Data: 2012-11-25 11:51:33 | |
Autor: __Maciek | |
Do kumatych w elektryce ... | |
Fri, 23 Nov 2012 15:43:30 +0100 "-Mr. Makarena-"
<makarena@neostrada.pl> napisał: https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink W Charcie stacyjka jest najwyraźniej taka sama. Styki 17-17a służą do dołączenia dodatkowej cewki ładowania (alternator posiada je dwie) która zapewne ma skopmensować pobór prądu przez światło pozycyjne. Zobacz sobie jak wygląda to na schemacie Charta: http://maciek100.boo.pl/inne/schem210.gif Jako że motorki te były projektowane w czasach gdy jazda na światłach w dzień nie była obowiązkowa, stacyjka posiada 4 pozycje: poz. 0 - wszystko wyłączone, zwarte są tylko styki 1-0, zwierając cewkę wyzwalającą moduł zapłonowy. poz. 1 - jazda bez świateł, włączony silnik (brak zwarcia cewki wyzwalającej), napięcie podane na klakson, światło stopu, kierunkowskazy (styki 19-21). poz. 2 - jazda na światłach - włączone odbiorniki jak w poz.1, a dodatkowo reflektor przedni (styki 16-56) oraz światło pozycyjne (styki 19-57). Reflektor zasilany z osobnej cewki która służy tylko do tego. Światło pozycyjne z głównego napięcia, jednak ze względu na zwiększony pobór prądu, dla przeciwdziałania rozładowaniu akumulatora, stacyjka stykami 17-17a dołącza dodatkową cewkę alternatora. poz. 3 - silnik wyłączony, ale świeci (z akumulatora) światło pozycyjne (styki 19-57). Pozycja 1 przydaje się gdy silnik nie chce zapalić, dla zmniejszenia mechanicznego obciążenia na wale silnika. Zapalamy na poz. 1 przełączamy na poz. 2. Oczywiście jeżeli pali na 2 to nie warto sobie tak komplikować życia. |
|
Data: 2012-11-25 14:57:28 | |
Autor: -=MAKARENA=- | |
Do kumatych w elektryce ... | |
(styki 19-57). Reflektor zasilany z osobnej cewki która służy tylko doTo chyba zamyka temat . Dzieki .... -- -- Pozdrawiam : MAKARENA |
|