Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

Data: 2011-04-07 06:44:34
Autor: PeJot
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Czołem.

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego wentylatora.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-07 09:57:36
Autor: Robert_J
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

Data: 2011-04-07 09:59:46
Autor: bratPit[pr]
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

brat

Data: 2011-04-07 13:07:40
Autor: Robert_J
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

Może i tak :-). Ale w każdym razie wentylator chyba dość szybko włącza się jak auto stoi z włączoną klimą...

Data: 2011-04-07 17:09:29
Autor: Przemysław Czaja
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

Użytkownik "bratPit[pr]"

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie załączył

Data: 2011-04-07 20:41:13
Autor: bratPit
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie załączył

nie musi się załączyć od razu -a rozumiem, że twórcy wątku o to właśnie chodzi, u mnie np jest tak, że jest czujnik ciśnienia z WY analogowym, jeżeli ciśnienie w układzie jest niskie to nie załącza się wentylator, sterownik klimy/wentylatorów startuje wentylator tłoczący dopiero po przekroczeniu pewnego ciśnienia - więc po włączeniu klimatyzacji chwilę chodzi bez wentylatorów, chociaż cały algorytm działania sterownika klimy nie jest dla mnie jasny - tzn jak i kiedy włącza wentylator tłoczący, kiedy ssący i na który bieg (każdy jest dwubiegowy),

brat

Data: 2011-04-07 20:57:47
Autor: bratPit
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego wentylatora.

a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory, trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np zderzak bo i tak bywa o_O),
poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check od silnika/klimy)

brat

Data: 2011-04-07 21:38:31
Autor: PeJot
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
W dniu 2011-04-07 20:57, bratPit pisze:

a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie
brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory,
trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no
chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np
zderzak bo i tak bywa o_O),

Zderzak niekoniecznie, ale do wtyczki najwygodniej dostać się po zdjęciu osłony silnika od spodu.

poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna
być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check
od silnika/klimy)

Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać się do wentylatora.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-08 09:17:01
Autor: bratPit[pr]
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna
być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check
od silnika/klimy)

Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać się do wentylatora.

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

brat

Data: 2011-04-08 10:25:40
Autor: PeJot
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-08 15:29:08
Autor: bratPit[pr]
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

ważna rzecz to chłodzenie tegoż,
dlatego jak sądzę tam właśnie go umieścili, no chyba że go przykręcisz do jakiegoś dużego elementu metalowego (podłużnicy, wspornika etc.), inaczej odejdzie znów do krainy wiecznych rezystorów...

brat

Data: 2011-04-08 21:29:00
Autor: PeJot
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
W dniu 2011-04-08 15:29, bratPit[pr] pisze:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282


ważna rzecz to chłodzenie tegoż,

Wiem, trochę też boję się drgań.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-09 00:00:30
Autor: BartekK
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
W dniu 2011-04-08 10:25, PeJot pisze:
W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:

tak jak mĂłwisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu ktĂłry jest w dodatkowej
skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to będzie jakieś 20W

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-04-09 07:33:03
Autor: PeJot
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
W dniu 2011-04-09 00:00, BartekK pisze:

Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora
i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod
maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to
będzie jakieś 20W

Różnie może być, dlatego ten rezystorek będzie w takim miejscu, aby łatwo dało się go wymienić. Ostatecznie można go wepchać miedzy atrapę a chłodnicę.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-10 09:40:56
Autor: PeJot
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
W dniu 2011-04-07 06:44, PeJot pisze:
Czołem.

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego
wentylatora.

Sam sobie odpowiem: nie. Wentylator na postoju włącza się na I biegu po kilkunastu sekundach od włączenia klimatyzacji.

W moim przypadku faktycznie był uszkodzony I bieg. Wentylator dało się względnie łatwo wyjąć od spodu auta. Silnik jak zwykle, nierozbieralny. Nowy kosztuje nieco ponad 100 zł, ale podejrzewam że to rozwiązanie z góry jest skazane na awarię po jakimś czasie. Na razie połączyłem I i II bieg, teraz będę kombinował z ograniczeniem prądu na I biegu. Myślałem o rezystorze, wpiętym za bezpiecznikiem I biegu, ale nie dało by się tego załatwić jakimś PWM ? Nie chcę za bardzo ingerować w elektrykę, PWM musiałby być wpięty od strony (+) zasilania.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona