Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL

Data: 2009-03-16 00:14:30
Autor: Hans Kloss
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Czapla <kumie1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dowiedziałem się właśnie, że podobno w PRL-u cement można było wszędzie
kupić i ludzie domy budowali. Ja te kwestie pamiętam jakoś zupełnie
inaczej, ale  starość nie radość, mogłem coś źle zapamiętać.

Są tu na grupie osobnicy którzy ci powiedzą że w prylu wszelkie materiały budowlane kupowało się bez problemu. Wystarczyło złożyc odpowiednie zapotrzebowanie swojemu zwierzchnikowi lub oficerowi prowadzącemu, ten dzwonił gdzie trzeba i...już.
Ja napisze tylko tyle że były łatwiej dostępne niż paszporty. Pracowałem w połowie lat 70tych na budowie domków jednorodzinnych. Jechało się z takim "inwestorem"  w miejsce gdzie odbywała się jakaś "wielka budowa peerelu", krótka narada z upatrzonym kierowcą i za dni kilka pod przyszły domek zajeżdżała grucha z cementem ;). W podobny sposób "organizowano" cement w workach, używany do wyrobu "home made" pustaków, na państwowych budowach leżało toto praktycznie nie pilnowane. Natomiast z przypadkami całkowicie uczciwego zakupu cementu chyba nie spotkałem się- w najlepszym razie cement był "załatwiany" (czyli kupowany +łapówa) a na ogoł kupowany- ale od złodziei ;). Oczywiście sprawa mogła wyglądać różnie w róznych regionach kraju ale nie sądzę żeby róznice były tu szczególnie drastyczne.
A o tym z czego ludzie domy wtedy budowali to by pewnie mozna doktorat napisać - najbardziej drastyczny przypadek jaki znam to uzycie szyn kolejowych (rzecz jasna zap....lonych) jako belek stropowych ;). J-23

Data: 2009-03-16 12:45:55
Autor: cyc

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpk5l6$9nh$1inews.gazeta.pl...

[...]

Widze , ze uczciwosc nigy nie byla u Ciebie w cenie  znana . No ale czego mozna oczekiwac od faszysty ? .

J-23

cyc

Data: 2009-03-16 12:56:18
Autor: Panslavista
Użytkownik "cyc" <herskurw.@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

Widze , ze uczciwosc nigy nie byla u Ciebie w cenie  znana . No ale czego
mozna oczekiwac od faszysty ? .

cyc

    Ależ co to ma współnego z faszyzmem - przecież tak załatwiali sobie
materiały socjaliści z PZPR. Uczciwy człowiek pisał podania do Nacalnika o
rury, papę, cegłę, wapno, cement... Ja w ten sposób uzyskałem dwie "sztangi"
rury czarnej - jedną na maszt antenowy, drugą, z popękanym szwem na studnię.
Tylko tyle skorzystałem za PRL.
    To było poniżające - Polska produkowała stal, cynk i wyroby z nich, ale
nie było ich na legalnym rynku, a jedynie z przydzialów.

Data: 2009-03-16 13:03:22
Autor: cyc

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gplf9t$s5m$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Czy ja naislem , ze zaprezentowane przez Ciebie praktyki , ktore byly powszechne w PRL-u  nie byly ponizajace ? .
Napisalm tylko , ze uczciwosc u faszysty byla poddana probie i nie wyszedl z niej obonna reka bo wspieal sie , jak sam napisal , lapowkami |!!.
W porownaniu z okrwssm potrasformacyjnym w takim samym przedziale czasowym w PRL 0 wybudowano wielokrotnie wiecej a na to potrzeba by lo cementu . Czyz nie tak ? .
Domy , glownie na wsi rosly jak grzsyby po deszcu , czyz nie bylo tak ? . Droga przez meke jaka musial przejsc budujacy elem uzuyskania przydzialow jest niekwestionowana aletez nikt nie podwazy tego , ze wybudowano wtedy nieporownywalnie wiecej niz bwybudowano teraz !!.
I to tez jest prawda !!! .

cyc

Data: 2009-03-16 13:09:25
Autor: Vic
Do starcĂłw z dobrÂąpamiĂŞciÂą - za co zamykali w PRL
cyc wrote:
 aletez nikt nie podwazy tego , ze wybudowano wtedy
nieporownywalnie wiecej niz bwybudowano teraz !!.

Jakieś dane na poparcie tej ekstrawaganckiej tezy?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 16:36:22
Autor: cyc
Do starców z dobr?pamieci? - za co zamykali w PRL

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gplg2c$vau$1mx1.internetia.pl...
cyc wrote:
[...]

Synku !! ja nie potrzebuje prezentowac Ci zadnych danych , te sa ogolnie dostepne i powszechnie znane !! .
Gdyby Polska po wojnie przyspieszala  w tempie jakie reprezentuje dzisiejsza gosodarka , to pewnie nawet teraz chodzilbys w walonkach , sluchal radia na krysztalek ( jesli wesz o co chodzi ) a do ubikacji chodzilbys na podworko zalatwoajac sie w tzw. slawojce !.
Nie stawiam za przyklad czasow komuny i samego systemu , bo jaki on byl , kazden wie , ze sparafrazuje znane przekadlo ale glupota jest stawiac teze , ze ta tzw. "komuna " to obraz wylacznie negatywny . Wiele z tego co soba reprezentowala , dzisiaj i pewnie  niegdy juz nie bedzie dla nas osiagalne !! bowiem panstwo opiekuncze , jakim byla "komuna" , co doprowadzilo do jej upadku
dzisiaj,  wydaje sie byc nieosiagalne !.
Nie bede wmianial tych "zdobyczy " , ktore staly sie gwozdziem do treumkny ale przy[pomne tylko te podstawowe a wiec praca dlaszystkich , dach nad glowa dla wszystkich , szkolictwo do najwyzszego szczebla dla wszystkich , sluzba zdrowia dla wszystkich a leki za symboliczna zlotowke !.
Te elementy byly dostepone dla obywateli zqa darmo !!przypomne , tak jakkolonie dla dzieci , obiady w szkolach , czy podreczniki a w kazdej szkole byl etat dla lekarza i pol ettatu dla stomatologa , ktorych obowiazkiem bylo pilnowanie aby dzieci rozwijaly sie zdrowo !.
Oczywiscie mozna deprecjonowac te osiagniecia , podwazac ich ekonomiczny sens ale tak wlasnie bylo a kazden mial sciezke , umozliwiajaca go do skladania skag na wladze . Inna sprawa , ze nie zawsze skarga byla wysluchana ale jednal byla . dzisiaj mozesz isc tylko do proboszxcza , ktory najpewniej kopnie Cie w zadek i powie abys nie zawracal mu glowe bo nie ma czasu - musi liczyc pieniadze !.
Czy chcialbys wrocic do starego ?
Nie !! w zadnym razie . Sa zdobycze , ktore nie warte zamianienia na "mieszkanie dla kazdego " ale tylko przyglup moze kwestionowac to , ze  PRL nie usilowal zadbac o swojego obywatela .......owszem , czasem robil to palka , czasem policyjnym nadzorem ale za to wieczorem mogles smialo wyjsc na ulice bez obawy i calosc swojj glowy i swoj portfel !!.
Dzisiaj policja boi sie wyciagnac palki bo to nie bandyta pojdzie dokryminalu , tylko stroz prawa , ktory , jak sie okaze , nauzyl wladzy !.

cyc

Data: 2009-03-17 08:24:50
Autor: Vic
Do starcĂłw z dobr?pamieci? - za co zam ykali w PRL
cyc wrote:
Synku !! ja nie potrzebuje prezentowac Ci zadnych danych , te sa ogolnie dostepne i powszechnie znane !! .

aaa, czyli ten twardy pogląd wyciągnąłeś z dupy i jedyne co masz na jego poparcie to swoje "ogólne odczucie".

glupota jest stawiac teze , ze ta tzw. "komuna " to obraz wylacznie negatywny .

Byl jeden plus, o czym pisałem wczoraj albo przedwczoraj w odpowiedzi na twojego posta w innym wątku.
Tym plusem była łatwość awansu społecznego - trzeba było jedynie się uczyć. Ale jako że łatwiej było pójść po zawodówce do fabryki, zarabiać przyzwoita kasę, nic nie robić i pić tanie wino, a dowartościowywać się słuchając partyjnych działaczy mówiących jakaż to doniosła rola być klasą robotniczą i jak robotnik jest ważny dla społeczeństwa -- tak więc nie wiem czy z możliwości awansu społecznego (poprzez podjęcie studiów lub naukę w szkołach oficerskich itp.) skorzystał choć 1% najniższych warstw społeczeństwa...

[...]

A największą zaletą PRL-u (też już pisałem) -- to że byliście młodzi, a dziewczyny - piękne i zgrabne :) Potem już nie było tak dobrze, a z każdym rokiem gorzej, czyż nie?...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 11:51:52
Autor: cyc

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gpnjoq$drp$1mx1.internetia.pl...
cyc wrote:
[...]

Zdaje sobie sprawe z tego, ze tutaj trudno o obiektywna dyskusje i ze w wiekszosci przypadkow adwersarzem nie kieruje rozum i obiektywizm lecz emocje i zrozumiala nienawisc do starego .
W zasadzie nie dziwie sie bo i ja nie kocham i nigdy nie kochalem tamtego ale stac mnie na to aby wzniesc sie na poziom wyzszy gdzie obiektywizm staje sie obowiazkiem .
Nigdy nie powodzilo mi sie lepiej niz dzisiaj . Mam duza firme , ktora choc ostatnio kuleje dala mi niezle podstawy do dobrobytu . Zyje wiec z cala rodzina  w luksucie o jakim wielkszosc grupowiczow pewnie moze tylko pomarzyc , czy to jednak daj mi prawo do oen nieprawdziwych a wrecz klamliych ? . Wiele dziedzin zycia w tzw. komunie jest dzisiaj dla nas nieosiagalna i godna pozazdroszczenia . Wymienilem je juz parokrotnie , nie bede sie wiec powtarzac a nie zdaje sobie z tego sprawy tylko ten , kto wtedy jeszcze nie zyl i ulegl rozbuchanej dzisiejszej propagndzie . alboten , kto celowo taka propagnde sieje .
Nie chcialbym wracac do tamtych czasow , nawet dlaego , ze jqak piszesz " bylismy mlodzi a dziewczyny piekne i zgrabne " , conie znaczy , ze trzeba na wszystko pluc !.
Widze , ze i ty znalazlem "dzialke " w ktorej dzialo sie lpiej niz dzisij ! , poszepraj w pamieci lub  historii a znajdziesz jeszczed kilka !.
Modne dzisij opluwani przeszlosci niesie w sobie tylko czesc prawdy . Duza czesc , to prawda ale tylko czec !.

Vic

cyc

Data: 2009-03-17 12:09:47
Autor: Panslavista
Do starców z dobr?pamieci? - za co zamykali w PRL

Użytkownik "cyc" <herskurw.@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

Cycek daj se spokój z tą spóźnioną agitacją.
    Tu nie chodzi o dostęp do dóbr a o dostęp na równych prawach do
zarobkowania, oraz o to, że czerwone i parchate bydło zrabowało majątek
zbiorowy Polaków co skutkuje brakiem miejsc pracy.
    Teoretycznie nie do konca jest źle - zawsze można to odbudować straty
jak po wojnie i byłby to najnowocześniejszy przemysł na świecie, ale byłby
to start prawie od zera, jak po IIWŚ.
    Tyle, że czerwone i parchate bydło zatroszczyło się o to, aby to nie
nastąpiło wpychając nas do Chujni i wpuswzczając nam hamulcowych - obcy i
wrogi nam biznes, głównie bankowy, który przejął nasze aktywa oraz
przemysłowy, który przejął i zrujnował nasze, wcale nie takie stare zakłady
pracy i przydziały wielkości produkcji narzucone przez Chujnię.
    To twoja formacja wraz z jej kwintesencją zmagazynowaną w WSI i eSBucji
zniszczyła Polskę i jej możliwości suwerennego rozwoju. Ty ponosisz także
współodpowiedzialność i choć zaczynasz tu kwiczeć, bo ci się szambo wlewa
juz do uszu, tej odpowiedzialnosci z ciebie nikt nie zdejmie. Czyli jak
pisał litwak Miłosz - sucha gałąź o świcie...

Data: 2009-03-17 15:51:29
Autor: cyc

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpo0hh$da$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Nie wiem dlaczego wlasnie Ty , byly PZPR-owiec , mowisz do mnie , "twoja byla formacja " ?.
Moja , to znaczy niby jaka ? , ze  niby PZPR ? i masz czelnosc tak mowic dlatego bo paru pospoltych durniow a takze jakis psychopata tak tu na grupie powiedzial i mowi ? . A co powiesz na to jak obwolam Cie bylym szefem lokalnej bezpieki ?.
Nie , tego nie zrobie bo naleze do innej grupy ludzi , takiej ktora nie szafuje ocenami i opiniami tymbardziej jesli podstay do tego sa zadne .
Tu jednak przypomne , ze ja w przeciwienstwie do Ciebie ( jak pisz tu niektorzy o Tobie ) nie nalezalem do PZPR , w przeciwienstwie do Ciebie nie chodzilem na 1 majowe pochody , tylko organizowalem wedy polityczne zadymy w przeciwienstwie do Ciebie nie wyslugiwalem sie tamtejszej wladzy , tylko bylem w stosunku do niej w czynnej opozycji i w koncu w przeiwienstwie do Ciebie bylem za swoja dzialalnosc internowany .
Ja wiem , ze takie utarly sie dzisiaj w Polsce zwyczaje, ze najbadziej na tamten system narzekaja ci , ktorzy z tego systemu  czerpali profity a wiec byli sekretarze , byli nieujawnieni dotad sb -cy , partyjne kacyki roznego szczebla , czy nawet tylko szeregowi czlonkowie partii , jak Ty a robicie to dlatego , ze :
a . chcecie sie uwiarygodnic w oczach dzisiejszego spoleczenstwa tak , jak zrobilo to wielu oddanym PZPR czlonkow i bylych donosicieli  liczac na to , ze nikt sie juz nie wyzna na ich zaprzanstwie .
b . usilujeci uciec przed ostracyzmem i oskarzeniami nawet przed wlasnym sumieniem !.
Wiedz jednak , ze nikt Cie nie bedzie scigal za Twoje wczesniejsze poglady jesli nie popelniles zbrodni !. Nie musisz wiec byc bardziej papieski niz sam papiez i mozesz sobie pozwolic na obiektywna ocene przeszlosci . Nie musisz isc dorga psyhopatopw , roznej masci faszystow ot jak np.niejaki Hans Klos .
Po prostu badz soba a przedewszystkim badz uczciwy , rowniez wtedy ,  kiedy trzeba podsumowac przeszlosc !........rowniez swoja !.

cyc

Data: 2009-03-17 15:58:49
Autor: Vic
cyc wrote:
Po prostu badz soba a przedewszystkim badz uczciwy , rowniez wtedy ,  kiedy trzeba podsumowac przeszlosc !........rowniez swoja !.

Starcze problemy ;)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 16:01:14
Autor: Panslavista
Do starców z dobr?pamieci? - za co zamykali w PRL
Użytkownik "cyc" <herskurw.@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

Nie możesz mnie ścigać - nie byłem nigdy członkiem PZPR i nie byłem w
słuzbach...
Nadal mieszasz faszystów z nazistami, bląd polityczny wzięty z propagandy z
okresu Planu Barbarossa.

Data: 2009-03-17 16:37:33
Autor: cyc

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpoe3c$3di$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "cyc" <herskurw.@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

Nie możesz mnie ścigać - nie byłem nigdy członkiem PZPR i nie byłem w
słuzbach...

Alez nikt nie chce Cie scigac a to , ze twierdzisz jakobys nie nalezal do partii , jest tak samo uprawnione jak te glosy na grupie , ktore twierdza , ze bylo inaczej.
Ja tam wiem komu wierzyc ! , zyd rzadko kiedy  mowi prawde jesli chodzi o jego wlasne interesy .

Nadal mieszasz faszystów z nazistami,

Nie nie myle , piszac "faszysta" , wiem co pisze !.

cyc

Data: 2009-03-17 17:19:49
Autor: Panslavista

,
> [...]
jego wlasne interesy .

> Nadal mieszasz faszystów z nazistami,

Nie nie myle , piszac "faszysta" , wiem co pisze !.

Nie jestem żydem, pisać mogą głupoty......... i piszą.
Z kontekstu wynika, że nie wiesz co to faszyzm.

Data: 2009-03-17 17:24:28
Autor: Nobil
Do starców z dobr?pamieci? - za co zamykali w PR L
On Tue, 17 Mar 2009 17:19:49 +0100, "Panslavista" <panslavista@wp.pl>
wrote:

U?tkownik komuch chrzczony "cyc" <gnidakomusza.@buziaczek.pl> napisa?w wiadomo?i

> Nie nie myle , piszac "faszysta" , wiem co pisze !.
>
> cyc

Nie jestem ?dem, pisa?og?g?poty......... i pisz?
Z kontekstu wynika, ? nie wiesz co to faszyzm.

 bigus to rasowy komunista wiec wie co to kapitalista!
  --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/
http://miniurl.pl/manie2006
http://bezswiatel.ath.cx/?page=aktualnosci

Data: 2009-03-21 20:33:18
Autor: Polok_prawdziwy
Panslavista wrote:

[...]

Ty GUPISMARKU HIPOPETAMA...!!!

- jeśli ło rabowaniu Polokuw godać to nie CERWONE ino CORNEBYDŁO to
zrobiło...!!!

Data: 2009-03-19 02:11:19
Autor: Andrzej Kokakolski
Do starców z dobr?pami?ci? - za co zamykali w PRL
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
cyc wrote:
>  aletez nikt nie podwazy tego , ze wybudowano wtedy
> nieporownywalnie wiecej niz bwybudowano teraz !!.

Jakieś dane na poparcie tej ekstrawaganckiej tezy?

Cycowi pewnie chodzilo o domy partii

AK --

Data: 2009-03-16 14:03:17
Autor: Panslavista

> [...]

jest niekwestionowana aletez nikt nie podwazy tego , ze wybudowano wtedy
nieporownywalnie wiecej niz bwybudowano teraz !!.

    Pokazujesz skutki wyprzedaży polskiego przemysłu (będącego własnością
zbiorową     Polaków) przez bonzów PZPR i wynikająca z niej utratą miejsc
pracy przez miliony ludzi, a więc i dochodów, za które budowano by domy,
kupowano produkty itd.
    Ta sprzedaż była nielegalna.
    Druga sprawa - droga przez mękę - od kredytów po rozdzielnictwo. Arbuz
na wsi dostał przydział, w mieście - partyjniak, ormowiec. Reszta kiem w
zęby.

Data: 2009-03-16 16:45:35
Autor: cyc

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gplj7g$30f$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

   Druga sprawa - droga przez mękę - od kredytów po rozdzielnictwo. Arbuz
na wsi dostał przydział, w mieście - partyjniak, ormowiec. Reszta kiem w

I tym razem masz racje !!
Ja generalizuje sprawe i okreslam zakres cementowego problmu w skali makro nie wdajac sie w szczegoly , typu wiec , miasto , partyjny , opozycjonista . Po prostu cement byl imozna bylo go dostac - srednio rzecz ujmuja - w skali poronywalnej do czasow dzieisejszych a nawet znacznie lepiej bo dzisij buduje sie znaczniemniej niz kedys .
Gdyby np. dorgi budowano po wojnie  tempie jakie doswiadczamy dzisij , to pewnie ich 80% bylaby tylko drogami bitymi !. Niewiele zbiudowano nowch po tzw. komunie !! , naprawde niewiele a czasu minelo ..ile ? 20 lat !!! . Masz juz swoje lata . Doluz teraz o 1945 roku lat 20 i zastanow sie co  od czasow IIWS zmienilo sie przez te 2o lat ? . Jaka skla zmin byla wtedy a jaka jest teraz !!.
Spojrz na psrawe obiektywnie !! . Oczywiscie nalezy wziasc pod uwage owczena determinacj narodu , ktory po wjnie nie patrzyl na pieniadze odbudowujac kraj , pracowalzamiske zupy dla siebie i rodziny. Dzisiaj ani ta mentalnosc , ani nie ma powodow, dla ktorych ludzie mogliby ponosic takie wyrzeczenia !!.

cyc

Data: 2009-03-16 17:48:34
Autor: Panslavista
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Użytkownik "cyc" <herskurw.@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

A na malkontentów było UB i strzał w tył głowy, SB i nieznani sprawcy. Na
kułaków UB i SP. Dla reszty szarwarki.
Kraj nie jest rządzony przez Polaków.
Dlatego powszechny jest tumiwisizm.

Data: 2009-03-16 19:09:45
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Po prostu cement byl imozna bylo go dostac - srednio rzecz ujmuja - w skali poronywalnej do czasow dzieisejszych

Dziwne, bo ja nie mogłem "dostać". Zwróć uwagę na użyte przez Ciebie słowo: "dostać". Młodsi nie rozumieją czym różni się "dostać" od "kupić". Może wyjaśnij? Niech się młodzież uczy...

Gdyby np. dorgi budowano po wojnie  tempie jakie doswiadczamy dzisij , to pewnie ich 80% bylaby tylko drogami bitymi !. Niewiele zbiudowano nowch po tzw. komunie !!

Chyba nie jest to zbyt trafiona argumentacja. Problem leży w "świętym prawie własności" i demokratycznych procedurach wywłaszczeniowych. Systemy totalitarne nie przejmowały sie takimi drobnostkami, zresztą Hitler przez 6 lat wybudował więcej dróg (bezpłatnych i lepszych!), niż "tzw. komuna" w Polsce przez 45 lat. Swoją drogą skoro tak wiele budowali, to dlaczego nie zdążyli z Rospudą? Przecież ekologów można by było przymknąć w jakimś obozie pracy... Odechciało by się im protestów!

Spojrz na psrawe obiektywnie !!

Przecież według Lenina obiektywizm nie istnieje :).
Oczywiscie nalezy wziasc pod uwage owczena determinacj narodu , ktory po wjnie nie patrzyl na pieniadze odbudowujac kraj ,

No to popatrzmy obiektywnie: Pstrowski Wincenty i jemu podobni. Na jak długo starczyło pary? Ile kosztowały choroby takich "przodowników pracy" po chwili sławy, a ile później renty dla rodzin? Ja pamiętam z młodości: "chcesz się dostać na sąd Boski, pracuj jak Wincenty Pstrowski", ale jest to pamięć subiektywna. Jak to u rewizjonistów:). BTW, w Japonii to się "Karoshi" nazywa.
Co do tego budowania: ponad połowa mojego pokolenia zwiała na Zachód jeszcze za komuny. Moim zdaniem, tylko i wyłącznie z powodu braku jakichkolwiek szans na mieszkanie, bo z tą wolnością to różnie bywało, zwłaszcza w tak wesołym baraku. Co więc budowano, skoro młodzież wiała? Z pamięci cytuję (czasy wczesnego Gorbiego): Co robić, gdy wieje wiatr ze Wschodu? Wiać razem z nim!"

pracowalzamiske zupy dla siebie i rodziny.

Na początku może tak... W epoce Edwardiańskiej to już chyba nie. Delikatnie przypomnę, że ten "przedstawiciel klasy robotniczej" za prostą naprawę hydrauliczną zażądał ode mnie nauczycielskiej pensji. Nie była to przecież miska zupy...

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-17 11:16:27
Autor: cyc

Użytkownik "Czapla" <kumie1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:731e.0000009c.49be95e9newsgate.onet.pl...
[...]

Pstrowski i jemu podobni to byl margines i progandowa sieczka , ktora niewielu sie przejmowalo !.
Prezentowanie wiec sprawy w sposob jaki to robisz a wiec jako obowiazujace wszystkich o bywateli , jest conajmniej niewlasciwe. Tymbardziej , ze piszac to powinienes patrzec na sprawe przez pryzmat dzisiejszyh pracownikow np.hipermarketow , ktorm bicie rekordow w pracy rowniez nie sa obce tak , jak kilkunstogodzinn dzien pracy i zarobki wystarczajace ledwie na przezycie !.
Jakos nie slysze aby Cie to bolalo ! , tymbardziej , ze przeciez nie tylko ich to dotyczy .
Na ile im starczy pary ? .

[...]

Nie badz mieszny !!. Przywoljac prblm mieszkani doodzisz swojej ignorancji i calkowitego braku obiektywizmu !.
W PRL-u mieszkania sie dostawalo . Oczyiscie , ze nie od reki i trzeba bylo a nie czekac cale lata ale w koncu kazden si doczekal . Oczywiscie pozostaje problem ich jakosci ale nie podazy , bo  kazden w koncu je dostawal !.
Dzisij wkszosc ludzi moze tylko pomazyc  o wlasnym , nowym mieszkaniu .
Napra2wde tego nie widziz ?. Ilu stac na zaplacenie 200 000 zl za mieszkanie - skromnie liczac ? . No ilu ? .

[...]

Nikt nie usiluje wmawic Ci , ze czasy socjalizmu byly czasami w ktoym oplywalismy kiodem imlekiem .
Bylo zgrzebnie i byle jak . Nie mniej bylo pare dziedzin zycia , ktore w dzisiejszych czasach do piet nie dorastaja owczesnym warunkom i tylko szalency , nawiedzni propagandzisci i politycy usilujacy szukac dla siebie akceptacji spoleczenstwa poprzez zaklamana propaganda moga mowic , ze to nieprawda.

Pozdrawiam

Czapla

cyc

Data: 2009-03-19 00:28:54
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Pstrowski i jemu podobni to byl margines i progandowa sieczka , ktora niewielu sie przejmowalo !

No bo ktoś wyżej pisał o entuzjaźmie, pracy za miskę zupy itp. głupotach.

Prezentowanie wiec sprawy w sposob jaki to robisz a wiec jako obowiazujace wszystkich o bywateli , jest conajmniej niewlasciwe.

Zwróciłem tylko uwagę na zjawisko entuzjazmu ...sterowanego.

[...]

Bo mnie w ogóle to nie boli! Dlaczego ma mnie boleć? Odczuwam nawet szaloną satysfakcję, bo pamięć mam wybiórczą (jak wszyscy) ale bardzo dobrą. Pamiętam czasy, gdy po studiach zarabiało się 3 razy mniej niż bez wspomnianych. Pamiętam jaką kasę trzepały tzw. sklepowe (nietrafiony przykład, w PRL-u mało było sklepów "wielkopowierzchniowych"). Dla mnie po prostu wróciła normalność - nie chcesz się uczyć, będziesz zarabiał grosze! "Uczyć się, uczyć się, uczyć się - jak mawiał pewien rabin z Konstancina" (to już tekst z Jarosiewicza, najgłupszego człowieka w PRL-u" :). Przypomnieć o co chodziło)?

tymbardziej , ze przeciez nie tylko ich to dotyczy .

Trzeba się było uczyć!

Na ile im starczy pary ?

Na tyle, na ile zabrakło im jej w szkole :).

Nie badz mieszny !!. Przywoljac prblm mieszkani doodzisz swojej ignorancji i calkowitego braku obiektywizmu !

Rewizjoniści już tak mają :).

W PRL-u mieszkania sie dostawalo . Oczyiscie , ze nie od reki i trzeba bylo a nie czekac cale lata ale w koncu kazden si doczekal.

Dziwne, bo ja się nie doczekałem. Połowa mojej klasy też się nie doczekała, zwiali na stałe tam, gdzie mieszkań się nie "dostawało". Kto to był ten "każden"?

Oczywiscie pozostaje problem ich jakosci

To nie był żaden problem. Cement można było "załatwić" na pierwszej lepszej budowie, kształtki pozyskać ze śmietnika albo bazaru, wężownicę od piecyka zespawać w zakładzie naprawczym chłodnic samochodowych a bimber można było pędzić na rurce od namiotu, lub na przewodzie hamulcowym, i to z landrynek, bo cukier był przecież na kartki:). A ten gościu który zaczął ze mną polemikę, twierdził, że byłem niezaradny! :)

ale nie podazy , bo  kazden w koncu je dostawal !.

Jak się zapisał, to i pewnie dostawał... Ja tam nie wiem, nigdzie się nie zapisałem.

Dzisij wkszosc ludzi moze tylko pomazyc  o wlasnym , nowym mieszkaniu .
Napra2wde tego nie widziz ?

Na starość wzrok mi się widocznie pogorszył :). Otóż uważam że dzisiaj, mimo wszystko, są dużo większe szanse na otrzymanie (załatwienie? pozyskanie? zbudowanie?) własnego lokum, niż wtedy.
Ilu stac na zaplacenie 200 000 zl za mieszkanie - skromnie liczac ?

Bardzo skromnie. W DC to za tyle pokój średnio kupisz...:(.

No ilu ?

Więcej niż w PRL. Teza karkołomna, ale dzisiaj można to wziąć kredyt (ryzyko potworne), kupić ziemię (wykorzystać moment jak tania...), budować się (bo cement jest w sklepach:), wyjechać, zarabiać i gromadzić środki..., albo uczyć się i potem zarabiać dobrze! Różnie można. Wtedy tych możliwości było dużo mniej: zapisać się, działać, donosić... albo czekać 25 lat.

Nikt nie usiluje wmawic Ci , ze czasy socjalizmu byly czasami w ktoym oplywalismy kiodem imlekiem.
Bylo zgrzebnie i byle jak.

Ale było zdecydowanie weselej niż teraz! Sentyment potworny mam, bo humor lubię, no i wtedy byłem młody!

Nie mniej bylo pare dziedzin zycia , ktore w dzisiejszych czasach do piet nie dorastaja owczesnym warunkom

Jakich...? Bo jak pisałem wyżej, wzrok mam już słaby to i nie dostrzegam... Darmowa nauka? Dla zdolnych jest i dzisiaj, nareszcie daje też profity, wtedy degradowała potwornie, przynajmniej finansowo. Darmowa służba zdrowia? Jak byś zobaczył moje zęby to od razu byś zwątpił. Praca dla wszystkich? Za pierwszą pensję w życiu kupiłem mały namiot. Dzisiaj taki namiot kosztuje w hiper-super jakieś 30-40 zł, a ja byłem wówczas bardzo szczęśliwy, że w ogóle udało mi się kupić coś przydatnego!

i tylko szalency , nawiedzni propagandzisci i politycy usilujacy szukac dla siebie akceptacji spoleczenstwa poprzez zaklamana propaganda

A czyja to wina? Kto uczynił ten Naród tak uległym propagandzie? W każdą bzdurę teraz uwierzy, w "promocje", w reklamy, w wyborcze slogany, w teksty z internetu nawet...:). Pamiętam dokładnie te przemówienia Edka, i te z 1970, i z 1976 a nawet te z 1980.
Po mojemu to wina ogłupiania Narodu przez te 45 lat.

BTW, trzy sprawy jeszcze. Jak nastąpiła "transformacja" to przez 4 (słownie: cztery) lata szukałem pracy, chociaż wtedy o pracę podobno było łatwo (a nie korzystałem ze "styropianowych" kontaktów :(). Wiem jak to jest szukać roboty i rozmawiać z półidiotami w czasie "rozmów rekrutacyjnych".

Sprawa druga: ktoś tam napisał (nie chce mi się nawet teraz szukać), że podobno bezpiecznie było za komuny. Ja to pamiętam zupełnie inaczej - było dużo niebezpieczniej. Było dużo więcej meneli, pijaków, złodziei i tzw. "chuliganów", tylko informacje o tym były ukrywane, bo cenzura istniała, to i brukowce nie istniały, znaczy krwi na pierwszych stronach nie było. W dniach wypłat goście spali w rowach, na przystankach, klatkach schodowych. Kiedyś, w czasie jakiejś defilady w Szczecinie chyba, czołg wjechał w tłum, trupów było dużo. Napisał wtedy ktoś o tym? Na moim osiedlu przez parę miesięcy młodzież zajmowała się kradzieżami. Kradli samochody (żeby się przejechać)
benzynę, koła. Ukradli i okradli kilkadziesiąt samochodów, całe osiedle wiedziało kto kradnie i kto organizuje. Wreszcie nasza niezwykle sprawna milicja zgarnęła małolatów, był piekny procesik, a i artykuł w reżimowej prasie też, o sprawnej akcji służb. Organizator (starszy od tych małolatów) nie był nawet świadkiem w sprawie, za to dzisiaj jest - a jakże! - na liście Wildsteina. Takie to było "bezpieczeństwo" w owych czasach. Jak wojna wybuchła to faktycznie było na ulicach bezpiecznie, tylko wtedy normalny człowiek nie mógł w nocy wyjść na ulicę (nie wszyscy miewali przepustki:). A za tę ówczesną "ochronę" to jeszcze Twoje wnuki będą kredyty spłacać, bo służby mundurowe drogo kosztują a i emerytury mają wczesne :).

Sprawa trzecia: dlaczego nie tniesz postów? Tak jakoś muszę się do czegoś poważnego przyczepić :)

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-19 09:11:45
Autor: Vic
Czapla wrote:
"Uczyć się, uczyć się, uczyć
się - jak mawiał pewien rabin z Konstancina" (to już tekst z Jarosiewicza, najgłupszego człowieka w PRL-u" :)

Ów lizidup władzy nazywał się Andrzej Rosiewicz.
Po PRL-u słuch o nim zaginął, po czym nastąpił wielki powrót za rządów PiS-u piosenką "Wystarczą cztery Ziobra, a Polska będzie dobra"... ;)

Czemu nie dziwi mnie, że PRL-owski oportunista koniunkturalista powrócił za rządów Jarka?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-19 18:51:28
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Ów lizidup władzy

Taka widać już dola artystów, w każdej epoce i ustroju:(. Mecenat się to nazywa :).

Z tego co pamiętam jednak, zarówno tekst o Piotrusiu tudzież o pierogach był wówczas bardzo odważny, o ile w ogóle był prawdziwy. Bowiem w czasach gdy informacja podlegała tak potwornej kontroli plotka była wszechobecna i rozdęta do rozmiarów monstrualnych. Niekoniecznie chodzi o "czarną Wołgę", ale np. o danie w pysk "czerwonemu księciu" przez Olbrychskiego. Jakie ja wtedy wersje słyszałem... włącznie z tymi, że poszło o papieża!

PiS-u piosenką "Wystarczą cztery Ziobra, a Polska będzie dobra"... ;)

Idzie gdzieś to zassać? W celach naukowych oczywiście, bo nie słyszałem.

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Ten Lec? Baron Lec de Tusch? Czyż to nie klasyczny przykład na flirt artysty z władzą? Czy to prawda, że baron napisał pierwszy polski wiersz o Stalinie? :)

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-20 09:19:40
Autor: Vic

http://www.youtube.com/watch?v=bbV6O2VIpzg

[...]

Ten sam. Nie powiedziałbym o nim, że porządny człowiek, ale za to genialny człowiek pióra.
Gdyby Rosiewicz miał choć ułamek geniuszu Leca... natomiast Rosiewicz, nie dość, że oportunista to jeszcze artysta formatu "discopolowego" :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-20 19:42:19
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Ten sam. Nie powiedziałbym o nim, że porządny człowiek, ale za to genialny człowiek pióra.

Kiedyś świetny retor Faworinus przyjął pokornie pouczenie cesarza Hadriana co do jakiejś stylistycznej wątpliwości. Oczywiście Hadrian bredził, ale Faworinus później tak wytłumaczył swoją pokorę:
"Cesarz jest z pewnością mądrzejszy ode mnie, skoro ma pod swoimi rozkazami 30 legionów". Z Lecem pewnie było tak samo, no i dywizji było zdrowo więcej niż 30...

Pozdrawiam Czapla

Data: 2009-03-23 09:06:27
Autor: Vic
Czapla wrote:
"Cesarz jest z pewnością mądrzejszy ode mnie, skoro ma pod swoimi rozkazami 30 legionów". Z Lecem pewnie było tak samo, no i dywizji było zdrowo więcej niż 30...

Razem z bratnimi, stacjonującymi wtedy w naszym pięknym kraju, będzie gruuuuuubo ponad 30 :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-19 22:51:49
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Po PRL-u słuch o nim zaginął, po czym nastąpił wielki powrót za rządów PiS-u piosenką "Wystarczą cztery Ziobra, a Polska będzie dobra"... ;)

Sprawdziłem! My, co to za komuny wychowani jesteśmy, to tak nie wierzymy tak na słowo, ani reklamom, ani postom na grupie... "Cztery Ziobra..." są, a zaraz potem coś o słoniu Trąbalskim. Więc albo Jarek wziął Ćwiąkalskiego do rządu, albo coś Ci się pomyliło... zapewne całkowicie przypadkowo.
Czemu nie dziwi mnie, że PRL-owski oportunista koniunkturalista powrócił za rządów Jarka?

A od kiedy Tusk ma na imię Jarek? :) Lubię inteligentne i subtelne niedomówienie... Im więcej w nim subtelności, tym bardziej je lubię. Ale facet który odróżnia cement od wapna, umie budować szalunki i zgrzewać rury, to nie zawsze jest prymitywny robol, który nie zna nawet imienia premiera. BTW, J. powrócił chyba nieco wcześniej i niekoniecznie tą piosenką.

"Empiryków hasło stare, nie przyjmujmy nic na wiarę"
(Leszek Czajkowski:)

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-20 09:30:20
Autor: Vic
Czapla wrote:
[...]

Ziobro w rządzie Tuska nie piastował żadnych funkcji. Chyba, że coś przeoczyłem :)

A od kiedy Tusk ma na imię Jarek? :)

Owszem, Tusk nie ma na imię Jarek i zdaje się nie ma też kota. Natomiast szef ww. Ziobry istotnie ma na imię Jarek :)

Ale facet który odróżnia cement od wapna, umie budować szalunki i zgrzewać rury, to nie zawsze jest prymitywny robol, który nie zna nawet imienia premiera

Do budowania szalunków i zgrzewania rur znajomość imienia premiera czy prezydenta nie jest absolutnie konieczna :) Chyba, że chce się rozwijać firmę na sposób "misiakowy", wtedy nie tylko znajomość imion, ale również osobista znajomość któregoś z ww. panów staje się po prostu niezbędna.

powrócił chyba nieco wcześniej i niekoniecznie tą piosenką.

Być może. Nie śledzę sceny disco-polo, mogłem więc przeoczyć come back tego artysty :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-20 19:08:17
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Do budowania szalunków i zgrzewania rur znajomość imienia premiera czy prezydenta nie jest absolutnie konieczna :)

Ale przydatna! W każdym ustroju :). Prezydentami w Polsce bywają wszak hydrolodzy, drukarze, chemicy, elektrycy, a nawet magistrzy i profesorowie :).

> powrócił chyba nieco wcześniej i niekoniecznie tą piosenką.

Być może. Nie śledzę sceny disco-polo, mogłem więc przeoczyć come back tego artysty :)

Cholera, mogłem się pomylić. Odsłuchałem gdzieś tego, ale to mógł być równie dobrze jakiś mix, słuch na starość mam gorszy niż wzrok. To równie dobrze mogły być dwie piosenki, jeśli tak, zwracam honor. Ściągnąć żeby sprawdzić nie mam jak.

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-23 09:22:31
Autor: Vic
Czapla wrote:
Ale przydatna! W każdym ustroju :)

Tu się nie zgodzę. Nieznajomość personaliów urzędującego premiera/prezydenta to nieco kompromitujące (nie mniej jednak niż brak świadomości geograficznego położenia Gdańska czy Lublina), ale nie ma negatywnego wpływu na żadną dziedzinę życia :) Chyba, że rozpatrywalibyśmy przypadek namiętnego uczestnika teleturniejów ;)

Prezydentami w Polsce bywają wszak hydrolodzy, drukarze, chemicy, elektrycy, a nawet magistrzy i profesorowie :).

Hydrolog długo sobie nie pourzędował... Zawsze mnie zastanawiało, po co człowiek tak wielkiego formatu dał się wciągnąć w szambo polityki...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-18 20:04:36
Autor: Anatol

Użytkownik "cyc" <herskurw.@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gpls70$q6k$1news.onet.pl...

[...]

Drogi publiczne o twardej nawierzchni :

1980 - 180 tys km
1990 - 218 tys km
2000 - 250 tys km

Anatol

Data: 2009-03-16 14:29:12
Autor: mrdevilyn
On Mar 16, 1:03 pm, "cyc" <hersku...@buziaczek.pl> wrote:

 bo wspieal sie , jak sam napisal , lapowkami |!!.

Ty wymózdzeńcu- gdzie ja napisałem ze dawałem łapówki?? Wytrzeszcz te
debilne gały i czytaj to co jest napisane a nie konfabuluj o tym co ci
sie w tym twoim mikrołebku roi.Pracowałem, chamie bez szkoły,
pracowałem u takich skurwysynów jak ty- u czerwonego bydła,
łapówkarzy, cinkinciarzy, kapusiów esbeckich.
Pracowałem smieciu co sie tobie nigdy w życiu nie zdarzyło i widziałem
przy okazji jak ten gierkoski pryl rósł w siłe a ludzie żyli
dostatniej że az się rzygac chciało. Domki to sobie wtedy budował
głównie esbek, cinkciarz, taksiarz, cyc albo kurwa- innymi słowy
swołocz i ludzkie odpadki. Uczciwych ludzi których na własna budowe
stać było to naliczyłoby się  wśród budujących moze 10%, nie więcej.
J-23

Data: 2009-03-16 22:41:06
Autor: Karol
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
mrdevilyn@gmail.com napisal:

(...)

I po co sie pan denerwuje? Przeciez wiekszosc piszacych tu ludzi, to chyba
emerytowani sbeccy. Ja ta grupe czytam m.innymi glownie ze wzgledu na pana posty i jeszcze ze
czterech lub pieciu osob.

Pisze pan bardzo celnie, sensownie, logicznie i uczciwie i kto potrafi myslec,
ten pana rozumie i popiera.
Jest pan naprawde dobry, ale niepotrzebnie pan sie wkurza. Szkoda zdrowia.

Data: 2009-03-17 09:52:40
Autor: cirrus
Użytkownik "Karol" <jeff.ktos@vp.pl> napisał w wiadomości news:731e.000000cc.49bec772newsgate.onet.pl...
[...]

Większość to tak jak ty nieemerytowani kretyni.

--
stevep

Data: 2009-03-17 14:02:41
Autor: Karol
cirrus <cirrus@tkdami.net> napisał(a):
Większość to tak jak ty nieemerytowani kretyni.

uderz w stol a nozyce sie odezwa, wprawdzie truizm ale jakze nadal prawdziwy w Polsce.

Data: 2009-03-17 11:33:54
Autor: cyc
[...]

sb -kow synku szukaj w swojej najblizszej rodzinie , ojca bo rozumu ani tam , ani u siebie nie znajdziesz  .
Zrozumial ?

cyc

Data: 2009-03-17 16:46:18
Autor: Karol
cyc <herskurw.@buziaczek.pl> napisał(a):
sb -kow synku szukaj w swojej najblizszej rodzinie , ojca bo rozumu ani tam , ani u siebie nie znajdziesz  .

w mojej rodzinie synku esbekow nigdy nie bylo, za to ty jakbys mial chociaz
deczko rozumu to bys tak nerwowo nie reagowal na moja wypowiedz.

Zrozumial

o wlasnie ! kolejny przyklad pojmowania wolnosci slowa przez
zdemokratyzowanego cyca. Czyzby twoj przyjaciej Hesk pisal o tobie jednak prawde, a Hans Kloss jeszcze
lepszy znalazl na ciebie sposob kameleonie?

To wolna grupa dyskusyjna, wiec sie az tak glupio nie podkladaj, jesli
uwazasz, ze nie napisalem prawdy.   --

Data: 2009-03-17 18:08:11
Autor: Nobil
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
On Tue, 17 Mar 2009 16:46:18 +0000 (UTC), " Karol"
<jef_f@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

 [...]

Czyzby twoj przyjaciej Hesk

 o wypraszam sobie. taka kanalia jak bigus nigdy nie  bedzie miec u mnie nawet miejsca na wycieraczce.

pisal o tobie jednak prawde,

 big-bolo-miglanc-cyc-adam i jeszcze kilka nickow.
 ten chrzczony ateista jest podlym draniem ale chyba
 znow zrobie mu QQ to sie przymknie czyli oglosi ze  wyjezdza na tygodniowy kurs z gramatyki jez. polskiego. --

Data: 2009-03-17 17:16:27
Autor: Karol
Nobil <he?sk> <eurobrednie@interia.pl> napisał(a):
On Tue, 17 Mar 2009 16:46:18 +0000 (UTC), " Karol"
<jef_f@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

 [...]

> Czyzby twoj przyjaciel Hesk=20

 o wypraszam sobie. taka kanalia jak bigus nigdy nie=20
 bedzie miec u mnie nawet miejsca na wycieraczce.

zapomnialem to slowo napisac w cudzyslowiu:)
Kim jest cyc, to ja nie mam juz zludzen.

> pisal o tobie jednak prawde,=20

 big-bolo-miglanc-cyc-adam i jeszcze kilka nickow.
 ten chrzczony ateista jest podlym draniem ale chyba
 znow zrobie mu QQ to sie przymknie czyli oglosi ze=20
 wyjezdza na tygodniowy kurs z gramatyki jez. polskiego.=20

oczywiscie wyjedzie w tym celu na drugi kontynent, do tych podlych,
amerykanskich kapitalistow:))

Data: 2009-03-16 23:03:10
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Ty wymózdzeńcu-

Błagam! Bez inwektyw... Czerwoni lubią człowieka wpienić, ale ich z kolei nic tak nie zdenerwuje, jak chłodna ironia plus zdrowa (rzekłbym nawet ich stylem "ludowa") logika.

jak ten gierkoski pryl rósł w siłe a ludzie żyli
dostatniej

Mnie się to hasło strasznie wtedy podobało :). Nic tak bowiem nie ośmieszało komuny, jak ta nadęta frazeologia w zderzeniu z rzeczywistością. BTW, ja to pamiętam trochę inaczej: "Aby Polska w siłę rosła, trzeba wodza a nie osła".
Domki to sobie wtedy budował
głównie esbek, cinkciarz, taksiarz,

Gwoli ścisłości, ten ostatni to już inicjatywa prywatna. Za Wojtka to stawiał taki samochód na kółkach, wykupywał benzynę na kartki, sprzedawał i z tego żył. Z tych kartek żył, był więc w jakiś sposób beneficjentem systemu. Tak sobie napisałem, coby młodzież się dokształciła :). Co do cinkciarzy, to zazwyczaj byli koncesjonowani. Znaczy łamali ówczesne prawo, ale za cichym przyzwoleniem władz. A teraz ...są na liście Bronka W. I żaden nie pamięta dlaczego!

ku[...]wa

Też kobieta... Taki tekst wtedy krążył. Zalecałbym więcej dystansu do przeszłości i bardziej wyważoną reakcję na propagandę komunistyczną.

Uczciwych ludzi których na własna budowe
stać było to naliczyłoby się  wśród budujących moze 10%, nie więcej.

Czasami ktoś rodzinę miał ...za oceanem. Tacy też się budowali, gwoli ścisłości. Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-16 16:19:09
Autor: mrdevilyn
On Mar 16, 11:03 pm, "Czapla" <kumieWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

> Domki to sobie wtedy budował
> głównie esbek, cinkciarz, taksiarz,

Gwoli ścisłości, ten ostatni to już inicjatywa prywatna.

U nas (jestem z Zielonej Góry) taksiarzami zostawali najczęściej
esbeccy donosiciele. Cinkciarzami też, podobnie z ajentami tzw.
punktów gastronomicznych. Być może w innych rejonach kraju było
inaczej ale na "zioemiach wyzyskanych" takie właśnie były porządki.

> ku[...]wa

Pod Zielona Górą w Przylepie szwedzka firma budowała zakłady mięsne.
Zjeżdżały sie tam dziewoje z całego wojewodztwa, zapewne nie tylko dla
egzotycznej urody  Szwedów. U jednej takiej pannicy na budowie
pracowałem ze 2 tygodnie, bardzo ładny domek postawiła tylko i
wyłacznie dzieki (istotnie kształtnym) czterem literkom którym ją
Stwórca obdarzył..

Czasami ktoś rodzinę miał ...za oceanem. Tacy też się budowali, gwoli
ścisłości.

U nas to była rzadkość, inaczej niż na przykład na Podkarpaciu. Ale
bywało że budował się nawet prosty robotnik i to za ciężko zapracowane
pieniądze. Znałem jednego takiego (słownie: JEDNEGO), kolegę mojego
ojca. Budował się ponad 15 lat, ale w końcu dopiął swego i zwiał ze
znienawidzonego blokowiska.
J-23

Data: 2009-03-17 00:40:32
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Cinkciarzami też, podobnie z ajentami tzw.
punktów gastronomicznych.

A to już późny Edek i Wojciecha czasy. Wcześniej to raczej sporadycznie, choć za Wiesława istniał niejaki Rzeszotowski. Pecha miał gościu, pozwalali mu funkcjonować przez wiele lat, a naraz zamknęli i skazali. Kto tam czerwonego zrozumie...:)

Pod Zielona Górą w Przylepie szwedzka firma budowała zakłady mięsne.
Zjeżdżały sie tam dziewoje

Pietrzak miał wtedy fantastyczny pomysł na uzupełnienie braku dewiz. "Wszystkie k[...]rwy wywieźć na Hel a w reszcie Polski prostytucję karać śmiercią." Dobrze pamiętam ówczesne realia?

Szwedów.

"Panie na tym pontonie, Borholm to trochę bardziej w lewo..." Tak było? :)

> Czasami ktoś rodzinę miał ...za oceanem. Tacy też się budowali, gwoli
> ścisłości.

U nas to była rzadkość, inaczej niż na przykład na Podkarpaciu.

I na Podlasiu! Biedna wieś białostocka...

J-23

W książce to on jeszcze był Moczulski. W komiksie i filmie, to już nie pamiętam. Demencja starcza:). Ale przynajmniej wiadomo, dlaczego wznowień nie było za Jaruzela!

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-17 11:31:56
Autor: cyc

Użytkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:0659715f-12ef-4108-b6b3-e4ed8f44e9a4v15g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Spadaj gnoju , najlepiej tam gdzie Twoje z natury przypisan miejsce , do szamba !

cyc

Data: 2009-03-17 14:45:40
Autor: Nazgul
Panslavista pisze:
    To było poniżające - Polska produkowała stal, cynk i wyroby z nich, ale
nie było ich na legalnym rynku, a jedynie z przydzialów.

Bo produkowano to dla sowieckiej zbrojeniówki. Na rynek trafiały resztki. Oczywiście te nierozkradzione.
--
"Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

A. de Saint-Exupery

Data: 2009-03-17 14:50:06
Autor: Vic
Nazgul wrote:
Bo produkowano to dla sowieckiej zbrojeniówki. Na rynek trafiały resztki. Oczywiście te nierozkradzione.

To w ogóle był wspaniały system gospodarczy - zatrudnienie 100%, przemysł pracuje pełną parą, tłumy Pstrowskich wypruwają żyły dla 300% normy, a w sklepach brak czegokolwiek :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 14:58:09
Autor: Panslavista
Użytkownik "Nazgul" <a_zbierzchowski@op.pl> napisał w wiadomości
Panslavista pisze:
> [...]
> nie było ich na legalnym rynku, a jedynie z przydzialów.

Bo produkowano to dla sowieckiej zbrojeniówki. Na rynek trafiały

Polskiej też. I czołgi dla Egiptu (1970 - nie zaplatił O! Sculati!!!) I
szyny dla Brazylii.
I kałachy dla calego świata... Tak jak teraz kasa dla parcha i Chujni!!!
Dla Czadu - kupa czadu...

Data: 2009-03-19 02:25:19
Autor: Andrzej Kokakolski
Panslavista <panslavista@wp.pl> napisał(a):
> [...]

szyny dla Brazylii.
I kałachy dla calego świata... Tak jak teraz kasa dla parcha i Chujni!!!

Egipt staral sie jak mogl aby zaplacic: kwiaty (jeszcze rozumiem, ze strelitzie ale gozdziki?, polski ogrodnik mogl na smietnik wyrzucic, eksport do kacapowa siadal, bo tam tez arabowie pchali te kwiaty - dla zamydlenia oczu wladza oglaszala bajke o pryszczycy na Ukrainie), meble - takie, ze nawet na tej komunistycznej handlowej pustyni nikt nie kupowal - fason idiotyczny a najgorsza byla tapicerka, jak ktos usiadl na krzesle czy kanapie
w czasie upalu, zwlaszcza w szortach, to trudno mu bylo wstac), pomidory, jablka (ale te z Libanu), kartofle (sic!) i... wypchane krokodyle.
W tym pererelowskim dobrobycie chyba tylko krokodylich zwlok robiacych za dekoracje brakowalo...

AK

Data: 2009-03-16 14:18:07
Autor: mrdevilyn
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
On Mar 16, 12:45 pm, "cyc" <hersku...@buziaczek.pl> wrote:
Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKA...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:gpk5l6$9nh$1inews.gazeta.pl...

Widze , ze uczciwosc  [..]
Ty głupi, wymózdzony, nie rozumiejacy słowa pisanego gnoju. Stul swój
plugawy czerwony ryj i przepraszaj śmieciu, przepraszaj miliony
rodaków zes gnido komusza popierał ten zbydlęcony czerwony rezim.
J-23

Data: 2009-03-16 23:24:23
Autor: Czapla
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
Ty głupi,

Naprawdę trzeba tak bezpośrednio? Nie lepiej tak:

"wydaje mi się, że Twoje poglądy pozostają w bezpośredniej konfrontacji z logiką"

wymózdzony, nie rozumiejacy słowa pisanego gnoju.

Może tak: "likwidacja analfabetyznu, którą tak chwalili się komuniści, nie została przeprowadzona do końca, co widać po Twoich wypowiedziach"

Stul swój plugawy czerwony ryj

Hmmm... "Wydaje mi się, że propaganda komunistyczna poczyniła zbyt duże postępy, czego efektem jest szerzenie poglądów tak idiotycznych, jak Twoja wypowiedź powyżej."

i przepraszaj śmieciu,

"Czy nie wydaje Ci się, że Twoja formacja (bądź jej spadkobiercy) powinni przeprosić za wyrządzone zło w formie nieco innej, niż uczynił to pewien gentleman, chorujący na filipińskie przypadłości?"

gnido komusza

"Towarzyszu"...?

J-23

A wiesz przynajmniej jak miał na imię Brunner? W komiksie Otto, w książce i filmie Hermann,  czerwoni nigdy nie byli konsekwentni :). BTW, co mówi zapałka do Klosa? "J-23 uciekaj, jestem spalona".

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-16 16:01:25
Autor: mrdevilyn
On Mar 16, 11:24 pm, "Czapla" <kumieWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> Ty głupi,

Naprawdę trzeba tak bezpośrednio?

Tak, w tym przypadku nie ma innego wyjścia, bardziej subtelnych form
przekazu to "coś" zwyczajnie NIE ROZUMIE, na co zgromadzono liczne
dowody.. Poleciłbym lekturę archiwum grupy i przesledzenie kariery
tego własnie "grupowicza", ale to byłoby naprawdę traumatyczne
przezycie. Zwłaszcza dla osoby nie przyzwyczajonej i nie obeznanej ze
specyfika  tej grupy, tylko z nazwy dyskusyjnej.
J-23

Data: 2009-03-17 00:22:26
Autor: Czapla
> [...]

przekazu to "coś" zwyczajnie NIE ROZUMIE, na co zgromadzono liczne
dowody.. Poleciłbym lekturę archiwum grupy

Faktycznie, wpadłem tu przypadkiem, przez ten cement tylko.

Zwłaszcza dla osoby nie przyzwyczajonej i nie obeznanej ze
specyfika  tej grupy

Za Edka taka ściąga była do rozmowy z tą opcją. Mam tę ściągę w swoich zbiorach jeszcze (funkcjonariusze ongiś nie znaleźli). Może trzeba ich językiem z tej ściągi? Np. tak:

"Koleżanki i koledzy! Realizacja nakreślonych zadań programowych zmusza nas do przeanalizowania istniejących warunków administracyjno-finansowych. Z drugiej strony zakres i miejsce szkolenia kadr spełnia istotną rolę w kształtowaniu dalszych kierunków rozwoju. Podobnie stały wzrost ilości i zakres naszej aktywności wymaga sprecyzowania i określenia systemu powszechnego uczestnictwa. Nie zapominajmy jednak, że aktualna struktura organizacji pomaga w przygotowaniu i realizacji postaw uczestników wobec zadań stawianych przez organizacje. W ten sposób nowy model działalności organizacyjnej zabezpiecza udział szerokiej grupie w kształtowaniu nowych propozycji. Praktyka dnia codziennego dowodzi, że dalszy rozwój różnych form działalności spełnia ważne zadania w wypracowaniu kierunków postępowego wychowania..."

Autor ściągi twierdzi, że można tak gadać przez 40 godzin nie powtórzywszy ani jednego zdania, mimo że ściąga mieści się na jednej kartce A4! Wrzuciłbym to gdześ, ale nie umiem, stary dziad jestem. W każdym razie jak słyszę o tych koloniach, dzieciach i dostępności cementu, to sobie tę ściągę otwieram, czytam i jakoś miło mi się na sercu robi, bo młodość mi się przypomina!

J-23

W kwestii danej: "to dobrze, że te Brunnery napadły na nas przed wojną. przecież w dzisiejszych warunkach mieszkaniowych konspiracja byłaby nie do pomyślenia!". Ciekawe skąd ten tekst... Pewnie z czasów, gdy budowano mieszkania na potęgę a cement był w każdym sklepie :)

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-17 10:27:00
Autor: ColgatesBilly

<mrdevilyn@gmail.com> wrote in message news:fa4058f6-d005-4898-bce8-27e8fbf43089w35g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -

Wyrywny Pan jestes...

Kol

Data: 2009-03-17 09:28:17
Autor: Panslavista

Użytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]

plugawy czerwony ryj i przepraszaj śmieciu, przepraszaj miliony
rodaków zes gnido komusza popierał ten zbydlęcony czerwony rezim.

TO  WŚCIEKŁA  BABA...

Data: 2009-03-17 14:11:40
Autor: Hans Kloss
Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL
ColgatesBilly <Sir_kolgejts@op.pl> napisał(a):
Wyrywny Pan jestes...

Eee, dostosowałem jedynie formę przekazu do adresata. Zauwazyłem bowiem że to "coś" jest w stanie pojąć jedynie komunikat podany w tak bardzo bezposredniej i jednoznacznej formie jak to tylko jest możliwe. Komu innemu odpisałbym zapewne, ze wniosek o moim rzekomym łapownictwie wysnuł w sposób nie do końca przemyślany ;). J-23

Data: 2009-03-17 17:27:02
Autor: ColgatesBilly

"Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:gpob2s$b5g$1inews.gazeta.pl...
[...]

To bylo oczywiscie do mdevlyna... ktory jakos za szybko
i za czesto ostatnio wylatuje zaraz z takim tekstem (do swoich)
acz, zdawal mi sie, prawicowcem ( czy cus )

P-Kol

Data: 2009-03-17 11:29:33
Autor: cyc

Użytkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:fa4058f6-d005-4898-bce8-27e8fbf43089w35g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Czy mam rowniez wyzywac Cie od faszystowskich gnid ?.
Nie! , nie znize sie do Twojego faszystoskego poziomu i delikatnie tylko wspomne  , ze wiekszego idioty na grupie dotad nie bylo i raczej malo prawdopodobne jest aby kiedykolwiek sie znalazl .
Nienawisc odebrala Ci rozum ale to przypadlosc kazdego hitlerpodobnego smiecia !.
Z naleznym Ci szacunkiem , serdecznie pozdrawim

cyc

Data: 2009-03-21 20:48:25
Autor: Polok_prawdziwy
mrdevilyn@gmail.com wrote:

[...]

Noto widzem, ześ, jak w komunie CIULEM był, tak i w kapituliźmie CIULEM
jeześ...

Nocuz...

- jak siem cłek CIULEM rodzi, to i ztego świata CIULEM schodzi...

Data: 2009-03-27 07:37:36
Autor: HaMMeR
Polok_prawdziwy wrote:
mrdevilyn@gmail.com wrote:

[...]

Dobrze ze cie cieniasie takie trafione refleksje czasami nachodza,
ale nie dziwota, bo to z wlasnej autopsji...

Do starców z dobrąpamięcią - za co zamykali w PRL