Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?

Data: 2014-01-11 16:40:04
Autor: krzysztofsf
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
Wiadomo, ze co jakis czas zmienia sie aparat.
Ciekaw jestem, jak takie przesiadki i przymiarki do nich, wygladaja na grupie.

Ja, zapoznawszy sie z przydatnoscia smartfona korzystajac od listopada 2012 ze slabego modelu Lg Swift L7 (ale jest swietny, gdy ma akurat dobre momenty :)  ), upatrzyłem sobie w sierpniu LG G2. Od tego czasu sledze testy, recenzje, fora i allegro. Utwierdzilem sie w swojej decyzji nie znajdujac porownywalnego sprzetu (moc, bateria, cena) w aktualnie oferowanych.
Jeszcze czekam na ewentualne spadki ceny, ale sam zakup to juz raczej kwestia tygodni. Ewentualne najswiezsze nowosci z nastepnej generacji, porownywalny poziom ceny osiagna najwczesniej w 3-4 kwartale br. Zakladam, ze telefon bedzie mi sluzyl 3-4 lata, zanim padnie, a raczej (co jest bardziej prawdopodobne) zuzyje sie moralnie.
Zakladam, ze po otrzymaniu androida 4,4 , telefon bedzie jeszcze przynajmniej z rok otrzymywal w miare na biezaco aktualizacje systemu. moze nawet ze dwa lata.

A jak u was?
Jak plany wymiany sprzetu, z jakich modeli na jakie i z jaka czestotliwoscia?

Data: 2014-01-12 02:09:54
Autor: krzysztofsf
W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 01:40:04 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

A jak u was?

Jak plany wymiany sprzetu, z jakich modeli na jakie i z jaka czestotliwoscia?

Mam wrazenie, ze czesc osob odebrala post jako kryptoreklame.

Dla przypomnienia moj post sprzed ponad roku, gdy szukalem telefonu dla siebie i skonczylo sie to wyborem LG L7

https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topicsearchin/pl.misc.telefonia.gsm/authorname$3Akrzysztofsf|sort:date|spell:true/pl.misc.telefonia.gsm/p-d1zDE6akA

Data: 2014-01-12 18:43:36
Autor: atm
On 2014-01-12 11:09, krzysztofsf wrote:
[...]

Co do LG G2, sprawdzales ile potrzebujesz pamieci na dane? Bo chyba nadal jedyny dostepny na rynku model to 16GB z brakiem slotu?
Poszukaj tez info ile z tych 16GB jest dostepnych dla uzytkownika,
bo moze sie okazac, iz tylko np 12GB....
Jak dla mnie to dachowka. Za jakis czas wezme pod uwage Sony Z1 Compact.
Wlasciwie wszystko jest ok (poki co) no moze poza brakiem dostepu do baterii, ale nie mozna miec wszystkiego:
http://antyweb.pl/sony-xperia-z1-compact-pierwsze-wrazenia-oraz-opaska-logujaca-nasza-aktywnosc-smartband/

Data: 2014-01-12 11:17:24
Autor: krzysztofsf
W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 18:43:36 UTC+1 użytkownik atm napisał:
On 2014-01-12 11:09, krzysztofsf wrote:

> [...]

Wlasciwie wszystko jest ok (poki co) no moze poza brakiem dostepu do baterii, ale nie mozna miec wszystkiego:

Chce kupic wersje LG G2 32 GB europejska z allegro .
Wiem, ze gwarancja wtedy jest tylko przez sprzedawce...mocno problematyczne, ale zaryzykuje.

Macalem telefon w salonach i wielkosc ma taka, jak SG S4 - nie taki duzy, odpowiada mi.

Z jakiego telefonu chcesz przejsc na compact Sony?
Jeszcze nie widzialem jego testow, tylko "pierwsze wrazenia', ale wyglada bardzo obiecujaco.

Data: 2014-01-12 20:23:15
Autor: atm
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?

Z jakiego telefonu chcesz przejsc na compact Sony?
Jeszcze nie widzialem jego testow, tylko "pierwsze wrazenia', ale wyglada bardzo obiecujaco.

Caly czas mam SGS2 jako glowny telefon. Juz kilka razy planowalem przesiadke, ale za kazdym razem po premierze nowego flagowaca szybko opadaly emocje i dochodzilem do wniosku, ze nowy smartfon nic mi nie da poza szybkoscia, ktorej zreszta nie wykorzystuje (mam na mysli np najnowsze gry). Ekran mialbym tej samej wielkosci, telefon ktory rozsadnie miesci sie w kieszeni, lepszy aparat foto, nowszy system, wodoszczelnosc. Tyle, ze wciaz jest to dla mnie zachcianka, dopoki SGS2 dziala bez problemu nie bede mial chyba wystarczajacego bodzca do przesiadki.

Data: 2014-01-12 12:44:02
Autor: krzysztofsf
W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 20:23:15 UTC+1 użytkownik atm napisał:

> [...]

Caly czas mam SGS2 jako glowny telefon. Juz kilka razy planowalem przesiadke, ale za kazdym razem po premierze nowego flagowaca szybko opadaly emocje i dochodzilem do wniosku, ze nowy smartfon nic mi nie da poza szybkoscia, ktorej zreszta nie wykorzystuje (mam na mysli np najnowsze gry). Ekran mialbym tej samej wielkosci, telefon ktory rozsadnie miesci sie w kieszeni, lepszy aparat foto, nowszy system, wodoszczelnosc. Tyle, ze wciaz jest to dla mnie zachcianka, dopoki SGS2 dziala bez problemu nie bede mial chyba wystarczajacego bodzca do przesiadki.

No coz.
Spokojnie jeszcze z rok,moze dwa, mozesz zaczekac.
Kolega ma ze dwa lata ten model i jeszcze mu sie nie zestarzal technologicznie. Jedynie niedawno zmienil baterie, bo odmowila dzialania. No i LTE nie wykorzysta, ale to u nas powoli sie wdraza.

Wlasnie jego przyklad naprowadzil mnie na mysl, ze lepiej raz na kilka lat kupic flagowca, niz kupowac sprzet za polowe jego ceny i od poczatku miec problemy i dyskomfort.

Samo "telefonowanie" to okolo 10% mojego korzystania ze smartfona - co wywolalo parcie na dobra jakosc czesci nietelefonicznej. I jednoczesnie odslonilo slabosc obecnego aparatu.

Data: 2014-01-12 23:40:53
Autor: atm
On 2014-01-12 21:44, krzysztofsf wrote:
[...]

Wciaz brak jakiegos killerficzera w nowych telefonach. Jest szybciej, wiecej, lepiej ale nikt nie zaproponowal czegos na poziomie tygodniowej baterii czy ekranu w pelni czytelnego w sloncu (tak, jest ten sowiecki
ale to dopiero pierwsza jaskolka), aparaty foto sa coraz lepsze, ale i w tej kwestii nie moge narzekac na tego Samsunga.
Co wiecej, jest szansa ze za jakis czas pojawi sie CM 4.4 na ten telefon wiec system rowniez nie bedzie slabym punktem.

Data: 2014-01-12 08:44:59
Autor: z
W dniu 2014-01-12 01:40, krzysztofsf pisze:
Jak plany wymiany sprzetu, z jakich modeli na jakie i z jaka czestotliwoscia?

Zmiana wtedy kiedy nadejdzie pora (kasa) ;-)
Przymierzam się do N8 bo poznałem już wszystkie wady SESatio (taka sytuacja). Poznawać wszystkie wady Androida? Litości. :-)

Data: 2014-01-12 09:24:23
Autor: atm
On 2014-01-12 08:44, z wrote:
[...]

N8 to bardzo fajny aparat z wbudowanym telefonem, odwrotnie jest juz sporo gorzej.

Data: 2014-01-12 11:41:58
Autor: Tomek
Użytkownik "atm"  napisał:

N8 to bardzo fajny aparat z wbudowanym telefonem, odwrotnie jest juz sporo gorzej.

Dziwne. Korzystam z n8 od prawie 4 lat i jakoś nie zauważyłem tego "sporo gorzej".
Nawet po 4 latach zostawia wiele androidów daleko w tyle.

Data: 2014-01-12 12:04:01
Autor: atm
On 2014-01-12 11:41, Tomek wrote:
Użytkownik "atm"  napisał:

[...]

Moze i wiele tak, ale caly czas ma problem ze starym SGS2.
Nie mysle o typowych telefonicznych kwestiach, tutaj dziala bez problemu. Jednak juz www to mordega w porownaniu do SGS2.
Predkosc dzialania, mala ilosc pamieci, martwy market i ostatno wisienka
na torcie jest znow niedzialajacy Swype a standardowa klawiatura
jest daleka od idealu.
Jednak sam nadal posiadam N8, tam gdzie potrzeba malego aparatu z nawigacja i telefonem sprawdza sie bardzo dobrze.

Data: 2014-01-12 12:37:20
Autor: Tomek
Użytkownik "atm"  napisał:

ale caly czas ma problem ze starym SGS2

Starym? Zdajesz sobie sprawę, że n8 jest o rok starsza od s2 czy nie?

Jednak juz www to mordega w porownaniu do SGS2.

Myślałem, że "sporo gorzej" dotyczy działania 'telefonu', a nie surfowania po necie.
Fakt, lcd ma mniejszy, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić.
Bez problemu robię przelewy bankowe, a to zawsze była zmora małych wyświetlaczy i działania skryptów. Jednak N8 daje radę.

Predkosc dzialania, mala ilosc pamieci, martwy market

Zasyfiony telefon działa równie wolno jak otępiały PC. Instalując milion aplikacji z "żywego marketu" uśmiercasz telefon śmieciami.
Pisząc pamięć masz na myśli RAM? Nie zauważyłem. Inaczej, nie trzymałbym N8 4 rok :) Poważnie, a jestem nadzwyczaj wybredny.
Co do marketu. Kręcą Cię dalej pierdzące poduszki? Nie myślisz chyba, że znajdziesz program do robienia jajecznicy przez BT.

i ostatno wisienka na torcie jest znow niedzialajacy Swype a standardowa klawiatura
jest daleka od idealu.

Ze swype korzystałem jakoś na początku, ale landscape mnie wkurzało, wolę tradycyjną klawę alfa-numeryczną i t9. Nie ma nic lepszego. I szybszego.

Jednak sam nadal posiadam N8, tam gdzie potrzeba malego aparatu z nawigacja i telefonem sprawdza sie bardzo dobrze.

I telefonem? Tym sporo gorszym? :D

Data: 2014-01-12 14:25:48
Autor: ToMasz
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
(...)
[...]

wiecie co? w porównaniach telefonów zadziwia fascynuje mnie i irytuje jedna rzecz.
Jeśli porównujemy cokolwiek do androida, to oczywiście android ma duuuuużo szersze pole działania. Społeczność androida odwala świetną robotę, i na tym polu konkurencja praktycznie nie istnieje. Zawsze, jak według szablonu osoba która posiada inny telefon, dawnie był to symbian, bada, wm czy teraz windows phone, argumentuje tak: gry? nie gram. wybór nawigacji? Przecież gooogle wystarczą, a pozatym mam w aucie. ekran, mały ale wystarcza. ograniczenia systemowe? nie przeszkadzają mi. brak pewnych funkcji? nie korzystam. No to ja się pytam po kija Wam telefony lepsze niż nokia 3310?
Pomiędzy możliwościami sgs2 a n8 jest przepaść. To jest fakt i koniec. Natomiast druga strona medalu jest taka, że to nie musi przesądzać który telefon dla jaka kowalskiego będzie lepszy, szczególnie jeśli kowalski korzysta z rozmów, i 1 aplikacji banku i 1 aplikacji googla.
ToMasz

Data: 2014-01-12 15:06:54
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

No to ja się pytam po kija Wam telefony lepsze niż nokia 3310?

Dlatego ja pozostaję przy telefonie. Przy telefonie, nie smartfonie. I ponieważ nie wyobrażam sobie używania w charakterze tego podręcznego urządzenia (mającego swobodnie się mieścić w kieszonce koszuli czy spodni) cztero- czy pięciocalowej cegły, to postanowiłem rozdzielić część funkcji i kupić dodatkowo 7-calowy tablet, oczywiście z 3G. Telefon - cytuję z ulotki: "o wielkości karty kredytowej" nadal będzie się plątał po kieszonkach, będąc pod ręką i nie domagając się codziennego karmienia prądem, natomiast funkcje tzw. multimedialne przejmie tablet, spoczywający w torbie z netbookiem lub w kieszeni marynarki/kurtki/płaszcza. Lub bojówek, prawda "Babcia"? ;->
Reasumując: do dzwonienia mały, poręczny telefon, do pracy w tzw. terenie 10-calowy netbook (z Windowsem, ToMaszu, z Windowsem), a jako urządzenie pośrednie - tablet. Smartfonom mówię stanowcze - raczej nie ;->

JoteR

Data: 2014-01-12 17:55:42
Autor: Tomek
Użytkownik "ToMasz"  napisał:

dawnie był to symbian, bada, wm czy teraz windows phone, argumentuje tak: gry? nie gram.

Gdy 4 lata temu Angry Birds królowało w telefonach, na N8 działało nadzwyczaj płynnie, gdy tymczasem na androidzie lubiła się zwieszać i lagować. Gry? Oczywiście. Od zawsze, począwszy od 7650, przez n95 i na n8 kończąc. Nie widzę problemu. Masz jakieś doświadczenie z n8, że się tak wypowiadasz?

wybór nawigacji? Przecież gooogle wystarczą, a pozatym mam w aucie.

Google na symbianie? Skąd czerpiesz te brednie? Z fusów? Gdy na symbianie nokia maps była za free z dożywotnią licencją, androidowcy musieli się posiłkować płatnymi mapami. Skończ może się już ośmieszać.

ekran, mały ale wystarcza.

Za chwilę napiszesz, że w s2 ekran chowa się przy TAB-ie 3.

ograniczenia systemowe? nie przeszkadzają mi.

Wskaż ograniczenia systemowe w S^3. Czekam. Konkrety.

brak  pewnych funkcji? nie korzystam.

Np jakich? J/w czekam na konkrety zamiast suchego pierdzenia o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia.

Data: 2014-01-12 19:54:12
Autor: ToMasz
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
Potwierdzasz moje słowa:
Gdy 4 lata temu Angry Birds królowało w telefonach, na N8 działało
nadzwyczaj płynnie, gdy tymczasem na androidzie lubiła się zwieszać i
lagować.
100% schematu o którym mówiłem. porównujesz top model, z.... ere g1? To może sprawdź jak angry birds będą działały na sony erikson p800?
Spróbujmy inaczej. porównaj jak chodzi dead trigger na s2 i n8? Nie chodzi? sory

[...]

101% schematu.
skoro nokia maps akurat wtedy działała za darmo, to znaczy ze nie potrzeba nikomu lepszych, dokładniejszych bardziej aktualnych ani bardziej specjalizowanych map. automapy również?

ekran, mały ale wystarcza.

Za chwilę napiszesz, że w s2 ekran chowa się przy TAB-ie 3.
skąd możesz wiedzieć co napiszę? nie wiesz, bo nikt nie wie. Więc po co coś takiego napisałeś? Czy 4 linijki  wyżej niosą jakiś sens? Nie, ale "pojechać" po rozmówcy nie zaszkodzi, jeśli poziom intelektualny widowni jest niski, to oni się nie pokapują gdzie się kończą argumenty a gdzie zaczynają osobiste wycieczki. Często masz audytorium o inteligencji wiewiórki?
(.....)
Np jakich? J/w czekam na konkrety zamiast suchego pierdzenia o rzeczach,
o których nie masz bladego pojęcia.
1. nie podejmuję wyzwania, i nie rzucałem rękawicy. "Idziesz" schematem o którym pisałem. Jak po sznurku.
2. pisałem ogólnie o telefonach, nie o n8. To akurat topowy model, dobrego ale wymierającego systemu. Umarł na życzenie noki, nie poległ na placu boju w walce o cokolwiek. Więc proszę Cię nie wyskakuj w wątku "jaki następny telefon", z czymś co jest historią, nawet jeśli piękną

ToMasz

Data: 2014-01-12 20:08:02
Autor: atm
[...]

Przewrotnie, jesli rozmowca nie bierze pod uwage jedynie najnowszych modeli a zarazem ograniczony budzet to N8 moze okazac sie dobrym wyborem.
Oczywiscie trzeba miec swiadomosc wielkosci wyswietlacza, malego wyboru aplikacji, braku nowych, slabego procesora ale za to nabywca otrzyma bardzo dobry aparat foto, dobry, typowy telefon i darmowa nawigacje. Calosc zas jest zamknieta w malym, porzadnym body.

Data: 2014-01-12 21:12:17
Autor: ToMasz
W dniu 12.01.2014 20:08, atm pisze:

[...]

Podobną myśl wyraziłem wcześniej. Wszelkie wady/zalety w indywidualnych przypadkach mogą nie mieć znaczenia.
JEdnakże ktoś komu jest dobrze z lg l7, raczej będzie szedł w kierunku kolejnego androida. Zgaduje że fundusze też ma, bo w przeciwnym przyadku nie próbowałby zamnienić całkiem całkiem telefonu, na droższy...
ToMasz

Data: 2014-01-12 12:51:53
Autor: krzysztofsf
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 21:12:17 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

JEdnak�e kto� komu jest dobrze z lg l7, raczej b�dzie szed� w kierunku kolejnego androida. Zgaduje �e fundusze te� ma, bo w przeciwnym przyadku nie pr�bowa�by zamnieni� ca�kiem ca�kiem telefonu, na dro�szy...

ToMasz

Hmmm.... Nie stac mnie na kupowanie tanich rzeczy. Wole kupic raz na 4 lata mocny smartfon z pojemna bateria, niz co dwa lata sprzet za okolo tysiac zlotych, od poczatku sprawiajacy problemy w czesci na ktorej producent zaoszczedzil. W tej chwili zostane ze zbyt malo wydajnym sprzetem, na ktory ponad rok temu wydalem ponad 700 zlotych. wrzuce do niego karte aero2 i bede sluchal radia internetowego... Nie chce powtarzac takiego bledu.

Data: 2014-01-12 22:21:27
Autor: J.F.
Dnia Sun, 12 Jan 2014 12:51:53 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):
[...]

Ale to tylko telefon. Moga ukrasc, mozesz zgubic, moze wpasc do kibla
.... i strata duza.

W tej chwili zostane ze zbyt malo
wydajnym sprzetem, na ktory ponad rok temu wydalem ponad 700
zlotych. wrzuce do niego karte aero2 i bede sluchal radia
internetowego... Nie chce powtarzac takiego bledu.

I myslisz ze N8 jest bez wad ?

Jakie masz zastosowanie dla telefonu, ze ci taka wydajnosc potrzebna ?

J.

Data: 2014-01-12 13:32:23
Autor: krzysztofsf
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 22:21:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 12 Jan 2014 12:51:53 -0800 (PST), krzysztofsf napisaďż˝(a):

> W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 21:12:17 UTC+1 u�ytkownik ToMasz napisa�:

> 4 lata mocny smartfon z pojemna bateria, niz co dwa lata sprzet za

> okolo tysiac zlotych, od poczatku sprawiajacy problemy w czesci na

> ktorej producent zaoszczedzil. Ale to tylko telefon. Moga ukrasc, mozesz zgubic, moze wpasc do kibla

... i strata duza.

Tu masz racje. Nie wyobrazam sobie np isc na plaze czy plywalnie z takim telefonem.

> [...]

> zlotych. wrzuce do niego karte aero2 i bede sluchal radia

> internetowego... Nie chce powtarzac takiego bledu.

Zrazilem sie do sprzetu z Windows po roku korzystania z pseudosmartfona Hyunday z win 6,5 bodajze.

Jakie masz zastosowanie dla telefonu, ze ci taka wydajnosc potrzebna ?

Po prostu ma szybko sie przelaczac pomiedzy aplikacjami, nie zamulac i nie zamyslac sie, nie skladac w trakcie wczytywania stron. Szybko wczytywac dane do aplikacji i wystarczac na dwa dni bez ladowania przy dosyc intensywnej eksploatacji. Nie gram. zakup planuje z rezerwa mocy na przyszle lata i nieuniknony wzrost ciezkosci i wymagan aplikacji.

Data: 2014-01-13 00:55:15
Autor: J.F.
Dnia Sun, 12 Jan 2014 13:32:23 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):
[...]

No to nie wiem czy bedziesz zadowolony.

[...]

Nie bedzie nowych aplikacji na symbiana.

J.

Data: 2014-01-13 18:34:47
Autor: Tomek
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
Użytkownik "J.F."  :

Nie bedzie nowych aplikacji na symbiana.

Masz jakiś dokument z kursu wróżek? Czy możesz mi wyjaśnić, w jaki sposób jednak, pojawiają się nowe aplikacje?

Data: 2014-01-14 01:30:45
Autor: J.F
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."  :
Nie bedzie nowych aplikacji na symbiana.
Masz jakiś dokument z kursu wróżek?

W tym przypadku, tak, mam.

Czy możesz mi wyjaśnić, w jaki sposób jednak, pojawiają się nowe aplikacje?

Z rozpedu i glupoty. Ale to sie szybko konczy.

J.

Data: 2014-01-12 22:20:06
Autor: Tomek
Użytkownik "atm"  napisał:

malego wyboru aplikacji, braku nowych, slabego procesora

Zapomniałeś, że symbian nie potrzebuje 4 rdzeni do podgrzewania obudowy. Aplikacje jak wspomniałem w poście obok, wciąż wychodzą nowe. A mało jest aplikacji fakt, do pierdzenia lub odpalania zapalniczek. Bo o jakie Ci inne chodziło? Do czego?

Data: 2014-01-12 23:30:16
Autor: atm
On 2014-01-12 22:20, Tomek wrote:
Użytkownik "atm"  napisał:

malego wyboru aplikacji, braku nowych, slabego procesora

Zapomniałeś, że symbian nie potrzebuje 4 rdzeni do podgrzewania obudowy.

Przydalby sie jeden ale z sensowna predkoscia. Niestety, Nokia poskapila MHz i RAMu. Szkoda.

SGS2 zas ma dwa stare zakurzone i wciaz bardzo dobrze sobie radzi.

Aplikacje jak wspomniałem w poście obok, wciąż wychodzą nowe. A mało
jest aplikacji fakt, do pierdzenia lub odpalania zapalniczek. Bo o jakie
Ci inne chodziło? Do czego?

Odnosnie aplikacji (bo widze, ze strasznie Cie kreca te do pierdzenia):

-alternatywna przegladarka (chwala Operze, bo temat bylby juz zamkniety wieki temu)

-alternatywny kalendarz (to co daje Nokia jest kalectwem w stosunku do wiekowego Palma, podobnie jak Androida). BizCalendar bylby  mniej wiecej ok, gdyby nie problemy z synchronizacja wydarzen przez Exchange, wczesniej wspomnianymi.

-wybor wsrod nawigacji (darmowa jest fajna bo darmowa ale czesto brak bardziej zaawansowanych funkcji i nie ma co na nie liczyc. Temat Symbiana zamkniety)

-Xlator do obslugi slownikow od biedy sie nada ale nie oszukujmy sie - potrzebny mu duza aktualizacja, ktorej nigdy nie dostanie

-inna klawiatura (Ty jestes zadowolony, ale gdybys przejrzal forum Swype
dla Symbiana zobaczylbys ile osob jest niezadowolonych z domyslnej klawiatury)

Jak widzisz nie ma na liscie tych, za ktorymi wciaz optujesz. Wymagam jednak dobrego dopracowania aplikacji, na ktorych mi zalezy a tego nie dostalem i nie dostane na tej platformie. Co nie zmienia faktu, ze N8 raczej nie sprzedam poniewaz pod pewnymi wzgledami wczesniej wymienionymi jest trudna do zastapienia.

Data: 2014-01-13 00:17:03
Autor: Tomek
Użytkownik "atm"  napisał:

Przydalby sie jeden ale z sensowna predkoscia. Niestety, Nokia poskapila MHz i RAMu. Szkoda.

W ciągu 4 lat telefon zwiesił mi się max 5 razy. Uważam więc, że procek jak i pamięć do normalnego użytkowania - bez chęci celowego zwieszenia - wystarczy spokojnie.

SGS2 zas ma dwa stare zakurzone i wciaz bardzo dobrze sobie radzi.

No i?

Odnosnie aplikacji alternatywna przegladarka (chwala Operze, bo temat bylby juz zamkniety wieki temu)

Wspomniana opera, opera mini, StarBrowser, UC Browser i pewnie kilka innych, tylko pytanie, po co ich tyle?

-alternatywny kalendarz (to co daje Nokia jest kalectwem w stosunku do
wiekowego Palma, podobnie jak Androida).

Litości, ten Twój płacz o kalendarzu i dźwiękach czytam od 2 lat. Skończysz kiedyś?

-wybor wsrod nawigacji (darmowa jest fajna bo darmowa ale czesto brak
bardziej zaawansowanych funkcji i nie ma co na nie liczyc. Temat
Symbiana zamkniety)

Czytałeś poprzedni post? Garmin, Sygic, Route66. O jakich zaawansowanych funkcjach map nokii piszesz, których często brakuje?

-inna klawiatura (Ty jestes zadowolony, ale gdybys przejrzal forum Swype
dla Symbiana zobaczylbys ile osob jest niezadowolonych z domyslnej
klawiatury)

A ile jest zadowolonych? Masz jakieś dane?

 Wymagam jednak dobrego dopracowania aplikacji, na ktorych mi zalezy a tego nie dostalem i nie dostane na tej platformie.

I z tego powodu twierdzisz w imieniu mas, że to kiepski telefon? No to super. Nie mam więcej pytań :)

Data: 2014-01-13 10:35:00
Autor: atm
On 2014-01-13 00:17, Tomek wrote:
Użytkownik "atm"  napisał:

[...]

To "spokojnie" zalezy od potrzeb. Wiele osob powie, ze spokojnie wystarcza im 3310.

SGS2 zas ma dwa stare zakurzone i wciaz bardzo dobrze sobie radzi.

No i?

"Zapomniałeś, że symbian nie potrzebuje 4 rdzeni do podgrzewania obudowy."
Z osobistego doswiadczenia smialo moge powiedziec, ze potrzeba posiadania 4 rdzeni w sprzecie z Androidem to bajka. No chyba, ze odpalasz gry, ktorych Symbian nigdy nie widzial i nie zobaczy.

Odnosnie aplikacji alternatywna przegladarka (chwala Operze, bo temat
bylby juz zamkniety wieki temu)

Wspomniana opera, opera mini, StarBrowser, UC Browser i pewnie kilka
innych, tylko pytanie, po co ich tyle?

Widziales jak wyglada antyweb.pl na UCBrowserze?
Wiem, ze to jest specyficznie zbudowana strona ale takich nie brakuje w sieci. Dlatego uwazam Opere za najlepsza przegladarke na Symbiana.

-alternatywny kalendarz (to co daje Nokia jest kalectwem w stosunku do
wiekowego Palma, podobnie jak Androida).

Litości, ten Twój płacz o kalendarzu i dźwiękach czytam od 2 lat.
Skończysz kiedyś?

Dobry argument :]
Ten z serii nie uzywam wiec nie jest potrzebne.
Symbian jest strasznie w tej kwestii niedopracowany i sklep tego nie zmienia. Jesli uwazasz, ze jest inaczej - link poprosze.
Tylko nie do tej aplikacji; to jedna z nowosci o ktorych czesto wspominasz: http://store.ovi.com/content/416859?clickSource=search&pos=9

[...]

Stary jestem i linka nie moge znalezc, pomozesz?
http://www8.garmin.com/apps/

Wszedzie tak dobrze ukrywaja te guziki z Symbianem...tutaj tez nie widze:
http://www.66.com/PL/navigate/features/

Powaznie, pokaz prosze gdzie pobiera sie wymienione przez Ciebie aplikacje (poza chomikiem). Za nic nie moge ich znalezc:
http://www.sygic.com/en/gps-navigation?r=topmenu

-inna klawiatura (Ty jestes zadowolony, ale gdybys przejrzal forum Swype
dla Symbiana zobaczylbys ile osob jest niezadowolonych z domyslnej
klawiatury)

A ile jest zadowolonych? Masz jakieś dane?

To podobnie jak z zadowolonymi mieszkancami Korei Pn.

[...]

A gdziez ja twierdze, ze stalem sie przewodniczacym zwiazkow zawodowych ;] Przedstawilem swoj punkt widzenia, z konkretnymi przykladami.
Co wiecej, moje potrzeby co do funkcji "smart" obecnych telefonow sa niewielkie. Wiele osob korzysta z zaawansowanych funkcji sieciowych, z ktorych nigdy nie skorzystam. NFC i N8? Chyba, ze jest cos o czym nie wiem. Nadzor monitoringu. Spotify na N8 itd.
Nie korzystam z tego wiec nie wymieniam na liscie osobiscie doswiadczanych niedorobek.
Te zas, ktore mnie ruszaja nie zostana rozwiazane.
Dlatego wazne jest, zeby potencjalny nabywca tego telefonu wiedzial z czym musi sie liczyc i co dostaje w zamian z nieduze obecnie pieniadze.

Tomek, czy korzystales troche dluzej z telefonu z Androidem, powiedzmy od SGS2 wzwyz, pomijajac jakies budzetowce? Mam wrazenie, ze zraziles sie jakims marnym sprzetem i przenosisz kiepska jakosc na wszystko co jest z robotem. Nie twierdze, ze jest to system idealny, jest jednak najbardziej uniwersalny, wciaz rozwiajany i nie posiada sztucznych ograniczen jak np WP i iOS w wielu miejscach.
Dalem szanse iOS, WP, Symbianowi. Android sprawdzil sie najlepiej w moich zastosowaniach.

Data: 2014-01-13 18:31:14
Autor: Tomek
Użytkownik "atm"  napisał:

Z osobistego doswiadczenia smialo moge powiedziec, ze potrzeba posiadania 4 rdzeni w sprzecie z Androidem to bajka.

W to nie wątpię.

No chyba, ze odpalasz gry, ktorych Symbian nigdy nie widzial i nie zobaczy.

Patrzysz albo z punktu widzenia gracza, który ma telefon wyłącznie do grania i dodatkowo ma ustawione w kalendarzu specjalnym powiadomieniem przypomnienia?
Na n8 gram wyłącznie dla zabicia czasu, w kiblu albo w pociągu, w warcaby lub szachy. A w gry gram na PC, w takie, których android nigdy nie widział i nie zobaczy. Nawet jak będzie miał 8 rdzeni do przedłużenia męskości.

Widziales jak wyglada antyweb.pl na UCBrowserze?

Nie widziałem, nie interesuje mnie ten portal, ale za to wchodzę na setki innych. Prócz UCbrowsera podałem inne przeglądarki. Też się nie nadają?

Kalendarz systemowy mi wystarcza. Dodatkowo mam widget qooCalendar. Spisuje się świetnie.

[...]

Aplikacje mam na dysku, jak jeszcze były dostępne. Fakt, routa i garmina nie używałem od lat, ale Sygic działa nadal. To, że nie ma go w sklepie, nie oznacza, że nie ma go wcale i nie działa :)

Tomek, czy korzystales troche dluzej z telefonu z Androidem, powiedzmy od SGS2.

Oczywiście, sam poleciłem synowi SGS2 rok temu i go używa :) Ale jedyne co mi się w nim podoba, to DMD Pano+, ale zanim zapisze zdjęcie. Ten efekt "koła". Po zapisaniu mamy to samo co w N8. Gry fajne, ale o nich pisałem wyżej. LCD spory, tego nie da się podważyć, ale lubię lekko ciasne jeansy i n8 czasami jest za duża w kieszeni.

Data: 2014-01-13 19:23:08
Autor: atm
On 2014-01-13 18:31, Tomek wrote:
Użytkownik "atm"  napisał:

[...]

Ustosunkowalem sie jedynie do Twojej wypowiedzi odnosnie tego, ze Adroid jest tak bardzo jajozerny. Pod tym wzgledem jest calkem dobrze. Zas Kitkat byc moze obnizy znaczaco zapotrzebowanie na moc.

[...]

O UCBrowserze wspomnialem, Starbrowser....naprawde mam uporzadkowany system bez smieci a ta przegladarka to szczyt bezwladnosci.
Takie wynalazki wciaz istnieja na Symbianie chyba na zasadzie "na bezrybiu i rak ryba". Nadal uwazam, ze Opera jest najlepsza przegladarka na Symbiana. Choc i tutaj widac, ze odstaje od wspolczesnych browserow. Na przyklad Engadget.com ma rozsypane menu, ktore w standardowej przegladarce Androida jest odpowiednio uporzadkowane.
Lepiej z ukladem tej strony radzi sobie standardowa przegladarka Symbiana ale ta predkosc a w zasadzie jej kompletny brak moze skutecznie zniechecic do mobilnego przegladania internetu.

Kalendarz systemowy mi wystarcza. Dodatkowo mam widget qooCalendar.
Spisuje się świetnie.

No tak ale to wciaz argument: "nie uzywam i nie potrzebuje"
Ja potrzebuje ale platforma nie ma w tej kwestii nic do zaoferowania.

[...]

Tomek, myslisz ze jest sens piersia wlasna bronic Symbiana skoro nawet tworca wypial sie na ta platforme? ;]
Pod koniec Symbian zaczal sie bardzo fajnie rozwijac, udostepniane byly nowe rozwiazania ale co z tego jesli teraz jest martwy.
Sam widzisz na przykladzie nawigacji, ze liczacy sie producenci wycofali sie z tej platformy. Moze i pojawiaja sie nowe aplikacje ale czy to jest cos znaczacego, czy tez male popierdowki strugane hobbystycznie przez jedna osobe po godzinach jak podlinkowany wczesniej
przeze mnie kalendarz?
N8 wraz z ta wersja systemu jest konkretnym, zamknietym etapem, na ktorym utknal zarowno sprzet jak i oprogramowanie. Niezaleznie jak mocno bedziesz zaklinal rzeczywistosc calosc bedzie coraz bardziej archaiczna.
Aplikacje i rozwiazania, o ktorych tu pisze zapewne pojawilyby sie na taj platformie gdyby przezyla, podobnie jak pojawily sie mmsy na iOS choc poczatkowo byly podobno zbedne.
Powtarzam, N8 jest fajnym urzadzeniem z zastrzezeniem, ze osoba ja nabywajaca zna ograniczenia tego sprzetu.
Sadze, ze nie mam nic wiecej do dodania w tym temacie; fajnie powspominac te czasy :]

Data: 2014-01-12 22:17:21
Autor: Tomek
Użytkownik "ToMasz"  napisał:

skoro nokia maps akurat wtedy działała za darmo, to znaczy ze nie potrzeba nikomu lepszych, dokładniejszych bardziej aktualnych ani bardziej specjalizowanych map. automapy również?

Nokia maps to tylko przykład. Równie dobrze chodził garmin czy sygic. Automapy nie ma na symbiana, ale to nie oznacza, że jest lepsza, lub co bardziej śmieszniejsze - dokładniejsza. Na mapach nokii miałem uliczki w mieście, które na automapie pokazały się po 2 latach. Skończ już lepiej.

Często masz audytorium o inteligencji wiewiórki?

Jesteś tego żywym przykładem.

To akurat topowy model, dobrego ale wymierającego systemu. Umarł na życzenie noki,

10 lat temu pisano tak i mówiono o XP na PC. Uwierz, że symbian trzyma się dalej świetnie, wciąż wychodzą aktualizacje aplikacji oraz pojawiają się też nowe.
Poza tym, czego więcej można oczekiwać po systemie, który jest sprawdzony, w pełni funkcjonalny i konfigurowalny? Jak pisałem wcześniej, nie oczekujmy, że telefonem będziesz mógł zrobić jajecznicę czy też inne bajki. Chyba, że masz jakiś pomysł co można zrobić jeszcze z symbianem, czego nie potrafi?

Data: 2014-01-12 22:50:05
Autor: ToMasz
[...]

tak samo jak na windows mobile

Poza tym, czego więcej można oczekiwać po systemie, który jest
sprawdzony, w pełni funkcjonalny i konfigurowalny?
ale symbian na sony ericsosna P800 był taki sam, fajny, konfigurowalny, i wszyskto działało.
Jak pisałem
wcześniej, nie oczekujmy, że telefonem będziesz mógł zrobić jajecznicę
czy też inne bajki.
Dlaczego? Podajesz abstrakcyjny przykład, ale wszystko czego oczekujemy można spróbować zrealizować.
Chyba, że masz jakiś pomysł co można zrobić jeszcze
z symbianem, czego nie potrafi?
zmartwychwstać.
nie doczekasz się aplikacji umożliwiającej Ci oglądanie pewnej płatnej telewizji, bo jest na androida, iphona i windows phone. tak będzie i nic tego nie zmieni. tak samo będzie z dedykowanymi kamerami IP, drukarką wifi i pierdylionem sprzętów. Nie będziesz miał ładowania bezprzewodowego, telefon nie zareaguje na zamknięcie oczu, nie zapłacisz zbliżeniowo, ani nie przełączysz czegośtam zbliżeniowo. może to bajer, ale są już obrączki które odblokowują telefon. Symbian jest (był) super, tak jak pisałeś nie potrzebował 4rdzeni, ale pewien czas minął i 256 mega ramu + 700 mhz procka, to może być za mało żeby udzwignąć stronę www czy jakiś większy dokument. "Flagowce" ociężałego androida jednak mają conajmniej 4 rdzenie, i minimum 1 giga ramu.
NAjgorsze jest jednak to ze nie będzie następcy.
Dla mnie to koniec dyskusji. Ja też mam sentyment do staroci, szczególnie takich na które mnie wtedy nie było stać. ale świat idzie do przodu, i albo pójdziemy z nim, albo zostaniemy mocno w tyle.
ToMasz

Data: 2014-01-12 22:55:52
Autor: Tomek
Użytkownik "ToMasz"  napisał:

nie zapłacisz zbliżeniowo, ani nie przełączysz czegośtam zbliżeniowo.

I powiadasz, że nokia z symbianem i NFC nie da takiej możliwości?

Data: 2014-01-12 23:50:46
Autor: atm
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
..

[...]

Ehhh, chcialbym zeby tak bylo. W tym miejscu wychodzi to o czym wczesniej pisalem: im wiecej aplikacji tym lepiej poniewaz latwiej znalezc ta najlepiej spelniajaca oczekiwania.
Piszesz, ze aplikacje na Symbiana sa wciaz aktualizowane...no coz nie wszystkie niestety. Ta na ktorej mi zalezy czyli BizCalendar (Busines Calenar) miala ostatnia aktualizacje ponad rok temu.

Data: 2014-01-13 11:53:26
Autor: J.F
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale teraz jest inaczej.

101% schematu.
skoro nokia maps akurat wtedy działała za darmo, to znaczy ze nie potrzeba nikomu lepszych, dokładniejszych bardziej aktualnych ani bardziej specjalizowanych map. automapy również?

Wybor programow nigdy nie bedzie pelny, ale nokia swoje mapy uaktualnia.
Niestety - teoretycznie, jak kiedys narysowali cala S11 obwodnice Poznania, tak dluzszy czas byla, mimo ze srodkowego odcinka nawet nie zaczeli robic.
Po dluzszym czasie poprawili ... to wymazali S11 w calosci.

Program tez kiepski.

Pisze o wersji na C6, jesli na N8 jest lepiej ... to widac jak Nokia traktuje "dozywotnia licencje".
Tak czy inaczej - nie wiadomo jak dlugo sie to jeszcze utrzyma.

J.

Data: 2014-01-12 18:23:28
Autor: atm
On 2014-01-12 12:37, Tomek wrote:
Użytkownik "atm"  napisał:

ale caly czas ma problem ze starym SGS2

Starym? Zdajesz sobie sprawę, że n8 jest o rok starsza od s2 czy nie?

To prawda, niecaly rok.

[...]

No wlasnie, dobrze to ujales: "daje rade". Gdy biore N8 na wakacje przyzwyczajam sie do wielu niedogodnosci i stwierdzam ,ze jest ok.
Jednak po powrocie gdy przeloze sim do SGS2 to jak przesiadka ze starego Golfa do dobrze wyposazonego Passata.
Ekran tutaj rowniez robi swoje, pisanie jest o wiele latwiejsze szczegolnie w polaczeniu z dobra klawiatura.

Predkosc dzialania, mala ilosc pamieci, martwy market

Zasyfiony telefon działa równie wolno jak otępiały PC. Instalując milion
aplikacji z "żywego marketu" uśmiercasz telefon śmieciami.

Heh, nigdy nie bylem zwolennikiem instalowania "miliona" aplikacji.
Tyle, ze swietna sprawa jest mozliwosc wyboru. W markecie symbiana wybor zawsze byl mocno ograniczony. Osobiscie poleglem na alternatywnych kalendarzach. Standardowy ma okrutnie ograniczona personalizacje przypomnien (WP pokazal, ze mozna jeszcze bardziej ograniczyc odbierajac nawet swobode wyboru dzwonka). Jest fajny zastepczy program, tyle ze przypomnienia przeniesione z Androida traca
alarmy... A innych opcji niestety brak. Na Androidzie sposrod bardzo wielu dobrych aplikacji moge wybrac to jedna, ktora mi odpowiada najbardziej.

Pisząc pamięć masz na myśli RAM? Nie zauważyłem. Inaczej, nie trzymałbym
N8 4 rok :) Poważnie, a jestem nadzwyczaj wybredny.

Swego czasu Nokia dala prezent w postaci kilku duzych gier. Po zwinieciu jednej i odpaleniu np przegladarki nie raz widzialem komunikat o braku pamieci. Oczywiscie, mozna zamykac wszystki aplikacje
ale takie sytuacje pokazuja, ze 256MB to stanowczo zbyt malo.

Co do marketu. Kręcą Cię dalej pierdzące poduszki? Nie myślisz chyba, że
znajdziesz program do robienia jajecznicy przez BT.

Jak wyzej. Za stary jestem na takie rzeczy.

[...]

Ja ostatnio juz na dobre przesiadlem sie na swype, po ostatnich szlifach jest to naprawde solidna aplikacja zarowno podczas "miziania" jak i zwyklego pisania z podpowiedziami.

Jednak sam nadal posiadam N8, tam gdzie potrzeba malego aparatu z
nawigacja i telefonem sprawdza sie bardzo dobrze.

I telefonem? Tym sporo gorszym? :D

Spoko, daje rade :]

Data: 2014-01-12 18:30:01
Autor: z
W dniu 2014-01-12 18:23, atm pisze:
Ja ostatnio juz na dobre przesiadlem sie na swype, po ostatnich szlifach
jest to naprawde solidna aplikacja zarowno podczas "miziania" jak i
zwyklego pisania z podpowiedziami.

Kwestia targetu. Przy obecnych cenach połączeń pisać mi się nie chce.
Jak mam ważną sprawę to dzwonię. Jak chcę pobajdurzyć po pracy to mam inne wygodniejsze narzędzia. Stary jestem i leniwy :-)

Data: 2014-01-12 15:10:00
Autor: z
W dniu 2014-01-12 12:04, atm pisze:
Jednak sam nadal posiadam N8, tam gdzie potrzeba malego aparatu z
nawigacja i telefonem sprawdza sie bardzo dobrze.

Ja z tych co nie potrafią się zmusić do serfowania po sieci na tak małych ekranach. To tylko męczarnia. Mp3 + radio FM ;-)  Może jakiś filmik raz na miesiąc + nawigacja + aparat foto.
Za 400 zł to bardzo rozsądnie wydane pieniądze.

Data: 2014-01-12 18:35:03
Autor: atm
On 2014-01-12 15:10, z wrote:
[...]

Surfowanie w przypadku smartfonow to wg mnie zbyt duze slowo, ale przegladanie juz jak najbardziej jest na miejscu. Wiele stron jest bardzo fajnie dopasowanych do urzadzen mobilnych, laduja sie szybko (to kolejna rzecz, ktora na N8 wypada sporo gorzej niz na SGS2; w przypadku bardziej zlozonych stron N8 po prostu nie wyrabia wydajnosciowo),
nawigacja jest bezproblemowa; idealnie nadaje sie do kolejki czy przy innej podobnej okazji.

Data: 2014-01-12 18:45:06
Autor: z
W dniu 2014-01-12 18:35, atm pisze:
[...]

Napisz w jakich okolicznościach Ci się to przydaje. Kim jesteś z zawodu? :-)

Data: 2014-01-12 19:11:35
Autor: atm
On 2014-01-12 18:45, z wrote:
[...]

:-)

Przed snem spokojnie przejrze sobie niusy, na poczcie i jak wspomnialem w wielu innych miejscach gdzie musze spedzic jakis czas a nie ma w poblizu niczego innego do dzialania.
Poza tym lubie czytac ksiazki na urzadzeniach przenosnych. Kiedys byl to palmtop teraz smartfon. Swietnie sie w tym sprawdza. Zaraz pewnie ktos sie odezwie, ze tak sie nie da, niszczy wzroki itd. Spokojnie, da sie, co wiecej ma sporo zalet nad ksiazkami analogowymi :]
Co do stron, sprawdz chocby pierwsza z brzegu: dpreview.com
Otwiera sie w bardzo czytelnym trybie mobilnym.

Data: 2014-01-12 22:50:00
Autor: z
W dniu 2014-01-12 19:11, atm pisze:
Przed snem spokojnie przejrze sobie niusy, na poczcie i jak wspomnialem
w wielu innych miejscach gdzie musze spedzic jakis czas a nie ma w
poblizu niczego innego do dzialania.

Ja zawodowo siedzę przy kompach z dużymi ekranami.
Nawet do tableta nie potrafię się zmusić, duszno mi się robi :-)

Data: 2014-01-12 23:36:12
Autor: atm
On 2014-01-12 22:50, z wrote:
[...]

Ja pracuje na dwoch LCD 24" i nie mam zadnego problemu, zeby niektore tresci przegladac na smartfonie. Jednak minimum komfortu to 4" a rozsadny kompromis miedzy wielkoscia urzadzenia i ekranu to 4.3-4.5"

Data: 2014-01-12 09:00:29
Autor: Zakonspirowany
W dniu 12-01-2014 01:40, krzysztofsf pisze:
Jak plany wymiany sprzetu, z jakich modeli na jakie i z jaka czestotliwoscia?

Jeśli zdecyduję się wymienić obecną Xperię na nową (Xperię), to głównie ze względu na standard transmisji danych (4G by się przydało). Większym wyświetlaczem i gniazdem na kartę pamięci też bym nie pogardził.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-01-12 09:45:06
Autor: pwz
[...]

Ja definitywnie przesiadam się na myphone one. Człowiek się starzeje...
pwz

Data: 2014-01-12 21:05:34
Autor: Akarm
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
W dniu 2014-01-12 01:40, krzysztofsf pisze:
A jak u was?
Jak plany wymiany sprzetu, z jakich modeli na jakie i z jaka czestotliwoscia?

Ja przymierzę się do zmiany, kiedy pojawi się następca Nokii 6310 w mniejszej obudowie i na dwie karty.
Aparat musi:
- być wygodny w użytkowaniu
- nigdy nie meldować, że brak zasięgu
- mieć czytelny ekran również w pełnym słońcu

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-01-12 12:55:45
Autor: krzysztofsf
W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 21:05:34 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:
W dniu 2014-01-12 01:40, krzysztofsf pisze:

> A jak u was?

> Jak plany wymiany sprzetu, z jakich modeli na jakie i z jaka czestotliwoscia?

Ja przymierz� si� do zmiany, kiedy pojawi si� nast�pca Nokii 6310 w mniejszej obudowie i na dwie karty.

Aparat musi:

- by� wygodny w u�ytkowaniu

- nigdy nie meldowa�, �e brak zasi�gu

- mie� czytelny ekran r�wnie� w pe�nym s�o�cu

To juz chyba nie od Nokii go kupisz. watpie, zeby Microsoft rozwijal takie modele.

Data: 2014-01-12 23:06:58
Autor: Akarm
W dniu 2014-01-12 21:55, krzysztofsf pisze:
To juz chyba nie od Nokii go kupisz. watpie, zeby Microsoft rozwijal takie modele.

Nie mam parcia na zmianę telefonu, nie jestem gadżeciarzem.
Jak napisałem wcześniej, do zmiany przymierzę się dopiero wtedy, kiedy pojawi się jakiś użyteczny aparat. Firma obojętna.
Albo nie. Nie obojętna. Żeby nie mieć problemów z zasięgiem, na starcie wykluczę wynalazki Sony.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-01-13 00:36:56
Autor: AL
On 2014-01-12 01:40, krzysztofsf wrote:
[...]

czekam na premiere Xperii Z1s, czyli Z1 w rozsadnym jeszcze dla telefonu wielkosci ekranem 4.3"
Obecny DesireZ od ok 3 lat-  jest na tyle funkcjonalny/*, ze nie znalazlem godnego nastepcy.
(/* funkcjonalny nie musi znaczyc szybki, bo DesireZ nie jest szybki w porownaniu z dzisiejszymi 'potworami' 4C).

Data: 2014-01-13 11:35:22
Autor: Piotr M
Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
Ja obecnie przesiadam się na E52..

Data: 2014-01-14 19:44:26
Autor: DanW
W dniu 2014-01-13 11:35, Piotr M pisze:
Ja obecnie przesiadam się na E52..
Właśnie miałem pisać o E52, prawie doskonały (mały RAM), sprawdzał się kilka lat jako doskonały do rozmów, nawigacji (Garmin), odbierania maili i punkt dostępu do internetu (Juiko czy jakoś tak się program nazywał). Szkoda, że mi się "utopił", działał wyśmienicie ale coś mnie podkusiło na dotykowy ekran i teraz wszystko mi pięknie chodzi ale jak mam zadzwonić to mnie trafia :)
Pozdrawiam Dan

Data: 2014-01-15 19:43:15
Autor: Tomek
Użytkownik "DanW"  napisał:

i punkt dostępu do internetu (Juiko czy jakoś tak się program nazywał).

JoikuSpot

Data: 2014-01-15 20:39:23
Autor: DanW
W dniu 2014-01-15 19:43, Tomek pisze:
Użytkownik "DanW"  napisał:

i punkt dostępu do internetu (Juiko czy jakoś tak się program nazywał).

JoikuSpot
Dokładnie :)
Spełniał swoje zadanie wyśmienicie
Pozdrawiam Dan

Data: 2014-01-17 15:51:01
Autor: Trybun
[...]

Coś z slotem na dwie karty, pamięcią minimum 1GB, dobrą jakością rozmów i cena nieprzekraczającą 1000zł. Najchętniej jakąś Nokię z WP8 i dotykiem, ale to chyba raczej nierealne..

Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?