Do jakich obrotów hamowanie silnikiem?

Data: 2009-09-16 15:28:41
Autor: tnijto
Do jakich obrotów hamowanie silnikiem?
Adam Wysocki pisze:
Taka mnie dzisiaj naszła refleksja - jak hamuję do zatrzymania to wciskam sprzęgło dopiero przy ok. 200 rpm, jak silnik już się dławi. Zastanawiam się czy to jest dla niego bezpieczne - czy tak powinno być, czy wciskać to sprzęgło wcześniej? Silnik benzynowy, czterocylindrowa rzędówka 1.6 na wielopunktowym wtrysku.

Możesz hamować silnikiem do obrotów które wyczuwalnie nie obciążają silnika. Nie będzie to miało większego wpływu na jego trwałość. Jak ze wszystkim trzeba zachować umiar. Ja np od Ciebie nie kupiłbym tego auta skoro za każdym razem dusiłeś silnik dobijając go a także poduszki i skrzynię biegów.

--
krzysiek82

Do jakich obrotów hamowanie silnikiem?