Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?

Data: 2010-02-12 23:03:12
Autor: Maciej Loret
Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
Witam.

Nigdy nie miałem nowego auta z salonu. I raczej się na to nie zanosi....
Nawet biorą pod uwagę jako najważniejsze kryterium - niezawodność - kupienie auta używanego nie musi stanowić istotnego zwiększenia prawdopodobieństawa odwiedzania warsztatów. Niestety trzeba wiedzieć co kupić, nie szukać w cenach z Allegro i mieć odrobinę szczęścia.
Obecne moje auto kupiłem 2,5 roku temu jako 5-latka za 50kPLN (nowe kosztowało 125k PLN). Auto kombi, bogato wyposażone (standardem były m.in. ksenony, ESP, BOSE), przedmiotowej klasy D. Na Allegro/Otomoto podobne egzemplarze kosztowały 35-40k PLN. Głupota? Niektórzy tak mówią... W ciągu 2,5 roku wydałem na awarie 1050PLN. To sporo mniej niżby mnie kosztowały przeglądy w takim samym tylko nowym aucie. Gwoli sprawiedliwości będę musiał na niego na wiosnę wydać kolejny 1kPLN i jeśli nic więcej nie wyjdzie, to po 3 latach wydatki na awarie będą kosztowały mniej więcej tyle co przeglądy. Auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. A 75k PLN jakby było w kieszeni... Różnica w samym ubezpieczeniu już jest nie do pogardzenia...
Gdybym miał do wydania na auto 100kPLN, to... też kupiłbm auto używane... Tylko inne... Fajniejsze... Kilkuletnie, z gwarancją... Za różnicę w cenie do nowego, to ja je wolę kilka lat poużytkować gratis...

--
Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2010-02-13 05:20:10
Autor: Pan Piskorz
Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
... W ciągu 2,5 roku wydałem na awarie 1050PLN. To sporo mniej niżby mnie kosztowały przeglądy w takim samym tylko nowym aucie.

A możesz jakoś wytłumaczyć tą różnicę w cenie?
Czyżby auto używane wymagało mniej obsługi?

Kwestionuję też podaną kwotę, choćby ze względu na opony. Jeśli czas życia dwóch kompletu opon to 5 lat. Więc wypada jeden na 2,5 roku.
Komplet to auta segmentu D to będzie minumum 1000 zł.

Jakieś bajeczki Pan prawisz  ;-)

P.

Data: 2010-02-13 13:50:16
Autor: Maciej Loret
[...]

Jaką różnicę?
Nie pisałem ożadnej obsłudze tylko o awariach...
Obsługa auta używanego będzie zwykle droższa. Tyle, że przy odpowiednim doborze auta i tak wielokrotnie mniejsza niż różnica w cenie nowy/3-5letni.

Kwestionuję też podaną kwotę, choćby ze względu na opony.

Ja nic niepisałem o bieżącej eksploatacji.

Jeśli czas życia dwóch kompletu opon to 5 lat. Więc wypada jeden na 2,5 roku.
Komplet to auta segmentu D to będzie minumum 1000 zł.

Jakieś bajeczki Pan prawisz  ;-)

A Ty umiesz liczyć. Komplet letnich 17" to 1800PLN, zimowych alufelg 15" 1400PLN, a zimowych 15" opon 1200PLN.
Mówię o porządnych oponach, a nie częstemu badziewiu dawanemu w salonach...
Pozostało Ci więc wytłumaczyć pozostałe 71kPLNów różnicy...

Data: 2010-02-13 19:59:42
Autor: Pan Piskorz
Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
Pozostało Ci więc wytłumaczyć pozostałe 71kPLNów różnicy...

Jak policzyłeś te 7kPLN?
Bo faktyczna różnica jest niewielka.
U mnie koszt przeglądu to 250 zł + koszty materiałów,
można przynieść własne.
Ksozty to Olej (trzeba nieco ponad 3l, bańka 4l kosztuje 105 zł, filtr oleju 22 zł (ASO), powietrza 51zł (ASO), kabinowy w ASO 91 zł, przyniosłem Valeo kupiony za 45 zł.
Co oznacza przegląd co 15kkm kosztujący 400-500 zł.
Jeśli auto poza gwarancją, to pewnie u Pana Edzia ze stówę by się zaoszczędziło.

Ubezpieczenie. Kupując jako klient z ulicy płacisz stawkę za używane auto (zwykle mniej warte) kwotę zwykle zbliżoną, bo leasing ma własne oferty, salony mają, dostajesz z autem na rok itp.

Jeśli ktoś ma ochotę i czas poświęcać swojemu pojazdowi, to koszt posiadania niezawodnej używki może być niższy, jednak niewiele niższy.
P.

Data: 2010-02-13 20:57:53
Autor: Maciej Loret
Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
Witam.

Jak policzyłeś te 7kPLN?

Czytamy, potem piszemy...

U mnie koszt przeglądu to 250 zł + koszty materiałów,
można przynieść własne.

U mnie 4l oleju, to 200PLN. Filtr przeciwpyłkowy, oleju i powietrza, to jakieś 150-200PLN.
Wymieniam co 10kkm/rok.

Ubezpieczenie. Kupując jako klient z ulicy płacisz stawkę za używane auto (zwykle mniej warte) kwotę zwykle zbliżoną, bo leasing ma własne oferty, salony mają, dostajesz z autem na rok itp.

Po kupnie za auto warte niewiele 47k zapłaciłem nieco ponad 2kPLN, ostatnio przy wartości 30kPLN płaciłem około 1000PLN.  Ile kosztuje auto warte 125knie chce liczyć, alekalkulatry sąw sieci więc nie stanowi to żadnego problemu... Na pewno wyjdzie kilka kilo PLN więcej...

Jeśli ktoś ma ochotę i czas poświęcać swojemu pojazdowi, to koszt posiadania niezawodnej używki może być niższy, jednak niewiele niższy.

Jeśli dla kogoś kilkadziesiąt tysięcy PLNów nie stanowi problemów, to się zgadzam wcałej rozciągłości...
Za wyjątkiem aut podobnych do mojego, np. Accord czy GS300, które używane nie są istotnie bardziej awaryjne, niż przeciętna nówka z salonu.

Data: 2010-02-14 02:27:24
Autor: jacek2v
Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
On 13 Lut, 20:57, "Maciej Loret" <maciej.lo...@plusnet.pl> wrote:
Witam.

> Jak policzy e te 7kPLN?

Czytamy, potem piszemy...

> U mnie koszt przegl du to 250 z + koszty materia w,
> mo na przynie w asne.

U mnie 4l oleju, to 200PLN. Filtr przeciwpy kowy, oleju i powietrza, to
jakie 150-200PLN.

Drogi olej. Sprawdź np. na allegro czy Ci ktoś nie zawyża ceny. U mnie
w serwisie olej jest po 90zł a na allegro nawet poniżej 30zl - ten sam
w takich samych opakowaniach.

Jacek

Data: 2010-02-14 13:51:31
Autor: Maciej Loret
[...]

Ten olej tyle kosztuje... Owszem można zaoszczędzić z 50PLN kupując w promocji w supermarkecie.
Na Allegro, to ja mogę kupić siatkę do bagażnika albo zaślepkę haka... Chyba, że sprzedawca wzbudzi moje zaufanie... :)

Data: 2010-02-13 21:34:52
Autor: V-Tec
Pan Piskorz pisze:
[...]

jeśli koła 16" (a to chyba już standard w tej klasie) to 1400 minimum, a przyzwoite to ~1800.

pozdr,
W.

Data: 2010-02-13 13:51:37
Autor: atman
Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?

Użytkownik "Maciej Loret" <maciej.loret@plusnet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl4jsb$oqj$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Witam.

   Jakie to auto ?

Data: 2010-02-13 15:49:26
Autor: Ludvigus
Do dużych przebiegów - nowy, cz y używany?
Some day 2010-02-13 13:51, some human being called *atman* claimed...

Użytkownik "Maciej Loret" <maciej.loret@plusnet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl4jsb$oqj$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Witam.

  Jakie to auto ?

Pytanie brzmi: jaka to ALFA? 156SW czy 159SW? :)

Pozdrawiam,

--
| |__  v0.9  [ cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?