Dobór długości osi suportu w szosówce.

Data: 2018-08-23 00:03:51
Autor: Rowerex
Dobór długości osi suportu w szosówce.
W dniu ¶roda, 22 sierpnia 2018 20:13:00 UTC+2 u¿ytkownik Yogi(n) napisa³:
Mam pro¶bê o podpowied¼, wynikaj±c± z w±tpliwo¶ci.

Jak ustawiæ liniê ³añcucha w szosówce, tj. czy linia prosta ³añcucha powinna byæ ustawiona na najwiêkszym blacie z przodu i najmniejszym z ty³u - zapewne najczê¶ciej u¿ywanym zestawieniu (tak podpowiada logika),

Z³a logika.

czy te¿ jako¶ inaczej? Chcê dobraæ d³ugo¶æ suportu tak, by ³añcuch mia³ prawid³owy przebieg, a moja szosówka chwilowo jest kilkaset kilometrów ode mnie i nie mam gdzie zajrzeæ.

Swoj± - nomen, omen - drog±, na allegro wyj±tkowo ubogo w szosowe wersje tych suportów (s± za to MTB), zostaj± sklepy stacjonarne albo ebay. Albo za³o¿enie suportu dedykowanego do MTB o ile znajdziemy w³a¶ciwe wymiary (octalink v1).

Czyli szukasz octalinka V1? To by ¶wiadczy³o o napêdzie 9-rzêdowym. BB-5500 dostaniesz bez problemu, bo jako jedyne s± ci±gle dostêpne u dystrybutorów Shimano: o¶ 109,5mm dla na korb dwutarczowych, 118,5mm dla trzyraczowych.

Suporty MTB z octalinkiem V1 to tylko XTR 95x, a tak naprawdê to to samo co Dura-ace 7700 i nie do dostania jako nowe (chyba, ¿e w wersji "rarytas" ;-). Natomiast reszta dla MTB ma niekompatybilnego octalinka V2.

Je¶li to korba 2-tarczowa i napêd 9-rz, to najwiêksza zêbatka korby trafia mniej wiêcej na czwart± zêbatkê kasety. Czyli ¶rodek miêdzy tarczami korby jest niemal na ¶rodku kasety.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-23 09:34:48
Autor: Yogi\(n\)
Dobór d³ugo¶ci osi suportu w szosówce.
U¿ytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:564aec20-86e2-4a4d-8590-d242f995d391googlegroups.com...
[...]

Mo¿liwe - dlatego pytam.

Czyli szukasz octalinka V1? To by ¶wiadczy³o o napêdzie 9-rzêdowym.

Tak, dziewiêæ rzedów z ty³u, dwa z przodu.

BB-5500 dostaniesz bez problemu, bo jako jedyne s± ci±gle dostêpne u
dystrybutorów Shimano: o¶ 109,5mm dla na korb dwutarczowych, 118,5mm
dla trzyraczowych.

OK, czyli wszystko jasne.

Je¶li to korba 2-tarczowa i napêd 9-rz, to najwiêksza zêbatka korby trafia
mniej wiêcej na czwart± zêbatkê kasety. Czyli ¶rodek miêdzy tarczami korby jest
niemal na ¶rodku kasety.

Dziêki, tego bêdziemy sie trzymaæ ;-)

I chyba masz racjê, przynajmniej w oparciu o https://www.sheldonbrown.com/chainline.html

--