Do posiadaczy dyskow Samsung HD155UI i HD204UI

Data: 2011-09-02 11:16:07
Autor: Latet
Do posiadaczy dyskow Samsung HD155UI i HD204UI
Trafilem na info o tym, ze dyski z serii green o pojemnosciach 1,5 i 2TB
(HD155UI/HD204UI) maja bledy w firmware. Jest patch do ich naprawienia. Moze
kogos to zainteresuje, bo to chyba popularne dyski.

http://sourceforge.net/apps/trac/smartmontools/wiki/SamsungF4EGBadBlocks

Jest z tym troche zametu...

- Blad moze sie ujawnic tylko, gdy dysk pracuje w trybie AHCI.

- Z tego co pisza, to dyski wyprodukowane  po listopadzie 2010 r. sa od bladu wolne.

Ja akurat wlasnie kupilem HD204UI z data 06.2011 na nalepce, ale ma firmware w wersji: 1AQ10001 czyli niby tej samej, co stare dyski zawierajace blad. Jednak na podanej przez Ciebie stronie pisza, ze wgranie nowszego firmware - nie zmienai numeru wersji. Pewnie wiec numer jest stale ten sam. Poniewaz jednak nie uzywam AHCI, nie bede sie bawil we wgrywanie patcha firmware'u, który na 99% i tak juz mam wgrany fabrycznie (mimo starego numeru).

Pozdrawiam,

latet

Do posiadaczy dyskow Samsung HD155UI i HD204UI