Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klim±

Data: 2011-04-07 20:57:47
Autor: bratPit
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klim±

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcieliby¶cie sprawdzić i
podać, czy po wł±czeniu klimy na postoju wł±cza się jednocze¶nie wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego wentylatora.

a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znaj±c życie będzie br±zowy jako masa (lub br±zowy z jakim¶ paskiem) i dwa inne kolory, trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np zderzak bo i tak bywa o_O),
poza tym Fabia II jest już do¶ć skomputeryzowana i taka usterka powinna być diagnozowalna kompem jak s±dzę? (wówczas powinien? za¶wiecić check od silnika/klimy)

brat

Data: 2011-04-07 21:38:31
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-07 20:57, bratPit pisze:

[...]

Zderzak niekoniecznie, ale do wtyczki najwygodniej dostać się po zdjęciu osłony silnika od spodu.

poza tym Fabia II jest już do¶ć skomputeryzowana i taka usterka powinna
być diagnozowalna kompem jak s±dzę? (wówczas powinien? za¶wiecić check
od silnika/klimy)

Ano się był za¶wiecił, wła¶nie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu wentylatora wyszedł mi na przegl±dzie, w zimie, więc mnie to mało obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większo¶ci konstrukcji tego typu, to jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a wła¶ciwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać się do wentylatora.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2011-04-08 09:17:01
Autor: bratPit[pr]
[...]

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

brat

Data: 2011-04-08 10:25:40
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyj±ć od spodu auta. Rezystor my¶lę dać nie przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

Data: 2011-04-08 15:29:08
Autor: bratPit[pr]
[...]

ważna rzecz to chłodzenie tegoż,
dlatego jak s±dzę tam wła¶nie go umie¶cili, no chyba że go przykręcisz do jakiego¶ dużego elementu metalowego (podłużnicy, wspornika etc.), inaczej odejdzie znów do krainy wiecznych rezystorów...

brat

Data: 2011-04-08 21:29:00
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-08 15:29, bratPit[pr] pisze:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

ważna rzecz to chłodzenie tegoż,

Wiem, trochę też boję się drgań.

Data: 2011-04-09 00:00:30
Autor: BartekK
Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimÄ…
W dniu 2011-04-08 10:25, PeJot pisze:
W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:

tak jak mĂłwisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam siÄ™, ĹĽe brudna robota CiÄ™ nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu ktĂłry jest w dodatkowej
skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to będzie jakieś 20W

Data: 2011-04-09 07:33:03
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-09 00:00, BartekK pisze:

[...]

Różnie może być, dlatego ten rezystorek będzie w takim miejscu, aby łatwo dało się go wymienić. Ostatecznie można go wepchać miedzy atrapę a chłodnicę.