[OT] Do mieszkaj膮cych nad Wi s艂膮

Data: 2009-07-04 22:28:15
Autor: biodarek
[OT] Do mieszkaj膮cych nad Wi s艂膮
ikov:
Przypomnia艂em sobie co u nas m贸wi膮 - 偶e chmury odbijaj膮 si臋 od Wis艂y i
zostaj膮 na drugim brzegu... i faktycznie, tak jak nadciaga艂y, tak si臋
zatrzyma艂y i posz艂y drugim brzegiem.

No, ja ju偶 sporo lat mieszkam nad Wis艂膮. I jak si臋gam pami臋ci膮, to
dziadkowie m贸wili, 偶e "Wis艂a burzy nie przepu艣ci". Ale moje do艣wiadczenie
podpowiada, aby to twierdzenie podci膮gn膮膰 pod "urban legend".
Jeden z przyk艂ad贸w:
http://biodarek.za.pl/popoludniowka/imagepages/image55.html

Przejecha艂em na wschodni brzeg Wis艂y prawie pod Malbork zauwa偶y艂em 偶e tam
sta艂y ka艂u偶e po deszczu, a po "mojej" stronie sucho i s艂onecznie ca艂y
czas. Da si臋 to jako艣 wyt艂umaczy膰? Bo tak si臋 cz臋sto dzieje...

My艣l臋, 偶e to nie kwestia wody (Wis艂y tutaj akurat). W tym tygodniu
odwiedza艂em elbl膮skiego bikera na wakacjach u w贸d (Ciechocinek)
i jako艣 mnie rzuci艂o na piachy poligonu po deszczu. W okolicach Torunia
piach by艂 przemoczony na wskro艣, a kilka kilometr贸w (4-5) dalej, mokra
by艂a tylko "sk贸rka" piachu. Tak to ju偶 pada. I nic rzekom do tego. Przy
pewnych uk艂adach chmur i g臋stej sieci dr贸g mo偶na je藕dzi膰 mi臋dzy
kroplami deszczu. Fajne to jest :)

--
biodarek

Data: 2009-07-05 00:58:49
Autor: ikov
[...]

Do tej "urban legend" zapro艣my go艣ci z Mythbuster - postoj膮 na brzegu i   zbadaja spraw臋, a przy okazji sprawdz膮 p臋kaj膮ce po myciu ramy i czy czerwone s膮 szybsze (ew. niebieskie wg zygi).
Ale skoro w innych cz臋艣ciach kraju chodz膮 podobne teorie co do nieprzepuszczania burz, to chyba jednak co艣 jest na rzeczy - bo z okien nieraz widzia艂em jak nad 呕u艂awami si臋 burzy i deszczy, a do nas nie dociera (ew. du偶o zbieg贸w okoliczno艣ci :)

[OT] Do mieszkaj膮cych nad Wi s艂膮