Do znawców pękniętych obręczy :-)

Data: 2009-04-14 13:39:57
Autor: Marcin Hyła
Do znawców pękniętych obręczy :-)
czołem,

właśnie odkryłem że mi się zrobiła dziura w obręczy w miejskim rowerze:
http://www.rowery.org.pl/peknietarafka.jpg
- kiedy to się stało nie mam pojęcia, bo z daleka to wyglądało jak czarny brud na brudnej obręczy. Miejskim rowerem nie jeździłem długo i dopiero teraz jak wymieniałem opone to zauważyłem że to jest poważna sprawa.

Szprycha w ogóle nie jest poluzowana ani obręcz nie scentrowana. Obręcz to Alex albo Rigida stożkowa, ze sześć lat już ma albo więcej. Szybko pęknie czy dasię jeszcze pojeździć?

:-)

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-14 11:45:59
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-14, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
czołem,

[...]

Naprawdę chcesz na tym jeszcze jeździć? Drugie oczko po lewej też
zaczyna pękać. Teoretycznie bez dwóch szprych jechać się da, ale nawet
jeśli uszkodzenie nie idzie w dół obręczy, to na kancie tej wyrwy robią
się naprężenia i obręcz może po prostu pęknąć w poprzek.

Data: 2009-04-14 13:48:16
Autor: Marcin Hyła
Jan Srzednicki wrote:

Naprawdę chcesz na tym jeszcze jeździć?

Niechcem ale muszem! :-)

[...]

Po pierwsze nie mam pojęcia jak długo na tym już jeździłem (!) a po drugie się zastanawiam ile toto jeszcze wytrzyma (i w jaki sposób piernicznie ostatecznie :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-14 11:50:18
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-14, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Ale wiesz o tym, że tego się przewidzieć tak naprawdę nie da? :)

Data: 2009-04-14 13:55:06
Autor: Marcin Hyła
Jan Srzednicki wrote:

Ale wiesz o tym, że tego się przewidzieć tak naprawdę nie da? :)

Mam nadzieje, ze ktoś miał podobny przypadek i poda choć szacunkowe dane ;-)

A tak w ogóle to oczwiscie trzeba zamówić nowe koło, ale to potrwa pewnie pare dni, a tu jeździć trzeba!

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-14 13:51:07
Autor: fabian
Marcin Hyła wrote:
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Najlepiej to zanotuj sobie aktualną datę i jak już się rozpadnie to będziesz wiedział, po jakim czasie i w jaki sposób ;)

Fabian.

Data: 2009-04-15 08:59:57
Autor: fabian
Flash wrote:
On 14 Kwi, 13:51, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:
Marcin Hyła wrote:
[...]

Tylko czy jest sens ryzykowac zdrowiem, a moze nawet zyciem?

Gdyby to było moje koło to nawet chwili bym się nie zastanawiał i wymienił obręcz. To było w ramach żartu, żeby było jasne ;)

Fabian.

Data: 2009-04-14 13:58:31
Autor: Przemek M

Użytkownik "Marcin Hyła" <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> napisał w wiadomości news:gs1t64$t8g$3inews.gazeta.pl...
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Mysle ze peknie to w najmniej oczekiwanej chwili, bardzo mozliwe ze wtedy gdy rower bedzie bardzo potrzebny :P

Data: 2009-04-14 13:59:45
Autor: Marcin Hyła
Przemek M wrote:

Mysle ze peknie to w najmniej oczekiwanej chwili, bardzo mozliwe ze wtedy gdy rower bedzie bardzo potrzebny :P

Np. na środku skrzyżowania :-(

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-14 14:33:43
Autor: Piotr Lewandowski
Do znawców pękniętych obręczy :-)

Po pierwsze nie mam pojęcia jak długo na tym już jeździłem (!) a po drugie się zastanawiam ile toto jeszcze wytrzyma (i w jaki sposób piernicznie ostatecznie :-)

Przerobiłem podobny temat niedawno. Na początku obręcz lekko się poszerza i daje taki rytmiczny opór przy hamowaniu. Potem rozszerza się nadal i przestaje się mieścić między klockami v-ek, potem nawet rozpiętych v-ek. W międzyczasie zaczynają wypadać szprychy. Warianty zakończenia są dwa, albo zablokuje się w ramie na amen, tzn. tak, że nie będzie można jechać, albo wcześniej pieprznie dętka z wielkim hukiem. U mnie był wariant II, ale jechać tak czy inaczej się nie dało, bo z powodu braku znacznej części szprych koło traci stabilność i strach wsiadać na taki rower, zwłaszcza w spd-ach.

Piotr

Data: 2009-04-14 14:36:38
Autor: Marcin Hyła
Piotr Lewandowski wrote:

[...]

E, to luzik -  w tylnym kole nie mam fałek tylko kontrę :-)

[...]

SPDów tymbardziej niemam :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-15 10:30:33
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 14.04.2009 14:33 użytkownik Piotr Lewandowski napisał :

[...]

Mam wrażenie, że piszesz o nieco innym zniszczeniu obręczy - o takim, które wynika ze zużycia powierzchni hamujących.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-14 13:55:17
Autor: Tomek Banach
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-04-14, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:

[...]

Ale napisal ze to rower miejski jak peknie to przypie rower do slupa i wroci autobusem/taksowka. Jak tak mam od ok 300km i dopoki kolo sie nie rozleci lub opona od scentrowania nie zacznie trzec o widelki nie zamierzam zmieniac.

Tomek

Data: 2009-04-14 12:00:39
Autor: Jan Srzednicki
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-04-14, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:

[...]

Gorzej, jak w krytycznym momencie rozwali się całe koło na pół. Wtedy
nie ma znaczenia, czy do domu jest 5 czy 500km, trzeba to przeżyć w
jednym kawałku. :)

Data: 2009-04-14 13:45:40
Autor: fabian
Marcin Hyła wrote:
[...]

Czy mi się wydaje czy na lewo od tej wielkiej dziury, przy następnej szprysze też jest popękana obręcz?

Fabian.

Data: 2009-04-14 13:47:05
Autor: Marcin Hyła
fabian wrote:

Czy mi się wydaje czy na lewo od tej wielkiej dziury, przy następnej szprysze też jest popękana obręcz?

yhy :-)

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-14 14:28:23
Autor: zly
Dnia Tue, 14 Apr 2009 13:39:57 +0200, Marcin Hyła napisał(a):

czołem,
właśnie odkryłem że mi się zrobiła dziura w obręczy w miejskim rowerze:
http://www.rowery.org.pl/peknietarafka.jpg

jezdzilem tak dobrze ze dwa miesiace, na ok, po kilkadziesiat km dziennie
:) Tez sie zaczely robic przerzuty, wiec koniec koncow sprzedalem, a z tego
co wiem nowy wlasciciel jeszcze nieco pojezdzil
--
marcin

Data: 2009-04-14 15:29:38
Autor: Coaster
Marcin Hyła wrote:
[...]

Tak po prawdzie, to moglbys zaeskperymentowac i jezdzic wywalajac te szprycze w ogole i centrujac kolo bez jednej szprychy, ale...
....ale peka Ci obrecz rowniez przy szprysze po lewej - w tej sytuacji to juz zlom. Choc mozna by pokatowac jeszcze troche te obrecz w celach naukowych.
W jednym z rowerow - singlu - mam prl-owska stalowa obrecz 27 cali - jest popekana w kilku miejcach ale _z boku_ - chodzi 'jak ta lala'. Dopoki sam nie sprawdzisc (zachowawszy margine bezpieczenstwa) to tak na prawde sie nie dowiesz. Ludzie bojazliwi cokolwiek w tych naszych czasach...

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-15 09:33:01
Autor: Marcin Hyła
Do znawców pękniętych obręczy : -)
zibike wrote:

Miałem podobne wżery. Włożyłem podkładkę na nypla, skręciłem i
jeździłem dalej. Obręcz była podwójna i, o ile pamiętam, z mniejszymi
ubytkami. Możesz poeksperymentować. A te złowieszcze przewidywania, że
"obręcz pęknie w poprzek" bym zignorował :)

Na razie po wczorajszych jazdach szprycha się jednak poluzowała. Ale nowe kółko odbieram dziś albo jutro z Wileńskiej (KRK) bo wczoraj zdążyłem zamówić a wszystkie za przeproszeniem kąponęty mieli pod ręką.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-16 09:55:36
Autor: Jan Cytawa
Marcin Hyła napisał:

[...]

Widac slady zimowej jazdy na obreczy.:) Wydaje mi sie, ze to sol tak
bardzo zmienia wlasciwosci aluminium, ze obrecze pekaja. Widze rowniez,
ze i obok sasiedni nypel tez juz obrecz uszkodzil. Dobrze to obreczy nie
wrozy. W zasadzie ta jedna szprycha juz jest niepotrzebna i szykuj sie
na wymiane obreczy.

Jan Cytawa

Do znawców pękniętych obręczy :-)