Data: 2018-01-27 19:39:21 | |
Autor: ToMasz | |
Do dyskusji nad elektrykami | |
Chyba od dawna wiadomo, że wygenerowanie 1 kWh w elektrowni, nawet średnio nowoczesnej węglowej generuje o wiele mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż wygenerowanie takiego samego 1 kWh w samochodowym silniku spalinowym.nie bardzo. Może inaczej, zależy jak i co badasz. elektrownie mają większą sprawność, ale nie wiele, i lepsze warunki spalania. samochody mają lepsze paliwo, bardziej czyste, i.... niestety czynnik ludzki. przeciętne bmw dla środowiska jest dużo bardziej uciążliwe niż jakakolwiek hybryda, albo wspomniany LPG Tyle że Ty znowu jak ci z artykułu - hasła zgodne z prawdą, ale nie na temat. niezauważalnym problemem w autach elektrycznych, jest ta dodatkowa enegria, potrzebna na przesłanie prądu do gniazdek. następnie ten prąd w magiczny sposób trzeba przetransportować do akumulatorów, potem wyjąć. mnie w szkole uczyli że każde takie magiczne przesunięcie generuje straty, że każde z tych urządzeń ma pewną sprawność. w kontekscie pojazdów elektrycznych nikt o tym nie wspomina. jeśli akumulatory mają 70kWh, to ich naładowanie do pełna, samo zamienienie acna dc z ustaleniem prądu/napięcia, powinno generować więcej ciepła, niż nagrzewnica w dieslu/benzyniaku. Mówimy o procesie który przebiega gdy auto elektryczne stoi! stoi i tankuje energię! Może się mylę, może nie znam technologii wykorzystywanych w tych urządzeniach, ale w reszcie przemysłu takie straty są na porządku dziennym. ToMasz |
|
Data: 2018-01-27 23:32:31 | |
Autor: Poldek | |
Do dyskusji nad elektrykami | |
W dniu 2018-01-27 o 19:39, ToMasz pisze:
Chyba od dawna wiadomo, że wygenerowanie 1 kWh w elektrowni, nawet średnio nowoczesnej węglowej generuje o wiele mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż wygenerowanie takiego samego 1 kWh w samochodowym silniku spalinowym.nie bardzo. Może inaczej, zależy jak i co badasz. elektrownie mają większą sprawność, ale nie wiele, i lepsze warunki spalania. samochody mają lepsze paliwo, bardziej czyste, i.... niestety czynnik ludzki. przeciętne bmw dla środowiska jest dużo bardziej uciążliwe niż jakakolwiek hybryda, albo wspomniany LPG Sprawność silnika spalinowego w samochodzie, to ok. 40% Czyli ok. 60% energii zawartej w spalanym paliwie idzie na marne )na ciepło). Szczególnie latem, przy włączonej klimatyzacji - schłodzenie kabiny daje 400% więcej podgrzewania planety na zewnątrz. |
|
Data: 2018-01-27 14:36:47 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Do dyskusji nad elektrykami | |
Chyba sie z przyszlosci teleportowales. Benzynowy dwadziescia kilka procent dizel trzydziesci kilka procent sprawnosci teoretycznej w optymalnym punkcie charakterystyki pracy. Uzytkowa sprawnosc jest od kilku do kilkunastu procent.
|
|
Data: 2018-01-28 15:31:24 | |
Autor: Poldek | |
Do dyskusji nad elektrykami | |
W dniu 2018-01-27 o 23:36, Zenek Kapelinder pisze:
Chyba sie z przyszlosci teleportowales. Benzynowy dwadziescia kilka procent dizel trzydziesci kilka procent sprawnosci teoretycznej w optymalnym punkcie charakterystyki pracy. Uzytkowa sprawnosc jest od kilku do kilkunastu procent. No to przepraszam. Kilkanaście procent energii zawartej w paliwie jest zamieniana w samochodzie na energię mechaniczną poruszającą pojazd. Ponad 80% idzie na entropię. |
|