Do jakich obrotów hamowanie silnikiem?

Data: 2009-09-15 08:57:33
Autor: Robert_J
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem?
...jak hamuję do zatrzymania to wciskam
sprzęgło dopiero przy ok. 200 rpm,

A w jaki sposób on hamuje od tych ok. 800 rpm??? Zakładając że "hamujesz" na płaskim terenie i nie pomagasz hamulcem to raczej do 200 obr. nie zejdzie ;-). Poza tym przy ok. 500 silnik powinien już zgasnąć...

Data: 2009-09-15 10:14:27
Autor: Piter

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8ndt5$h9l$1inews.gazeta.pl...
[...]

wyższy bieg, opory tarcia...

;-). Poza tym przy ok. 500 silnik powinien już zgasnąć...

może już żabkę robi :P

Data: 2009-09-15 11:36:02
Autor: Robert_J
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem?
wyższy bieg, opory tarcia...

Sądzę że pytanie jest praktyczne, nie teoretyczne. Czyli zakładam że jednak Kolega redukuje biegi ;-). Oczywiście że na IV czy V zadławi motor, ale myślę że On jednak hamuje na niższych biegach. Choć jak czasem czytam niektóre posty to już nie wiem co myśleć ;-))))

Data: 2009-09-15 13:57:46
Autor: Piter

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8nn67$pkl$1inews.gazeta.pl...
[...]

dobra wyjaśniło się ciut niżej, pomaga jeszcze hamulcem :P i dopiero wysprzęglenie przy żabce :P

Data: 2009-09-15 11:39:36
Autor: Adam Wysocki
Robert_J <rob_33@wp.pl> wrote:

[...]

No właśnie pomagam hamulcem - puszczam gaz i hamuję hamulcem bez sprzęgła, a dopiero przy ok. 200 rpm jak się dławi i robi żabę wciskam sprzęgło, żeby nie zgasł (i wtedy wraca do jałowych - co swoją drogą jest dla mnie dziwne, na zdrowy rozsądek powinien zgasnąć :)). Ale teraz już jasne, będę wciskał przy ok. 1000 rpm.

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-09-16 20:16:10
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 15.09.2009 Robert_J <rob_33@wp.pl> napisał/a:
[...]

W praktyce od 1000 to zaczyna przyspieszać, jak nizszy bieg albo lekko z
górki, to otwarty bajpas zrobi swoje i napędzi auto.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Do jakich obrotów hamowanie silnikiem?