Dobra baza nurkowa w Sharm

Data: 2010-08-28 23:12:29
Autor: Maciej S.
Dobra baza nurkowa w Sharm
Dając taki temat wiem że wywołuję niekończącą się dyskusję, obrzucanie błotem, masę postów spamerów, handlarzy i pośredników - ale od 14.09 chcę sobie na tydzień wyskoczyć do Sharm, 4-5 dni dać nura, koniecznie zobaczyć Thistle (mam AOWD i własny automat i kamizelkę), i zanurkować w komfortowych warunkach i z fajnym personelem. Cena nie jest priorytetem.

Czy ktoś może mi polecić bazę (najlepiej zrzeszoną w CDWS) któa spełni moje oczekiwania. Niekoniecznie z polskim instruktorem, choć byłoby miło.

PS. Pośrednikom, naganiaczom, oczerniaczom konkurencji za odpowiedź dziękujemy.

Dzięki

MS

Data: 2010-08-29 09:43:43
Autor: Dariusz Pietruszka
Dobra baza nurkowa w Sharm
Na pewno nie Pharaoh Dvivers  (straciłem cały sprzęt).
Limituyją nurkowania do 50 min.
Pozdrawiam.

Data: 2010-08-29 15:53:05
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Dobra baza nurkowa w Sharm
Czy ktoś może mi polecić bazę (najlepiej zrzeszoną w CDWS) któa spełni moje oczekiwania. Niekoniecznie z polskim instruktorem, choć byłoby miło.

Wszystkie czynne w Egipcie bazy są zrzeszone w CDWS. Nie ma takiej możliwości żeby baza nie miała certyfikatu CDWS, przy wjeżdzie do potru baza-DM, Instruktor lub obsługa bazy musi przedstawić listę uczestników , dokumenty prowadzących nurkowania oraz wpis do CDWS , bez tego nie przekroczą bramy portu , na innych miejscach nurkowych policja wystawia zezwolenia na nurkowanie tylko firmą posiadającym aktualny wpis do CDWS oraz posiadających personel który indywidualnie jest również certyfikowany w CDWS. nie ma opcji żeby nurkowania odbyły się bez nadzoru CDWS. Za takie nurkowania osobie prowadzącej nurkowanie grozi grzywna 10.000$ , a w prezypadku obcokrajowców prowadzących nurkowania deportacja poprzedzona sprawą sądową i pobytem w lokalnym więzieniu do czasu wpłacenia grzywny oczywiście.

Certyfikacja bazy w CDWS jest procedurą dość złożoną ale możliwą dla większośći lokalnych baz, oczywiście jeżeli dysponuja pieniędzmi na zrealizowanie wymagań certyfikacyjnych. Utrata uprawniej jest niespotykanie prostrza , wystarczy zaniedbać papierkowych procedur i już po certyfikacji. Z jednej strony dobrze ale z drugiej w końcu chcemy tu nurkować i uczyć nurkowania a nie prowadzić biura rachunkowo-podawcze.

Następna kwestia na którą zwracam klientom uwagę to to, że to nie baza prowadzi Wasze nurkowania tylko konkretne osoby w niej pracujące. To przysłowiowy Kowalski jest osobą odpowiedzialną żeby butle przygotować na czas i wg zamówienia, żeby klientów odebrać z hotelu na czas i dowieźć na nurokwanie , żeby na nurkwaniu był tlen, apteczka, telefon i transport gotowy do transportu poszkodowanych w razie wypadku. Wg mnie pytanie powinno bramieć "Kogo polecacie kto zorganizuje nam nurkowania tak że będziemy wspominać je długo w aspekcie samych OHH i AHH a nie fuckupów które się nam przydarzyły".

Przecież przysłowiowy Kowalski zawsze może zmienić baze i już wtedy taka baza nie będzie tak samo zaufana jak wtedy gdy Kowalski tam pracował.

Wasze nurkowania sa organizowane personalnie a nie instytucjonalnie.
Doceńcie osoby a nie szyldy.

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania w Dahab / Egipt

Data: 2010-08-29 16:46:13
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Dobra baza nurkowa w Sharm
On 2010-08-29 15:53, CTP VENTURI venturi@o2.pl wrote:
[...]

Witam,

dokładnie tak jest jak pisze Adam.
Oczywiście "BAZY" starają się Wam wmówić, że to oni jako firma gwarantują jakość etc.
To co powyższe jest prawdą ale tylko częściową - taką " ćwierć prawdą".
Baza jest tak dobra jak dobrzy są pracujący tam i uczący Was Instruktorzy, Divemasterzy.
Tak więc dobrze radzę zapisujcie sobie dane, kontakty do osób które Was prowadziły pod wodą...
Warto moim zdaniem iść w ślad za nimi (oczywiście jeżeli rejon nurkowań się pokrywa.. :-) )

Słoneczne pozdrowienia z cieplutkiego SSH przesyła

ps. idę jeszcze popływać dla przyjemności :-)

--
www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Data: 2010-08-29 18:55:38
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Dobra baza nurkowa w Sharm
On 2010-08-29 15:53, CTP VENTURI venturi@o2.pl wrote:

Słoneczne pozdrowienia z cieplutkiego SSH przesyła

ps. idę jeszcze popływać dla przyjemności :-)

Ostatni jak rozmawiałem z Adamem powiedział iż u niego w Dahabie spotyka się ciągle ośmiornice. U mnie jak wiecie jest bardzo ciekawie ale ośmiornicy od bardzo długiego czasu nie spotkałem.
A teraz właśnie gdy przed chwilą pływałem spotkałem jedną - dużą. W ogóle się nie bała..
Być może Adam "cichaczem" podrzucił mi jedną ze swoich "zapasów" :-)

Data: 2010-08-30 07:07:00
Autor: Maciej S.
Dobra baza nurkowa w Sharm

Użytkownik "CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.00000263.4c7a6641newsgate.onet.pl...
[...]

A nie jest tak że część baz-krzaków podczepia się pod lokalne bazy by uzyskać certyfikację?

I skoro tak mówisz o personaliach - to kogo polecasz w Sharm?

MS

Data: 2010-08-30 09:22:14
Autor: CTP VENTURI venturi@O2.pl
Dobra baza nurkowa w Sharm

A nie jest tak że część baz-krzaków podczepia się pod lokalne bazy by uzyskać certyfikację?

Powiedz mi jak widzisz podczepienie się pod legalną bazę byzy-krzak?????

CDWS przyjeżdza do konkretnego budynku i go certyfikuje , sprawdza konkretne nr seryjne butli i wpisuje je do certyfikacji , liczy i ewidencjonuje każda sztuke sprzętu nurkowego który musi być opisany logiem bazy w sposób stały trwały, uważasz ze najpierw baza legalna opisuje np skafandry, buty i płetwy swoim logiem w sposób trwały a następnie ktoś to usuwa i nanosi na to miejsce swoje logo????
Jest wymóg ilościowy zaewidencjonowanego sprzętu , poza tym CDWS w każdej chwili ma mozliwosć zrobić "nalot" i sprawdzić ilość sprzętu i ilość klientów w danej bazie i to porównać.

Dobrze kombinujesz ale oni już chyba byli w Polsce na szkoleniu i przewidzieli taką możliwość.

Wszystko jest zapisane w kwicie certyfikacyjnym: nr kompresorów , cechy charakterystyczne sprzetu , nr butli , wszystko ma logo danej bazy, nawet DM nie może sobie wędrować z bazy do bazy bo jest przypisany do konkretnej z której dostał umowę o pracę. CDWS wprowadziło pełen legal w branży nurkowej.
Uszczelnili wszystko co sie dało.

Podstawą do cofnięcia certyfikacji jest np źle wypełniony formularz rejestracyjny klienta, który musi być wypełniony kompletnie przed pierwszym nnurkwaniem.

I skoro tak mówisz o personaliach - to kogo polecasz w Sharm?

Nikogo nie polecam w Sharm bo nieznam nikogo - nigdy nie współpracowałem bezpośrednio w Sharm z nikim, polecenie kogokolwiek jest dla mnie równoznaczne z przyjęciem pełnej odpowiedzialności za jakość jego usług , nurkuje i mieszkam w Dahab

Pozdrawiam

Adam

Data: 2010-08-30 20:34:38
Autor: Paweł Kaczmarski
Dobra baza nurkowa w Sharm
Użytkownik "CTP VENTURI venturi@O2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.000002b9.4c7b5c26newsgate.onet.pl...

A nie jest tak że część baz-krzaków podczepia się pod lokalne bazy by
uzyskać certyfikację?

Powiedz mi jak widzisz podczepienie się pod legalną bazę byzy-krzak?????

Na przykład "baza-krzak" działa na zasadzie "naganiacza" legalnie istniejącej bazy. Często przy tym opowiada różne niestworzone historie.
Czasem jedna lub kilka osób pracujących w oficjalnej bazie usiłuje stworzyć wrażenie, że są samodzielną bazą nurkową.

Zresztą bazy działające "na czarno" też się zdarzają - chociażby CDWS ma taką listę: http://www.cdws.travel/diving/black-list-dive-centers.aspx
Zwróć uwagę na Blacklisted Online Diving Operators - znajdziesz tam wychwalane na niektórych forach (i przez rezydentów) DivingPro. Nie jest to jedyna "polska" pozycja na tej liście.

Moim zdaniem jeśli centrum nurkowego nie ma na oficjalnej liście CDWS to w ogóle nie ma sensu sobie nim głowy zawracać. Oczywiście samo znalezienie się na liście nie gwarantuje wysokiej jakości obsługi - znam jedno centrum (włoskie), które działa legalnie i oficjalnie, a absolutnie nie chciałbym z nimi nurkować. Ciekawa jest też kwestia naciągania na opłatach (np. pisałem kiedyś o $5 opłacie za nurkowanie w parku narodowym Ras Mohammed - "zaokrąglanej" przez niektórych do 5EUR, $8, 8EUR - żeby było jasne: nie chodzi mi to o kasę tylko o fakt uczciwego traktowania Klienta.).
Lista legalnie działających baz znajduje się na stronie CDWS: http://www.cdws.travel/diving/diving-centers.aspx

Jeśli poszperasz zarówno na "sekcie" jak i popularnych formach nurkowych (nie mylić z forum "nurkowanie" na gazeta.pl) znajdziesz sporo wypowiedzi w tej kwestii. Pseudoreklamę od rzetelnych ocen łatwo odróżnić.

Paweł

Data: 2010-08-30 23:08:18
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Dobra baza nurkowa w Sharm

Na przykład "baza-krzak" działa na zasadzie "naganiacza" legalnie istniejącej bazy.

To akwizycja jest zabroniona ?????
Jak naganiaja do legalnie działającej bazy to źle ?????

W takim razie trzeba usunąć ten post bo to też jest naganianie, jak ktoś poleci baze to znaczy że nagania !!! A jak jest naganiaczem to jest nielegalny.

Zresztą bazy działające "na czarno" też się zdarzają - chociażby CDWS ma taką listę: http://www.cdws.travel/diving/black-list-dive-centers.aspx

Czarna lista CDWS zawiera bazy, które wystapiły o certyfikacje ale ze względów formalnych jeszcze jej nie dostały, badź w czasie kontroli cofnieto certyfikacje. Sprawdziłem liste i z trzech znanych mi baz w Dahab jedna już jest otwarta ( notabene proponowano mi objecie w niej stanowiska managera gdyż między innymi z tego powodu cofnięto certyfikacje że poprzedni manager odszedł do innej bazy i zgłosił to w CDWS, a nie mógł szefować dwóm bazom na raz), a w dwóch pozostałych właśnie trwają remonty i porządki żeby zaprezentować się komisji CDWS z jak najlepszej strony , wszystkie trzy są w promieniu 50-100metrów od siebie.

I jak działają na czarno to co robi CDWS - patrzy ?????
W pięć minut jest w takiej bazie oddział policji z przedstawicielem CDWS, wyprowadzają w bransoletkach personel do niebieskich pojazdów , klientów którym nie udowodnią że byli w innym charakterze niż jako kliencji wypraszają, bramę , drzwi pieczętują łańcuchami i stawiają wartowników z bronią do czasu wyjaśnienia co tak naprawdę się działo na terenie bazy , czy to była działalność nurkowa czy zlot matek różańcowych. Żyje na co dzień w rzeczywistości tworzonej przez CDWS bo to jeszcze nie koniec chyba tego co wymyślą i fantazje na temat baz-krzaków prezentowanych w tym poście nijak mają się do rzeczywistości.

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

Data: 2010-08-31 19:33:19
Autor: Paweł Kaczmarski
Dobra baza nurkowa w Sharm
Użytkownik "CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.00000319.4c7c1dc2newsgate.onet.pl...
[...]

Zacytowałeś wybiórczo i zmieniłeś sens mojej wypowiedzi. Akwizycja jest OK pod warunkiem, że jest uczciwa.
Z jakiegoś powodu niektórzy akwizytorzy znaleźli się na czarnej liście CDWS.

Czarna lista CDWS zawiera bazy, które wystapiły o certyfikacje ale ze względów
formalnych jeszcze jej nie dostały, badź w czasie kontroli cofnieto
certyfikacje.

Nie tylko. Zawiera dwie sekcje: Illegal Dive Companies i to jest to o czym piszesz.
Drugą sekcją jest Blacklisted Online Diving Operators. Czy operatorzy z tej listy działają?
Odpowiedź brzmi: TAK. Wejdź na stronę divingpro - wszystko wyglada na działający biznes.

[...]

No ale dopóki nie dostaną zatwierdzenia z CDWS-u nie mogą działać legalnie. Dla klienta "nie istnieją".
Jak komisja powie OK, to zostaną przeniesine z black- na whitelistę.

[...]

Fajnie macie w tym Egiptowie ;)
Nie wiedziałem że aż tak spektakularnie się to odbywa.
Dziękuję za zapoznanie ze przebiegiem zdarzeń których nie miałem okazji (i mam nadzieję że mieć nie będę) doświadczyć.

Żyje na co dzień w rzeczywistości tworzonej przez CDWS bo to jeszcze nie
koniec chyba tego co wymyślą i fantazje na temat baz-krzaków prezentowanych w
tym poście nijak mają się do rzeczywistości.

Jeśli odnosisz się do mojego postu to proszę wskaż jakie fantazje tam napisałem.

Paweł

Data: 2010-08-31 20:26:28
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Dobra baza nurkowa w Sharm

Jeśli odnosisz się do mojego postu to proszę wskaż jakie fantazje tam napisałem.

faktycznie o wiele trafniejszym słowem byłoby "sensacje"

Dosłownie powiało jak z "Faktu"

Data: 2010-08-31 21:24:01
Autor: Paweł Kaczmarski
Dobra baza nurkowa w Sharm
Użytkownik "CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.00000394.4c7d4954newsgate.onet.pl...

faktycznie o wiele trafniejszym słowem byłoby "sensacje"
Dosłownie powiało jak z "Faktu"

No i nadal konkretów nie wskazałeś. Chyba że fakty o których pisałem pomyliłeś "Faktem".
Jak z "Faktu" to raczej wyglądała Twoja "relacja" z nalotu CDWS. Jeśli nie była ani trochę przesadzona to rzeczywiście jest "wesoło", a CDWS jest chyba jedyną organizacją w Egipcie która załatwia wszystko w pięć minut ;)
Jeśli w jakiejś kwestii napisałem nieprawdę to napisz gdzie - wcale nie uważam że jestem nieomylny.

Paweł.

Data: 2010-08-31 22:24:33
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Dobra baza nurkowa w Sharm
Wiesz co jest sensacyjne w Twojej wypowiedzi???
Poszukiwanie zakamuflowanych baz w bazach !!!
Faktycznie chyba tylko Polacy mają jakieś skłonności do kombinowania, inni jakoś idą normalną ścieżką.
Prościej jest odmalować parkan, pograbic piasek i wywiesić nowy szyld niż kombinować baze w bazie.

I Twoje odkrycie "nielegalnych baz " na "czarnej liście", wręcz odkrywcze. Wydzwięk dokładnie taki jakby wszyscy którzy jadą do Egiptu obowiązkowo mieli najpierw studiować tą liste a potem dopiero się decydować .

A sprawdzałeś kiedyś "czarna liste" towarzystw lotniczych , proponuje przejrzeć , może jest tam firma która będzie Cie wieźć na Twoje wakacje.

To tyle w temacie Adam Klimek instruktor płetwonurkowania w Dahab / Egipt

Data: 2010-09-01 20:06:06
Autor: Paweł Kaczmarski
Dobra baza nurkowa w Sharm
Użytkownik "CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.000003a4.4c7d6501newsgate.onet.pl...

I Twoje odkrycie "nielegalnych baz " na "czarnej liście", wręcz odkrywcze.
Odnoszę wrażenie, że coś Cię "zabolało" w mojej wypowiedzi. Jakiś Twój znajomy znalazł się na liście? Może chodzi o dive-top o którym wspomniałem?

Wydzwięk dokładnie taki jakby wszyscy którzy jadą do Egiptu obowiązkowo mieli
najpierw studiować tą liste a potem dopiero się decydować .
Pewnie, najlepiej wybrać pierwsze lepsze biuro podróży (może jeszcze bez ubezpieczenia) i nurkować z pierwszą lepszą bazą. Ja wolę korzystać z usług zweryfikowanych i legalnie działających firm. Również w kraju kupując coś w sklepie oczekuję paragonu fiskalnego i omijam takie gdzie sprzedaje się "na kalkulator". Widzisz coś w tym złego?

A sprawdzałeś kiedyś "czarna liste" towarzystw lotniczych , proponuje
przejrzeć , może jest tam firma która będzie Cie wieźć na Twoje wakacje.
Tak sprawdzałem. Lecąc na wakacje w tym roku wybrałem ofertę takiego samego hotelu w tym samym terminie ale obsługiwaną przez lepsze linie lotnicze i o niecałe 100 zł droższą . Był to mój świadomy wybór i wcale go nie żałuję. Oczywiście nie było ich na "czarnej liście" :)

To tyle w temacie
I ja już nie oczekuję odpowiedzi :)

Paweł

Data: 2010-08-31 23:51:07
Autor: Alf/red/
Dobra baza nurkowa w Sharm
W dniu 2010-08-31 19:33, Paweł Kaczmarski pisze:
W pięć minut jest w takiej bazie oddział policji z przedstawicielem CDWS,
wyprowadzają w bransoletkach personel do niebieskich pojazdów , klientów

Fajnie macie w tym Egiptowie ;)

Przecież tam jest (od kilku lat) coś jak stan wojenny. I GPSów nie wolno używać.

--
Alf/red/

Data: 2010-09-01 16:52:52
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Dobra baza nurkowa w Sharm

Przecież tam jest (od kilku lat) coś jak stan wojenny. I GPSów nie wolno używać.

-- Alf/red/

A kto Ci o tym powiedział i kiedy ???????????

W każdym autokarze turystycznym jest GPS, większość kierowców busów typu TOYOTA HIACE jeździ na GPS, jak jadę do Kairu albo do Alexandrii to wycieczki oprowadzam na GPSie w moim HCT.

A stan ( wojenny) jest od 1982roku od zamahu na prezydenta Saddata i objęcia urzędu prezydenta przez Mohhameda Hosney Mubbaraka. Ale poza pewnymi utrudnieniami dla lokalesów, turystów to w żaden sposób nie obejmuje. Może poza częstrzymi punktami kontroli na Synaju w stosunku do części afrykańskiej Egiptu. Tam punkty kontroli są nieliczne, ale za to zdarzają się dużo częściej radarowe kontrole drogowe. Mandaty dość znośne , za zwykłe przewinienie typu niezapięty pas albo niesprawna gaśnica lub brak przy sobie dokumentów 50Łe czyli około 30zł, za prędkość już więcej nawet po pareset funtów.

Data: 2010-09-01 18:47:20
Autor: Alf/red/
Dobra baza nurkowa w Sharm
W dniu 2010-09-01 16:52, CTP VENTURI venturi@o2.pl pisze:
I GPSów nie wolno używać.

A kto Ci o tym powiedział i kiedy ???????????

http://dailystaregypt.com/article.aspx?ArticleID=16972
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/daily-news/081014-GPS-Devices-Banned-in-Egypt/
itd itd.

--
Alf/red/

Data: 2010-09-01 22:07:35
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Dobra baza nurkowa w Sharm

> A kto Ci o tym powiedział i kiedy ???????????

> [...]

Odnosze się tylko do tego co na codzień widzę mieszkając tu juz kilka lat.