Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)

Data: 2010-09-18 19:20:32
Autor: hiphophurra
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
Cześć

Pytanie do "sprzętowców" (jak mawia mój admin
w pracy...) ;)

Potrzebuję dobrej pamięci przenośnej 64 gigowej.
Nie będzie często używana, ale za to zależy mi na
niezawodności i oczywiście na szybkości. Będzie
służyła jako dysk bootujący oraz odtworzeniowy
dla robionych cyklicznie (2 razy w miesiącu) kopii
systemowych. Stąd właśnie potrzebna niezawodność
i w miarę szybkie działanie.

Od razu mówię, że chodzi o małą pamięć typu
pendrive a nie dysk. Proszę o sugestie Szanownych
Grupowiczów.

PS Kupowana na firmę, więc nie musi być z tych
najtańszych, liczy się właśnie owa niezawodność
i szybkość ;)

Data: 2010-09-18 22:10:21
Autor: BartekK
W dniu 2010-09-18 19:20, hiphophurra pisze:
[...]

To jest największy problem.
Skoro ma być szybka i niezawodna, i ma być na USB, to pewnym rozwiązaniem byłby dysk SSD kingstona (wiem, nie jest to najlepsza firma od ssd, ale jest i ma usb + sata), tzn np SD 64GB SNV425-S2BD/64G NOTEBOOK BUNDLE, odczyt ~200MB/s zapis 110MB/s po interfejsie sata, po USB leci jakieś 35MB/s w obie strony.

Data: 2010-09-18 22:37:26
Autor: hiphophurra
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:4c951dd7$0$27046$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Osobiście sam używam dysku SSD, ale w firmie jak
w firmie, jest przykaz, że ma być pamięć typu
pendrive i ja mogę sobie argumentować a i tak nic
to nie zmieni. Musi być pendrive. Dlatego szukam
najlepszego towaru w obrębie pendrive'ów...
Pozdrawiam.

Data: 2010-09-20 16:26:59
Autor: Grzegorz S
hiphophurra <hiphophurra@gazeta.pl> wrote:

[...]

To chociaż NIE bierz Kingstona Data Traveller 200 (dostępne w pojemnościach 32, 64 i 128GB)

Ogólnie są fajne i szybkie ... ale....

Nie wiem czy to dobra próba statystyczna, ale z 4 sztuk
32GB, które kupiłem (w różnych sklepach, w różnym czasie)
padły wszystkie 4.

--
gs

Data: 2010-09-20 19:06:51
Autor: aaaa
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
Nie wiem czy to dobra próba statystyczna, ale z 4 sztuk
32GB, które kupiłem (w różnych sklepach, w różnym czasie)
padły wszystkie 4.

A dużo zapisywałeś? Bo każda pamięc flash w końcu pada, gdyż ilość zapisów jest ograniczona.

Data: 2010-09-26 08:41:51
Autor: Grzegorz S
aaaa <aaaa@aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.com> wrote:
> [...]
> padły wszystkie 4.

A dużo zapisywałeś? Bo każda pamięc flash w końcu pada, gdyż ilość zapisów jest ograniczona.

Nic specjalnego, muzyka, czasami jakiś film, kilka plików iso czasem...
I wcale nie za często.
Pochodziły od miesiąca do czterech.

Ale w ramach gwarancji wymienili mi je na nowe i ten jeden z nowych
(reszta lezy zapakowana) chodzi już drugi miesiąc i póki co działa.

--
gs

Data: 2010-09-26 11:10:42
Autor: animka
W dniu 2010-09-26 10:41, Grzegorz S pisze:
[...]

Jak kupiłam na Allegro. Do niej dodano taki opis:

"Szybka w dobrej cenie karta pamięci CF przeznaczona do aparatów i kamer cyfrowych,  urządzeń PDA itp.
Kingston to znany i posiadający ugruntowaną pozycję na polskim oraz światowym rynku producent pamięci, zarówno FLASH, jak i np. pamięci komputerowych. Karty KINGSTON'a należą do najszybszych i najtrwalszych kart na świecie.
Jakość potwierdzona w najbardziej dobitny sposób: wszystkie karty marki KINGSTON objęte są wieczystą gwarancją w Polsce i na świecie!!!"

Jeszcze przesyłki nie otrzymałam i jak karta działa to jeszcze nie wiem.

--
animka

Data: 2010-09-18 23:10:00
Autor: MC
Użytkownik "hiphophurra" <hiphophurra@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i72sct$aqq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pendrajwy nie są niezawodne. Te pamięci nie są konstruowane z myślą o niezawodności na poziomie kilku dziewiątek.

Data: 2010-09-19 09:54:22
Autor: hiphophurra
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:i739r8$6h1$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zdaję sobie z tego sprawę. Dlatego pytanie brzmi:
wśród zawodnych pendrajwów, które są najbardziej
niezawodne (czyli kto jest najbardziej prosty wśród
garbatych :))

Data: 2010-09-19 10:09:37
Autor: Radosław Sokół
W dniu 18.09.2010 19:20, hiphophurra pisze:
niezawodności i oczywiście na szybkości. Będzie
służyła jako dysk bootujący oraz odtworzeniowy

"Bootujący" jaki system operacyjny?

dla robionych cyklicznie (2 razy w miesiącu) kopii
systemowych. Stąd właśnie potrzebna niezawodność

Jaki system plików przewidujesz na tym nośniku?

i w miarę szybkie działanie.

Na USB 2.0 z definicji szybkie działanie nie jest za bardzo
możliwe. 25 MiB/s to już będzie bardzo dużo.

Data: 2010-09-19 20:47:49
Autor: hiphophurra
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010091908093600grush.one.pl...
W dniu 18.09.2010 19:20, hiphophurra pisze:
niezawodności i oczywiście na szybkości. Będzie
służyła jako dysk bootujący oraz odtworzeniowy

"Bootujący" jaki system operacyjny?

Win7.

dla robionych cyklicznie (2 razy w miesiącu) kopii
systemowych. Stąd właśnie potrzebna niezawodność

Jaki system plików przewidujesz na tym nośniku?

A jaki tam jest? NTFS lub FAT64. To chyba
bez różnicy w tym kontekście.

i w miarę szybkie działanie.

Na USB 2.0 z definicji szybkie działanie nie jest za bardzo
możliwe. 25 MiB/s to już będzie bardzo dużo.

No właśnie, żeby było w pełni te 25MB/s. A jak to
jest konkretnie z tym pendrajwem USB / eSATA
SSD II? Na czym to polega?
To, co zareklamował kolega w innej wiadomości,
Silicon Power, np.
http://allegro.pl/pendrive-silicon-power-esata-usb-ssd-ii-32gb-i1235792706.html

Data: 2010-09-19 21:19:10
Autor: Tomasz Jasiński
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Sep 2010 20:47:49 +0200  doszła do mnie wiadomość  <i75lsi$3e8$1@inews.gazeta.pl>  od "hiphophurra" <hiphophurra@gazeta.pl>  :

[...]

Jest jeszcze coś takiego:
http://pcblog.pl/ocz-throttle-w-polsce/

Myślę, że jeśli jest wpięte do esata, to z miniusb bierze tylko
zasilanie, ale głowy nie dam.

Data: 2010-09-19 22:37:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.09.2010 20:47, hiphophurra pisze:
No właśnie, żeby było w pełni te 25MB/s. A jak to
jest konkretnie z tym pendrajwem USB / eSATA
SSD II? Na czym to polega?

Że możesz podłączyć albo do USB (z ograniczeniem wydajności
jak wyżej) albo do eSATA (gdzie już ograniczenia są takie,
że szybciej nośnik takiego prostego pen-drive/dysku się zatka,
niż interfejs -- poza idealnymi przypadkami transferu sekwen-
cyjnego).

Data: 2010-09-20 07:34:38
Autor: hiphophurra
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010091920370300grush.one.pl...
[...]

Zapytam inaczej: czy żeby podłączyć do eSATA
opisywany towar (Silicon Power lub Throttle) wystarczy
do włożyć w miejsce USB czy trzeba coś jeszcze
zrobić? Bo na ile rozumiem to w komputerze (laptopie)
eSATA ma wejście wyglądające jak tradycyjne USB.
Czyli, że do złącza eSATA podłącza się przez port USB.
Ale jak w takim razie ropoznać, który port USB dotyczy
złącza eSATA a który jest tradycyjny?
hhh

Data: 2010-09-20 07:42:09
Autor: Czarek
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
W dniu 20-09-2010 07:34, hiphophurra napisał/a:
..

[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/SATA
eSATA to nie USB i się go nie podłącza do USB
Wtyczka jest inna, sygnały a gnieździe też

--
Cz.

Data: 2010-09-20 11:17:13
Autor: hiphophurra

.

[...]

Cudnie. To dlaczego oferowane pendrajwy mają
tylko wtyczkę USB a napisane jest, że są na eSATA???

Data: 2010-09-20 11:49:46
Autor: aaaa
Użytkownik "hiphophurra" <hiphophurra@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i778ql$p9t$1inews.gazeta.pl...

Cudnie. To dlaczego oferowane pendrajwy mają
tylko wtyczkę USB a napisane jest, że są na eSATA???

Port eSATA w komputerze obsluguje urzadzania eSATA oraz USB.
Czyli na pendrive'ie USB moga napisac, ze dziala w portach USB i eSATA.

Data: 2010-09-20 12:14:02
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-20 11:49, Użytkownik aaaa napisał:

[...]

Jedyny pendrive USB+ESATA jaki widziałem miał z jednej strony
złącze USB a z drugiej ESATA.
Podobnie jak tutaj:
http://allegro.pl/najszybszy-na-swiecie-pendrive-esata-usb-90-mb-s-i1225753440.html
http://allegro.pl/64gb-najszybszy-na-swiecie-pendrive-esata-usb-90mb-i1225753526.html

Pozdrawiam

Data: 2010-09-20 10:48:21
Autor: Joasia
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

> Czyli na pendrive'ie USB moga napisac, ze dziala w portach USB i eSATA.

Jedyny pendrive USB+ESATA jaki widziałem miał z jednej strony
> [...]

Też się nad tym zastanawiałam. Powiedzcie mi proszę w jaki sposób sprawdzić czy mam w moim nowym laptopie złącze eSATA i w związku z tym mogę podłączyć te szybkie pendrive'y. Czy gdzieś to na obudowie jest napisane lub w menu Menadżer Urządzeń w Windowsie? Jak to sprawdzić.

Pozdrawiam, Joasia

Data: 2010-09-20 14:09:56
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-20 12:48, Użytkownik Joasia napisał:

[...]

W instrukcji obsługi masz opisane wszystkie porty dostępne
na obudowie.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-20 14:46:20
Autor: aaaa
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
Data: 2010-09-20 19:20:47
Autor: Tomasz Jasiński
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 20 Sep 2010 11:17:13 +0200  doszła do mnie wiadomość  <i778ql$p9t$1@inews.gazeta.pl>  od "hiphophurra" <hiphophurra@gazeta.pl>  :

Cudnie. To dlaczego oferowane pendrajwy mają
tylko wtyczkę USB a napisane jest, że są na eSATA???

Silicon Power z jednej strony obudowy ma złącze eSata, z drugiej Mini
USB.

Data: 2010-09-20 23:36:06
Autor: hiphophurra

Użytkownik "Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:2l5f96hq23b2h6flgkfmo1ftmcslij57da4ax.com...
[...]

Dopiero dzisiaj dowiedziałem się, że mając eSata
(a ja mam - o czym też się dzisiaj dowiedziałem)
mogę w to miejsce włożyć tez zwykłe USB :)

Data: 2010-09-20 23:58:37
Autor: Tomasz Jasiński
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 20 Sep 2010 23:36:06 +0200  doszła do mnie wiadomość  <i78k41$1lt$1@inews.gazeta.pl>  od "hiphophurra" <hiphophurra@gazeta.pl>  :

[...]

Masz gniazdo eSata/USB? Jest szansa, że pendrive Silicon Power
zadziała w nim bez podpinania dodatkowego kabla usb(do zasilania).
Mój Dell e4300 też ma takie gniazdo, nawet kiedyś zastanawiałem się
nad kupnem tego pendrive, ale wygrał zewnętrzny dysk.

Data: 2010-09-19 11:48:12
Autor: Tomasz Jasiński
Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Sep 2010 19:20:32 +0200  doszła do mnie wiadomość  <i72sct$aqq$1@inews.gazeta.pl>  od "hiphophurra" <hiphophurra@gazeta.pl>  :

PS Kupowana na firmę, więc nie musi być z tych
najtańszych, liczy się właśnie owa niezawodność
i szybkość ;)

Może coś takiego:
http://www.silicon-power.com/news/new_view.php?no=20090526001&start=0&currlang=utf8
Małe, niezłe osiągi ale dość drogie.

Dobra pamięć flash 64GB (czy jest sens...)