Do czego służy szyber-dach!?

Data: 2013-06-09 14:40:44
Autor: :D@w!d J@$
Do czego służy szyber-dach!?
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.

Data: 2013-06-09 13:00:48
Autor: Budzik
Do czego suy szyber-dach!?
Osobnik posiadajcy mail D@w napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego uywa?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.

Podjezdzasz blisko swiate i widzisz sygnalizatory nad gow.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-06-09 15:27:34
Autor: Krzysztof 45
Do czego służy szyber-dach!?
W dniu 2013-06-09 14:40, :D@w!d J@$ pisze:
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.
No to ja serio odpowiadam :)
Corsa pewnie bez klimy więc szyber bardzo przydaje się tylko w w trasie w upalne dni. Jazda z nim całkiem otwartym np. w mieście gdy słońce daje w głowę jest nie do zniesienia. A to dla tego że wnętrze auta nagrzane, słońce daje w bańkę a ruch powietrza w środku prawie zerowy. Można sie zes...ć.

W trasie w upalne dni/noce okna zamknięte, szyber uchylasz go do góry (nie odsuwasz) i podciśnienie wysysa nim powietrze które wpada z dużym impetem wlotami powietrza.
To jest dużo leprze i zdrowsze chłodzenie wnętrza auta w trasie niż uchylanie okien przy dużej prędkości.  To jedyna zaleta prócz jeszcze faktycznie oglądan czasami sygnalizacji świetlnej :)

--
Krzysiek

Data: 2013-06-09 15:58:34
Autor: J.F.
Do czego służy szyber-dach!?
Dnia Sun, 09 Jun 2013 14:40:44 +0200, :D@w!d J@$ napisa(a):
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego uywa?

Zamknac i nie dotykac :-)

Ale to w sumie powaznie bylo :-)

Aaa... Corsa B '96r.

Nie uwazales jak robiles, to teraz jezdz sobie bez klimy.

J.

Data: 2013-06-09 16:51:54
Autor: Tomasz Pyra
Do czego służy szyber-dach!?
Dnia Sun, 9 Jun 2013 15:58:34 +0200, J.F. napisa(a):

Dnia Sun, 09 Jun 2013 14:40:44 +0200, :D@w!d J@$ napisa(a):
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego uywa?

Zamknac i nie dotykac :-)

No!
Bo jak zacznie przy tym majstrowa to jedyne co zwojuje, to e mu bdzie
potem przecieka :-)

Data: 2013-06-09 16:22:44
Autor: Rafał Grzelak
Do czego służy szyber-dach!?
:D@w!d J@$ wrote:

Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.

Do przeciekania. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-06-09 16:45:01
Autor: megrimsNO@interia.pl
Do czego służy szyber-dach!?
On 06/09/2013 02:40 PM, :D@w!d J@$ wrote:
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.

jak baba za duża, to wystawiasz jej łeb przez okno dachowe

Data: 2013-06-09 17:09:15
Autor: tᴏ
Do czego suy szyber-dach!?
:D@w!d J@$ wrote:

Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

Jak Ci gołąb narobi na dach to będziesz widział od środka.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-09 22:33:28
Autor: uzytkownik
Do czego służy szyber-dach!?
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:51b4b6bb$0$1461$65785112news.neostrada.pl...

Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

Jak Ci gołąb narobi na dach to będziesz widział od środka.

A propos gołębia i szyberdachu.
Kiedyś miałem okazję obserwować przez szyberdach gołębia, który usiadł mi na bagażniku dachowym i tak wraz ze mną przejechał przez pół miasta. Do 50km/h dzielnie stawiał czoła napierającym masom powietrza. Przy ok. 70km/h wymiękł. Najpierw powietrze zepchnęło go z bagażnika na dach, a następnie ślizgając się po szyberdachu, powietrze zacząło go spychać do tyłu samochodu. Zaczął walczyć z napierającym wiatrem, przebierając łapkami po szybie, aż wreszcie odfrunął autostopowicz. Jego sylwetka na dachu była przezabawna jak się mocował z wiatrem :)

Data: 2013-06-09 22:39:04
Autor: Krzysztof 45
Do czego służy szyber-dach!?
W dniu 2013-06-09 22:33, uzytkownik pisze:

[...]

Ten ptica walczył, ale z wycieraczkami :)
http://www.youtube.com/watch?v=6Cabww42ErA
--
Krzysiek

Data: 2013-06-09 22:12:50
Autor: wowa
Do czego służy szyber-dach!?

Użytkownik ":D@w!d J@$" <wsjvnrveuin@wp.pl> napisał w wiadomości news:51b477a4$0$1458$65785112news.neostrada.pl...
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.

Ja znalazłem tylko jedno zastosowanie! Zalecany jak największy i otwierany całkowicie dach. Wyobraź sobie; piękna, rozgwieżdżona noc, księżyc w pełni, środek stycznia, minus dziesięć na zewnątrz, dajesz pełne ogrzewanie, otwierasz cały dach i wyłączasz wszystkie światła :) Przeżycie wspaniałe! Należy zachować pewien rozsądek i robić to na bocznych drogach, mniejszy ruch i inni nie zakłócają frajdy, no i troche zmniejszyć szybkość w celu podziwiania widoków. Tak, wielokrotnie tak robiłem :) Jeśli to zrobisz bez uprzedzenia pasażerów zamuruje na dłuższą chwilę a potem pieją z zachwytu. Ale lepiej byc samemu.
Wojtek

--
Nie ma w języku elfów, entów, krasnoludów ani ludzi takiego przekleństwa
 aby wypowiedzieć się o stanie dróg w Polsce.

Data: 2013-06-11 01:27:19
Autor: Borys Pogoreo
Do czego suy szyber-dach!?
Dnia Sun, 9 Jun 2013 22:12:50 +0200, wowa napisa(a):

Ja znalazem tylko jedno zastosowanie! Zalecany jak najwikszy i otwierany cakowicie dach. Wyobra sobie; pikna, rozgwiedona noc, ksiyc w peni, rodek stycznia, minus dziesi na zewntrz, dajesz pene ogrzewanie, otwierasz cay dach i wyczasz wszystkie wiata :) Przeycie wspaniae!

.... po czym chesz zamkn i amie si prowadnica.

A dzie wczeniej robiem zdjcia na sprzeda.

Dlatego popieram J.F. - przy tym roczniku zamkn i nie dotyka.

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-06-11 21:39:03
Autor: wowa
Do czego suy szyber-dach!?

Uytkownik "Borys Pogoreo" <borys@pl.edu.leszno> napisa w wiadomoci news:sb63fjk8s36w.126pmdp0zys6q.dlg40tude.net...

... po czym chesz zamkn i amie si prowadnica.

A dzie wczeniej robiem zdjcia na sprzeda.

Dlatego popieram J.F. - przy tym roczniku zamkn i nie dotyka.

Miaem fabryczny w penoletnim samochodzie z gwiazd; dziaa idealnie :) Samorbki... zgadzam si, zaspawa, zakitowa i nie patrze w ich stron. Niestety te miaem :(
Wojtek

--
Nie ma w jzyku elfw, entw, krasnoludw ani ludzi takiego przeklestwa
 aby wypowiedzie si o stanie drg w Polsce.

Data: 2013-06-13 09:56:56
Autor: Bartek
Do czego suy szyber-dach!?
[...]

przeciez twoj szyber nie ciekl, a nawet mimo peknietej prowadnicy byl uzywany przezemnie:-)

i to w obu zakresach, chociaz odchylanie do gory bardziej mi sie podobalo, bo przy odsunieciu musialem paluchem prowadnice  przesuwa:-)

dobre auto bylo:-)

w II'ce te dziaa prawidlowo, ale tam by starszy typ.

Nie jest tak le z tymi szyberdachami.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2013-06-09 22:27:37
Autor: ToMasz
Do czego służy szyber-dach!?
W dniu 09.06.2013 14:40, :D@w!d J@$ pisze:
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.

scena numer 1:
prawie nowy fiat 126p, ktoś rozpoczynający działalność montuje mi poniżej kosztów szyberdach. ledwo się mieści w dachu malucha, ale szpan na wsi jest.
Scena numer 2:
3 tygodnie później wracam wspomnianym fiatem z wakacji z moją ówczesną dziewczyną. Leje jak z cebra. Ona siedzi na fotelu pasażera z otwartym PARASOLEM i klnie: Mówiłam Ci że do malucha nieda się założyć szyberdachu. Ale Ty nie! musiałeś go zakładać?
Scena numer 3:
22 lata później. żona przegląda otomoto. mówi coś w ten deseń: popatrz kochanie jaki tu jest ładny peugeot 307! i na dodatek okno dachowe ma! Ja na to: ŻADNEGO okna do ciężkiej cholery nie chce!!!!!!!1111

ToMasz

Data: 2013-06-10 01:01:02
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Do czego służy szyber-dach!?
W dniu 2013-06-09 22:27, ToMasz pisze:
22 lata później. żona przegląda otomoto. mówi coś w ten deseń: popatrz
kochanie jaki tu jest ładny peugeot 307! i na dodatek okno dachowe ma!
Ja na to: ŻADNEGO okna do ciężkiej cholery nie chce!!!!!!!1111

I skreśliłeś fajne auto, tylko dlatego, że ma częściowo szklany dach. Nieotwierany. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-06-10 13:04:22
Autor: J.F
Do czego służy szyber-dach!?
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał
[...]

Zona wydachuje, i bedzie szklo latalo po kabinie. A potem zaden blacharz tego nie naprawi.
Wie kolega co robi :-)

J.

Data: 2013-06-10 13:30:56
Autor: Kamil 'Model'
Do czego suy szyber-dach!?
W dniu 2013-06-10 13:04, J.F pisze:
Uytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa
W dniu 2013-06-09 22:27, ToMasz pisze:
22 lata pniej. ona przeglda otomoto. mwi co w ten dese: popatrz
kochanie jaki tu jest adny peugeot 307! i na dodatek okno dachowe ma!
Ja na to: ADNEGO okna do cikiej cholery nie chce!!!!!!!1111
I skrelie fajne auto, tylko dlatego, e ma czciowo szklany dach.
Nieotwierany. :P

Zona wydachuje, i bedzie szklo latalo po kabinie. A potem zaden blacharz
tego nie naprawi.
Wie kolega co robi :-)

J.

Blacharz nie, ale szklarz ju jak najbardziej...Ciekawe czy by zrobili jaki fajny witra...Albo szko matowe... Musze podpyta :P

Data: 2013-06-10 03:06:00
Autor: BartekK
Do czego służy szyber-dach!?
W dniu 2013-06-09 14:40, :D@w!d J@$ pisze:
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać
Dobre pytanie.
Ja jedyne zastosowanie jakie widzę - to zwiększenie ucieczki ciepłego-wilgotnego powietrza - gdy chcę odparować szyby - włączam ogrzewanie i klimę i uchylam szyberdach, by ciepłe i wilgotne powietrze odleciało górą...
Latem gdy gorąco - niby można ciepłe górą wyrzucać, ale lepiej zamknąć i niech klima schłodzi wnętrze.
Otwarty podczas jazdy - szumi huczy a przy dużych prędkościach daje efekt dekompresji samolotu - mózg chce wypłynąć przez uszy.

Data: 2013-06-10 06:53:43
Autor: Sebastian
Do czego suy szyber-dach!?
W dniu niedziela, 9 czerwca 2013 14:40:44 UTC+2 uytkownik :D@w!d J@$ napisa:
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego uywa?

Aaa... Corsa B '96r.

Szyberdach to fajny gadet bez wzgldu czy masz czy nie masz klimatyzacj. Szczeglnie sprawdza si w trasach - uchylony lub otwarty. Jest zdecydowanie ciszej ni przy otwartych oknach, nie urywa gowy jednoczenie dajc szybk wymian powietrza. Otwarty nie zwiksza zuycia paliwa jak przy oknach. Pomimo, e auto byo z klim chtnie uywaem szyberdachu (XM 2,5td). Wersja szklana, ktra chyba jest ju standardem fajnie dowietla wntrze. Generalnie jak auto ma to dobrze, a jak nie ma to nie warto si szczeglnie napina. Pozdrawiam
Ford Mondeo mk3, Mazda mx-5 NB

Data: 2013-06-11 13:52:52
Autor: forestdumb
Do czego suy szyber-dach!?
fakt , ciszej niz otwarte okna, to taka deska ratunku jak ktos nie ma klimy.

U mnie jeszcze cieklo, bo sie rynienki odplywowe zatkaly, trzeba raz na kilka lat przepchac :)

Data: 2013-06-10 15:23:28
Autor: Marcin N
Do czego służy szyber-dach!?
W dniu 2013-06-09 14:40, :D@w!d J@$ pisze:
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

P.S.
Aaa... Corsa B '96r.

Widzę opinie samych wrogów szyberdachów. Zapewne montowanych dodatkowo przez firmy garażowe.

Ja mam fabryczny porządny elektryczny szyberdach i bardzo często go używam. Nie w upalny dzień, nie w mroźny dzień, nie na autostradzie...

Jednak letnie wieczory (i noce) czy wiosenno jesienne dni - bardzo często. Nic nie huczy, nie wieje. Pełna kultura i naprawdę sama przyjemność z jazdy.

--
MN

Data: 2013-06-11 18:39:47
Autor: uPemek
Do czego służy szyber-dach!?
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> naskrobał(a):
Widzę opinie samych wrogów szyberdachów. Zapewne montowanych dodatkowo przez firmy garażowe.

Rozejrzyj się wokół i zobacz ile jest dokładanych szyberdachów, a ile fabrycznych.

[...]

No przy 50kmph faktycznie nie huczy, też mam porządny fabryczny elektryczny szyberdach i... żałuję że ten gadżet zmniejsza o te kilka cm wysokość wnętrza.

Pozdr

Data: 2013-06-11 13:51:29
Autor: forestdumb
Do czego służy szyber-dach!?
:D@w!d J@$ wrote:
Pytam serio? Albo ewe. drugie pytanie...jak tego używać?

poszukaj w archiwum, szyber halasuje (po ilus latach u mnie uszczelki stwardnialy i nie dociskaja w 100%), jezdze z zamknietym i zaslonietym bo slonce by ci glowe ugotowalo inaczej.

Z plusow to fajnie doswietla wnetrze jak jest ciemniej, ladnie wyglada, przy niskich predkosciach moze i fajny przeplyw powietrza w okolo glowy a tak to bez wiekszych zalet :)

Data: 2013-06-11 15:03:33
Autor: wchpikus
Do czego suy szyber-dach!?
Mialem w Stilo taki wielki...
http://www.teto-solar.com/

Ogolnie fajna sprawa, ale fajktycznie glosny jest przez to i slychac swisc powietrza:)
Ale za kare latem...hmm, prawie cabrio:)

Do czego służy szyber-dach!?