Data: 2010-12-20 09:38:54 | |
Autor: Artur Frydel | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Witam.
Czeka mnie zmiana akumulatora. Auto BMW 525tds. 2litrowy diesel. Według instrukcji powinien być 85Ah. W tej chwili jest 78Ah. 85Ah są dość drogie i sprzedawca (jak i znajomi którzy tak mają), poleca mi 65Ah twierdząc że będzie OK. Różnica w cenie jest dość duża, bo zamiast 450zł zapłaciłbym ~200zł. Pytanie; Czy mogę kupić taki aku i czy będzie to jakoś działało. Nie chcę zbyt dużo wydawać, bo autko stare, każda złotówka się liczy itp... -- Artur 'bzyk' Frydel She's always late. Her ancestors arrived on the Juneflower. |
|
Data: 2010-12-20 00:50:54 | |
Autor: choczsz | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
On 20 Gru, 09:38, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
Witam. Czeka mnie zmiana akumulatora. Auto BMW 525tds. 2litrowy diesel. Pewnie zazwyczaj bedzie dzialalo ale z definicji maly akumulator moze zakumulowac mniej ladunku niz duzy i w pewnych sytuacjach moze go szybciej zabraknac (np. jazda na bardzo krotkich odcinkach albo siarczysty mroz + diesel = grzanie swiec i ewentualne wielokrotne krecenie rozrusznikiem). Do tego dochodzi korelacja miedzy wielkoscia akumulatora a tzw. max pradem rozruchu. Na Twoim miejscu kupilbym akumulator gorszej marki, zwykly (nie zaden silver czy futura, zwykly bez bajerow) ale na pojemnosci bym nie oszczedzal. Im wiekszy tym lepszy. A jak juz mniejszy to liczyc sie trzeba z problemami w mrozy i wozic kable rozruchowe. Na lato pewnie i 50Ah by wystarczyl. |
|
Data: 2010-12-20 02:45:35 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
On 20 Gru, 09:38, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
Pytanie; Czy mog kupi taki aku i czy b dzie to jako dzia a o. Nie chc Kup Autocrafta - sa na allegro. Mam 85Ah wlasnie, polecam. ~250PLN. pozdr AA |
|
Data: 2010-12-20 13:21:00 | |
Autor: Artur Frydel | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Day Mon, 20 Dec 2010 02:45:35 -0800 (PST), Adam Adamaszek wrote:
On 20 Gru, 09:38, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote: Ktoś jeszcze (oprócz sprzedawców) może powiedzieć coś dobrego o tych aku? -- Artur 'bzyk' Frydel Co za dużo to niezdrowo, ale od przybytku głowa nie boli. |
|
Data: 2010-12-20 04:42:13 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
On 20 Gru, 13:21, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
Ktoś jeszcze (oprócz sprzedawców) może powiedzieć coś dobrego o tych aku? Choc moglo to tak wygladac, grubiutko sie pomyliles w swoich zalozeniach :) pozdro Adam |
|
Data: 2010-12-20 09:50:00 | |
Autor: WW | |
Do znawcuf akumulatorĂłw :) | |
W dniu 2010-12-20 09:38, Artur Frydel pisze:
Witam. KupiÄ zawsze moĹźesz, ale po co ?. Problem jest nie tylko w pojemnoĹci, ale i w prÄ dzie rozruchowym. ZwĹaszcza w silnikach wysokoprÄĹźnych. MoĹźe siÄ zdarzyÄ, Ĺźe TwĂłj akumulator, mimo naĹadowania, nie da rady obrĂłciÄ zmarzniÄtego silnika. PrzekonaĹem siÄ o tym, odpalajÄ c zeszĹej zimy swĂłj, po miesiÄ cu stania. Aku od benzynowego nawet nie ruszyĹ rozrusznikiem, mimo pracujÄ cego na ful silnika. Dopiero jak poprosiĹem facia z dieslem, to z jego akumulatora odpaliĹem swĂłj. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-12-20 10:26:24 | |
Autor: J.F. | |
Do znawcuf akumulatorĂłw :) | |
UĹźytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisaĹ w
W dniu 2010-12-20 09:38, Artur Frydel pisze: KupiÄ zawsze moĹźesz, ale po co ?. Moze. Ale jesli obroci to po co przeplacac ? :-) Mimo wszystko polecalbym raczej wiekszy - moze 78 ? ZAP takie robil - Norauto to sprzedawalo pod jakas inna marka .. PrzekonaĹem siÄ o tym, odpalajÄ c zeszĹej zimy swĂłj, po miesiÄ cu stania. Aku od benzynowego nawet nie ruszyĹ rozrusznikiem, mimo pracujÄ cego na ful silnika. Ale to na kablach jak rozumiem ? Chinskich "500A" ? Dopiero jak poprosiĹem facia z dieslem, to z jego akumulatora odpaliĹem swĂłj. Na tych samych kablach ? Hm, Rafal do tablicy - 525 odpalalem ze sierry czy mondeo ? W scierce byl aku ~45, ale kable byly 16mm^2 :-) No ale zimy nie bylo.. J. |
|
Data: 2010-12-20 12:18:15 | |
Autor: WW | |
Do znawcuf akumulatorĂłw :) | |
W dniu 2010-12-20 10:26, J.F. pisze:
PrzekonaĹem siÄ o tym, odpalajÄ c zeszĹej zimy swĂłj, po miesiÄ cu WĹasnego wyrobu :-P Dopiero jak poprosiĹem facia z dieslem, to z jego akumulatora Tych samiusieĹkich :-) Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-12-20 12:41:30 | |
Autor: J.F. | |
Do znawcuf akumulatorĂłw :) | |
UĹźytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisaĹ w
W dniu 2010-12-20 10:26, J.F. pisze: To tak mowiac szczerze bardziej podejrzewam jakis brak kontaktu niz akumulator. No chyba ze pierwszy dawca to bylo tico, albo cos klasy maluch 700 :-) Rozgrzany, swiezo ladowany akumulator ma swoja moc, nawet jak maly, alternator tez swoje kilkadziesiat A moze udzielic ... powinno ruszyc. J. |
|
Data: 2010-12-20 12:51:31 | |
Autor: Karolek | |
Do znawcuf akumulatorĂłw :) | |
W dniu 2010-12-20 10:26, J.F. pisze:
Hm, Rafal do tablicy - 525 odpalalem ze sierry czy mondeo ? W scierce Ja swojego TDSa odpalalem od Pandy 1.1l :> -- Karolek |
|
Data: 2010-12-20 13:19:48 | |
Autor: Agent | |
Do znawcuf akumulatorĂłw :) | |
Ma racjÄ, teĹź prĂłbowaĹem tak samo i nie odpaliĹ mimo Ĺźe silnik pozyczajÄ cego pracowaĹ.PrzekonaĹem siÄ o tym, odpalajÄ c zeszĹej zimy swĂłj, po miesiÄ cu |
|
Data: 2010-12-20 12:22:30 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:19:48 +0100, Agent napisał(a):
Ale to na kablach jak rozumiem ? Chinskich "500A" ?Ma rację, też próbowałem tak samo i nie odpalił mimo że silnik pozyczającego pracował. A ile poczekałeś od podpięcia do próby uruchomienia? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-20 13:30:03 | |
Autor: J.F. | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:19:48 +0100, Agent napisał(a): Na prawdziwych kablach czekac nie trzeba :-P J. |
|
Data: 2010-12-20 12:39:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:30:03 +0100, J.F. napisał(a):
A ile poczekałeś od podpięcia do próby uruchomienia? masz na myśli specjalne zimowe kable RWD? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-20 13:56:39 | |
Autor: J.F. | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:30:03 +0100, J.F. napisał(a): Nie, normalne kable rozruchowe, srednicy mniej wiecej takiej jak te co w aucie ida od akumulatora do rozrusznika, a nie wyrob kablopodobny :-P J. |
|
Data: 2010-12-20 13:17:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:56:39 +0100, J.F. napisał(a):
Nie, normalne kable rozruchowe, srednicy mniej wiecej takiej jak te co w aucie ida od akumulatora do rozrusznika, a nie wyrob kablopodobny :-P i tak samo solidnie przykręcane do klem? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-20 14:40:13 | |
Autor: J.F. | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:56:39 +0100, J.F. napisał(a): Byloby najlepiej, ale praktyka dowodzi ze te te krokodyle sobie radza. P.S. Kable juz nie sa przykrecane do klem, tylko zagniecione. J. |
|
Data: 2010-12-20 13:54:29 | |
Autor: Agent | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1ludth162vdbo.dlglepper.institute.com... Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:19:48 +0100, Agent napisał(a):Kilka minut. I uprzedzając Twoją odpowiedź. Odpalałem swojego diesla z kompletnie wyładowanym aku od jakiegoś DOGE typu wielki pick-up i odpalił po minucie. Mój aku był tak wyładowany że nawet nie podniosły się wskazówki zegarów po odłaczeniu jego kabli. |
|
Data: 2010-12-20 09:56:16 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Artur Frydel napisał(a):
Auto BMW 525tds. 2litrowy diesel.Bardzo ciekawe :) Według instrukcji powinien być 85Ah. W tej chwili jest 78Ah. Do znawcuf powiadasz... Tak możesz kupić, a jak nie będzie działało to zawsze możesz zmienić fure na taką w której bedzie działało :-D -- Krzysiek |
|
Data: 2010-12-20 10:34:59 | |
Autor: Andrzej Kaźmierczak | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
żaden ze mnie "zafca" , ale podpowiem że w GRENE jest akumlator steelpower 72 ah za 270 zł,a coś koo 82 za 330zł, z 2 letnią gwarancją i może to rozwiąże problem
marka niby noname ale w rolnictwie się sprawdza więc w kulturalniejszych pojazdach też będzie IMHO OK , do żoninego Leona załadowałem gdy poprzedni superhiper firmaowy był uprzejmy pęknąć z boku i wylać się , dobrzee na plastikową podkładkę nie na blachę pozdrawiam Andrzej PS 525 TDS ma pojemnoiść 2,4 nie 2 litry Witam. |
|
Data: 2010-12-20 12:53:22 | |
Autor: Karolek | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
W dniu 2010-12-20 10:34, Andrzej Kaźmierczak pisze:
Nie 2.4 tylko 2.5l. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-20 13:18:46 | |
Autor: Artur Frydel | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Day Mon, 20 Dec 2010 10:34:59 +0100, Andrzej Kaźmierczak wrote:
żaden ze mnie "zafca" , ale podpowiem że w GRENE jest akumlator steelpower 72 ah za 270 zł,a coś koo 82 za 330zł, z 2 letnią gwarancją i może to rozwiąże problem A co to jest ten GRENE? Chyba jednak odżałuję trochę kasy i kupię większą pojemność. Mało jeżdżę, i na krótkich trasach.
Mea culpa. Myślałem o swoim tdsie, a pisałem o samochodzie szwagra :) Oczywiście masz rację. -- Artur 'bzyk' Frydel Life is like a penis: when it's soft you can't beat it, when it's hard you get fucked. |
|
Data: 2010-12-20 10:35:21 | |
Autor: Marquez | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Czeka mnie zmiana akumulatora. Auto BMW 525tds. 2litrowy diesel. Akumulator kupuje się o takiej pojemności jaką przewidział producent pojazdu. Możesz manewrować wyłącznie marką. Jest to uwarunkowane wydajnością alternatora, który musi być dopasowany do pojemności akumulatora. Aku o mniejszej pojemności będzie za słaby, a o większej będzie permanentnie niedoładowany. Pozdro, Marquez |
|
Data: 2010-12-20 01:55:41 | |
Autor: choczsz | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
On 20 Gru, 10:35, "Marquez" <nie.mam.poc...@bo.nie> wrote:
Akumulator kupuje si o takiej pojemno ci jak przewidzia producent Zasadzniczo tak jest najrozsadniej Jest to uwarunkowane wydajnoscia alternatora, ktory musi by dopasowany do Bzdura kompletna nr 1. Alternator musi byc dopasowany do ilosci i mocy odbiornikow auta, nie do pojemnosci akumulatora. Kazdy znany mi alternator (chocby z Cinquecento) potrafi spokojnie i z palcem w dupie naladowac nawet wielkie akumulatory, bo prad ladowania realnie to max kilka amperow, alternatory maja moce o rzedy wielkosci wieksze (bo i pobor przez odbiorniki typu zarowki, radio, komputer, ogrzewane to i owo daje zazwyczaj kiladziesiat watow w sumie). Aku o mniejszej pojemno ci bedzie za slaby, Jesli masz na mysli to, ze moze byc za slaby np do rozruchu silnika w mrozy, to racja a o wiekszej bedzie permanentnie niedoladowany. Bzdura kompletna nr 2. Bzdura kultywowana pieczolowicie w spoleczenstwie od lat i konca nie widac. Nie ma na poparcie tej bzdury zadnych dowodow ani teoretycznych ani praktycznych, co nie porzeszkadza w jej nieustannym gloszeniu. |
|
Data: 2010-12-20 02:00:40 | |
Autor: choczsz | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Errata bo w pospiechu i wzburzeniu pisalem:
bo prad ladowania realnie to max bo prad ladowania realnie to max kilka amperow, alternatory maja moce wystarczajace do wytworzenia pradu o rzedy wielkosci wiekszego (bo i prad potrzebny do zasilenia odbiornikow typu zarowki, radio, komputer, ogrzewane to i owo to zazwyczaj kiladziesiat Amperow w sumie). |
|
Data: 2010-12-20 10:58:35 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
W dniu 2010-12-20 10:35, Marquez pisze:
Akumulator kupuje się o takiej pojemności jaką przewidział producent Nieprawda. Marka ma najmniejsze znaczenie, tak na prawdę jedynym ograniczeniem jest wielkość akumulatora. Czy założysz większy, czy mniejszy jest bez różnicy - będzie działać, o ile zmieści się na swoim miejscu. Jest to uwarunkowane wydajnością alternatora, który musi być dopasowany do Nieprawda. Alternator ma maksymalny prąd ładowania jako wartość znamionową, ale rzeczywista wartość prądu zależna jest od elementów ten prąd pobierających. W 99,9% współczesnych samochodów prąd ładowania alternatora jest nadmiarowy względem zapotrzebowania. Aku o mniejszej pojemności będzie za słaby, a o większej będzie permanentnie Półprawda. Mniejsza pojemność to mniej energii do oddania przez akumulator ale tyle samo energii oddanej podczas udanego rozruchu co w przypadku akumulatora o większej pojemności. W związku z czym większy akumulatora odda i przyjmie również tyle samo, co mniejszy. Różnica jest tylko w ilości tej energii potrzebnej do rozruchu - mniejszy pozwoli na mniejszą liczbę prób rozruchu - większy na większą. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-12-20 11:41:34 | |
Autor: Lewis | |
Do znawcuf akumulator�w :) | |
W dniu 2010-12-20 10:35, Marquez pisze:
a o wiďż˝kszej bďż˝dzie permanentnie Hahaha! Dobre! WyobraĹş sobie 2 butelki, jedna o pojemnoĹci 1L druga o pojemnoĹci 2L, z pierwszej odlewasz 200ml szklankÄ zawartoĹci tej butelki i z drugiej odlewasz takÄ samÄ 200ml szklankÄ zawartoĹci tej butelki. Ile trzeba dolaÄ do 1 butelki a ile do drugiej aby byĹy w 100% peĹne? Tyle samo? NiemoĹźliwe... ;) -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-12-20 13:22:49 | |
Autor: Agent | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości news:u5r8spjimdzz$.dlgbzyk.dyndns.org... Witam.Nowy pewnie będzie działał ale napewno po pewnym okresie uzytkowania (1-3 lata) może nie dawac już rady podczas gdy ten większy pochodziłby dłużej. Po prostu w dieslu ważny jest duży prąd rozruchowy którego małe aku nie ma. |
|
Data: 2010-12-20 18:11:26 | |
Autor: Robert_J | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
Czeka mnie zmiana akumulatora. Auto BMW 525tds. 2litrowy diesel. Jesteś pewien że 2-litrowy? Bo może ktoś Ci podmienił silnik ;-). |
|
Data: 2010-12-20 18:50:51 | |
Autor: Filip KK | |
Do znawcuf akumulatorów :) | |
W dniu 2010-12-20 09:38, Artur Frydel pisze:
Czeka mnie zmiana akumulatora. Auto BMW 525tds. 2litrowy diesel.Kup 85Ah. Zapomnij o 65Ah do Twojego diesla. |