Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Do znawcuf akumulatorów :)

Do znawcuf akumulatorów :)

Data: 2010-12-20 10:35:21
Autor: Marquez
Do znawcuf akumulatorów :)

Czeka mnie zmiana akumulatora. Auto BMW 525tds. 2litrowy diesel.
Według instrukcji powinien być 85Ah. W tej chwili jest 78Ah.

85Ah są dość drogie i sprzedawca (jak i znajomi którzy tak mają), poleca mi
65Ah twierdząc że będzie OK. Różnica w cenie jest dość duża, bo zamiast
450zł zapłaciłbym ~200zł.

Pytanie; Czy mogę kupić taki aku i czy będzie to jakoś działało. Nie chcę
zbyt dużo wydawać, bo autko stare, każda złotówka się liczy itp...

Akumulator kupuje się o takiej pojemności jaką przewidział producent pojazdu. Możesz manewrować wyłącznie marką.
Jest to uwarunkowane wydajnością alternatora, który musi być dopasowany do pojemności akumulatora.
Aku o mniejszej pojemności będzie za słaby, a o większej będzie permanentnie niedoładowany.


Pozdro,
Marquez

Data: 2010-12-20 01:55:41
Autor: choczsz
Do znawcuf akumulatorów :)
On 20 Gru, 10:35, "Marquez" <nie.mam.poc...@bo.nie> wrote:
Akumulator kupuje si o takiej pojemno ci jak przewidzia producent
pojazdu.

Zasadzniczo tak jest najrozsadniej

Jest to uwarunkowane wydajnoscia alternatora, ktory musi by dopasowany do
pojemnosci akumulatora.

Bzdura kompletna nr 1. Alternator musi byc dopasowany do ilosci i mocy
odbiornikow auta, nie do pojemnosci akumulatora. Kazdy znany mi
alternator (chocby z Cinquecento) potrafi spokojnie i z palcem w dupie
naladowac nawet wielkie akumulatory, bo prad ladowania realnie to max
kilka amperow, alternatory maja moce o rzedy wielkosci wieksze (bo i
pobor przez odbiorniki typu zarowki, radio, komputer, ogrzewane to i
owo daje zazwyczaj kiladziesiat watow w sumie).

Aku o mniejszej pojemno ci bedzie za slaby,

Jesli masz na mysli to, ze moze byc za slaby np do rozruchu silnika w
mrozy, to racja

a o wiekszej bedzie permanentnie niedoladowany.

Bzdura kompletna nr 2. Bzdura kultywowana pieczolowicie w
spoleczenstwie od lat i konca nie widac.
Nie ma na poparcie tej bzdury zadnych dowodow ani teoretycznych ani
praktycznych, co nie porzeszkadza w jej nieustannym gloszeniu.

Data: 2010-12-20 02:00:40
Autor: choczsz
Do znawcuf akumulatorów :)
Errata bo w pospiechu i wzburzeniu pisalem:

bo prad ladowania realnie to max
kilka amperow, alternatory maja moce o rzedy wielkosci wieksze (bo i
pobor przez odbiorniki typu zarowki, radio, komputer, ogrzewane to i
owo daje zazwyczaj kiladziesiat watow w sumie).

bo prad ladowania realnie to max kilka amperow, alternatory maja moce
wystarczajace do wytworzenia pradu o rzedy wielkosci wiekszego (bo i
prad potrzebny do zasilenia odbiornikow typu zarowki, radio, komputer,
ogrzewane to i
owo to zazwyczaj kiladziesiat Amperow w sumie).

Data: 2010-12-20 10:58:35
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Do znawcuf akumulatorów :)
W dniu 2010-12-20 10:35, Marquez pisze:

Akumulator kupuje się o takiej pojemności jaką przewidział producent
pojazdu. Możesz manewrować wyłącznie marką.

Nieprawda. Marka ma najmniejsze znaczenie, tak na prawdę jedynym ograniczeniem jest wielkość akumulatora. Czy założysz większy, czy mniejszy jest bez różnicy - będzie działać, o ile zmieści się na swoim miejscu.

Jest to uwarunkowane wydajnością alternatora, który musi być dopasowany do
pojemności akumulatora.

Nieprawda. Alternator ma maksymalny prąd ładowania jako wartość znamionową, ale rzeczywista wartość prądu zależna jest od elementów ten prąd pobierających. W 99,9% współczesnych samochodów prąd ładowania alternatora jest nadmiarowy względem zapotrzebowania.

Aku o mniejszej pojemności będzie za słaby, a o większej będzie permanentnie
niedoładowany.

Półprawda. Mniejsza pojemność to mniej energii do oddania przez akumulator ale tyle samo energii oddanej podczas udanego rozruchu co w przypadku akumulatora o większej pojemności. W związku z czym większy akumulatora odda i przyjmie również tyle samo, co mniejszy. Różnica jest tylko w ilości tej energii potrzebnej do rozruchu - mniejszy pozwoli na mniejszą liczbę prób rozruchu - większy na większą.



--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-12-20 11:41:34
Autor: Lewis
Do znawcuf akumulator�w :)
W dniu 2010-12-20 10:35, Marquez pisze:

a o wi�kszej b�dzie permanentnie
niedo�adowany.

Hahaha! Dobre!
Wyobraź sobie 2 butelki, jedna o pojemności 1L druga o pojemności 2L, z pierwszej odlewasz 200ml szklankę zawartości tej butelki i z drugiej odlewasz taką samą 200ml szklankę zawartości tej butelki. Ile trzeba dolać do 1 butelki a ile do drugiej aby były w 100% pełne? Tyle samo? Niemożliwe... ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Do znawcuf akumulatorów :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona