Do politykow Solidarnej Polski

Data: 2013-05-29 15:19:01
Autor: Jacek Biały
Do politykow Solidarnej Polski
Jak wam nie wstyd walczyc o majatek Kosciola w dobie pontyfikatu papieza takiego
jak Franciszek? Czy Solidarna Polska nie widzi w naszym kraju innych problemow?
Gdy Wyszynski zawiazywal porozumienie ze stalinowska wladza, bynajmniej nie czul
sie solidarny z reszta okradanego i wiezionego narodu. Dzieki temu Kosciol
odzyskal najwiecej. Jesli biskupi czuja sie dzisiaj oszukani, niech walcza o
swoje na wlasny rachunek. Gdy sankcjonowali stalinowska okupacje, nie ogladali
sie ani na emigracyjny rzad, ani na maltretowany kraj.
jb

Porozumienie zawarte między przedstawicielami Rządu rzeczpospolitej Polskiej i
Episkopatu Polski. 14 kwietnia 1950 roku, Kraków

7. Kościół - zgodnie ze swymi zasadami - potępiając wszelkie wystąpienia
antypaństwowe będzie przeciwstawiał się zwłaszcza nadużywaniu uczuć religijnych
w celach antypaństwowych.
8. Kościół katolicki, potępiając zgodnie ze swymi założeniami każdą zbrodnię,
zwalczać będzie również zbrodniczą działalność band podziemia oraz będzie
piętnował i karał konsekwencjami kanonicznymi duchownych, winnych udziału w
jakiejkolwiek akcji podziemnej i antypaństwowej.

http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TH/THW/porozumienie_RP_1950.html

Data: 2013-05-29 15:31:06
Autor: mkarwan

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości news:ko4v85$iqg$1node2.news.atman.pl...
[...]

co byś zrobił na ich miejscu?

Data: 2013-05-29 16:31:02
Autor: jr

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ko4vup$12v$1usenet.news.interia.pl...

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości
|
| co byś zrobił na ich miejscu?

A co to ma dzisiaj do rzeczy?
Czy ja jestem jakims Michnikiem od leczenia ludzkich sumien? W roku 50 biskupi dzialali na wlasny rachunek, to konsekwencja jest logiczna - niech dzisiaj nie szukaja frajerow.
Znam ludzi, ktorzy w latach stalinowskich stracili majatek, wolnosc i zdrowie. Jesli ich synowie nie wyparli sie wlasnych rodzicow, mogli nie miec zadnych perspektyw na przyszlosc. Dzisiaj taki ktos zamiast wlaczyc o wlasna emeryture, ma sie upominac o biskupow, ktorym komuna nie oddala ile trzeba?  Wstyd!
jb

Data: 2013-05-30 22:42:20
Autor: mkarwan
Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości news:ko53f6$nah$1node2.news.atman.pl...

| co byś zrobił na ich miejscu?

A co to ma dzisiaj do rzeczy?

Co byś zrobił na ich miejscu?

Data: 2013-05-30 23:54:45
Autor: jr

| Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości
| > |
| > |

| Co byś zrobił na ich miejscu?

Czy ja jestem Adam Michnik od wypieszczania ludzkich sumien? W roku 50 biskupi