Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR

Data: 2009-10-28 11:16:15
Autor: Gienek
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR
Witam.

Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś odbiornika z linuxem na pokładzie. Z uwagi na to iż DM 8000 HD PVR osiąga absurdalne ceny i nie zapowiada się żeby staniał to zastanawiam się nad kupnem odbiornika DM 800 HD PVR i w związku z tym mam kilka pytań

1. Czy posiada wejście na moduł dostępu CI?
2. Czy umożliwia odbiór programów HD nadawanych poprzez C+ oczywiście po wykupieniu abonamentu?
3. Czy jest możliwość nagrania oglądanego programu na dysk HD i przesłanie go po ethernecie do komputera stacjonarnego?
4. Czy jest możliwość przesłania po ethernecie gotowego pliku na dysk twardy w tunerze i oglądanie go na TV?
5. Czy wyjście DVI przesyła łącznie z obrazem dźwięk?

Data: 2009-10-28 14:31:44
Autor: rageofhonor

Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hc95ll$2hq$1inews.gazeta.pl...
[...]

To znlazłem na jednej stronie:

http://www.technosat.pl/index.php?p325,dreambox-dm800-hd-pvr

Data: 2009-10-28 15:13:07
Autor: MF[PL]
Gienek pisze:
[...]

Nie, nie posiada. Po zainstalowaniu alternatywnego image masz wbudowany uniwersalny czytnik kart.
2. Czy umożliwia odbiór programów HD nadawanych poprzez C+ oczywiście po wykupieniu abonamentu?
Oczywiście, bardzo ładnie wszytko działa, łącznie z epg i napisami dvb
3. Czy jest możliwość nagrania oglądanego programu na dysk HD i przesłanie go po ethernecie do komputera stacjonarnego?
Oczywiście
4. Czy jest możliwość przesłania po ethernecie gotowego pliku na dysk twardy w tunerze i oglądanie go na TV?
Jest. W formacie mkv lub ts. Divx-ów tuner nie odtwarza.
5. Czy wyjście DVI przesyła łącznie z obrazem dźwięk?
Tak, nie jest to typowe wyjście DVI bo leci nim również dźwięk.

Pełna konfiguracja tunera przez ethernet (w końcu jest na linuxie :)), streaming z komputerów na dreama i odwrotnie, łącznie ze streamingiem programu tv (na każdym kompie w domowej sieci oglądasz to co na dm).

I tak w ogóle polecam. Za****sty sprzęt. :)

--
maciek

Data: 2009-10-28 19:00:15
Autor: R
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR
tia, wszystko fajnie, ale weź naucz rodzinę jak to się obsługuje ;-) no i przestaw żonę jak do tej pory znała jednego pilota ;-) powodzenia!

Data: 2009-10-29 10:22:48
Autor: MF[PL]
R pisze:
tia, wszystko fajnie, ale weź naucz rodzinę jak to się obsługuje ;-) no i

"codzienna" obsługa tunera pilotem jest bardzo prosta, bez przesady

przestaw żonę jak do tej pory znała jednego pilota ;-) powodzenia!

z tym nic się nie da zrobić niestety :)

Data: 2009-10-28 19:58:39
Autor: Gienek
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR
2. Czy umożliwia odbiór programów HD nadawanych poprzez C+ oczywiście po wykupieniu abonamentu?
Oczywiście, bardzo ładnie wszytko działa, łącznie z epg i napisami dvb

Jeszcze jedno pytanie. A czy z kartami POLSATU cyfrowego działa?

Data: 2009-10-28 22:39:11
Autor: Cezar

"Gienek" <gienek@simplusnet.pl> wrote in message news:hca490$1ui$1inews.gazeta.pl...
[...]

bez 'kombinowania' nie zadziala.

c.

Data: 2009-10-29 10:25:39
Autor: MF[PL]
Gienek pisze:
[...]

działa. zarejestruj się na dvhk.pl i poczytaj.

--
maciek

Data: 2009-10-29 10:36:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcbn73$at0$2atlantis.news.neostrada.pl...
Gienek pisze:
[...]

A może pokrótce opisałbyś sposób tutaj?

Data: 2009-10-29 09:59:45
Autor: Cezar

Gienek pisze:
[...]

Trzeba wyciągnąć tzw boxkey z tunera lub modułu CI. W przypadku starych tunerów dało się to zrobić w dość prosty sposób. W nowych trzeba wylutowywać flashe i odczytać je i dekodować ich zawartość. Jak narazie to chyba tylko 2 osoby to potrafią i robią to za pieniądze. Szukaj na allegro aukcji z 'boxkey'

c.

Data: 2009-10-29 11:21:06
Autor: Cavallino

Gienek pisze:
[...]

Aha, czyli sposób bez zmian od lat.
Ciężko to określić, że Dreambox działa z kartami PC.

Data: 2009-10-29 15:38:06
Autor: MF[PL]
Cavallino pisze:
Aha, czyli sposób bez zmian od lat.
Ciężko to określić, że Dreambox działa z kartami PC.
No ale jak nie działa jak działa. widziałem na własne oczy :)

--
maciek

Data: 2009-10-29 19:28:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcc9gt$mj5$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino pisze:
Aha, czyli sposób bez zmian od lat.
Ciężko to określić, że Dreambox działa z kartami PC.
No ale jak nie działa jak działa. widziałem na własne oczy :)

Jak wcześniej rozbebeszysz tuner Polsatu.
Prościej jest kupić moduł IMO.

Data: 2009-10-29 13:36:01
Autor: Gienek
[...]

zyli trzeba przeprogramować pamięć flash w tunerze o ile dobrze zrozumiałem i bez lutowania nie obejdzie się  :(

Ta pamięć to pewnie w technologii SMD :(

Czyli najprościej mówiąc trzeba kupić dreaboxa z boxkey. Wtedy rozumiem, że pójdzie każda karta polsatu i cyfry plus?

Domyślam się, że N-ka na tym nie pójdzie?

Data: 2009-10-29 13:32:31
Autor: Cezar

"Gienek" <gienek@simplusnet.pl> wrote in message news:hcc27g$mlm$1inews.gazeta.pl...

[...]

w przypadku niektórych tunerów mozna to odczytac JTAGiem ale pozostaje sprawa zdekodowania tego...

Ta pamięć to pewnie w technologii SMD :(
a nawet BGA

Czyli najprościej mówiąc trzeba kupić dreaboxa z boxkey. Wtedy rozumiem, że pójdzie każda karta polsatu i cyfry plus?
Nie wiem czy dobrze zrozumialaes. Polsat daje karty które są sparowane z konkretnym tunerem czy modułem CI. Teoretyczne karta działa tylko z jednym tunerem.
Aby karta zadziałała z innym tunerem to z tego origynalnego trzeba odczytać jego indywidualny numer, który jest głęboko zaszyty i zaszyfrowany w pamięci Flash.
Mając ten numer, można jak gdyby 'udawać' oryginalny tuner na innym (np derambox)
Więc nie ma czegoś takiego jak Dreambox z boxkey i czegoś takiego nie kupisz.
Jedyne co możesz zrobic to wziąc abonament PC wraz z modulem lub tunerem, wyslac go do osoby która to potrafi odczytać i jej za to zapłacic,
Mając ten numer możesz uzywać z dreamboxem tylko tą jedyną karte.

Domyślam się, że N-ka na tym nie pójdzie?
Nie

c.

Data: 2009-10-29 14:47:41
Autor: Gienek
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR
Nie wiem czy dobrze zrozumialaes. Polsat daje karty które są sparowane z konkretnym tunerem czy modułem CI. Teoretyczne karta działa tylko z jednym tunerem.

Aż zał, że ten tuner nie ma ani jednego gniazda CI :( ale do rzeczy.

Czyli kupuję abonament na Cyfrowy polsat. Zawożę tuner wraz z kartą do gościa który mi to przerabia czyli jakby "paruje" tuner z kartą.
Czy po takim boxkey'owaniu tuner będzie nadal współpracował z Cyfrą plus? Chodzi mi  o to, że na przykład wyciągam kartę od polsatu wpycham od C+ i oglądam pakiet C+

Data: 2009-10-29 14:07:12
Autor: Cezar

"Gienek" <gienek@simplusnet.pl> wrote in message news:hcc6dr$95v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dreambox to tuner linuxowy. Tam cała konfiuracja jest w plikach. Nie ma problem wpisac,zmienić czy usunąć boxkey.

c.

Data: 2009-10-30 14:35:47
Autor: Gienek
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR

Dreambox to tuner linuxowy. Tam cała konfiuracja jest w plikach. Nie ma problem wpisac,zmienić czy usunąć boxkey.

To ten boxkey nie ładuje się do pamięci flash? Już nic nie rozumiem.

> A musi to byc dreambox?
> zaintereauj sie moze AB IPBOX 9000

Co to takiego? Dobre to?

Data: 2009-10-29 15:17:31
Autor: games
Gienek pisze:
[...]

Co ty sie tak uparles na ten polsyf, ich oferta jest tak biedna ze szkoda sobie w ogole zawracal glowe.

Dreambox ma nawet te zalete ze dziala tez bez zadnej karty ale to temat na inne forum.

Data: 2009-10-30 19:01:24
Autor: Gienek
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR

Co ty sie tak uparles na ten polsyf, ich oferta jest tak biedna ze szkoda sobie w ogole zawracal glowe.

Pytam się o uniwersalność sprzętu i o możliwość przystosowania go do odbioru rożnych platform.

Dreambox ma nawet te zalete ze dziala tez bez zadnej karty ale to temat na inne forum.

Czemu na inne? Kiedyś sporo dyskusji na ten temat prowadziłem na tej grupie.

Tak na marginesie to czy jest obecnie dostępna jakaś "edukacja" na któryś z pakietów polskich lub zagranicznych?

Data: 2009-10-29 15:42:31
Autor: MF[PL]
Gienek pisze:

... Chodzi mi  o to, że na przykład wyciągam kartę od polsatu wpycham od C+ i oglądam pakiet C+

tuner można tak skonfigurować, żeby współpracował z C+ i PC jednocześnie. Nie trzeba żonglować kartami.

--
maciek

Data: 2009-10-30 07:26:51
Autor: pawell32
Gienek pisze:
[...]

nie prościej kupić moduł za 190 zł?

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-10-30 09:03:16
Autor: Cezar

"pawell32" <pahat@wp.pl> wrote in message news:4aea872c$1news.home.net.pl...
Gienek pisze:
[...]

i gdzie sobie wsadzi ten moduł?

c.

Data: 2009-10-30 10:17:01
Autor: Cavallino
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:

nie prościej kupić moduł za 190 zł?

i gdzie sobie wsadzi ten moduł?

Do jakiegoś sensownego tunera?

Data: 2009-10-30 09:52:23
Autor: Cezar

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:hceaue$e1n$1news.onet.pl...
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:

nie prościej kupić moduł za 190 zł?

i gdzie sobie wsadzi ten moduł?

Do jakiegoś sensownego tunera?

a o jakim tunerze jest ten wątek?

c.

Data: 2009-10-30 11:03:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:hced1p$eiv$1inews.gazeta.pl...

[...]

No raczej nie o takim.

Data: 2009-11-12 14:16:14
Autor: jacek wilczek
[...]
nie ..... popatrz na allegro = nie patrzyłeś

kupujesz o gościa modół i kartę (nowy) CI dla którego gość sam wyjmuje boxkey i inne pierdółki któe są potrzebne  dla DM800
a ty się rejestrujesz w polsacie (modół/karta jest typu prepaid) i deklarujesz pakiet który Ciebie interesuje

--
jacek

Data: 2009-11-13 15:52:10
Autor: Chris
Do posiadaczy Dreambox DM 800 HD PVR
Dnia Thu, 12 Nov 2009 14:16:14 +0100, jacek wilczek napisał(a):

kupujesz o gościa modół

moduł!

--
Pozdrowienia,