Do skipiego georga - ostatnia próba

Data: 2011-03-10 13:15:07
Autor: G W
Do skipiego georga - ostatnia próba
root <root@vp.pl> napisał(a):

Macie do wyboru dwie inwestycje:
1. Obligacja za 100zł płatna po 10 miesiącach wraz z odsetkami 50zł tzn.
dostaniecie 150 zł
2. rachunek bankowy na który musicie wpłacać po 10 zł miesięcznie aby na
koniec (po 10 miesiącach) otrzmać kwotę 150zł.

W obu przypadkach suma wpłat wynosi 100zł a wypłata jest jedna 150zł.
Stosunek wypłaty do kapitału wpłaconego wynosi więc 150: 100 w obydwu
przypadkach.

Pytanie:
Która z tych inwestycji jest bardziej rentowna lub po prostu którą byście
wybrali?

1) rentownosc to 60% w skali roku

2) to 105% w skali roku

wiec 2.

george

p.s a) podaj sume wpłat dla swojej tabelki : kapitał zgromadzony 1913,45
lub
b) nazwe sewgo OFE
lub
c) stosunek wpłat / kapitał dla swojego OFE

Data: 2011-03-10 14:20:36
Autor: Endriu
Do skipiego georga - ostatnia próba
1) rentownosc to 60% w skali roku
2) to 105% w skali roku

A jak to policzyłeś ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-10 13:31:01
Autor: G W
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):
> 1) rentownosc to 60% w skali roku
> 2) to 105% w skali roku

A jak to policzyłeś ?.

1) jest chyba banalne... (?) 50% zysku w 10 miesiecy ..to ile na rok 2) http://dwagrosze.blogspot.com/ kalkulator FVA
dane: okres: 0.8333 (10 miesiecy)
wplata 10
procent 105% (pare przybliżen robiłem)
wypłata ma byc 150.

george

P.S. Wskutem tej dyskusji mam juz excela do tego. na dwa grosze sprawdziłem wynik

Data: 2011-03-10 14:25:26
Autor: root
Dnia Thu, 10 Mar 2011 13:15:07 +0000 (UTC), G W napisał(a):

root <root@vp.pl> napisał(a):

[...]

Skoro czaisz bazę to dlaczego tak na mnie najeżdzasz i próbujesz koniecznie
obliczać rentowność np. stosunku wpłąt do kapitału? Tego kompletnie nie
rozumiem.

Moje OFE to Allianz - pisałem już o tym wielokrotnie.
Kapitał zgromadzony przeze mnie jest moją prywatną sprawą ale iloraz o
który pytasz podam Ci jak znajdę ten cholerny wyciąg i o ile koza mi go nie
zeżarła.

P.S.
Napisz mi czy moje teoretyczne wyliczenia w końcu jest wg ciebie poprawne
czy nie, bo w całym tym zgiełku już się pogubiłem. Wiem, że powinienem uwzględnić prowizję i wtedy rentowność spadnie sam
jestem ciekaw o ile i policzę to.

Data: 2011-03-10 13:34:07
Autor: G W
root <root@vp.pl> napisał(a):

> [...]

czy nie, bo w całym tym zgiełku już się pogubiłem. Wiem, że powinienem uwzględnić prowizję i wtedy rentowność spadnie sam

Tabelka która ułozyleś nie pomoże mi w wyznaczeniu rentownosci inwestycji w OFE. Wartość jednostki jest absolutnie bez znaczania.

Alianz, dzieki, popytam kolegów, moze ktos ma i poda mi ten iloraz

Tak, twoje wpłaty są twoją prywatną sprawą. Dlatego pytam o iloraz.
W ten sposób "ukryjesz" swoje środki, ale odkryjesz nam rentownosc twojego OFE.

george

Data: 2011-03-10 13:38:45
Autor: G W
G W <george___@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
root <root@vp.pl> napisał(a): > Dnia Thu, 10 Mar 2011 13:15:07 +0000 (UTC), G W napisał(a):
> [...]

W ten sposób "ukryjesz" swoje środki, ale odkryjesz nam rentownosc twojego OFE.

pytanie do grupy.
może jest ktos kto jest w OFE Alianz i ma możliwosc podania ilorazu:

X = aktualny kapitał / suma wpłat ?

george

P.S. Tak skutecnie zakonczymy temat :)

Data: 2011-03-10 14:44:16
Autor: root
Dnia Thu, 10 Mar 2011 13:34:07 +0000 (UTC), G W napisał(a):

root <root@vp.pl> napisał(a):

W ten sposób "ukryjesz" swoje środki, ale odkryjesz nam rentownosc twojego OFE.

Ależ  skąd!!!
 Nie dowiesz się z tego jaka jest rentowność bo musiałbyś założyć że
składki były takie same przez 10 lat a tak nie było. Zarabiam coraz więcej
więc składki będą coraz większe. Nie możesz też zakładać, że u innych
wzrost płac będzie taki sam.

Data: 2011-03-10 13:55:09
Autor: G W
root <root@vp.pl> napisał(a):
> [...]

składki były takie same przez 10 lat a tak nie było. Zarabiam coraz więcej
więc składki będą coraz większe. Nie możesz też zakładać, że u innych

To uproszczenie nie ma wielkego znaczenia. Dzielisz sume wpłat przez ilośc miesiecy z badanego okresu (oczywiście jesli nie byłeś długo bezrobotny itd, ale to juz zupelnie inna sprawa). Zmiennosc moich składek nie ma znaczenia.
Zrobiłem dokładne zestawienie. Rożnice są na drugim miejscu po przecinku w koncowym wyliczeniu.

george

P.S. Mam nadzieje że odezwiesz sie po południu jak juz znajdzieś ten "wyciąg"

Data: 2011-03-10 14:55:34
Autor: root

root <root@vp.pl> napisał(a):

[...]

Mimo to sam jestem ciekawy ile dokładnie wynosi ta "rentowność" bo może
rzeczywiście nie warto o to kruszyć kopii. Ale to jest robota wariata bo
musiałbym do swojego arkusza nanieść wszystkie 120 składek!!!
rzy założeniu jednak że składka byłaby identyczna to rentowność liczyłbym
ze zoru

R=1-(C/10zł) do potęgi 1/120

w skali MIESIĄCA. gdzie C to dzisiejsza cena jednostki.
Dla ceny 30zł wychodzi 0.919% na miesiąc a więc roczna rentowność:
(1+0.00919)^12 = 11,61 %

To teoria oczywiście bo nie uwzględniamy prowizji. Mimo to podejrzewam że
te 8% w skali roku z prowizją na pewno się uzyskuje

Data: 2011-03-10 14:05:55
Autor: G W
root <root@vp.pl> napisał(a):

> [...]

To teoria oczywiście bo nie uwzględniamy prowizji. Mimo to podejrzewam że
te 8% w skali roku z prowizją na pewno się uzyskuje

nie musisz nanosić 120 składek, podziel sume składek przez 120 ( o ile liczysz okres 10letni). No chyba że ci zależy na nieskończonej prezycji.

Anywy, nie bardzo widze sens podstawiania do tego wzoru ceny jednostki.
Skąd pochodzi ten wzór na rentownośc ? Coś mi sie wydaje ze stosujesz go bez zrozumienia...

george

Data: 2011-03-10 14:26:22
Autor: skippy
Do skipiego georga - ostatnia próba

Kapitał zgromadzony przeze mnie jest moją prywatną sprawą

pmnóż przez 5 podziel przez 10, przeciez to nic nie zmienia

Do skipiego georga - ostatnia próba