Do użytkowników meganki

Data: 2011-04-28 16:50:55
Autor: Yogi\(n\)
Do użytkowników meganki
Kolega z pracy przymierza się do zakupu megane classic z 2001 r (AIR - cokolwiek to oznacza) z szesnastozaworowym benzyniakiem 1,6 o mocy 107 KM.
Jak to jeździ? (chodzi o porównanie z podobnymi tej samej klasy - np corolla, civic itp) - mam na myśli prowadzenie, zachowanie w zakrętach, pod/nadsterowność itp. Jak z eksploatacją codzienną - czy fotele są wygodne, czy jest coś wyjątkowo wkurzającego (w rodzaju przycisku umieszczonego pod schowkiem a potrzebnego dwa razy dziennie, słabe hamulce, cieknące chłodnice) itp.?
Auto jest w przyzwoitym stanie (obejrzane przez mechanika i przez blacharza), cena niezła, przebieg udokumentowany itp. O awaryjności można poczytać, z robocizną nie będzie problemu bo on sam grzebie przy aucie a w rodzinie ma kilku mechaników - ale czy ceny części są "normalne"? Czy jest coś, co można zrobić tylko w ASO? Jakies typowe wady, usterki itp? Jak sie sprawdza w codziennej ekspolatacji - częściej będzie grzebał, czy też jeździł?
Próbuję wygooglać jakieś info o wyposażeniu, ilości poduszek, ale niczego sensownego nie znalazłem. Podpowiedzcie proszę - cenne opinie bezpośrednich użytkowników, linki, wskazówki itp.
Z góry dziękuje.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-04-29 02:07:08
Autor: RudeBoy
Do użytkowników meganki
W dniu 2011-04-28 16:50, Yogi(n) pisze:
[...]

Ja jeżdżę podobną tylko z silnikiem 1.6 8V.
O samym aucie mogę powiedzieć tyle:
- bardzo wygodne jak na auto tej klasy,
- wysoki komfort podróżowania do takiego golfa to nie ma co porównywać
- miękkie zawieszenie - trzeba uważać w zakrętach

Silnik 1.6 16v to częste problemy z cewkami zapłonowymi.

Co się psuje:
- dosyć delikatne przednie zawieszenie
(gumy drążka stabilizatora do wymiany raz do roku
- kiepskie skrzynie biegów - brzydko pracują
- auto ma z tyłu belkę z drążkami skrętnymi sprawdzić dobrze bo jak rozwalona koszt naprawy będzie spory. Choć akurat w tym aucie jest to bardzo trwała część i w zasadzie bez obsługowa.

Air to zdaję się wersja z klimą. Poduszek zazwyczaj 2szt + pirotechniczne napinacze, abs też jest.

Ja jeżdżę takową z roku 1998 zagazowaną i spisuje się. Gdyby nie to, że auto mi mocno zgniło było by idealnie.
Samochód u mnie lekko przez ostatnie lata nie miał bo służył jako ciężarówka na budowie. Zdarzało mi się wpakować do środka 450kg cementu :)

W moim przypadku powiedzenie, że francuskie auta się cały czas psują nie sprawdziło się. Przez 6 lat auto nie zaliczyło żadnej poważnej usterki. Jedyne co robiłem to wymiana uszczelki pod głowicą bo się pociła i bałem się jechać w dalszą trasę.

Jak auto w dobrym stanie to jest to dobry wybór.

tyle

RudeBoy Selecta
Bless...
[ Powered by Jah & Reggae Riddim ]

Data: 2011-04-28 23:57:41
Autor: grzech
Do użytkowników meganki
On 29 Kwi, 02:07, RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:
> Kolega z pracy przymierza się do zakupu megane classic z 2001 r (AIR -
> cokolwiek to oznacza) z szesnastozaworowym benzyniakiem 1,6 o mocy 107 KM.
> Jak to jeździ?

Miałem taką, tylko 8 zaworową - cichsza od 16. W zasadzie bardzo
dobrze ją wspominam:)
Włochy całe zjechałem, komfort jazdy bardzo dobry choć może troszkę za
miękka. W zakrętach ma się wrażenie, że się przewróci;)
Z usterek, oprócz exploatacyjnych wysiadł mi nadmuch - zaczął działać
tylko 4 bieg, wymiana termika za 2 pln załatwiła sprawę a aso chciało
wymieniać cały sterownik - 600pln:( Silniczek wolnych obrotów -
czyszczenie załatwiło sprawę - także z dala od serwisów:)

grzech
nyska

Data: 2011-04-29 21:02:54
Autor: Yogi\(n\)
Do użytkowników meganki
Użytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com> napisał w wiadomości news:9b592ca5-1ab1-4ae2-b7ed-ec8f93a23bafk25g2000yqf.googlegroups.com...
[...]
No, taka usterka to pryszcz, a ceny w ASO renault są mi znane (jemu jeszcze nie, ale będzie omijał;-)
A jak długo ją miałeś i ile paliła w mieście?

Data: 2011-04-29 21:00:51
Autor: Yogi\(n\)
Do użytkowników meganki
Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości news:4dba0151$1news.home.net.pl...
Ja jeżdżę podobną tylko z silnikiem 1.6 8V.

Jak auto w dobrym stanie to jest to dobry wybór.

Dziękuję za opinię, przekażę zainteresowanemu. Cewki podobno już wymienione, zawieszenie sprawdzone, co do belki to nie wiem, ale podobno ogólny stan nie jest zły, w tym niewiele korozji na podłodze (podobno nawet był zdziwiony, jak oglądał na kanale). Podstawowy problem to ceny cześci, ale skoro model ma już swoje lata, to pewnie zamienniki są do kupienia, robociznę będzie miał własną albo za przysłowiową flaszkę czy czapkę gruszek.
Podobno z rzeczy do zrobienia "na już" to tylko nabicie klimy (słabo chłodzi), silnik miał wymieniany rozzrząd 50 tys. temu, zawieszenie jest OK. Poddrdzewiałe felgi (stalówki z zimówkami) ale są też w komplecie całkiem znośne alusy z sześciomilimetrowymi letnimi oponami.
A ile pali taki silnik w mieście? Poniżej 10 czy powyżej?

Data: 2011-04-30 11:49:47
Autor: RudeBoy
Do użytkowników meganki
W dniu 2011-04-29 21:00, Yogi(n) pisze:

[...]

Ceny części... Jak na mój gust części do tego auta nie są droższe niż do innych podobnych. Auto bardzo popularne u nas w kraju więc i części sporo. Używek w sroc...

[...]

16V nie wiem ponoć trochę mniej niż 8V. Mój 8V benzyny ok 10 po mieście.

--
RudeBoy Selecta
Bless...