Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju

Data: 2012-10-20 21:15:58
Autor: Nex@pl
Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Witam,

od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem (gaźnik pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie, dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju zareagowałem i ssanie wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza się brzęczyk z kontrolką na chwilę, a czasami jak się włączy to już jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.

Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?

Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?

Wcześniej auto jeździło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało jeździć na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcześniej nie było jaj z kontrolką ciśnienia.

Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wciąż się uczę, dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)

Data: 2012-10-20 23:15:41
Autor: PiteR
Do tych co lubi± grzebać :) VW ci¶nienie oleju
na  ** p.m.s **  Nex@pl pisze tak:

czy przed wymian± zmierzyć ci¶nienie oleju?

no tak w pierwszej kolejno¶ci czy naprawdę jest zbyt niskie.

Niestety wci±ż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i
brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni

sk±d to wiesz że olej ma 100st?

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-10-21 11:32:25
Autor: Nex@pl
W dniu 2012-10-20 23:15, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Nex@pl pisze tak:

[...]

Czujnik temp. oleju w obudowie filtra oleju i zegar VDO na desce.

Pacjent to VW Scirocco mk2, 81' obecnie silnik RF z golfa 2 czy tam passata.

Data: 2012-10-20 23:51:13
Autor: Tomasz Pyra
Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Dnia Sat, 20 Oct 2012 21:15:58 +0200, Nex@pl napisał(a):

Witam,

od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem (gaĽnik pierburg 2e2) auto jeĽdziło cały czas na ssaniu na benzynie, dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolk± ci¶nienia oleju zareagowałem i ssanie wreszcie się rozł±cza. Niestety wci±ż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami zał±cza się brzęczyk z kontrolk± na chwilę, a czasami jak się wł±czy to już jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.

Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?

Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy przed wymian± zmierzyć ci¶nienie oleju?

Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawdĽ to ci¶nienie analogowym
manometrem. Bo może padł sobie czujnik, albo jego elektryka.

Za spadek ci¶nienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jaki¶ defekt
mechaniczny odbiorników tego ci¶nienia (panewka, natrysk oleju czy co¶) i
pompa robi co może ale cały olej ucieka jak±¶ dziur±.
Ewentualnie złamany/zatkany smok.

Wymieniać oleju przed napraw± nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
jest na bagnecie to jeszcze olej (bo może już sama benzyna).
Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania silnika, to
nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.

Data: 2012-10-21 11:30:26
Autor: Nex@pl
W dniu 2012-10-20 23:51, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
> mechaniczny odbiorników tego ci¶nienia (panewka, natrysk oleju czy co¶) i
> pompa robi co może ale cały olej ucieka jak±¶ dziur±.

Smok jest ok, wymieniałem miskę przed montażem tego silnika i dodatkowo czy¶ciłem pompę oleju, nie zwróciłem uwagi na zawór ew. ( w poprzednim zatkał się wła¶nie smok :) )

> [...]
> Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania silnika, to
> nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.

Tak też zrobię, najpierw zmierzę ci¶nienie, a jeżeli to nie da jasnych informacji to miska w dół i obejrzę panewki, już powoli się starzeje i odechciewa mi się takich robót, no ale cóż, chce się mieć klasyka to trzeba oszczędzać przynajmniej na robociĽnie :)

Data: 2012-10-22 09:48:30
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2012-10-20 21:15, Nex@pl pisze:
[...]

Wcze¶niej auto jeĽdziło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało
jeĽdzić na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcze¶niej nie było jaj z
kontrolk± ci¶nienia.

Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wci±ż się uczę,
dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)
Mi kiedy¶ takie szopki odwalał filtr oleju Filtrona. Wymieniłem na Manna i jak ręk± odj±ł. Zacznij od tego, jak nie pomoże to może być czujnik walnięty, ale dla pewno¶ci sprawdzić manometrem faktycznie ci¶nienie oleju

Data: 2012-10-22 10:22:10
Autor: yabba
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:5082f866$0$26681$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja bym profilaktycznie wymienił na początek olej i filtr (filtr na innego producenta) - po długiej jeździe na ssaniu olej może składać się teraz z samej benzyny.
Dopiero potem rozbierał silnik.

--
Pozdrawiam,

yabba

Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju