Dobór wielkości roweru szosowego

Data: 2012-09-17 10:07:44
Autor: bans
W dniu 2012-09-16 19:19, Jacek pisze:

> Kupujemy synowi (niecałe 18 lat) pierwszy rower szosowy. Ma 185 cm
> wzrostu i 88 cm dł nóg.
[ciach]
> i 22 cale ma aż nadto. Młody z kolei przymierzył się do 22" i 24" i
> twierdzi, że 24" lepiej mu pasuje a 22" uznał, że za mały.

Przede wszystim w przypadku szosówki zapomnij o calach. Tu kroluja centymentry ;)

Po drugie - wymiar "podstawowy" w przypadku szosowek to długosc gornej rury.

Po trzecie - juz ktos tu podawal linka, ja go powtorze, bo calkowicie rozwiazuje twoj problem:

http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Pomiarow dokonajcie z 2-3 razy dla pewnosci i szukajcie roweru o geometrii jak najbardziej zblizonej do wynikow z tej strony.

W moim przypadku (178cm i 87cm przekroku) prawie idealnie w wyniki z tej strony wstrzelił się Giant TCR w rozmiarze M. I jest super.

--
bans

Dobór wielkości roweru szosowego