Data: 2012-11-23 15:43:30 | |
Autor: -Mr. Makarena- | |
Do kumatych w elektryce ... | |
https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink
Jaka role pelnia styki 17 17a , zaznaczylem je na schemacie czerwonym koleczkiem ...W swoim sprzecie mam te styki wolne , ale dwa kable tez mam wolne ..Myslalem zeby je podlaczyc ale jakos nie moge dojsc jaka jest ich rola .... Z gory dzieki za pomoc : -- -- Pozdrawiam : Mr.MAKARENA UĆ |
|
Data: 2012-11-23 17:48:57 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Do kumatych w elektryce ... | |
-Mr. Makarena- <makarena@neostrada.pl> wrote:
https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink Na pierwszy rzut oka - automatyczne włączenie świateł po przekręceniu kluczyka? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-11-25 11:51:33 | |
Autor: __Maciek | |
Do kumatych w elektryce ... | |
Fri, 23 Nov 2012 15:43:30 +0100 "-Mr. Makarena-"
<makarena@neostrada.pl> napisał: https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink W Charcie stacyjka jest najwyraźniej taka sama. Styki 17-17a służą do dołączenia dodatkowej cewki ładowania (alternator posiada je dwie) która zapewne ma skopmensować pobór prądu przez światło pozycyjne. Zobacz sobie jak wygląda to na schemacie Charta: http://maciek100.boo.pl/inne/schem210.gif Jako że motorki te były projektowane w czasach gdy jazda na światłach w dzień nie była obowiązkowa, stacyjka posiada 4 pozycje: poz. 0 - wszystko wyłączone, zwarte są tylko styki 1-0, zwierając cewkę wyzwalającą moduł zapłonowy. poz. 1 - jazda bez świateł, włączony silnik (brak zwarcia cewki wyzwalającej), napięcie podane na klakson, światło stopu, kierunkowskazy (styki 19-21). poz. 2 - jazda na światłach - włączone odbiorniki jak w poz.1, a dodatkowo reflektor przedni (styki 16-56) oraz światło pozycyjne (styki 19-57). Reflektor zasilany z osobnej cewki która służy tylko do tego. Światło pozycyjne z głównego napięcia, jednak ze względu na zwiększony pobór prądu, dla przeciwdziałania rozładowaniu akumulatora, stacyjka stykami 17-17a dołącza dodatkową cewkę alternatora. poz. 3 - silnik wyłączony, ale świeci (z akumulatora) światło pozycyjne (styki 19-57). Pozycja 1 przydaje się gdy silnik nie chce zapalić, dla zmniejszenia mechanicznego obciążenia na wale silnika. Zapalamy na poz. 1 przełączamy na poz. 2. Oczywiście jeżeli pali na 2 to nie warto sobie tak komplikować życia. |
|
Data: 2012-11-25 14:57:28 | |
Autor: -=MAKARENA=- | |
Do kumatych w elektryce ... | |
(styki 19-57). Reflektor zasilany z osobnej cewki która służy tylko doTo chyba zamyka temat . Dzieki .... -- -- Pozdrawiam : MAKARENA |
|