Data: 2009-09-14 21:48:58 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam sprzęgło dopiero przy ok. 200 rpm, jak silnik już się dławi. Zastanawiam się czy to jest dla niego bezpieczne - czy tak powinno być, czy wciskać to sprzęgło wcześniej? Silnik benzynowy, czterocylindrowa rzędówka 1.6 na wielopunktowym wtrysku.
-- http://www.gophi.pl/ |
|
Data: 2009-09-14 23:57:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Adam Wysocki pisze:
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam sprzęgło dopiero przy ok. 200 rpm, jak silnik już się dławi. Zastanawiam się czy to jest dla niego bezpieczne - czy tak powinno być, czy wciskać to sprzęgło wcześniej? Silnik benzynowy, czterocylindrowa rzędówka 1.6 na wielopunktowym wtrysku. Wcześniej. Duszenie go poniżej 1500rpm nie ma żadnego sensu. Poniżej pewnych obrotów już silnik krokowy otwiera zawór wolnych obrotów i jest podawane paliwo. |
|
Data: 2009-09-14 23:57:27 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Adam Wysocki pisze:
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam sprzęgło dopiero przy ok. 200 rpm, jak silnik już się dławi. Zastanawiam się czy to jest dla niego bezpieczne - czy tak powinno być, czy wciskać to sprzęgło wcześniej? Silnik benzynowy, czterocylindrowa rzędówka 1.6 na wielopunktowym wtrysku. Do 200 rpm?!?!? Oj, ten silnik coś wcześnie może podziękować za współpracę. Ja sobie wyrobiłem nawyk redukowania przy hamowaniu silnikiem. Jak mam duuużo miejsca, to puszczam gaz i czekam na spadek obrotów do ok. 1500, po czym redukuję o bieg (czasem o dwa). Czy to dobrze? Nie wiem. Ale w momencie konieczności jednak przyspieszenia, wolę mieć już te 1700-2000 rpm niż 1000. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-09-15 17:15:04 | |
Autor: DoQ | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Do 200 rpm?!?!? Oj, ten silnik coś wcześnie może podziękować za współpracę. Jemu chyba chodzilo o 2000RPM.... Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-09-15 18:06:01 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
DoQ pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Albo 1200rpm. Przy 2-óch tysiącach, nawet małe benzyniaki raczej się nie dławią. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-09-16 01:05:54 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Jemu chyba chodzilo o 2000RPM.... O 200 - na oko, pierwsza działka na zegarze. -- http://www.gophi.pl/ |
|
Data: 2009-09-15 22:05:00 | |
Autor: z | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Ja sobie wyrobiłem nawyk redukowania przy hamowaniu silnikiem. Jak mam duuużo miejsca, to puszczam gaz i czekam na spadek obrotów do ok. 1500, po czym redukuję o bieg (czasem o dwa). Dla mnie redukcja biegów to już przesada. Też dałem się wciągnąć w to hamowanie silnikiem ale robię to tylko przez puszczenie gazu, obroty spadają (broń Boże dławienie) i luz. Równie dobrze można powiedzieć że hamulce zaoszczędzisz a skrzynie zużyjesz. Jak zawsze zdrowy rozsądek ponad wszystko. Po prostu nie jeżdżę na luzie bez potrzeby (żeby było bezpieczniej też) i nie macham dźwignią bez potrzeby. z |
|
Data: 2009-09-14 23:58:54 | |
Autor: BUNIEK | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam Moim zdaniem, powinienes robic to wczesniej, dlawienie silnika obciaża uklad tlokowo-korbowy i skraca zywotnosc. Buniek |
|
Data: 2009-09-15 00:11:29 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "BUNIEK" Moim zdaniem, powinienes robic to wczesniej, dlawienie silnika obciaża uklad tlokowo-korbowy i skraca zywotnosc. Podobnie jak hamowanie silnikiem. |
|
Data: 2009-09-14 22:42:04 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
On 15 Wrz, 00:11, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
> Moim zdaniem, powinienes robic to wczesniej, dlawienie silnika obciaża Podobnie, jak uzywanie silnika do napedzania samochodu. Wszystko sie zuzywa, niestety. |
|
Data: 2009-09-15 14:07:30 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" >> Moim zdaniem, powinienes robic to wczesniej, dlawienie silnika >> obciaża Podobnie, jak uzywanie silnika do napedzania samochodu. Wszystko sie Silnik służy WŁAŚNIE do napędzania samochodu, do hamowania służą HAMULCE, z dwojga złego wolę wymienić cześciej klocki i tarcze niż korbowody, łożyska, sprzęgło inne niezmiernie droższe podzespoły, ale to chyba jest "temat rzeka" i raczej nie dojdziemy do porozumienia :) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-09-15 06:17:30 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
On 15 Wrz, 14:07, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Silnik służy WŁAŚNIE do napędzania samochodu, do hamowania służą Podaj prosze wiarygodne zrodlo, z ktorego wynika, ze hamowanie silnikiem przyspiesza jego zuzycie w zauwazalnym stopniu. pozdr AA |
|
Data: 2009-09-15 16:28:01 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" < Silnik służy WŁAŚNIE do napędzania samochodu, do hamowania służą Podaj prosze wiarygodne zrodlo, z ktorego wynika, ze hamowanie silnikiem przyspiesza jego zuzycie w zauwazalnym stopniu. A sam nie potrafisz tego wydedukować? Co mam Ci udowadniać, jakie siły przenoszą się poprzez półosie, skrzynię biegów sprzęgło na wał korbowy i wreszcie tłoki? Takie same jak na tarcze hamulcowe, ponieważ do zatrzymania pojazdu potrzeba tej samej siły nieważne czym hamujesz - czy jest to duża siła i czy może mieć wpływ na silnik - tę ocenę pozostawiam już Twojemu własnemu rozumowi. |
|
Data: 2009-09-15 08:14:17 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
On 15 Wrz, 16:28, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Użytkownik "Adam Adamaszek" < Przeciez silnik przy hamowaniu silnikiem jedynie spreza powietrze, skad mialoby sie brac to obciazenie? Potrafisz zahamowac silnikiem z taka sama sila, jak hamulcami? Ponownie - poprosze o wiarygodne zrodlo. AA |
|
Data: 2009-09-15 17:13:29 | |
Autor: DoQ | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
WIHEDCNF pisze:
A sam nie potrafisz tego wydedukować? Co mam Ci udowadniać, jakie siły przenoszą się poprzez półosie, skrzynię biegów sprzęgło na wał korbowy i wreszcie tłoki? Takie same jak na tarcze hamulcowe, ponieważ do zatrzymania pojazdu potrzeba tej samej siły nieważne czym hamujesz - czy jest to duża siła i czy może mieć wpływ na silnik - tę ocenę pozostawiam już Twojemu własnemu rozumowi. Przeciez kazde zdjecie nogi z gazu to juz hamowanie silnikiem, wrzucasz za kazdym razem luz? Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-09-16 20:07:44 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia 15.09.2009 DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał/a:
WIHEDCNF pisze: Nie, wystarczy sprzęgło. Osobiście dużo hamuję silnikiem, ale też nie widzę potrzeb nadużywania takiego hamowania, raczej jest to efekt sytuacji. Jak mam długi zjazd i chcę na nim utrzymać odpowiednią prędkość, to nie będę gotował tarcz, bo obniżę ich skuteczność gdy będą mi potrzebne. O jeździe ekstremalnej 4x4 w górach już nie wspominam przez grzeczność, gdzie na bardzo stromych zjazdach się hamulca się nie dotyka, bo grozi uślizgiem i postawieniem auta bokiem == rolka. W jeździe miejskiej nie będę robił 2x tyle redukcji aby przy kazdym skrzyżowaniu zwolnić, więc raczej ograniczam hamowanie silnikiem do biegu na którym jadę, a resztę robię hamulcem - oczywiście na biegu. Co do zużycia to nie widzę podstaw (silnik ma zapewnione wszystkie warunki prawidłowej pracy), i hamowanie jest na odpowiednim biegu i że to jest hamowanie silnikiem a nie sprzęgłem. Co do wywodzie o "siłach jakie działają" to ktoś ma chyba niskie pojęcie o choćby tak prostym sprzęcie jak dźwignia czy przekładnia "dajcie mi punkt podparcia, a rusze ziemię" -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-09-15 20:22:33 | |
Autor: nadir | |
Do jakich obrotĂłw hamowanie silnikiem? | |
A sam nie potrafisz tego wydedukowaÄ? Co mam Ci udowadniaÄ, jakie siĹy przenoszÄ siÄ poprzez pĂłĹosie, skrzyniÄ biegĂłw sprzÄgĹo na waĹ korbowy i wreszcie tĹoki? Takie same jak na tarcze hamulcowe, poniewaĹź do zatrzymania pojazdu potrzeba tej samej siĹy niewaĹźne czym hamujesz - czy jest to duĹźa siĹa i czy moĹźe mieÄ wpĹyw na silnik - tÄ ocenÄ pozostawiam juĹź Twojemu wĹasnemu rozumowi. Czyli w/g Ciebie przy hamowaniu silnikiem moĹźna ukrÄciÄ pĂłĹosie lub uwaliÄ sprzÄgĹo, ale przy przyspieszaniu to juĹź nie? JeĹşdziĹeĹ kiedyĹ w gĂłrach, ale takich powaĹźniejszych niĹź na przykĹad GĂłry ĹwiÄtokrzyskie? |
|
Data: 2009-09-15 21:16:26 | |
Autor: Gregorius | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
WIHEDCNF pisze:
A sam nie potrafisz tego wydedukować? Co mam Ci udowadniać, jakie siły przenoszą się poprzez półosie, skrzynię biegów sprzęgło na wał korbowy i wreszcie tłoki? Takie same jak na tarcze hamulcowe, ponieważ do zatrzymania pojazdu potrzeba tej samej siły nieważne czym hamujesz - czy jest to duża siła i czy może mieć wpływ na silnik - tę ocenę pozostawiam już Twojemu własnemu rozumowi. A wciskasz sprzęgło, albo wrzucasz na luz za każdym razem jak używasz hamulców? Jeżeli nie to poddajesz silnik znacznie większym obciążeniom niż w przypadku gdybyś puścił gaz i pozwolił delikatnie silnikowi zmieniać obroty wraz ze spadkiem prędkości. Koła masz spięte z silnikiem przez skrzynie i sprzęgło i o ile to ostatnie się nie ślizga jak zmieniasz prędkość kręcenia się kół hamując to prędkość obrotowa silnika też musi się zmienić. Jakieś błyskotliwe wnioski? -- Gregorius |
|
Data: 2009-09-15 22:15:48 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Gregorius" < A wciskasz sprzęgło, albo wrzucasz na luz za każdym razem jak używasz hamulców? Jeżeli nie to poddajesz silnik znacznie większym obciążeniom niż w przypadku gdybyś puścił gaz i pozwolił delikatnie silnikowi zmieniać obroty wraz ze spadkiem prędkości. Koła masz spięte z silnikiem przez skrzynie i sprzęgło i o ile to ostatnie się nie ślizga jak zmieniasz prędkość kręcenia się kół hamując to prędkość obrotowa silnika też musi się zmienić. Jakieś błyskotliwe wnioski? żadnych błyskotliwych, ot taki mam nawyk, że zawsze gdy hamuję to mam wciśnięte sprzęgło i zredukowany bieg jeśli jest taka potrzeba, nie umiem hamować lewą nogą jakby co, choć zdarzało mi się dodać gazu piętą, ale to nie na publicznej drodze :) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-09-15 21:25:48 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 22:15:48 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
żadnych błyskotliwych, ot taki mam nawyk, że zawsze gdy hamuję to mam wciśnięte sprzęgło i zredukowany bieg jeśli jest taka potrzeba, nie I ty coś mówiłeś o żużyciu silnika??? ROTFL!!! -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 22:32:17 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" żadnych błyskotliwych, ot taki mam nawyk, że zawsze gdy hamuję to mam Ok bo widzę, że za chwilę stwierdzisz, że wciśnięcie sprzęgła powoduje szybsze zużycie silnika Dobra Waldek , ten tramwaj jest naprawdę twój i przyznaję ci rację. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-09-15 21:37:12 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 22:32:17 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
Ok bo widzę, że za chwilę stwierdzisz, że wciśnięcie sprzęgła powoduje szybsze zużycie silnika nie, sprzęgła. Trzeba być Einsteinem, żeby na to wpaśc, prawda? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 22:43:31 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" Ok bo widzę, że za chwilę stwierdzisz, że wciśnięcie sprzęgła powoduje Tak jak myślałem cytuję "I ty coś mówiłeś o żużyciu silnika??? ROTFL!!!" Tak wiem, że guma na pedale sprzęgła też się szybciej wyciera w tym przypadku i że marnotrawię paliwo bo komputer mi pokazuje 0,5 litra na godzinę a tobie 0.0 l/km - dlatego cieszę się, że doszliśmy do porozumienia, bo wreszcie doszliśmy prawda? |
|
Data: 2009-09-15 21:50:49 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 22:43:31 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
Tak jak myślałem cytuję "I ty coś mówiłeś o żużyciu silnika??? ROTFL!!!" I sprzęgło też wymieniasz w 3 minuty przy koszcie - załóżmy - 15 zł? Zazdroszczę... Wciśnięcie sprzegła przy każdym hamowaniu to lekko licząc zmniejszenie żywotności o połowę. Albo i więcej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 23:00:01 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" Tak jak myślałem cytuję "I ty coś mówiłeś o żużyciu silnika??? ROTFL!!!" Hmm - Astra I wytrzymała 198 000km, dopiero po tym przebiegu wymieniłem sprzęgło z uwagi na fakt, że były wytarte tarczki mówisz, że tobie wytrzymuje 400 000km i że tarczki zużywają się od wciskania sprzęgła podczas hamowania? Wciśnięcie sprzegła przy każdym hamowaniu to lekko licząc zmniejszenie Skoro ty snujesz swoje teorie bez żadnego poparcia w czymkolwiek, to i ja mogę postawić tezę , że silnik zużywa się 98 razy szybciej z uwagi na hamowanie silnikiem, tylko do jakiego poziomu sprowadzamy naszą dyskusję, która od jaiegoś czasu i tak do nikąd nie prowadzi. |
|
Data: 2009-09-15 22:30:51 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 23:00:01 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
hamowanie silnikiem, tylko do jakiego poziomu sprowadzamy naszą dyskusję, która od jaiegoś czasu i tak do nikąd nie prowadzi. Do żadnego, bo ja nie mam zamiaru dalej dyskutować, to jest wiedza z zakresu kursu na prawo jazdy. Wróć tam, albo raz go zrób porządnie i tyle. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 23:55:26 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" hamowanie silnikiem, tylko do jakiego poziomu sprowadzamy naszą Zaiste na ciekawy kurs chodziłeś, skoro wykładali tam teorię mechaniki i prawa fizyki Mimo różnicy zdań miło się gaworzyło, pozdrawiam i do następnego spotkania w innym wątku. |
|
Data: 2009-09-15 14:16:06 | |
Autor: Grejon | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
WIHEDCNF pisze:
Silnik służy WŁAŚNIE do napędzania samochodu, do hamowania służą HAMULCE, z dwojga złego wolę wymienić cześciej klocki i tarcze niż korbowody, łożyska, sprzęgło inne niezmiernie droższe podzespoły, ale to chyba jest "temat rzeka" i raczej nie dojdziemy do porozumienia :) Tak właśnie myślał kierowca autokaru, który spadł we Francji z wiaduktu... Pozdrawiam -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-09-15 14:39:10 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Grejon" Silnik służy WŁAŚNIE do napędzania samochodu, do hamowania służą HAMULCE, z dwojga złego wolę wymienić cześciej klocki i tarcze niż korbowody, łożyska, sprzęgło inne niezmiernie droższe podzespoły, ale to chyba jest "temat rzeka" i raczej nie dojdziemy do porozumienia :) Tak właśnie myślałem, że wytoczysz najcięższe działo, czy tak samo rozumujesz jadąc po płaskim, prostym odcinku drogi i wychamowujesz np. ze 100km/h redukując biegi aż do jedynki i nie używasz wcale hamulca? to też wydaje ci się normalne? |
|
Data: 2009-09-15 14:27:53 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 14:39:10 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
Tak właśnie myślałem, że wytoczysz najcięższe działo, czy tak samo rozumujesz jadąc po płaskim, prostym odcinku drogi i wychamowujesz np. ze 100km/h redukując biegi aż do jedynki i nie używasz wcale hamulca? to też wydaje ci się normalne? tak, to jest normalne, zwłaszcza jak zatrzymanie nie jest podyktowane gwałtowną zmianą sytuacji na drodze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 16:33:45 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" <
ale co jest w tym normalnego? dodatkowe molestowanie skrzyni biegów? niepotrzebne rozpraszanie uwagi na redukcję biegów? Może napisz jakie są KORZYŚCI z hamowania silnikiem - co to daje i czemu służy? |
|
Data: 2009-09-15 15:59:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 16:33:45 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
ale co jest w tym normalnego? dodatkowe molestowanie skrzyni biegów? niepotrzebne rozpraszanie uwagi na redukcję biegów? Obniża zużycie paliwa, zmniejsza zuzycie układu hamulcowego, utrudnia zablokowanie kół, umożliwia hamowanie przez długi czas itepe, itede.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 17:13:08 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:216vn4cr49jt$.dlglepper.institute.com... Dnia Tue, 15 Sep 2009 16:33:45 +0200, WIHEDCNF napisał(a): No jasne - zużycie układu hamulcowego łatwo udowodnić, bo wystarczy wsadzić łapę w tarczę lub zmierzyć klocki, ale już zużycie elementów silnika nie jest takie proste i oczywiste. Mam taki pomysł - nie uruchamiaj silnika, włącz jakiś bieg , weź auto na hol i pociągaj je tak z 100 000 km - jak ci się wydaje silnik ulegnie zużyciu, czy jednak takie ciąganie nie wpłynie na niego w żadnym stopniu? |
|
Data: 2009-09-15 16:15:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 17:13:08 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
No jasne - zużycie układu hamulcowego łatwo udowodnić, bo wystarczy wsadzić łapę w tarczę lub zmierzyć klocki, ale już zużycie elementów silnika nie jest takie proste i oczywiste. Mam taki pomysł - nie uruchamiaj silnika, włącz jakiś bieg , weź auto na hol i pociągaj je tak z 100 000 km - jak ci się wydaje silnik ulegnie zużyciu, czy jednak takie ciąganie nie wpłynie na niego w żadnym stopniu? I twierdzisz, że w takim silniku będzie normalnie pracowało smarowanie i wszystko? Jesteś na dobrej drodze do dołaczenia do wyznawców analogowego elektromagnesu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 18:42:30 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" No jasne - zużycie układu hamulcowego łatwo udowodnić, bo wystarczy Ja nic nie twierdzę, to ty próbujesz mi przypisać te słowa - swoją drogą dlaczego miało by nie działać smarowanie w silniku w którym pompa olejowa i wszystko inne jest napędzane mechanicznie? Nie zrozumiałem żartu z elektromagnesem - może coś bliżej? |
|
Data: 2009-09-15 17:49:31 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 18:42:30 +0200, WIHEDCNF napisał(a):
Ja nic nie twierdzę, to ty próbujesz mi przypisać te słowa - swoją drogą dlaczego miało by nie działać smarowanie w silniku w którym pompa olejowa i wszystko inne jest napędzane mechanicznie? Bo ten silnik jest zimny a prędkość niska. Oprócz tego kręcenie silnikiem nie podniesie ciśnienia oleju do odpowiedniego poziomu. Normalnie pracujący silnik jest gorący, ma olej w kanałach olejowych a nie w misce i hamowanie silnikiem czasowo zmniejsza jego obroty. Hamowanie silnikiem w zasadzie nie różni się od jazdy (poza odcięciem dopływu paliwa), więc nie ma podstaw do twierdzeń o zwiększonym zuzyciu silnika. Poza tym silnik ma skuteczne chłodzenie i spora masę (wliczając wodę w nim), czego nie można powiedzieć o tarczach i klockach. To jest to, czego nie zrozumiał wspomniany wyżej kierowca autobusu. Nie zrozumiałem żartu z elektromagnesem - może coś bliżej? Poszukaj w innych wątkach, jest tu paru wyznawców teorii, że sterowany elektromagnesem ABS jest w stanie precyzyjnie dozować siłę hamowania, a sam ABS służy do uzyskania lepszego hamowania a nie zapewnienia utrzymania kontroli nad pojazdem i nawet firma Bosch się nie zna na działaniu tego systemu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-15 23:28:55 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Waldek Godel" Bo ten silnik jest zimny a prędkość niska. Oprócz tego kręcenie silnikiem Silnik jest zimny to fakt, ale co to ma do ciśnienia oleju to chyba nie zrozumiem Hamowanie silnikiem w zasadzie nie Zapytam teraz zupełnie poważnie - gdybyś miał zjazd z wielkiej góry, no nie wiem strzelam ze 20 kilometrów w dół w minus 50 stopniach celsjusza i hamował tylko silnikiem - jaką ten silnik miałby temperaturę pod koniec takiego zjazdu? |
|
Data: 2009-09-16 13:13:09 | |
Autor: Robert_J | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Zapytam teraz zupełnie poważnie - gdybyś miał zjazd z wielkiej góry, no nie wiem strzelam ze 20 kilometrów w dół w minus 50 stopniach celsjusza i hamował tylko silnikiem - jaką ten silnik miałby temperaturę pod koniec takiego zjazdu? Na pewno niższą niż hamulce gdybyś hamował tylko nimi :-). |
|
Data: 2009-09-23 23:07:50 | |
Autor: lleksem | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Zapytam teraz zupełnie poważnie - gdybyś miał zjazd z wielkiej góry, no nie wiem strzelam ze 20 kilometrów w dół w minus 50 stopniach celsjusza i hamował tylko silnikiem - jaką ten silnik miałby temperaturę pod koniec takiego zjazdu?Nie wiem, ale wiem, ze poza ceramicznymi tarczami inne by eksplodowaly. Tomek |
|
Data: 2009-09-15 14:56:35 | |
Autor: michal | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:h8mf32$o0r$1mx1.internetia.pl...
Chyba w dwusuwach - syrenka, trabant, wartburg gdzie smarowanie bylo mieszanka (olej w paliwie), i dlugotrwale hamowanie silnikiem przy zamknietej przepustnicy pozbawialo uklad oleju. -- Michal |
|
Data: 2009-09-15 21:45:27 | |
Autor: masti | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia piÄknego Tue, 15 Sep 2009 14:56:35 +0100, osobnik zwany michal
wystukaĹ: "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message wolne koĹo: mĂłwi to Panu coĹ :) pokaĹź mi dwusuwa, ktĂłry ma hamowanie silnikiem :))))) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2009-09-15 23:21:49 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia Tue, 15 Sep 2009 21:45:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):
wolne koło: mówi to Panu coś :) Trabant - wolne koło było tylko na 4 biegu.. nie pamiętam czy na 3, ale 1 i 2 były normalnie na sztywno. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-16 11:51:06 | |
Autor: [Cichy] | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Trabant - wolne koło było tylko na 4 biegu.. nie pamiętam czy na 3, ale 1 i Tylko 4ka :) Pozdrawiam. Cichy |
|
Data: 2009-09-15 23:58:00 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Do jakich obrotĂłw hamowanie silnikiem? | |
UĹźytkownik "masti"
Syrena 105 ;-) byĹa taka "wajcha" ktĂłrÄ moĹźna byĹo wyĹÄ czyÄ wolne koĹo |
|
Data: 2009-09-15 08:43:41 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
BUNIEK pisze:
+ to że poniżej wolnych obrotów elektronika podaje już paliwo w celu ich uzyskania.Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-09-15 08:30:17 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości news:gophi.pms.1252964938news.chmurka.net... Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskamNic dziwnego, że się dławi. Ja przy hamowaniu silnikiem redukuję biegi. W 1,9 TDI poniżej 1500 obrotów hamowanie silnikiem ma skuteczność porównywalną z wrzuceniem na luz, czy wysprzeglęniem i jestem przekonany, że i u Ciebie poniżej obrotów biegu jałowego hamowanie silnikiem nic nie daje. Lepiej zredukować bieg lub wysprzęlić. |
|
Data: 2009-09-15 08:57:33 | |
Autor: Robert_J | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
...jak hamuję do zatrzymania to wciskam A w jaki sposób on hamuje od tych ok. 800 rpm??? Zakładając że "hamujesz" na płaskim terenie i nie pomagasz hamulcem to raczej do 200 obr. nie zejdzie ;-). Poza tym przy ok. 500 silnik powinien już zgasnąć... |
|
Data: 2009-09-15 10:14:27 | |
Autor: Piter | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8ndt5$h9l$1inews.gazeta.pl... ...jak hamuję do zatrzymania to wciskam wyższy bieg, opory tarcia... ;-). Poza tym przy ok. 500 silnik powinien już zgasnąć... może już żabkę robi :P |
|
Data: 2009-09-15 11:36:02 | |
Autor: Robert_J | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
wyższy bieg, opory tarcia... Sądzę że pytanie jest praktyczne, nie teoretyczne. Czyli zakładam że jednak Kolega redukuje biegi ;-). Oczywiście że na IV czy V zadławi motor, ale myślę że On jednak hamuje na niższych biegach. Choć jak czasem czytam niektóre posty to już nie wiem co myśleć ;-)))) |
|
Data: 2009-09-15 13:57:46 | |
Autor: Piter | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8nn67$pkl$1inews.gazeta.pl... wyższy bieg, opory tarcia... dobra wyjaśniło się ciut niżej, pomaga jeszcze hamulcem :P i dopiero wysprzęglenie przy żabce :P |
|
Data: 2009-09-15 11:39:36 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Robert_J <rob_33@wp.pl> wrote:
...jak hamuję do zatrzymania to wciskam No właśnie pomagam hamulcem - puszczam gaz i hamuję hamulcem bez sprzęgła, a dopiero przy ok. 200 rpm jak się dławi i robi żabę wciskam sprzęgło, żeby nie zgasł (i wtedy wraca do jałowych - co swoją drogą jest dla mnie dziwne, na zdrowy rozsądek powinien zgasnąć :)). Ale teraz już jasne, będę wciskał przy ok. 1000 rpm. -- http://www.gophi.pl/ |
|
Data: 2009-09-16 20:16:10 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Dnia 15.09.2009 Robert_J <rob_33@wp.pl> napisał/a:
...jak hamuję do zatrzymania to wciskam W praktyce od 1000 to zaczyna przyspieszać, jak nizszy bieg albo lekko z górki, to otwarty bajpas zrobi swoje i napędzi auto. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-09-15 09:30:37 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Adam Wysocki pisze:
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam sprzęgło dopiero przy ok. 200 rpm, jak silnik już się dławi. Silnik hamuje do jakichś 700-- 800 rpm (tyle ile wynoszą wolne obroty). Przy niższych prędkościach silni nie hamuje, tylko *napędza*, w dodatku przy niezdrowej dla niego prędkości, czyli robisz potrójnie źle: silnikowi - bo go obciążasz, wał korbowy, poduszki itd; hamulcom - bo je zużywasz odrobinę bardziej niż trzeba, ekonomii - bo zużywasz dodatkowe paliwo (sterownik zwiększa dopływ mieszanki bo próbuje odzyskać 800 rpm!) Ja tam zawsze wysprzęglam w okolicy 1000-1500 rpm, i tyle. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-09-15 11:37:39 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Silnik hamuje do jakichś 700-- 800 rpm (tyle ile wynoszą wolne obroty). I wszystko jasne - dzięki za wszystkie odpowiedzi! -- http://www.gophi.pl/ |
|
Data: 2009-09-15 10:12:26 | |
Autor: Piter | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam Tak jak wcześniej wszyscy mówili, 200 to zdecydowanie za mało. Sterownik silnika ma najważniejszy priorytet: przede wszystkim się kręcić, więc jak go zbijasz tak nisko to walczysz z nim |
|
Data: 2009-09-15 10:52:24 | |
Autor: boropi | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam Faktycznie dusisz go ekstremalnie, sterownik podaje już paliwo żeby utrzymać obroty biegu jałowego, a Ty go dławisz. Zobacz na 1 lub 2 biegu, że jak obroty zejdą już do około 700-800 to komputer podniesie dawkę paliwa i bez wciśniętego gazu auto będzie jechać z obrotami biegu jałowego. boropi |
|
Data: 2009-09-16 15:28:41 | |
Autor: tnijto | |
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem? | |
Adam Wysocki pisze:
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam sprzęgło dopiero przy ok. 200 rpm, jak silnik już się dławi. Zastanawiam się czy to jest dla niego bezpieczne - czy tak powinno być, czy wciskać to sprzęgło wcześniej? Silnik benzynowy, czterocylindrowa rzędówka 1.6 na wielopunktowym wtrysku. Możesz hamować silnikiem do obrotów które wyczuwalnie nie obciążają silnika. Nie będzie to miało większego wpływu na jego trwałość. Jak ze wszystkim trzeba zachować umiar. Ja np od Ciebie nie kupiłbym tego auta skoro za każdym razem dusiłeś silnik dobijając go a także poduszki i skrzynię biegów. -- krzysiek82 |