Do polskojezycznych...

Data: 2011-01-15 04:50:58
Autor:
Do polskojezycznych...
Czlowieku poslugujacy sie jezykiem polskim: juz sam ten fakt czyni cie
Polakiem, bez wzgledu na poglady czy mocodawcow. Jako Polak mozesz zmienic
swiat. Na lepsze. Bez wzgledu na to jak to "lepsze" rozumiesz, grunt zebys
chcial tego co realnie lepsze. To jest twoje powolanie. Powodzenia. ;)

Data: 2011-01-15 07:32:44
Autor: Panslavista
Do polskojezycznych...

<kiepsk.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:igr93h$h6t$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie jesteś Polakiem, a więc wypierdalaj.

Data: 2011-01-15 08:36:23
Autor: jadrys
Do polskojezycznych...
W dniu 2011-01-15 05:50, kiepsk.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Sam zacznij od pisania poprawną polszczyzną. Na odezwy i apele do Polaków będziesz miał prawo gdy się nauczysz pisać w tym języku.

Data: 2011-01-15 09:11:24
Autor: AndrzejN
Do polskojezycznych...

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:igrjvu$7l4$1news.onet.pl...
[...]

Co chcesz od powyższej polszczyzny? Interpunkcja, to nie takie znów przestępstwo, a apel wspaniały. Natomiast polityk, mówiący, jak niżej i z takimi poglądami, to żałosna kompromitacja jego wyborców i zwolenników.

Zbieram te kwiatki:

 Kaczyński J.: Nie daliśmy radę  potężnemu frontowi    ...

Kaczyński L.: Ze wzruszeniem przyjęłem...   wzięłem;  zamknęłem;

J.K.:

Do Olejnik: żeby pani była partnerem, a nie przyśmiewcą   (oczywiście ma być: *prześmiewcą*)

Dziękuję  wolentariuszom. * Berberyzacja*

Przede wszystkiem.*

A teraz o niedbałości i niestaranności wysławiania się:

Wogle;  nicie nie stanie;  dwaiścia jeden razy;  rzeczyiście

A teraz o stylu:

Nie chciałbym ustawiać tego i tych...

*Musimy pamiętać, że należy pamiętać słowa marszałka Piłsudskiego...*

Jest szansa dla wszystkich obywateli, a nie tylko dla niektórych.*  Nie twierdzę, że  nie jestem zdumiony obecnością Sikorskiego w Gruzji.* Nie ukrywam, że tramwajem się jedzie przyjemnie... (a to mogła być jakaś tajemnica do ukrycia?) * Wszyscy w tym samym okresie lub okresach nieco innych. (ale kwieciście...)*   ...kredyty brać w tej walucie, która jest walutą polską". (a nie lepiej po prostu: *kredyty brać w walucie polskiej*?)*  Zachowuje się w sposób niedobry, żeby nie powiedzieć: niegodny (co za zestawienie?)*              : Przed sekundą został powołany... (cudny styl!)*  No i oczywiście sławne: Irasiad  jest  zdenerwowany. * Na wiecu 10.01.2011.: *...muszą się chwytać coraz to nowych chwytów*

I o poglądach:

Jarosław: Socjalizm to ustrój hołoty dla hołoty.*

A co będzie z hymnem i Wolakami? * I pomyśleć, że ma doktorat z nauk humanistycznych, a matka nauczycielka języka polskiego.*

O żenującej niewiedzy technicznej: Samolot przerobiony z bombowca powinien drzewo o średnicy 40 cm ściąć jak kosą. Kompromitacja.  Posunął się nawet do prymitywnego wyśmiewania się z wyglądu Michała Kamińskiego.  Dał tym przyzwolenie na  wyśmianie jego opuchniętej wargi, zasłaniającej zęby (zakpię: dostał w dziób?). Nie da się patrzyć na tę nienawistną fizjonomię. No i do tego nie przyjmuje do wiadomości  wyników demokratycznych wyborów. Swych zwolenników buntuje i podjudza, aby podpalali  naszą Ojczyznę!  Czy nikt  z nich nie wstydzi się tej prymitywnej  mentalności?

Data: 2011-01-16 02:41:39
Autor:
Do polskojezycznych...
AndrzejN <andy4@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

O żenującej niewiedzy technicznej: Samolot przerobiony z bombowca powinien drzewo o średnicy 40 cm ściąć jak kosą. Kompromitacja.  Posunął się nawet do prymitywnego wyśmiewania się z wyglądu Michała Kamińskiego.  Dał tym przyzwolenie na  wyśmianie jego opuchniętej wargi, zasłaniającej zęby (zakpię: dostał w dziób?). Nie da się patrzyć na tę nienawistną fizjonomię. No i do tego nie przyjmuje do wiadomości  wyników demokratycznych wyborów. Swych zwolenników buntuje i podjudza, aby podpalali  naszą Ojczyznę!  Czy nikt  z nich nie wstydzi się tej prymitywnej  mentalności?

Istnieje cos takiego jak instynkt samozachowawczy oraz wynikajaca z niego
podswiadoma tendencja osobowosciowa do utwierdzania sie w poczuciu wlasnej
wartosci, a im wiekszy burak, tym wieksze ma na to parcie, bo wiecej
niewygodnych o sobie faktow musi wyprzec do podswiadomosci, normalka,
obserwowana po kazdej stronie politycznej barykady, przeciez nie zaprzeczysz.
Ale nie boj nic -sam fakt ze sie ktos posluguje jez polskim (ze wzgledu na
uwarunkowania tego jezyka) stawia go i tak duchowo wyzej nad czlonkami innych
nacji. Prawda? ;)

Data: 2011-01-16 13:01:56
Autor: jadrys
Do polskojezycznych...
W dniu 2011-01-15 09:11, AndrzejN pisze:
[...]

Jest to wręcz mordowanie języka.

[...]

Akurat w tej chwili powstrzymam się od komentowania wypowiedzi J Kaczyńskiego. Facet przechodzi ciężkie chwile.

Data: 2011-01-16 00:01:03
Autor: raff
Do polskojezycznych...

"jadrys" <andrzej203@op.pl> wrote in message news:igrjvu$7l4$1news.onet.pl...
[...]

A co ty masz do pisania bez ogonkow ?

Naucz sie tego czytac, a jak nie to wyp...

R.

Data: 2011-01-16 12:58:40
Autor: jadrys
Do polskojezycznych...
W dniu 2011-01-16 00:01, raff pisze:

[...]

Te "ogonki" to cała istota naszego (mojego) języka.  I z wielkim zadowoleniem przyjmuje to że coraz mniej na psp sepleniących po nie wiedzieć jakiemu imbecyli.

Data: 2011-01-15 08:53:17
Autor: jedrus
Do polskojezycznych...
[...]

A jak ktos posluguje sie jescze ang i niem to juz nie moze zmianiac swiata na lepszy?

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/

Data: 2011-01-16 02:28:13
Autor:
Do polskojezycznych...
jedrus <jedrus@nospam.btx.pl> napisał(a):
> [...]

A jak ktos posluguje sie jescze ang i niem to juz nie moze zmianiac swiata na lepszy?

Ktos powiedzial ze jestesmy po tylokroc ludzmi ile jezykow znamy -psychologia
to potwierdza: znajomosc jezyka otwiera na poznanie mentalnosci narodu, wiec
zwielokratnia, ubogaca osobowosc. Tyle ze dzis ze wzgledu na szok wywolany
rewolucja medialna i natlokiem informacji-bodzcow, zyjemy mentalnie bardzo
plytko, powierzchownie, naskorkowo, lepiej wiec byc czlowiekiem utwierdzonym
gleboko w mentalnosc choc jednego narodu i jezyka, a w naszym tkwi zdaniem
tych obcokrajowcow, ktorzy go poznali, niezwykla moc. Mamy glebie -ducha
jezyka/narodu- jakiej inni moga nam pozazdroscic. Zdaniem pewnego bardzo
znanego pisarza swiatowego (zgadnijcie kogo) to co wartosciowe w prozie i
poezji XX wieku -napisano po polsku. Nasz jezyk jest pojemny, ma przestrzen
znaczen i konotacji niezwykla w porownaniu z innymi, jest rowniez zwiezly i ma
polot...no i wcale nie jest latwy. Porownuje sie go -jesli chodzi o stopien
trudnosci nauki- do chinskiego.
Wystarczy? ;)
Serdecznosci dla malkontentow i aparatczykow :P

--

Do polskojezycznych...