Data: 2011-04-07 06:44:34 | |
Autor: PeJot | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
Czołem.
Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego wentylatora. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-07 09:57:36 | |
Autor: Robert_J | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą. |
|
Data: 2011-04-07 09:59:46 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą. to źle podejrzewasz ;-) brat |
|
Data: 2011-04-07 13:07:40 | |
Autor: Robert_J | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą. Może i tak :-). Ale w każdym razie wentylator chyba dość szybko włącza się jak auto stoi z włączoną klimą... |
|
Data: 2011-04-07 17:09:29 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
Użytkownik "bratPit[pr]" Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie załączył |
|
Data: 2011-04-07 20:41:13 | |
Autor: bratPit | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie nie musi się załączyć od razu -a rozumiem, że twórcy wątku o to właśnie chodzi, u mnie np jest tak, że jest czujnik ciśnienia z WY analogowym, jeżeli ciśnienie w układzie jest niskie to nie załącza się wentylator, sterownik klimy/wentylatorów startuje wentylator tłoczący dopiero po przekroczeniu pewnego ciśnienia - więc po włączeniu klimatyzacji chwilę chodzi bez wentylatorów, chociaż cały algorytm działania sterownika klimy nie jest dla mnie jasny - tzn jak i kiedy włącza wentylator tłoczący, kiedy ssący i na który bieg (każdy jest dwubiegowy), brat |
|
Data: 2011-04-07 20:57:47 | |
Autor: bratPit | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować? jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory, trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np zderzak bo i tak bywa o_O), poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check od silnika/klimy) brat |
|
Data: 2011-04-07 21:38:31 | |
Autor: PeJot | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
W dniu 2011-04-07 20:57, bratPit pisze:
a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować? Zderzak niekoniecznie, ale do wtyczki najwygodniej dostać się po zdjęciu osłony silnika od spodu. poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać się do wentylatora. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-08 09:17:01 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor, obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie, brat |
|
Data: 2011-04-08 10:25:40 | |
Autor: PeJot | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:
tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor, Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki: http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282 -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-08 15:29:08 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor, ważna rzecz to chłodzenie tegoż, dlatego jak sądzę tam właśnie go umieścili, no chyba że go przykręcisz do jakiegoś dużego elementu metalowego (podłużnicy, wspornika etc.), inaczej odejdzie znów do krainy wiecznych rezystorów... brat |
|
Data: 2011-04-08 21:29:00 | |
Autor: PeJot | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
W dniu 2011-04-08 15:29, bratPit[pr] pisze:
http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282 Wiem, trochę też boję się drgań. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-09 00:00:30 | |
Autor: BartekK | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimÄ | |
W dniu 2011-04-08 10:25, PeJot pisze:
W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:PamiÄtaj Ĺźe podana moc (100W) jest tylko gdy przykrÄcisz go do radiatora i utrzymasz jego temperaturÄ do podanej wartoĹci (20'C), co jest pod maskÄ nierealne, bywa i 60'C, wiÄc realna dopuszczalna moc tracona to bÄdzie jakieĹ 20W -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-04-09 07:33:03 | |
Autor: PeJot | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimÄ | |
W dniu 2011-04-09 00:00, BartekK pisze:
PamiÄtaj Ĺźe podana moc (100W) jest tylko gdy przykrÄcisz go do radiatora Róşnie moĹźe byÄ, dlatego ten rezystorek bÄdzie w takim miejscu, aby Ĺatwo daĹo siÄ go wymieniÄ. Ostatecznie moĹźna go wepchaÄ miedzy atrapÄ a chĹodnicÄ. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2011-04-10 09:40:56 | |
Autor: PeJot | |
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą | |
W dniu 2011-04-07 06:44, PeJot pisze:
Czołem. Sam sobie odpowiem: nie. Wentylator na postoju włącza się na I biegu po kilkunastu sekundach od włączenia klimatyzacji. W moim przypadku faktycznie był uszkodzony I bieg. Wentylator dało się względnie łatwo wyjąć od spodu auta. Silnik jak zwykle, nierozbieralny. Nowy kosztuje nieco ponad 100 zł, ale podejrzewam że to rozwiązanie z góry jest skazane na awarię po jakimś czasie. Na razie połączyłem I i II bieg, teraz będę kombinował z ograniczeniem prądu na I biegu. Myślałem o rezystorze, wpiętym za bezpiecznikiem I biegu, ale nie dało by się tego załatwić jakimś PWM ? Nie chcę za bardzo ingerować w elektrykę, PWM musiałby być wpięty od strony (+) zasilania. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |