Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu

Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu

Data: 2019-02-23 12:26:28
Autor: Peter
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia (teoretycznie)

przypuszczam dlaczego ...

Data: 2019-02-23 21:26:01
Autor: Jacek
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia (teoretycznie)

przypuszczam dlaczego ...
Dlaczego?
Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami, a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz, możesz na wiosnę.
Jacek

Data: 2019-02-24 07:10:05
Autor: Peter
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia (teoretycznie)

przypuszczam dlaczego ...
Dlaczego?
Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami, a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz, możesz na wiosnę.
Jacek

wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary

jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10%

Data: 2019-02-24 11:47:27
Autor: Adam
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
W dniu 2019-02-24 o 07:10, Peter pisze:
W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia (teoretycznie)

przypuszczam dlaczego ...
Dlaczego?
Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami, a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz, możesz na wiosnę.
Jacek

wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary

jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...)

Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica koła?
Tego nie było nawet w diagonalnych.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-24 15:02:39
Autor: Uncle Pete
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...)

Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica koła?
Tego nie było nawet w diagonalnych.

Efektywna pod obciążeniem się zmieni.

Data: 2019-02-24 17:44:43
Autor: Kaczin
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...)

Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica koła?
Tego nie było nawet w diagonalnych.

Efektywna pod obciążeniem się zmieni.

1. Bzdura.
2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?

--
Kaczin

Data: 2019-02-24 18:46:41
Autor: kk
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...)

Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica koła?
Tego nie było nawet w diagonalnych.

Efektywna pod obciążeniem się zmieni.

1. Bzdura.
2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?


Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

Data: 2019-02-26 19:10:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Hello kk,

Sunday, February 24, 2019, 6:46:41 PM, you wrote:

On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...)

Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica koła?
Tego nie było nawet w diagonalnych.

Efektywna pod obciążeniem się zmieni.

1. Bzdura.
2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?


Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
nie ugięcie,

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-02-26 11:36:51
Autor: WS
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:

> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
nie ugięcie,

dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem, zachowuje sie troche jak gasienica ;)

Data: 2019-02-27 11:30:57
Autor: J.F.
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:db759e92-06d0-427b-8114-c6145d429da8@googlegroups.com...
On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta > różnica
> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
nie ugięcie,

dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem, zachowuje sie troche jak gasienica ;)

Ale jak felga zrobi jeden, no - lepiej rozwazyc 100 obrotow, to obwod opony tez zrobi 100 obrotow.
A obwod liczy sobie np 2m jak slabo napompowany i 2.01m jak mocno.

I nie wiem, czy nie przesadzilem z tym 1cm.

Wiec gasienica, ale jakas dziwna.

I ciekawe, gdzie sie to podziewa ...

J.

Data: 2019-02-26 20:57:41
Autor: Uncle Pete
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
nie ugięcie,

Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią.

Data: 2019-02-27 08:33:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Hello Uncle,

Tuesday, February 26, 2019, 8:57:41 PM, you wrote:

Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
nie ugięcie,

Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią.

Ale to nie zmienia prędkości obrotowej koła. Bo liczy się obwód.



--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-02-28 01:18:54
Autor: kk
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
On 2019-02-26 19:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello kk,

Sunday, February 24, 2019, 6:46:41 PM, you wrote:

On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
(...)

Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się
średnica koła?
Tego nie było nawet w diagonalnych.

Efektywna pod obciążeniem się zmieni.

1. Bzdura.
2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?


Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

Ugięcie nie wpływa na obwód.

To napisałem

A przesuniecie związane jest z obwodem a
nie ugięcie,


Jakie przesunięcie?

Skrócone przez ugięcie ramię obrotu powoduje przewijanie opony po mniejszym okręgu ale że opona jest sztywno osadzona na osi to w ciągu jednego obrotu musi przewinąć się cały obwód opony, czyli musi dojść do jakiegoś poślizgu i wydzielić jakieś dodatkowe ciepło i zwiększyć spalanie. Tylko to jest procentowo do ogólnego spalania mało.

Data: 2019-02-28 06:39:21
Autor: sczygiel
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
W dniu niedziela, 24 lutego 2019 00:10:08 UTC-6 użytkownik Peter napisał:
W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
> W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
>> i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia >> (teoretycznie)
>>
>> przypuszczam dlaczego ...
> Dlaczego?
> Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami, > a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz, > możesz na wiosnę.
> Jacek
> wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary

jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10%

Lol. Nie brnij w te teorie.
Bylo juz tyle flejmow na ten temat ze chyba tylko ten o zerwanej nitce byl dluzszy.

Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona