Do wypalaczy sadzy w kominie

Data: 2013-11-05 20:15:56
Autor: t-1
Do wypalaczy sadzy w kominie

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4orr9$29k$1news.dialog.net.pl...
Jest kominek, przewĂłd spalinowy w domu to rura fi 20cm  ĹĽaroodporna otoczona 5 cm weĹ‚ny mineralnej, a ta z kolei rurÄ… fi 30 cm z blachy nierdzewnej.
Zastanawiam siÄ™ nad skutkami zapalenia siÄ™ sadzy w tym kominie- nie ma ĹĽadnych kolan, prosta 6metrowa rura.
Rura może popłynąć?
Bo sobie pomyślałem,że taka dobrze nagrzana rura mogłaby się sama katalitycznie oczyszczać.
Jeżeli sadza się zapali, osiąga o ile się nie mylę ok 1000stC. lecz warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też coś kolo tego 1kstC?

StarÄ… ale podobno bardzo skutecznÄ… metodÄ… wyczyszczenia komina jest
spalenie w dobrze rozpalonym piecu obierek z kartofli.
Sadza podobno mięknie, odpada od ścianek komina i spada do wyczystki.
Usłyszałem od ojca gdy dyskutowałem z nim problem. Sam jeszcze nie sprawdziłem.
Bał bym się zapalać sadzę świadomie, gdy nieświadome zapalenia to często pożar domu.

Data: 2013-11-05 12:31:28
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 5 listopada 2013 20:15:56 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:l4orr9$29k$1news.dialog.net.pl...

> [...]

> Zastanawiam się nad skutkami zapalenia się sadzy w tym kominie- nie ma > żadnych kolan, prosta 6metrowa rura.

> Rura może popłyn±ć?

> Bo sobie pomy¶lałem,że taka dobrze nagrzana rura mogłaby się sama > katalitycznie oczyszczać.

> Jeżeli sadza się zapali, osi±ga o ile się nie mylę ok 1000stC.. lecz > warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to > szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też co¶ kolo tego 1kstC?

Star± ale podobno bardzo skuteczn± metod± wyczyszczenia komina jest

spalenie w dobrze rozpalonym piecu obierek z kartofli.

Sadza podobno mięknie, odpada od ¶cianek komina i spada do wyczystki.

Usłyszałem od ojca gdy dyskutowałem z nim problem. Sam jeszcze nie sprawdziłem.

Bał bym się zapalać sadzę ¶wiadomie, gdy nie¶wiadome zapalenia to często pożar domu.

Co¶ z tymi kartoflami jest na rzeczy bo na wsiach jak były kuchnie węglowe to zawsze wrzucali obierki do ognia. Dla sportu ani dla ciepła tego nie robili. Wydaje mi się że je¶li taka metoda działa to trzeba to robić systematycznie.

Data: 2013-11-06 17:47:29
Autor: Rentier
Do wypalaczy sadzy w kominie -resume
No to info z pierwszej, upapranej sadz± ręki:
(Mówi kominiarz, na oko z 60 letni czynny zawodowo)
- Rury stalowe wytrzymaj±. Wielokrotne palenie sadzy komina mooooże kiedy¶ go rozszczelnić, osłabić stal, ale nie spotkał się z takim przypadkiem.
- Aa sk±d się bior± wybuchy w kominie?
-Ano panie st±d,że jak pal±ca się sadza już spopielona odpada od blachy płatami może go przytkać.Gazy + powietrze i buuum! [potwierdził jakby twierdzenie którego¶ z przedpi¶ców]
No i panie sadza, sadzy nie równa- może być sucha i smolista jak asfalt.
- to jak to czy¶cicie?
-Ano normalnie- szczotk±,ale Smołę panie, cza wypalić.
-Jak to...?
-Ano palim w kominie, ten asfalt mięknie a my go szczotk± usuwamy.
-Ale mówił pan,że wybucha!
- AAA, dlatego cza sposobem.Trochu ropy i zaczynamy od góry, powoli metr po metrze, aż zmięknie.Czasem  zawiadamiali¶my strażaków, jak chałupa stara, bo czasem tak zaci±gnie,że iskry lec±  w góre,że ho ho!

¦miem mu wierzyć.

Do wypalaczy sadzy w kominie