.onet.pl...
reszta. Poza tym w zastrzeleniu sarny nie ma nic gorszego (ani
lepszego) ni np. w rozklapcianiu komara czy zabiciu  muchy.
J-23
Trzeba mie "poci眊" do zabijania,co za r罂nica kogo...kole z ko砤 sie odezwa .

Data: 2010-05-27 12:08:24
Autor: cirrus
Do bobrowych "fachowc體"
[...]

Podobnie moczykije.

--
stevep

Data: 2010-05-27 13:02:42
Autor: jadrys
Do bobrowych "fachowc體"
W dniu 2010-05-27 12:08, cirrus pisze:
[...]

No niestety, "moczykije" te..

Data: 2010-05-26 18:59:16
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Jedyna odpowiedz my秎iwego, OPLU ...

Skoro jestem opluwany ... oddaj, bronisz mi tego ??

Data: 2010-05-26 19:09:54
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfd3a65$0$2594$65785112news.neostrada.pl...
Witajcie znawcy awioniki samolot體 rosyjskich odrzutowc體, witajcie znawcy dynamiki lotu i wreszcie witajcie znawcy biologii bobra
list zwierz眛 硂wnych, oczywi禼ie bior眂 pod uwag uwarunkowania lokalne.

Jerzy Tabortowski, cz硂nek Ko砤 wieckiego "Las" w Siedlcach, sta w PZ - 25 lat.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,7927051,Bobry_niszcza_waly__Mozna_strzelac.html

Zawsze cwaniak i len znajdzie wym體k swojego niedacznictwa, teraz aby
znale兼 wyt硊maczenie swojej niemoty zaczynaj strzela do bobr體, bobry
istniej na ziemiach polskich setki lat, setki lat buduje sie wa硑 ochronne
i poldery i nikt nie wpad na taki pomys aby swoje lenistwo sp阣zi na
bobry,byli秏y pod zaborami i Rosjanie i Niemcy i Austriacy tego nie
wymy秎ili. Jednak polski urz阣nik  potrafi, a my秎iwy doczepia sie jak g體no do okr阾u i udaje ze p硑nie i chroni. Jakie zwierze 硂wne, po odstrzeleniu zakopa w lesie tylko, na rany mamy cos lepszego co radzi Sienkiewicz w Krzy縜kach   ...
jerzyn

Data: 2010-05-26 19:17:22
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Wyja秐ia砮m 縠 bobry nie mog niszczy wa丑w, umiesz czyta, czy umiesz czyta tylko GyWy  ?? BTW, nawet tam, jaki pisamczyna raczy napisa "odstrza redukcyjny".

Dobra, dwa pytania.

1. wisz ryby ??
2. Czy kiedykolwiek dokarmia砮 dziko 縴j眂 zwierzyn zim ??

Data: 2010-05-26 19:28:50
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfd57a0$0$19166$65785112news.neostrada.pl...
Wyja秐ia砮m 縠 bobry nie mog niszczy wa丑w, umiesz czyta, czy umiesz czyta tylko GyWy  ?? BTW, nawet tam, jaki pisamczyna raczy napisa "odstrza redukcyjny".

Dobra, dwa pytania.
 Strzelam...
http://www.grajcar.police.pl

Data: 2010-05-26 19:32:00
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc锟絯"
http://www.grajcar.police.pl

To mnie nie interesuje, zada艂em dwa proste pytania.
Oczekuj臋 r贸wnie prostych odpowiedzi, a nie pokazu Rambo.

Data: 2010-05-27 09:18:42
Autor: Neko
Do bobrowych "fachowc體"
[...]

Chyle czola za Pana teksty i za obrone zwierzat! I dziekuje!

Data: 2010-05-26 21:01:35
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"
[...]

    W tym kole  硂wieckim znane mi s dwa wypadki 秏iertelnego postrzelenia przez pijanych "my秎iwych" innych uczestnik體 polowania.

Data: 2010-05-26 21:07:17
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
W tym kole  硂wieckim znane mi s dwa wypadki 秏iertelnego postrzelenia
przez pijanych "my秎iwych" innych uczestnik體 polowania.

Zmie 紃骴硂, masz niedok砤dne.

Data: 2010-05-26 21:33:35
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfd7163$0$17097$65785112news.neostrada.pl...

W tym kole  硂wieckim znane mi s dwa wypadki 秏iertelnego postrzelenia
przez pijanych "my秎iwych" innych uczestnik體 polowania.

Zmie 紃骴硂, masz niedok砤dne.

    Cha, cha niedok砤dne. No to napisz jak zgin背 na polowaniu pose Wies砤w B眐owski? Tego drugiego zastrzelonego na grobli siedleckich staw體 nie zna砮m osobi禼ie.

Data: 2010-05-26 21:46:59
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Cha, cha niedok砤dne. No to napisz jak zgin背 na polowaniu pose Wies砤w
B眐owski? Tego drugiego zastrzelonego na grobli siedleckich staw體 nie
zna砮m osobi禼ie.

Pose zgin背 od z砤mania regulaminu polowania, naci眊ni阠ia przyspiesznika w momencie niedozwolonym, nie przed strza砮m, tylko podczas przenoszenia broni, ZERO alkoholu kole. Ten kt髍y go postrzeli zmar miesi眂 temu, od dawna nie by my秎iwym i 縴 w 秝iadomo禼i 秏ierci cz硂wiek, cholerny konfabulatorze.
A przy drugim wypadku - niew眛pliwie znacz眂 rol odegra alkohol.
I co ??

Data: 2010-05-26 22:26:19
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfd7ab2$0$2592$65785112news.neostrada.pl...
[...]

    "Pose zgin背 od z砤mania regulaminu". Facet,obra縜sz inteligencj czytelnik體.
    Jak ka縟y prawicowiec mataczysz jak z nut, Tabortowski. Sa dwa trupy - to fakt.
    Skoro B. zmar miesi眂 temu to nie b阣 si rozpisywa  o jego s砤bo禼i do alkoholu.

Data: 2010-05-27 12:03:32
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
     "Pose zgin背 od z砤mania regulaminu". Facet,obra縜sz inteligencj
czytelnik體.

Nie obra縜m nikogo, nawet nie wiesz o czym m體i.

     Jak ka縟y prawicowiec mataczysz jak z nut, Tabortowski. Sa dwa trupy -
to fakt.

By trzeci, jak masz takie 秝ietne info to powiedz jaki.

     Skoro B. zmar miesi眂 temu to nie b阣 si rozpisywa  o jego s砤bo禼i
do alkoholu.

?esz.

Data: 2010-05-27 15:50:14
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfe4371$0$19178$65785112news.neostrada.pl...

     Skoro B. zmar miesi眂 temu to nie b阣 si rozpisywa  o jego
s砤bo禼i do alkoholu.

?esz.

    Kto 晨e (m體i眂 elegancko - mija si z prawd) ju si okaza硂 w tym w眛ku. Zna砮m B. ju dobrych kilka lat przed wypadkiem i wiem co pisz.
    U縴wasz mocnych s丑w ( chyba ciut za nerwowy jeste na my秎iwstwo) a sam tu piszesz, 縠 jest jeszcze kolejny trup w tym kole.

Data: 2010-05-27 18:38:10
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
     Kto 晨e (m體i眂 elegancko - mija si z prawd) ju si okaza硂 w tym
w眛ku.

Nic si nie okaza硂 cz硂wieku, nic, konfabulujesz.

  Zna砮m B. ju dobrych kilka lat przed wypadkiem i wiem co pisz.

Mo縠 i zna砮.

     U縴wasz mocnych s丑w ( chyba ciut za nerwowy jeste na my秎iwstwo) a sam
tu piszesz, 縠 jest jeszcze kolejny trup w tym kole.

By, skoro tak wsio wiesz o kole Las, powiniene wiedzie i to, mitomanie.

Data: 2010-05-27 19:55:00
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfe9fef$0$19181$65785112news.neostrada.pl...

By, skoro tak wsio wiesz o kole Las, powiniene wiedzie i to, mitomanie.

    Widz, 縠 mocno si zirytowa砮 niespodziewanym rozwojem dyskusji. Po 25 latach polowania chyba powiniene si pozby z硊dze wyniesionych z lektur Tytusa Karpowicza na temat szlachetno禼i braci my秎iwskiej.
    Zreszt Twoje agresywne reakcje te o czym 秝iadcz.

Data: 2010-05-27 20:23:23
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Widz, 縠 mocno si zirytowa砮 niespodziewanym rozwojem dyskusji. Po 25
latach polowania chyba powiniene si pozby z硊dze wyniesionych z lektur
Tytusa Karpowicza na temat szlachetno禼i braci my秎iwskiej.

Jakie mam refleksje po tylu latach to nie twoja sprawa. Rozw骿 "dyskusji" nie jest niespodziewany, to twoje mitoma駍kie refleksje. Niewiele widzisz ponadto. Zada砮m pytanie, skoro wiesz tyle o KL Las i zna砮 tak 秝ietnie B., to opowiedz o tym trzecim wypadku. Bo jak na razie to wygl眃a na to 縠 znasz kogo kto ma/mia co wsp髄nego z KL Las i powtarzasz jak papuga. Mo縠 體 mentor co ci opowie ??

Zreszt Twoje agresywne reakcje te o czym 秝iadcz.

Nie s ani troch bardziej agresywne, od epitet體 rzucanych przez Matkowskiego et consortes, do kt髍ych jak widz nale縴sz, konfabulatorze.

Data: 2010-05-27 20:59:10
Autor: Dirko
Do bobrowych "fachowc體"

U縴tkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bfeb898$0$17090$65785112news.neostrada.pl...

 Bo jak na razie to wygl眃a na to 縠 znasz kogo kto ma/mia co wsp髄nego z KL Las i powtarzasz jak papuga. Mo縠 體 mentor co ci opowie ??

    Kompinuj Jasiu, kompinuj. ;-)

Data: 2010-05-27 21:03:18
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc锟絯"
Kompinuj Jasiu, kompinuj. ;-)

Jaja se robisz cz艂ecze ??
Nic nie masz do powiedzenia, poza powtarzanym ba艂akiem.

Data: 2010-05-26 22:48:29
Autor: jerzyn
Do bobrowych "fachowc體"

[...]

Jednak cos jest na rzeczy, podczas przenoszenia broni odci眊n背 przyspiesznik, jaja sobie robisz ,przenosi na砤dowana i odbezpieczona bro i jeszcze bezpiecznik odci眊n背 ? Walcz kliki z blokowaniem dost阷u do broni normalnym ludziom, a sami wala do siebie a milo, jeden ostatnio tez "trze紈y" wygarn背 do kolesia bo my秎a ze to dzik,drobiazg ,nie rozpozna do kogo strzela.Ze chlej na polowaniach to normalka ,ale druga sprawa jest wiek i kondycja .My秎iwy nie musi do ko馽a 縴cia przechodzi bada lekarskich, nie musi widzie, wystarczy ze bron uniesie.

Data: 2010-05-27 12:07:49
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
[...]

Czy wiesz jaka jest r罂nica pomi阣zy przyspiesznikiem a bezpiecznikiem Rambo ?? Piszesz, gl阣zisz, nie maj眂 poj阠ia o czym. A do dost阷u do broni i jego blokowania, my秎iwi maj tyle, co boukun z normalnym cz硂wiekiem ma wsp髄nego. Co do bada, s obecnie dla nowowst阷uj眂ych obowi眤kowe, ale tego ignorancie ju nie wiesz. Od paru lat s obligatoryjne.

Data: 2010-05-27 09:18:09
Autor: Neko
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisa

   W tym kole  硂wieckim znane mi s dwa wypadki 秏iertelnego postrzelenia przez pijanych "my秎iwych" innych uczestnik體 polowania.

Tylko dwa?

Data: 2010-05-27 09:55:48
Autor: Panslavista
Do bobrowych "fachowc體"
Jerzy Tabortowski wrote:

P.S. Opowiedzcie znawcy w砤禼icielom staw體 rybny o urokach czapli siwej
i wydry. Tylko radz zachowa dystans, w mord mo縩a przyliczy.

Witaj my秎iweczku :-)))

A o sznurze kormoran體 i osranych go硑ch drzewach nawet si nie zaj眐n背e.
A paso縴duj na stawach rybnych w po硊dniowo-wschodniej Polsce i nikt nie
mo縠 ich si pozby. Durne to prawo, oj durne.

Data: 2010-05-27 10:24:11
Autor: Neko
Do bobrowych "fachowc體"
U縴tkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisa

A o sznurze kormoran體 i osranych go硑ch drzewach nawet si nie zaj眐n背e.
A paso縴duj na stawach rybnych w po硊dniowo-wschodniej Polsce i nikt nie
mo縠 ich si pozby. Durne to prawo, oj durne.

Pan tez pasozyduje i rowniez nikt nie moze sie Pana pozbyc

Data: 2010-05-27 12:10:11
Autor: Jerzy Tabortowski
Do bobrowych "fachowc體"
Witaj my秎iweczku :-)))

Cze舵 Panslav :)

A o sznurze kormoran體 i osranych go硑ch drzewach nawet si nie zaj眐n背e.
A paso縴duj na stawach rybnych w po硊dniowo-wschodniej Polsce i nikt nie
mo縠 ich si pozby. Durne to prawo, oj durne.

Jako i rybitwy, kt髍a wypar砤 ze staw體 kaczki. A te jest pod ochron "砮kologuff".

Do bobrowych "fachowc贸w"