Dobra dętka do crossa

Data: 2011-07-28 18:22:54
Autor: nxs
Dobra dętka do crossa
Kupiłem ostatnio sobie i córce crossowe Herculesy pt. Jump. Rowery niedrogie a dobrze wykonane. Jest tylko jedno "ale". Nie minął miesiąc, a córka już dwa razy złapała gumę. Po rozbiórce koła wykryłem w dętce dwie podłużne dziurki od strony rafki. Opona od środka. czyściutka. Nie sądzę, żeby ktoś lub coś przebiło dętkę, która jak na koło 28 cali jest dziwnie małego przekroju. To raczej od jakiegoś udaru o krawężnik, czy ja wiem co.
I teraz pytania do Was, znawców:
1. Czy są dostępne w sprzedaży dętki dla takich rowerów, ale bardziej żywotne?
2. Jak w szybki i skuteczny sposób zakleić taką dętkę? (łatka + klej jest mi znane).
Pozdrawiam.
nxs

Data: 2011-07-28 16:58:57
Autor: Ryszard Mikke
Dobra dętka do crossa
nxs <nxs@wp.pl> napisał(a):
[...]

Kazda bedzie dobra, tylko kolo napompuj porzadnie.

A Schwalbe - najlepsza ;)

--
rmikke

Data: 2011-07-28 21:35:47
Autor: nxs
Dobra dętka do crossa
Opony są
Użytkownik "Ryszard Mikke" >
Kazda bedzie dobra, tylko kolo napompuj porzadnie.

A Schwalbe - najlepsza ;)

-- rmikke

--

Opony w Herculaesach są Schwalbe, ale dętko to już nie wiem.

Data: 2011-07-28 19:54:56
Autor: Ryszard Mikke
Dobra dętka do crossa
nxs <nxs@wp.pl> napisał(a):
Opony są
Użytkownik "Ryszard Mikke" >
> Kazda bedzie dobra, tylko kolo napompuj porzadnie.
>
> A Schwalbe - najlepsza ;)

Opony w Herculaesach są Schwalbe, ale dętko to już nie wiem.

Jestem pewien, ze jak kupisz detki Schwalbe, to juz bedziesz wiedziec.

--
rmikke

Data: 2011-07-28 19:58:40
Autor: Ryszard Mikke
Dobra dętka do crossa
Ryszard Mikke <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
nxs <nxs@wp.pl> napisał(a): > Opony są
> Użytkownik "Ryszard Mikke" >

Tylko - jak nie napompujesz porzadnie, to zadna detka nie pomoze.
Jak juz ktos pisal - opisane przez Ciebie uszkodzenie jest charakterystyczne
dla walniecia w cos twardego slabo napompowana opona. W goralu niskie
cisnienie ma jakies uzasadnienie, w crossie - nie bardzo. Jak nie chce Ci sie
dymac, uzyj kompresora na pobliskiej stacji benzynowej...

--
rmikke

Data: 2011-07-28 22:03:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dobra dętka do crossa

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Jak juz ktos pisal (...)

Ja o tym pisałem post wyżej :P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-28 18:37:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dobra dętka do crossa

Użytkownik "nxs" <nxs@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e318ce1$0$2447

1. Czy są dostępne w sprzedaży dętki dla takich rowerów, ale bardziej żywotne?
2. Jak w szybki i skuteczny sposób zakleić taką dętkę? (łatka + klej jest mi znane).

Młoda zaliczyła snake bite :) czyli dobiła obręcz na krawężniku i rozcięła dętkę. Kiepsko się to łata a w zasadzie nie łata bez wyższej konieczności. Schwalbe, continental są ok - nie miałem z nimi problemów.

Żeby nie dobijać musi być więcej powietrza bądź można przerobić oponę na bazdętkową czyli zrobić ghetto tubeless. Robilem koła 28" i nic się z nimi nie dzieje. Na początek wbij do dętki więcej powietrza.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-28 21:10:41
Autor: BoDro
Dobra dętka do crossa
nxs pisze:

2. Jak w szybki i skuteczny sposób zakleić taką dętkę? (łatka + klej jest mi znane).

1. Łatki samoprzylepne - niestety, można trafić na takie, które znakomicie trzymają i takie, które odlezą po kilku dniach lub tygodniach
2. Kiedy potrzebowałem "na szybko" zakleić dziurę, a nie miałem łatek i kleju, użyłem "łatek" zrobionych z dość elastycznej taśmy dwustronnie klejącej (używa się np. do podklejania wykładzin podłogowych). Taśma jest cienka, więc dałem dwie warstwy :-). Trzymało ponad pół roku, zanim   się zmarszczyło i odlazło :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-28 23:34:33
Autor: szaman
Dobra dętka do crossa
On 07/28/2011 06:22 PM, nxs wrote::

1. Czy są dostępne w sprzedaży dętki dla takich rowerów, ale bardziej
żywotne?

Nie kupuj superligthtów etc.
Każda firmowa dętka będzie ok. czy to schwalbe, czy author, czy continental (chyba oni też robią:)) tylko nabij do porządnego ciśnienia tak jak już przedpiscy doradzali. Na oponie powinno być podane dopuszczalne ciśnienie (w kPa lub PSI).
Możesz też spróbować tzw. tuby - dętki mega grubej, praktycznie nie do przebicia. Nie wiem tylko jakie są jej najwęższe odmiany.

  2. Jak w szybki i skuteczny sposób zakleić taką dętkę? (łatka + klej
jest mi znane).

I tyle metod, ewentualnie łatki samoprzylepne, ale z doświadczenia - gorzej trzymają od tradycyjnych...

Bartek Piekaruś

Data: 2011-07-29 15:40:09
Autor: Maciek
Dobra dętka do crossa
2. Jak w szybki i skuteczny sposób zakleić taką dętkę? (łatka + klej jest mi znane).

Kupić na zapas np. w Decathlonie dwupak dętek za jedyne 9zł 99gr ;) Nie chciałoby mi się babrać gdzieś na trasie z łatkami skoro są takie ceny ;-)

Data: 2011-07-29 20:02:09
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dobra dętka do crossa

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:j0ud7r$j7v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dętki decathlon 26" to było najgorsze gówno jakie miałem - puszczały na szwie! Nigdy wcześniej ani później coś takiego mi się nie zdarzyło.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-29 21:33:00
Autor: Coaster
Dobra dętka do crossa
kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Co to znaczy 'detki decathlon'? Sa tam Hutchinsony, Micheliny, b'Twiny. Ja kupilem ostatnio pare detek 700x19->23 b'Twin i jestem z nich zadowolony - trzymaja jak zloto.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-07-29 21:49:01
Autor: szaman
Dobra dętka do crossa
On 07/29/2011 09:33 PM, Coaster wrote::

Co to znaczy 'detki decathlon'? Sa tam Hutchinsony, Micheliny, b'Twiny.
Ja kupilem ostatnio pare detek 700x19->23 b'Twin i jestem z nich
zadowolony - trzymaja jak zloto.

o tych właśnie mowa. sam je często kupuj, ale zdarzają się pojedyncze egzemplarze wadliwe. Czasem taki już po napompowaniu strzeli na zgrzewie, albo odpadnie mu wentyl. No i tak jak pisałem - dobre są dla opon <35mm

sz

Data: 2011-07-29 21:49:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dobra dętka do crossa

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:4e330aec$0$3501

Co to znaczy 'detki decathlon'? Sa tam Hutchinsony, Micheliny, b'Twiny. Ja kupilem ostatnio pare detek 700x19->23 b'Twin i jestem z nich zadowolony - trzymaja jak zloto.

Te, które są firmowane przez nich.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-29 21:50:53
Autor: szaman
Dobra dętka do crossa
On 07/29/2011 09:49 PM, kamil/Endurorider.pl wrote::

Te, które są firmowane przez nich.

czyli od paru lat b'twin

Data: 2011-07-29 21:53:38
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dobra dętka do crossa

Użytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:j0v2uu$taq$3news.onet.pl...
On 07/29/2011 09:49 PM, kamil/Endurorider.pl wrote::

Te, które są firmowane przez nich.
czyli od paru lat b'twin

Zapewne masz rację ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-29 23:18:11
Autor: Maciek
Dobra dętka do crossa
Co to znaczy 'detki decathlon'? Sa tam Hutchinsony, Micheliny, b'Twiny.
Ja kupilem ostatnio pare detek 700x19->23 b'Twin i jestem z nich
zadowolony - trzymaja jak zloto.

Dokładnie, te najtańsze b'Twiny, a wcześniej był to produkt markowany znakiem Decathlonu (z tego co sięgam pamięcią ;-).

Data: 2011-07-29 23:15:18
Autor: Maciek
Dobra dętka do crossa
Dętki decathlon 26" to było najgorsze gówno jakie miałem - puszczały na
szwie! Nigdy wcześniej ani później coś takiego mi się nie zdarzyło.

Mnie się nie zdarzyło, mam spostrzeżenia jak Coaster, a używam od czasu postawienia sklepu w Kraku ;-) Ze 2 razy tylko zmieniałem w rowerze z powodu przebicia na szkle.  Good shit ;-)

Data: 2011-07-29 20:02:27
Autor: szaman
Dobra dętka do crossa
On 07/29/2011 03:40 PM, Maciek wrote::

Kupić na zapas np. w Decathlonie dwupak dętek za jedyne 9zł 99gr ;) Nie
chciałoby mi się babrać gdzieś na trasie z łatkami skoro są takie ceny ;-)

Z tym, że decathlonówki to tak do opon < 35 mm

sz

Data: 2011-07-30 00:36:27
Autor: Michoo
Dobra dętka do crossa
W dniu 29.07.2011 15:40, Maciek pisze:
[...]

Ja się połasiłem na 2pak z lidla w dość podobnej cenie i pożałowałem - dętka musiała mieć w strukturze bańkę gazu[*] bo pękła na następny dzień po włożeniu.

[*] podejrzewam, że to była jakaś wada gumy, bo dziura była mała, prawie idealnie okrągła, po stronie taśmy zabezpieczającej (więc przebicie raczej odpada) i o cienkich ściankach, jakby zawiniętych na zewnątrz

P.S.
Polecam płyn i łatki marki tip-top - trzymają się naprawdę dobrze, w przeciwieństwie do jakiegoś chińskiego wynalazku(z marketu, chyba z reala) po którym po kolejnym przebiciu znalazłem stare łatki "wprasowane" w oponę (i miałem do łatania 3 dziury ;)).

Michoo

Dobra dętka do crossa