Dobra pora na zimowe buty SPD...

Data: 2009-05-12 21:42:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dobra pora na zimowe buty SPD...
Witam!
Jak powszechnie wiadomo teraz jest najlepszy czas na kupowanie butów
zimowych - bo sklepy chcą się pozbyć zapasów z sezonu 2008/09 i mieć
miejsce na 2009/10. No to ja będę sprytniejszy i kupię teraz zimowe buty
SPD. Mam nadzieję, że dobrze kombinuję. ;-)
Pytanie do grupy: jakie kupić buty? Shimano ma w ofercie dwa modele zimowe
(tzn.: ponad kostkę i z GoreTexem), choć tylko jeden wyraźnie reklamuje w
katalogu jako zimowy. Myślę o SH-MT90 oraz o SH-MW80. Nie ukrywam, że ze
względu na rzepy bardziej ciągnie mnie ten drugi, ale jak on się spisuje w
zimie? W zimie będę jeździł na uczelnię (50km dziennie), może co jakiś czas
na szosie w góry (trasy po 150km, najchętniej raz w tygodniu, zobaczymy),
szukam więc butów w takim "kierunku", na późną jesień, zimę i wczesną
wiosnę.
Jak z odpornością tych butów na różne warunki atmosferyczno-asfaltowe -
sól, wiatr, woda? Czy nie zajadę (jakby nie było) drogich butów w jedną
zimę? Głównie o wiatr się rozchodzi. Teraz jak jest zimno rano to wskakuję
w neopropenowe ochraniacze i mimo, że stopy są po 25km mokra to nie jest mi
w nie zimno. Bez ochraniaczy - bywało ciężko w marcu.
Czy na rynku są jakieś inne zimowe buty SPD (albo inne rozwiązania zimowe)
godne polecenia? Powiedzmy, że cenę na razie pomijamy. Kojarzy mi się, że
była na Preclu dyskusja o zimówkach SIDI, które (jeżeli dobrze pamiętam)
wzięły i wpół sezonu zimowego się rozleciały...
Proszę o porady głównie od praktyków długiej jazdy zimowej, bo że
teoretycznie w Gore można pływać i być suchym to ja wiem.
No i jak się ma w zimówkach problem, który jest w butach letnich - jak było
zimno, to po wychłodzeniu się bloków było od nich również zimno :-/

TIA!

Data: 2009-05-13 06:47:58
Autor: tadeklodz
Dobra pora na zimowe buty SPD...

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.

nie wiem jak w shimano ale w Nalini / wg mnie to samo co Sidi/ zimą
jest zimno. To są buty na zimy ale włoskie. Ja wkładałem na nie przy
minusowych temp. neopreny o oczywiście moje przejażdżki były dla
rozprostowania kości

Data: 2009-05-13 23:35:27
Autor: Przemek
sp...@gmail.com> wrote:
Witam!
Jak powszechnie wiadomo teraz jest najlepszy czas na kupowanie butów
zimowych

też o tym myślałem zeszłej zimy i skończyło się na ochraniaczach.
Tańsze, nie szkoda wywalić jak się zniszczą i można jeździć w butach,
do których noga już się przyzwyczaiła. Jak dasz wkładkę filcową z
aluminum do buta, to nawet nie jest zimno.
A na uczelni zmieniasz buty, czy śmigasz w rowerowych?

pozdr

Data: 2009-05-14 11:47:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dobra pora na zimowe buty SPD...
Panie Przemek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

A na uczelni zmieniasz buty, czy śmigasz w rowerowych?

Uwierz mi, wystarczy, że wożę na zmianę spodnie i koszulkę - głównie, żeby
nie straszyć nogami wiecznie pociętymi przez jakieś krzaczory (inna sprawa,
że nie czuję się wygodnie emocjonalnie w krótkich spodniach poza rowerem).
Buty to by było przegięcie. Chyba, żeby tak zacząć wozić sandały...? ;->

Data: 2009-05-14 03:19:42
Autor: Przemek
Dobra pora na zimowe buty SPD...
On 14 Maj, 11:47, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Chyba, żeby tak zacząć wozić sandały...? ;->

zimą? Chciałbym to wtedy zobaczyć :)

pozdr

Data: 2009-05-14 12:39:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dobra pora na zimowe buty SPD...
Panie Przemek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

Chyba, żeby tak zacząć wozić sandały...? ;->

zimą? Chciałbym to wtedy zobaczyć :)

Do chodzenia po uczelni się nadadzą. Wygodne są w końcu. Niczym kapcie. :-)

Data: 2009-05-14 06:25:38
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Dobra pora na zimowe buty SPD...
Do chodzenia po uczelni się nadadzą. Wygodne są w końcu. Niczym kapcie. :-)

Wiem, ze miejsce pracy a uczelnia, to nie to samo, ale moze masz
miejsce/szatnie, gdzie bys sobite te sandaly/buty trzymal?

Mam to szczescie ze mamy w pracy 2 prysznice i szatnie i tam mam
koszule i buty w ktorych sobie smigam.

Punisher

Data: 2009-05-14 22:08:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dobra pora na zimowe buty SPD...
Panie frank.castle0407@googlemail.com, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Do chodzenia po uczelni się nadadzą. Wygodne są w końcu. Niczym kapcie. :-)

Wiem, ze miejsce pracy a uczelnia, to nie to samo, ale moze masz
miejsce/szatnie, gdzie bys sobite te sandaly/buty trzymal?

Niestety nie mam. Mógłbym się z paniami w szatni dogadać, bo one mają swoją
kanciapę, ale szczerze mówiąc nie jest mi to potrzebne. Na uczelnię i tak
jeżdżę z sakwą, która jest częściowo pusta (ostatnie kilka dni woziłem taką
17-litrową, w której było głównie powietrze, a po zajęciach kurtka).

Data: 2009-05-14 13:51:52
Autor: Przemek
Dobra pora na zimowe buty SPD...
On 14 Maj, 22:08, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

(ostatnie kilka dni woziłem taką
17-litrową, w której było głównie powietrze, a po zajęciach kurtka).

znaczy się, siedziałeś w kurtce na zajęciach, a podczas jazdy chowałeś
ją do sakwy?

pozdr

Data: 2009-05-14 23:05:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dobra pora na zimowe buty SPD...
Panie Przemek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

(ostatnie kilka dni woziłem taką
17-litrową, w której było głównie powietrze, a po zajęciach kurtka).

znaczy się, siedziałeś w kurtce na zajęciach, a podczas jazdy chowałeś
ją do sakwy?

Nie. Pojechałem ubrany w nią na zajęcia, na uczelni oddałem do szatni, po
zajęciach z szatni odebrałem i wsadziłem do sakwy.
Bosz, techniczni... Za grosz umiejętności analizowania i interpretowania
tekstu.

Data: 2009-05-14 13:13:57
Autor: Coaster
sp...@gmail.com> wrote:

Chyba, żeby tak zacząć wozić sandały...? ;->

zimą? Chciałbym to wtedy zobaczyć :)

Zima nie mozna wozic sandalow? A ksiazki mozna? ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-05-14 04:23:58
Autor: Przemek
On 14 Maj, 13:13, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Zima nie mozna wozic sandalow? A ksiazki mozna? ;-)

wiesz o co chodzi :)

pozdr

Data: 2009-05-14 13:24:59
Autor: Coaster
Przemek wrote:
On 14 Maj, 13:13, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Zima nie mozna wozic sandalow? A ksiazki mozna? ;-)

wiesz o co chodzi :)

Aaaa, o pieniadze? ;-)

Data: 2009-05-14 07:37:16
Autor: zly
Dnia Tue, 12 May 2009 21:42:13 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Kojarzy mi się, że
była na Preclu dyskusja o zimówkach SIDI, które (jeżeli dobrze pamiętam)
wzięły i wpół sezonu zimowego się rozleciały...

Sidi tez ma inferno- zwykle i diablo/hydro z goretexem. Sa solidne, nie
wiem co kto robil, ze sie rozpadly. Sa tez wodoodporne, chociaz zapiecie
jest taki, ze od samej gory buta jest luka jak sie rusza stopa i jak nie
masz dlugich spodni ja przykrywajacych to jest to nieprzyjemne. Niestety
potwierdzam, ze nie sa cieple :/

--
marcin

Dobra pora na zimowe buty SPD...