Do prostackich nieuków

Data: 2011-06-26 20:23:24
Autor: abc
Do prostackich nieuków
O zakonniku, który ma ukonczone wyzsze studia teologiczne mówimy uzywajac
okreslenia 'ojciec', a o zakonniku który takich studiów nie ukonczyl mówimy
'brat'.

Nalezy wiec mówic (i pisac) 'ojciec Rydzyk', a nie 'Rydzyk' czy 'pan
Rydzyk'.  Taka jest norma jezykowa, zreszta nie tylko w jezyku polskim.
Kto się do niej nie stosuje, ten jest nieuk i cham.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2011-06-26 20:31:40
Autor: Marek Czaplicki
Do prostackich nieuków
abc pisze w wiadomo¶ci 4e077923$0$2452$65785112@news.neostrada.pl na pl.soc.polityka w dniu niedziela 26 czerwiec 2011 20:23:

[...]

A można pisać, że czasami wygaduje głupoty?

Data: 2011-06-26 18:52:22
Autor: MH
Do prostackich nieuków
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

> Kto się do niej nie stosuje, ten jest nieuk i cham.

A można pisać, że czasami wygaduje głupoty?

============

Czasami ??!!

MH

Data: 2011-06-26 20:39:50
Autor: jadrys
Do prostackich nieukĂłw
W dniu 2011-06-26 20:23, abc pisze:
O zakonniku, ktĂłry ma ukonczone wyzsze studia teologiczne mĂłwimy uzywajac
okreslenia 'ojciec', a o zakonniku ktĂłry takich studiĂłw nie ukonczyl mĂłwimy
'brat'.

Nalezy wiec mĂłwic (i pisac) 'ojciec Rydzyk', a nie 'Rydzyk' czy 'pan
Rydzyk'.  Taka jest norma jezykowa, zreszta nie tylko w jezyku polskim.
Kto siÄ™ do niej nie stosuje, ten jest nieuk i cham.

Trochę to skomplikowane. - Jak się zwracać do zakonnika którego się nie zna?
  A i nazywanie obcego sobie czĹ‚owieka "Ojcem" to teĹĽ chyba nie najszczęśliwszy pomysĹ‚? - Jaki on dla danej osoby ojciec?

Data: 2011-06-26 15:39:01
Autor: Darecki
Do prostackich nieuków
jadrys wrote:

Trochę to skomplikowane. - Jak się zwracać do zakonnika którego się nie zna?
 A i nazywanie obcego sobie człowieka "Ojcem" to też chyba nie najszczę¶liwszy pomysł? - Jaki on dla danej osoby ojciec?

Jak sie zwracac do faceta z mikrofonem ktorego ludzie notoryczne nazywaja per "pan redaktor"? albo do jakiegos goscia w bialym fartuchu, ktorego trzeba nazywac per "pan doktor", albo do jakiegos starego
zgreda bez matury, ktorego mamy obowiazkowo nazywac panem profesorem, lub analfabety z budy ruskiej ktorego wszedzie nazywaja panem prezydentem. Jaki on dla mnie jest prezydent?

Data: 2011-09-24 20:42:13
Autor: jadrys
Do prostackich nieukĂłw
W dniu 2011-06-26 22:39, Darecki pisze:
jadrys wrote:

[...]

Jednak miano "Ojciec" to juĹĽ coĹ› bardziej osobistego.

Data: 2011-06-26 20:49:09
Autor: abc
Do prostackich nieuków
 A i nazywanie obcego sobie człowieka "Ojcem" to też chyba nie najszczę¶liwszy pomysł? - Jaki on dla danej osoby ojciec?

Ojciec duchowny.
http://www.diki.pl/slownik-angielskiego/?q=ojciec+duchowny%2C+spowiednik%2C+powiernik

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2011-06-26 21:01:32
Autor: jadrys
Do prostackich nieukĂłw
W dniu 2011-06-26 20:49, abc pisze:
  A i nazywanie obcego sobie czĹ‚owieka "Ojcem" to teĹĽ chyba nie
najszczęśliwszy pomysł? - Jaki on dla danej osoby ojciec?
Ojciec duchowny.
http://www.diki.pl/slownik-angielskiego/?q=ojciec+duchowny%2C+spowiednik%2C+powiernik

Aha, - duchowny, - trzeba było tak od razu. Ale ten twój rygorystyczny nakaz zwracania się tak do księdza również przez osoby nie będące katolikami to też tak jakby trochę nie na miejscu?

No i co z tym zakonnikiem?

Data: 2011-06-26 21:09:03
Autor: ali
Do prostackich nieuków
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
[...]

abecadło popierdzieliło się tobie
studia nie daj± tego tytułu " ojciec" tylko ¶więcenia kapłańskie
jako zakonnik jest  zawsze "bratem"
jeżeli nie ma  widocznych atrybutów przynależno¶ci do zakonu , winno zwracać się per "ksi±dz"

Data: 2011-06-26 22:05:36
Autor: pluton
Do prostackich nieuków
[...]

A jak mowimy o dupku, ktory wyludza pieniadze od starszych osob ?

Nullification

Data: 2011-06-26 15:40:33
Autor: Darecki
Do prostackich nieuków
pluton wrote:

A jak mowimy o dupku, ktory wyludza pieniadze od starszych osob ?

Donald Tusk, chociaz wszyscy mowia na niego matoł.

Data: 2011-06-26 22:37:00
Autor: u2
Do prostackich nieuków
W dniu 2011-06-26 22:05, pluton pisze:
A jak mowimy o dupku, ktory wyludza pieniadze od starszych osob ?

-- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting
and Online Nullification

Mówimy PLUTON tobie w ryj.

Data: 2011-06-26 22:36:13
Autor: u2
Do prostackich nieuków
[...]

Ojciec ? A ile dzieci ma ? Zakonników ? No i sk±d mogę wiedzieć, ze
zakonnik to mój brat ? Mam spytac ojca ? :)

Data: 2011-06-27 04:06:27
Autor: cirrus
Do prostackich nieuków
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e077923$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A można chuj Rydzyk?

--
stevep

Data: 2011-06-27 07:43:43
Autor: Przemysław W
Do prostackich nieuków

[...]

Wystarczy napisać oszust. Bez wględu na to czy ukończył studia, czy nie, będzie to prawda. Kto próbuje to ukryć jest takim samym oszustem.

Przemek

--

"Szczególnie "masz błoto na twarzy, ty wielka hańbo" i "masz krew na twarzy
ty wielka hańbo" rycz±ce z gło¶ników podczas gdy prezes pl±cze się pomiędzy

Wydaje się, że Kaczyński mógłby zniszczyć Platformę tylko w jeden jedyny sposób: wstępuj±c do niej."

Do prostackich nieuków