Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?

Data: 2010-08-20 20:25:18
Autor: Bydlę
Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?
Wszyscy wiedzą, wszyscy się znają, ale...

Katowice:

<http://img96.imageshack.us/i/katowicepowstancow.jpg/

Warszawa:

<http://img203.imageshack.us/i/warszawaromera.jpg/>

No, to jak powinny stać znaki oznaczjące początek i koniec postoju taxi?

--
Bydlę

Data: 2010-08-20 19:06:55
Autor: masti
Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?
Dnia pięknego Fri, 20 Aug 2010 20:25:18 +0200, osobnik zwany Bydlę
wystukał:

Wszyscy wiedzą, wszyscy się znają, ale...

Katowice:

<http://img96.imageshack.us/i/katowicepowstancow.jpg/

Ĺşle

No, to jak powinny stać znaki oznaczjące początek i koniec postoju taxi?

patrząc od kierunku jazdy to najpierw koniec potem początek

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-08-21 15:53:25
Autor: Bydlę
Do przodu, do 翽翽
masti wrote:
[...]

Najpierw powinien stać znak, że coś się skończyło?
A potem dopiero, że się zaczeło?
Tak samo z zakazem postoju np.?

RU sure tego, Ĺźe to logiczne?

--
Bydlę

Data: 2010-08-22 21:18:53
Autor: tom
Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:i4mjof$lrj$1news.onet.pl...
Katowice:
źle

patrząc od kierunku jazdy to najpierw koniec potem początek

z wyjaśnienia znaku D-19:
"(...)Jeśli na postoju taksówek nie umieszczono znaku D-20, to kończy się on w odległości nie większej niż 20m za znakiem D-19."
z czego wynika, że za znakiem D-19 (to ten nieprzekreślony), który się nazywa "postój taksówek" rozpoczyna się postój i za nim ma stać D-20..
pozdr.
tom

Data: 2010-08-20 21:08:48
Autor: jerry
Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości news:i4mhae$7ja$1cougar.axelspringer.pl...
Wszyscy wiedzą, wszyscy się znają, ale...

ale już gorzała tu dyskusja, gdzie nikt nie potrafił jednoznacznie zdefiniować słowa "przed" - vide rozporządzenie par. 53 pkt.2
"...postój taksówek ... kończy się on w odległości nie większej
niż 20m przed znakiem D-19"
i w którym kierunku jest to przed?

Katowice: <http://img96.imageshack.us/i/katowicepowstancow.jpg/
Wg niektórych jadąc ulicą mijamy D-19, a D-20 jest
nadal _przed_ nami.

Warszawa:
<http://img203.imageshack.us/i/warszawaromera.jpg/>
Wg mnie jak wyżej. Jadąc ulicą najpierw napotykamy
D-20, a dopiero później D-19, co oznacza, że D-20
minęliśmy _przed_ D-19

Data: 2010-08-21 15:54:45
Autor: Bydlę
jerry wrote:
> Wg niektórych jadąc ulicą mijamy D-19, a D-20

Qrde- nie mam ochoty na zgadaki, a w policji nie pracuję.

Nie mam pojęcią co to za znaki, bo nawet tabelki nie mam przed osbą.
Piszemy o początku i końcu postoju.

--
Bydlę

Data: 2010-08-20 21:56:19
Autor: huri_khan
Dnia Fri, 20 Aug 2010 20:25:18 +0200, Bydlę napisał(a):

No, to jak powinny stać znaki oznaczjące początek i koniec postoju taxi?

W Bytomiu najczęsciej widzę wariant "Warszawski" i chyba ten jest poprawny
ale głowy nie dam. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-08-21 15:56:08
Autor: Bydlę
huri_khan wrote:

> W Bytomiu najczęsciej widzę wariant "Warszawski" i chyba ten jest poprawny
> ale głowy nie dam.

Mi katowicki wydaje się logiczny i normalny.

Może dlatego, że w domu nauczyli mnie na początek mówić początek, a na koniec - koniec.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-08-21 00:43:16
Autor: Paweł W.
Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?

No, to jak powinny stać znaki oznaczjące początek i koniec postoju taxi?

Znaki znakami, ale strefy powinni oznakować ;-)

p.

--
Bydlę

Data: 2010-08-21 15:56:50
Autor: Bydlę
Paweł W. wrote:
> No, to jak powinny stać znaki oznaczjące początek i koniec postoju taxi?
>
> Znaki znakami, ale strefy powinni oznakować ;-)

;-)))

--
Bydlę

Data: 2010-08-21 22:19:40
Autor: Wmak
Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?
To jest informacja przeznaczona dla taksówkarzy i klientów (chwilowo pieszych) a nie dla kierowców innych pojazdów jadących obok postoju Taxi.
Logiczne jest ustawienie "warszawskie".
Dokładnie tak samo były kiedyś ustawiane tabliczki "Postój Dorożek Konnych- początek i koniec".
Wmak --

Data: 2010-08-22 09:50:41
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-22 00:19,  Wmak pisze:
[...]

Dobra a jak mamy parking normalny a z niego wydzielony parking TAXI i jadąc normalnym samochodem widzimy układ warszawski znaków, możemy się zacząć zastanawiać czy aby przypadkiem parkując za tym drugim znakiem nie stoimy na parkingu TAXI (ten pierwszy mógł być niewidoczny bo stał tam np duży dostawczak)... Tak samo parkując przed pierwszym znakiem gdy drugi jest niewidoczny można się zastanowić że skoro kilka m przed nami jest znak oznaczający koniec parkingu TAXI to przed nim jest parking TAXI... to tak na logikę, ale jeżeli chodzi o polskie prawo to logika ma tu mało do powiedzenia...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html

Data: 2010-08-24 19:36:01
Autor: Bydlę
   Wmak wrote:
> To jest informacja przeznaczona dla taksówkarzy i klientów (chwilowo
> pieszych) a nie dla kierowców innych pojazdów jadących obok postoju Taxi.

Czyli wolno ci parkować na postoju, skoro widzisz znak KONIEC POSTOJU?
;-)

> Logiczne jest ustawienie "warszawskie".

Logicznie jest wtedy, gdy najpierw jest początek czegoś, a potem dopiero koniec.
A pasażerowie?
Pasażer sobie sam wybiera którym pojazdem pojedzie i jakiekolwiek ustalenia taksówkarzy go nie obowiązują.
Więc argument odpada.
(chyba że ma myśli kolejkę chętnych na taksówkę, ale tego nie widziałem od wojny...)

> Dokładnie tak samo były kiedyś ustawiane tabliczki "Postój Dorożek Konnych-
> początek i koniec".

Tego nie pamiętam, gdy mnie urodzono, już były taksówki.
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-08-22 03:19:37
Autor: Lew2
On 20 Sie, 20:25, Bydlę <by...@bydle.com> wrote:
[...]

Przed i za.
Jak patrzę na budynek i ktoś stoi bliżej mnie, tak, że zasłania
budynek to jest "przed" budynkiem. Jeśli kogoś nie widzę, bo stoi
dalej to jest "za" budynkiem.
Stosując to do znaków drogowych to znak który jest bliżej mnie jest
"przed", znak który jest dalej (dopiero później go minę), jest "za"
tym pierwszym.
Stosując to do samochodów, jak patrzę do przodu, to samochód który
uprzedził mnie w drodze do celu jest "przede" mną, a samochód który
jedzie później jedzie "za" mną, więc jest odwrotnie!

Rok temu był artykuł w Dzienniku Polskim. Facet z Tarnowa nie przyjął
mandatu od straży miejskiej za parkowanie w okolicy postoju TAXI, bo
stanął zgodnie ze swoją interpretacją słowa "przed" i "za", a nie
domniemaną przez Straż Miejską. Sprawa trafiła do sądu, sąd unieważnił
mandat, a Straż Miejska musiała pokryć koszty sądowe.
U nas nie ma zjawiska precedensu w sądach, więc interpretacja "przed"
i "za" zależy od sądu.

Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?