Dobór wielkości roweru szosowego

Data: 2012-09-16 19:19:48
Autor: Jacek
Dobór wielkości roweru szosowego
Poradźcie, bo zgłupiałem.
Kupujemy synowi (niecałe 18 lat) pierwszy rower szosowy. Ma 185 cm wzrostu i 88 cm dł nóg. Już raczej wiele nie urośnie. Według różnych kalkulatorów wychodzą ramy od 22 do 24 cali.
W sklepie sprzedawca twierdzi, że szosowy dobiera się raczej mniejszy i 22 cale ma aż nadto. Młody z kolei przymierzył się do 22" i 24" i twierdzi, że 24" lepiej mu pasuje a 22" uznał, że za mały.
Dotychczas jeździł na trekingowym, więc nie ma doświadczeń z szosowym.
Jak to w końcu jest? Jak kupimy 24" to będzie problem, że za duży?
Jacek

Data: 2012-09-16 19:21:27
Autor: PeJot
Dobór wielko¶ci roweru szosowego
W dniu 2012-09-16 19:19, Jacek pisze:
Porad¼cie, bo zg³upia³em.
Kupujemy synowi (nieca³e 18 lat) pierwszy rower szosowy. Ma 185 cm
wzrostu i 88 cm d³ nóg. Ju¿ raczej wiele nie uro¶nie.

Nie licz na to :) Natura potrafi p³ataæ figle.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2012-09-16 19:52:54
Autor: Jacek
W dniu 2012-09-16 19:21, PeJot pisze:
[...]

No bez jaj. W genach nie ma zapisane, a ponadto regularnie siê mierzy i ju¿ w górê nie idzie. Mo¿e jeszcze podrosn±c 1-2 cm
Jacek
PS
a co z t± ram±?

Data: 2012-09-16 20:24:35
Autor: arturb
On 2012-09-16 19:19, Jacek wrote:
Poradźcie, bo zgłupiałem.
Kupujemy synowi (niecałe 18 lat) pierwszy rower szosowy. Ma 185 cm
wzrostu i 88 cm dł nóg. Już raczej wiele nie urośnie. Według różnych
kalkulatorów wychodzą ramy od 22 do 24 cali.

Ja mam 186 i rozmiar giantowski L

http://www.cyclestore.co.uk/contentPages.asp?pageID=61

Medium/ Large  570mm
Large  585mm

Na styk nie jest za duzy choć i M/L też byłby ok.

A najlepiej to sprawdzić fizycznie.

Data: 2012-09-16 20:59:52
Autor: Mike
Dobór wielkości roweru szosowego
W dniu 2012-09-16 19:19, Jacek pisze:
Poradźcie, bo zgłupiałem.

Najlepiej:
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Ale w sumie to są moje wymiary, bo ja 185cm i noga 90cm no i nie ma co się zastanawiać tylko kupować 580.

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2012-09-16 22:01:33
Autor: 2late
On 16/09/2012 6:19 PM, Jacek wrote:
Poradźcie, bo zgłupiałem.
Kupujemy synowi (niecałe 18 lat) pierwszy rower szosowy. Ma 185 cm wzrostu
i 88 cm dł nóg. Już raczej wiele nie urośnie. Według różnych kalkulatorów
wychodzÄ… ramy od 22 do 24 cali.
[...]

Sprawdz na stronie producenta. Poza tym zawsze mozna potem podregulowac co nieco wysokoscia siodelka czy ustawieniem blokow w pedalach.

Data: 2012-09-17 08:40:39
Autor: cytawa
Jacek pisze:
[...]

Ja z kolei uwazam, ze latwiej dopasowac wiekszy rower. Zwlaszcza w przypadku ludzi wysokich. Zawsze mozna dac nieco krotszy wspornik kierownicy i mniej wysunac wspornik siodla. To nawet bezpieczniej dla ramy. Nie ma obawy ze rama bedzie za duza dla twojego syna. Bardzo czesto te 2 ramy moga miec taka sama dlugosc a roznic sie tylko wysokoscia. To zalezy od producenta. Najlepiej pomierzyc rame i podac szczegoly.
Twoj syn spokojnie moze miec rame o dlugosci 58-60 cm i wysokosci 590.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-17 09:29:26
Autor: Mic_hal
[...]

Miałem dosłownie kilka dni temu podobny dylemat. Mam 180 cm wzrostu i szukałem dla siebie szosy. Przymierzałem kilka modeli Speca, KTM (54 i 56 cm) i kilka Gianta S, M/L i L. Rozmiarówka Speca i KTM 56 cm zdecydowanie za duża - 54 dobrze. W Giancie S-ka ciut za mała L-ka za duża. M/L idealnie. Mam drugi rower fulla Gianta i w nim mam M-ke. Geometria Gianta w obu rowerach jak dla mnie najlepiej pasowała (mimo iż wcale nie jestem fanem tej marki ;-))

pozdrawiam
Michał

Data: 2012-09-17 09:43:37
Autor: Biggie
Dobór wielko¶ci roweru szosowego

U¿ytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:50560a34$0$1318$65785112news.neostrada.pl...
Porad¼cie, bo zg³upia³em.
Kupujemy synowi (nieca³e 18 lat) pierwszy rower szosowy. Ma 185 cm wzrostu i 88 cm d³ nóg. Ju¿ raczej wiele nie uro¶nie. Wed³ug ró¿nych kalkulatorów wychodz± ramy od 22 do 24 cali.
W sklepie sprzedawca twierdzi, ¿e szosowy dobiera siê raczej mniejszy i 22 cale ma a¿ nadto. M³ody z kolei przymierzy³ siê do 22" i 24" i twierdzi, ¿e 24" lepiej mu pasuje a 22" uzna³, ¿e za ma³y.
Dotychczas je¼dzi³ na trekingowym, wiêc nie ma do¶wiadczeñ z szosowym.
Jak to w koñcu jest? Jak kupimy 24" to bêdzie problem, ¿e za du¿y?
Jacek

Je¿eli jeste¶ z Warszawy to podjed¼ z synem do sklepu Rowerowe Klimaty, tam zrobi± mu BG Fit i wszystko bêdzie jasne
http://www.roweroweklimaty.pl/strony/bg-fit
pzdr

Biggie

Data: 2012-09-17 09:48:58
Autor: Biggie
Dobór wielko¶ci roweru szosowego

U¿ytkownik "Biggie" <biggiebiggieWYTNIJTO@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5056d4ad$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A tu masz opis procedury pomiarowej :-)
http://team29er.pl/artykuy/50-porady/768-begiefit-kobiecym-okiem

Biggie

Data: 2012-09-17 10:07:44
Autor: bans
Dobór wielko¶ci roweru szosowego
W dniu 2012-09-16 19:19, Jacek pisze:

> Kupujemy synowi (niecałe 18 lat) pierwszy rower szosowy. Ma 185 cm
> wzrostu i 88 cm dł nóg.
[ciach]
> i 22 cale ma aż nadto. Młody z kolei przymierzył się do 22" i 24" i
> twierdzi, że 24" lepiej mu pasuje a 22" uznał, że za mały.

Przede wszystim w przypadku szosówki zapomnij o calach. Tu kroluja centymentry ;)

Po drugie - wymiar "podstawowy" w przypadku szosowek to d³ugosc gornej rury.

Po trzecie - juz ktos tu podawal linka, ja go powtorze, bo calkowicie rozwiazuje twoj problem:

http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Pomiarow dokonajcie z 2-3 razy dla pewnosci i szukajcie roweru o geometrii jak najbardziej zblizonej do wynikow z tej strony.

W moim przypadku (178cm i 87cm przekroku) prawie idealnie w wyniki z tej strony wstrzeli³ siê Giant TCR w rozmiarze M. I jest super.

--
bans

Dobór wielkości roweru szosowego