Dobra linka sprzegla? Jaka?!

Data: 2012-07-11 20:42:48
Autor: Ivam
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
Czolem!

Problem mam - wymienilem linke sprzegla i dopadlo mnie. Na oryginalnej bylo ok, a teraz kicha.

Na zimnym - linka lapie na 2 palce i jest git, luz tak jak ksiazka podaje (przy mocowaniu klamki ze 2mm).

Na cieplym sciskam cala reka i sprzeglo ciagnie.

W miedzyczasie nic nie bylo ruszane - tylko wymienilem i wyregulowalem na nowo linke (robilem to juz wczesniej, wiec jest dobrze).

Macie jakas pewna firma co robi dobre linki, ktore pod wplywem temperatury nie rozciagaja sie zbyt mocno? Geniuine odpada - zbyt drogo.

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-07-11 19:39:56
Autor: AZ
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
On 2012-07-11, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

Macie jakas pewna firma co robi dobre linki, ktore pod wplywem temperatury nie rozciagaja sie zbyt mocno? Geniuine odpada - zbyt drogo.

A z Larssona nie mozesz kupic? Zalozylem w ZZR600 w tym roku i nie mialem
z nia zadnych problemow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-11 22:02:44
Autor: Kuczu
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
W dniu 2012-07-11 20:42, Ivam pisze:

Macie jakas pewna firma co robi dobre linki, ktore pod wplywem
temperatury nie rozciagaja sie zbyt mocno? Geniuine odpada - zbyt drogo.

Ja w ogole nie spotkalem w zyciu stalowej linki ktora sie rozciaga wskutek ciepla silnika. Zwlaszcza ze linka idzie na ogol na zewnatrz silnika. Chociaz np. w HD jej koncowka wchodzi do skrzyni biegow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-07-11 22:40:27
Autor: Ivam
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
UĹźytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jtkm3g$3dt$1@inews.gazeta.pl...
Ja w ogole nie spotkalem w zyciu stalowej linki ktora sie rozciaga wskutek ciepla silnika.

Masz jakies sugestie co moze powodowac takie a nie inne zachowanie sprzegla?

Poza tym nie tyle linka ile pancerz. Moze byc gowniane tworzywo, ktore pod wplywem ciepla mieknie i pancerz moglby sie troche rozchodzic - przynajmniej tak kombinuje.

Data: 2012-07-11 22:47:38
Autor: Kuczu
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
W dniu 2012-07-11 22:40, Ivam pisze:
[...]

Pancerz to stalowa spirala pokryta tworzywem. Jeszcze mniej wrazliwa na temperature.

Data: 2012-07-12 15:42:46
Autor: Ivam
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
UĹźytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jtkonn$rjt$1@inews.gazeta.pl...
Pancerz to stalowa spirala pokryta tworzywem. Jeszcze mniej wrazliwa na temperature.

Ale ta spirala jest "w kupie" trzymana tworzywem. Jesli tworzywo zmieknie to spirala ma mozliwosc lekkiego rozchodzenia sie na boki.

To jest jedyne logiczne wytlumaczenie na jakie moglem wpasc, tymbardziej ze linka idzie obok silnika, ktory przeciez nie ma ogromnej temperatury (okolice 80-90 w porywach pewnie do 110).

No chyba, ze masz jakies propozycje co moze byc powodem takiego, a nie innego zachowywania sie sprzegla?

Do reszty - dzieki za namiary, narazie zamowilem larssona. Zobaczymy co przyjdzie.

Data: 2012-07-12 17:35:10
Autor: Kuczu
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
W dniu 2012-07-12 15:42, Ivam pisze:

Ale ta spirala jest "w kupie" trzymana tworzywem. Jesli tworzywo
zmieknie to spirala ma mozliwosc lekkiego rozchodzenia sie na boki.

Bzdura. Tworzywo chroni tylko spirale przed czynnikami zewnetrznymi typu woda czy syf.

To jest jedyne logiczne wytlumaczenie na jakie moglem wpasc, tymbardziej
ze linka idzie obok silnika, ktory przeciez nie ma ogromnej temperatury
(okolice 80-90 w porywach pewnie do 110).

Ogromne ? 90-100 stopni robi wrazenie na herbacie ale nie na stalowej lince. Zreszta w trakcie jazdy linka jest chlodzona przez ped powietrza i mozna ja normalnie trzymac reka bez obawy o oparzenie.

No chyba, ze masz jakies propozycje co moze byc powodem takiego, a nie
innego zachowywania sie sprzegla?

Olej zmien i wyreguluj porzadnie sprzeglo.

Data: 2012-07-12 21:23:28
Autor: Ivam
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
UĹźytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jtmqpr$cmu$1@inews.gazeta.pl...
Ogromne ? 90-100 stopni robi wrazenie na herbacie ale nie na stalowej lince.

Napisalem "(...) NIE ma ogromnej (...)"

Olej zmien i wyreguluj porzadnie sprzeglo.

Kilka razy sprawdzalem i sprzeglo na 100% jest wyregulowane dobrze (przy silniku do pierwszego oporu, wykrecic o 1/2 obrotu, a potem luz na klamce).

Jesli chodzi o olej, to moge sprobowac, ale nie sadze zeby zmiana linki wplynela na jego wlasnosci;)

Data: 2012-07-13 11:14:27
Autor: Roman Niewiarowski
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
W dniu 2012-07-12 17:35, Kuczu pisze:

Ogromne ? 90-100 stopni robi wrazenie na herbacie ale nie na stalowej
lince. Zreszta w trakcie jazdy linka jest chlodzona przez ped powietrza
i mozna ja normalnie trzymac reka bez obawy o oparzenie.

Nawet jak sie oprze o wydech i sie grzeje, az do zjarania izolacji nie ma zadnych objawow do czasu az sie zacznie zacierac/rdzewiec/itp.

pozdr
newrom

Data: 2012-07-13 11:09:58
Autor: JK
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
Użytkownik "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jtmk8l$k$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jtkonn$rjt$1@inews.gazeta.pl...
Pancerz to stalowa spirala pokryta tworzywem. Jeszcze mniej wrazliwa na temperature.

Ale ta spirala jest "w kupie" trzymana tworzywem. Jesli tworzywo zmieknie to spirala ma mozliwosc lekkiego rozchodzenia sie na boki.

Ale "rozchodzenie się" - jak to napisałeś - może powodować teoretycznie wyłącznie wydłużenie pancerza, a to zmniejszyłoby luz linki i dało obiawy odwrotne od opisanych.
Nie bardzo widzę możliwy problem z linką.
Ale dlaczego ją wymieniałeś - może tu tkwi problem?

Pozdrawim - JK.

Data: 2012-07-13 16:02:34
Autor: Ivam
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
Użytkownik "JK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jtool7$54b$1@inews.gazeta.pl...
Ale "rozchodzenie się" - jak to napisałeś - może powodować teoretycznie

Rozchodzenie w przekroju poprzecznym, a nie wzdluz linki.

Ale dlaczego ją wymieniałeś - może tu tkwi problem?

Wymienilem, bo musialem - zerwala sie przy klamce.

Data: 2012-07-14 13:03:24
Autor: Jacot
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
"Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

Ale ta spirala jest "w kupie" trzymana tworzywem. Jesli tworzywo zmieknie to spirala ma mozliwosc lekkiego rozchodzenia sie na boki.

To jest prawdopodobne.
To nawet nie o to idzie, ze na boki, tylko te rozne linki
'podejrzanego pochodzenia" miewaja pancerze skrecone "niescisle",
ktore sprezynuja. Byc moze w nowej lince tworzywo na zimno usztywnia
te sprezyne.

Data: 2012-07-14 14:50:43
Autor: Ivam
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
UĹźytkownik "Jacot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e9k2081jaer8f29rtqpo60fdvnf2l64nsa@4ax.com...
'podejrzanego pochodzenia" miewaja pancerze skrecone "niescisle",
ktore sprezynuja. Byc moze w nowej lince tworzywo na zimno usztywnia
te sprezyne.

Mozliwe - w kazdym razie zobaczymy, kiedy przyjdzie inna linka.

Sprawdzalem tez wyglad zewnetrzny - oryginalna miala jeszcze jedna gumowa warstwe - tak jak przewody od ukladu chlodzenia, taka rurke nalozona. Nowa tego nie ma - sam pancerz w tworzywie.

Data: 2012-07-11 23:26:48
Autor: Drzewo
Dobra linka sprzegla? Jaka?!

Użytkownik "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jtkhf8$oh6$1inews.gazeta.pl...
Macie jakas pewna firma co robi dobre linki, ktore pod wplywem temperatury nie rozciagaja sie zbyt mocno? Geniuine odpada - zbyt drogo.

http://linpex.pl/

Wyślij do nich oryginalną linke, dorobią Ci nowy wkład.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info - Opinie na temat produktów motocyklowych w jednym miejscu

Data: 2012-07-12 06:35:06
Autor: Piotr Kompa
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
Ivam wrote:

Macie jakas pewna firma co robi dobre linki, ktore pod wplywem temperatury nie rozciagaja sie zbyt mocno? Geniuine odpada - zbyt drogo.

Dobre to nie wiem, ale może linmot.pl, sklepmotocyklowy.pl?
Ja kupowałem w tym drugim jakieś 2 lata temu, przysłali, założyłem i działa.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2012-07-16 21:36:49
Autor: Ivam
Dobra linka sprzegla? Jaka?!
Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jtkhf8$oh6$1@inews.gazeta.pl...
Problem mam - wymienilem linke sprzegla

Prosze o werble... zwyciestwo!

Jeszcze nie mam linki z larssona, ale kumpel mial od fazera. Porownanie:
- oryginal widac zwiniety drut bardzo gesty (2-3mm), duzo mniejszy skok klamki potrzebny do pelnego wysprzeglenia, pod wplywem temperatury skok bez zmian, luz na dzwigni powiekszyl sie o 2-3mm
- podroba, drut bardzo gruby (splot 5-6mm), linka grubsza bez dodatkowej gumowej oslony, na zimno ponad polowa klamki do pelnego wysprzeglenia, na cieplo pelne wcisniecie to malo

Zatem linka. Serdecznie odradzam linki ze sklepu motocyklowego "klasa", bo stamtad mam te gowniana.