Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Do tych co lubiÄ… grzebać :) VW ciĹ›nienie oleju

Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju

Data: 2012-10-20 23:51:13
Autor: Tomasz Pyra
Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Dnia Sat, 20 Oct 2012 21:15:58 +0200, Nex@pl napisał(a):

Witam,

od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem (gaĽnik pierburg 2e2) auto jeĽdziło cały czas na ssaniu na benzynie, dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolk± ci¶nienia oleju zareagowałem i ssanie wreszcie się rozł±cza. Niestety wci±ż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami zał±cza się brzęczyk z kontrolk± na chwilę, a czasami jak się wł±czy to już jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.

Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?

Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy przed wymian± zmierzyć ci¶nienie oleju?

Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawdĽ to ci¶nienie analogowym
manometrem. Bo może padł sobie czujnik, albo jego elektryka.

Za spadek ci¶nienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jaki¶ defekt
mechaniczny odbiorników tego ci¶nienia (panewka, natrysk oleju czy co¶) i
pompa robi co może ale cały olej ucieka jak±¶ dziur±.
Ewentualnie złamany/zatkany smok.

Wymieniać oleju przed napraw± nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
jest na bagnecie to jeszcze olej (bo może już sama benzyna).
Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania silnika, to
nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.

Data: 2012-10-21 11:30:26
Autor: Nex@pl
Do tych co lubi± grzebać :) VW ci¶nienie oleju
W dniu 2012-10-20 23:51, Tomasz Pyra pisze:
>
> Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawdĽ to ci¶nienie analogowym
> manometrem. Bo może padł sobie czujnik, albo jego elektryka.
>
> Za spadek ci¶nienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jaki¶ defekt
> mechaniczny odbiorników tego ci¶nienia (panewka, natrysk oleju czy co¶) i
> pompa robi co może ale cały olej ucieka jak±¶ dziur±.
> Ewentualnie złamany/zatkany smok.

Smok jest ok, wymieniałem miskę przed montażem tego silnika i dodatkowo czy¶ciłem pompę oleju, nie zwróciłem uwagi na zawór ew. ( w poprzednim zatkał się wła¶nie smok :) )

>
> Wymieniać oleju przed napraw± nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
> jest na bagnecie to jeszcze olej (bo może już sama benzyna).
> Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania silnika, to
> nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.
>

Tak też zrobię, najpierw zmierzę ci¶nienie, a jeżeli to nie da jasnych informacji to miska w dół i obejrzę panewki, już powoli się starzeje i odechciewa mi się takich robót, no ale cóż, chce się mieć klasyka to trzeba oszczędzać przynajmniej na robociĽnie :)

Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona