Do praktyków - kody błędów - jak precyzyjne są?

Data: 2009-02-27 09:07:30
Autor: J.F.
Do praktyków - kody błędów - jak precyzyjne są?
Użytkownik "Czapla" <kumie1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2201.00000071.49a72e98newsgate.onet.pl...
pytanie jak w temacie. Mam drobne problemy, ewidentnie zasilanie lub zapłon.
Wiem jak sprawdzić kody błędów, mam ich opisy, ale nigdy tego nie
praktykowałem. Na różnych forach często spotykam sie z tekstami, że usterki
miały się nijak do tego co pokazywał komputer a uszkodzenie było zupełnie gdzie
indziej i wykryto je dopiero po wymianie połowy samochodu. Czy tak jest
rzeczywiście, czy też problem dotyczył tylko niefachowego serwisu? Interesuje
mnie tylko praktyczna strona zagadnienia a nie teoria. Konkretnie: jeśli znam
kody błędów, jaka jest procentowa szansa, że wskazania są właściwe?

Musisz sobie zdawac sprawe ze komputer raportuje skutek, a nie przyczyne.

Jesli mowi ze zaplony wypadaja,  to winna moze byc swieca, cewka, kabel, modul zaplonowy, czujnik polozenia walu, zawory, tlok, wtryskiwacz, pompa paliwa .. a moze wcale nie wypadaja, tylko czujnik od wykrywania sie popsul. Albo kabelek od niego sie urwal.

Wiele rzeczy jest poza kontrola komputera - bledow nie ma, a auto nie jedzie :-)
No bo komputer nie sprawdza czy wtryskiwacz naprawde sie otworzyl i czy swieca zaiskrzyla z odpowiednia energia.

Czasem pomoze fachowa wiedza serwisu, a czasem nie.

Być może wynik zależy od pojazdu, w mnie jest to Polonez Atu Plus, monowtrysk.

No to masz komputer stary i prosty - ograniczona diagnostyka, ale tez nie dowiesz sie ze padla druga sonda lamba, wiec komputer ograniczyl moc w trosce o srodowisko
:-)

J.

Do praktyków - kody błędów - jak precyzyjne są?