Do wypalaczy sadzy w kominie

Data: 2013-10-29 18:38:49
Autor: Rentier
Do wypalaczy sadzy w kominie
Jest kominek, przewĂłd spalinowy w domu to rura fi 20cm  ĹĽaroodporna otoczona 5 cm weĹ‚ny mineralnej, a ta z kolei rurÄ… fi 30 cm z blachy nierdzewnej.
Zastanawiam siÄ™ nad skutkami zapalenia siÄ™ sadzy w tym kominie- nie ma ĹĽadnych kolan, prosta 6metrowa rura.
Rura może popłynąć?
Bo sobie pomyślałem,że taka dobrze nagrzana rura mogłaby się sama katalitycznie oczyszczać.
Jeżeli sadza się zapali, osiąga o ile się nie mylę ok 1000stC. lecz warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też coś kolo tego 1kstC?

Data: 2013-10-29 19:42:30
Autor: Ikselka

http://forum.gazeta.pl/forum/w,25,51234020,,Preparat_Antysadza_do_kominka_czy_warto_.html?v=2
--
XL
W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

Data: 2013-10-29 20:26:08
Autor: Rentier
Do wypalaczy sadzy w kominie
Data: 2013-10-29 23:56:44
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 29 Oct 2013 20:26:08 +0100, Rentier napisał(a):

http://forum.gazeta.pl/forum/w,25,51234020,,Preparat_Antysadza_do_kominka_czy_warto_.html?v=2
Nie w tym rzecz.

Nie chodzi o preparat, tylko o doświadczenia i refleksje ludzi na tym forum
- warto je sobie przemyśleć.

Data: 2013-10-29 22:26:23
Autor: Jacek
W dniu 2013-10-29 19:42, Ikselka pisze:
http://forum.gazeta.pl/forum/w,25,51234020,,Preparat_Antysadza_do_kominka_czy_warto_.html?v=2
Te wynalazki powodują wypalenie sadzy w miejscu, gdzie się posypie, a jakoś nie wyobrażam sobie posypywania pionowego komina od środka.
Też się dałem nabrać (konkretnie na Sadpal) i miałem okazję przećwiczyć na własnym kominku.
Palenisko od środka, to ja sobie spokojnie przeczyszczę szczotką bez żadnych "wynalazków".
Jacek

Data: 2013-10-30 08:04:01
Autor: Jan Koval

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4orr9$29k$1news.dialog.net.pl...
[...]
JeĹĽeli sadza siÄ™ zapali, osiÄ…ga o ile siÄ™ nie mylÄ™ ok 1000stC. lecz
warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to
szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też coś kolo tego 1kstC?

Blach ale ktĂłra? Ta na dachu. Przy paleniu siÄ™ sadzy w kominie to chyba tylko dwie sprawy sÄ… niepokojÄ…ce
możliwość zapalenia się dachu lub innych obiektów od snopu iskier z komina
możliwość uszkodzenia konstrukcji komina (pęknięcia) od wysokiej temperatury.

J.

Data: 2013-10-30 16:22:24
Autor: Rentier
[...]

No tak, ta blisko papy może być zbyt ciepła, mimo izolacji z wełny. Komin nie pęknie-stal.
Iskry- owszem realne zagroĹĽenie.
Tyle,ze podczas akcji wskoczę na dach i mogę coś poasekurować.
Nie wiem ile sadzy może się nalepić na gładką rurę stalową, a co za tym idzie jak długo miałoby się to palić.
Kiedy są optymalne warunki do zapłonu?
Bo skoro warstewka cienka, tempo palenia szybkie, to i ilość wydzielonego ciepła nie powinna być destrukcyjna ( mimo wysokiej temperatury)

Data: 2013-10-30 16:40:28
Autor: wolim
W dniu 2013-10-30 16:22, Rentier pisze:

[...]

Chcesz asekurować spalanie się sadzy w kominie? :)

A nie prościej, zwyczajnie wyczyścić komin?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2013-10-30 16:56:19
Autor: Rentier
Do wypalaczy sadzy w kominie

Chcesz asekurować spalanie się sadzy w kominie? :)

A nie prościej, zwyczajnie wyczyścić komin?

Pozdrawiam,
MW
Bardziej chcę znać przebieg procesu, skutki a potem czyścic/nieczyścić.

Data: 2013-10-30 12:37:02
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 30 paĽdziernika 2013 16:56:19 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:
> Chcesz asekurować spalanie się sadzy w kominie? :)

> A nie pro¶ciej, zwyczajnie wyczy¶cić komin?

> Pozdrawiam,

> MW

Bardziej chcę znać przebieg procesu, skutki a potem czy¶cic/nieczy¶cić.

jak kto¶ chce wypalać osady w kominie to powinien robić to z głow±. W odpowiednim momencie trzeba umieć zgasić ogień. Trzeba się do tego przygotować. Samo zatkanie dopływu powietrza może być niewystarczaj±ce. Fachowo wygl±da to tak. Piec do którego jest podł±czony wypalany komin musi być zapakowany opalem które potrafi się stosunkowo szybko zapalić. Podpala się sadze i jak zaczn± ostro się palić to odpala się piec żeby spalinami zgasił płomień. Takiej metody używa się w górnictwie. Strażacy maja na wyposażeniu sinik odrzutowy. Odpalaj± go i spalinami w których jest za mało tlenu żeby mogło się co¶ palić dusz± ogień.

Data: 2013-11-01 23:35:23
Autor: Green
W artykule <dbf6b318-6311-414d-9c30-3914296d6c70@googlegroups.com> kogutek444@gmail.com napisal(a):

> [...]

 w których jest za mało tlenu żeby mogło się co¶ palić dusz± ogień.

A nie my¶ałe¶a by postawić na podwórku rurę eksperymentaln±,i przećwiczyć?
Słyszałem ze kominowi dobrze robi nalanie na palenisko benzyny i podpalenie.
 --
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848

Data: 2013-11-03 18:18:51
Autor: zkd
On Fri, 1 Nov 2013 23:35:23 +0000 (UTC), Green <*cotrzebausun*lin_aquarius@wp.pl> wrote:
Słyszałem ze kominowi dobrze robi nalanie na palenisko benzyny i
podpalenie.

Albo..... albo wsadzic tam granat i rozpalić w piecu.....

Data: 2013-11-05 13:14:05
Autor: Marek Dyjor
zkd wrote:
[...]

ale granat izobaryczny...

można by też helem przedmuchać komin w odpowiednim momencie...

Data: 2013-11-05 14:12:29
Autor: Z_D
W artykule <l5anea$60d$1@news.task.gda.pl> Marek Dyjor napisal(a):

ale granat izobaryczny...

można by też helem przedmuchać komin w odpowiednim momencie...

:))

czego to ludzie nie wymy¶l±, aby tylko nie zrobić tego,co należy....

Kominiarza ze szczotk± się woła, czy¶ci się komin, płaci się z 50 zł i po kłopocie.

--
Pozdr. Z_D

Data: 2013-11-05 07:00:00
Autor: Kris
W dniu wtorek, 5 listopada 2013 15:12:29 UTC+1 użytkownik Z_D napisał:
Kominiarza ze szczotk± się woła, czy¶ci się komin, płaci się z 50 zł i po kłopocie.
U nas 22zł. W tym kwit+faktyczne czyszczenie. Sam nie wiem jak im sie to opłaci. Spółdzielnia kominiarska z sasiedniej miejscowo¶ci.

Data: 2013-11-05 21:45:56
Autor: Z_D
W artykule <303b42b0-826d-446a-822e-37df5c6528c6@googlegroups.com> Kris napisal(a):

U nas 22zł. W tym kwit+faktyczne czyszczenie. Sam nie wiem jak im
sie to opłaci. Spółdzielnia kominiarska z sasiedniej miejscowo¶ci.
 przejdzie.
No pewnie.
A co do opłacalnosci, to zapewne zbieraja kilka wezwań do kupy i jako¶ to
się im wtedy kalkuluje
Ale... ta "kalkulację" w istotny sposób im poprawiaja tzw. "ekspertyzy" ;)

Inna strona prac kominiarskich :)

Niedawno wzywałem kominiarza by wydał opinię nt. mozliwo¶ci montazu kotła CO gazowego. Chodzi o "wskazanie" do którego przewodu kominowego
nalezy wprowadzić wydmuch spalin z kotła.
Dom dwurodzinny, jestem współwła¶cicielem.
Więc doskonale wiedziałem, co i gdzie.
Kominiarz spędził u  mnie 15 minut.
Skasował 216 zł.... a ich "biuro" wydało "wytyczne montażu" :)
:)
--
Pozdr. Z_D

Data: 2013-11-06 17:25:04
Autor: Rentier
Do wypalaczy sadzy w kominie

Kominiarz spędził u  mnie 15 minut.
Skasował 216 zł.... a ich "biuro" wydało "wytyczne montażu" :)
:)
Mój za takie co¶ pobrał stówkę. Ale może dlatego,że nie przynosi szczę¶cia;-)

Data: 2013-11-06 18:49:47
Autor: Z_D
W artykule <l5dqgv$5np$1@news.dialog.net.pl> Rentier napisal(a):

Mój za takie co¶ pobrał stówkę. Ale może dlatego,że nie przynosi szczę¶cia;-)

No, fakt, mniej.
Choć z drugiej strony, ja u siebie w domu kominiarza nie widziałem juz ponad 20 lat.....
Więc sobie jako¶ znów co¶ "kompensuj±" :)
Niech będ± i działaj±.S± na pewno potrzebni, by "wypalania sadzy" nie było.

--
Pozdr. Z_D

Data: 2013-11-05 13:13:12
Autor: Marek Dyjor
napisał:
[...]

masz jaki¶ filmik jak to robisz w ten sposób?

Data: 2013-11-05 12:28:09
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 5 listopada 2013 13:13:12 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
Użytkownik wrote:

> [...]

> mogło się co¶ palić dusz± ogień.

masz jaki¶ filmik jak to robisz w ten sposób?

Nie ja robię bo nie mam komina. Kto¶ robi. Twierdzi że jego ojciec tez tak robił. Brałem raz udział w takim eksperymencie. Miałem podpalić piec w odpowiednim momencie. Znaczy się jak krzyknie żeby podpalać. W kominie ostro huczało. Po podpaleniu w piecu po może 20 sekundach zrobiło się cicho. Znajomy twierdzi że kominiarz może pomarzyć ze tak wyczy¶ci komin jak on przepali. Ja mu wierzę. Dom przedwojenny i nie widać żeby kto¶ tam remonty kominów robił.

Data: 2013-11-06 10:51:59
Autor: Andrzej S
W dniu 2013-11-05 21:28, kogutek444@gmail.com pisze:

jak kto¶ chce wypalać osady w kominie to powinien robić to z głow±.

Slyszalem z dosc wiarygodnego zródla, ze duszenie ognia ogniem moze
spowodowac wybuchy w górnej czesci komina (chwytanie tlenu gór±).

Jak sie zastanowic, ma to sens.

pozdro
--
A S

Data: 2013-11-06 12:18:23
Autor: Z_D
W artykule <l5d3fr$rbc$1@news.vectranet.pl> Andrzej S napisal(a):

Slyszalem z dosc wiarygodnego zródla, ze duszenie ognia ogniem moze
spowodowac wybuchy w górnej czesci komina (chwytanie tlenu gór±).

W artykule <l1g8fn$2ipl$1@alfa.ceti.pl> Artur napisal(a):
"komin buchn±ł" i pękł na znacznej długo¶ci ;)

--
Pozdr. Z_D

Data: 2013-11-05 20:15:56
Autor: t-1
[...]

StarÄ… ale podobno bardzo skutecznÄ… metodÄ… wyczyszczenia komina jest
spalenie w dobrze rozpalonym piecu obierek z kartofli.
Sadza podobno mięknie, odpada od ścianek komina i spada do wyczystki.
Usłyszałem od ojca gdy dyskutowałem z nim problem. Sam jeszcze nie sprawdziłem.
Bał bym się zapalać sadzę świadomie, gdy nieświadome zapalenia to często pożar domu.

Data: 2013-11-05 12:31:28
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 5 listopada 2013 20:15:56 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:l4orr9$29k$1news.dialog.net.pl...

> [...]

> Zastanawiam się nad skutkami zapalenia się sadzy w tym kominie- nie ma > żadnych kolan, prosta 6metrowa rura.

> Rura może popłyn±ć?

> Bo sobie pomy¶lałem,że taka dobrze nagrzana rura mogłaby się sama > katalitycznie oczyszczać.

> Jeżeli sadza się zapali, osi±ga o ile się nie mylę ok 1000stC.. lecz > warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to > szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też co¶ kolo tego 1kstC?

Star± ale podobno bardzo skuteczn± metod± wyczyszczenia komina jest

spalenie w dobrze rozpalonym piecu obierek z kartofli.

Sadza podobno mięknie, odpada od ¶cianek komina i spada do wyczystki.

Usłyszałem od ojca gdy dyskutowałem z nim problem. Sam jeszcze nie sprawdziłem.

Bał bym się zapalać sadzę ¶wiadomie, gdy nie¶wiadome zapalenia to często pożar domu.

Co¶ z tymi kartoflami jest na rzeczy bo na wsiach jak były kuchnie węglowe to zawsze wrzucali obierki do ognia. Dla sportu ani dla ciepła tego nie robili. Wydaje mi się że je¶li taka metoda działa to trzeba to robić systematycznie.

Data: 2013-11-06 17:47:29
Autor: Rentier
Do wypalaczy sadzy w kominie -resume
No to info z pierwszej, upapranej sadz± ręki:
(Mówi kominiarz, na oko z 60 letni czynny zawodowo)
- Rury stalowe wytrzymaj±. Wielokrotne palenie sadzy komina mooooże kiedy¶ go rozszczelnić, osłabić stal, ale nie spotkał się z takim przypadkiem.
- Aa sk±d się bior± wybuchy w kominie?
-Ano panie st±d,że jak pal±ca się sadza już spopielona odpada od blachy płatami może go przytkać.Gazy + powietrze i buuum! [potwierdził jakby twierdzenie którego¶ z przedpi¶ców]
No i panie sadza, sadzy nie równa- może być sucha i smolista jak asfalt.
- to jak to czy¶cicie?
-Ano normalnie- szczotk±,ale Smołę panie, cza wypalić.
-Jak to...?
-Ano palim w kominie, ten asfalt mięknie a my go szczotk± usuwamy.
-Ale mówił pan,że wybucha!
- AAA, dlatego cza sposobem.Trochu ropy i zaczynamy od góry, powoli metr po metrze, aż zmięknie.Czasem  zawiadamiali¶my strażaków, jak chałupa stara, bo czasem tak zaci±gnie,że iskry lec±  w góre,że ho ho!

¦miem mu wierzyć.

Data: 2019-01-23 02:47:47
Autor: hanna.czerny15
Do wypalaczy sadzy w kominie
Propo kominiarza, jest to zawód na wymarciu. Przynajmniej w moim regionie. Najbliższy kominiarz mie¶ci się 40 km od mojego miejsca zamieszkania. Więc jak trzeba wyczy¶cić komin to musimy z mężem sobie sami poradzić,a  najlepiej unikać tego. Dlatego stosujemy różne preparaty do wypalania sadzy od spalsadz do różnego typu katalizatorów i jak na razie takie rozwi±zania wystarcz±.

Data: 2019-01-23 13:22:03
Autor: A S
W dniu 2019-01-23 o 11:47, hanna.czerny15@gmail.com pisze:

Dlatego stosujemy różne preparaty do wypalania sadzy od spalsadz do różnego typu katalizatorów i jak na razie takie rozwi±zania wystarcz±.

Po czym poznajesz, ze na razie wystarcz±? Bo chata stoi?
Pytam bo też stosuję "Sadpal", co roku włażę na komin z kul±
i przeczyszczam, ale drżę o jaki¶ zatarg z ubezpieczalni±.

Kiedy¶ był s±siad, co dostarczał kwity od kominiarza.
Nawiasem przydałaby się usługa internetowa - formularz że
zrobiłe¶ to i tamto, podpis pod groĽb± więzienia, w zamian kwit.
Np. za 5 zł sms-em.

pozdro
--
A S