Dobra porównywarka potrzebna

Data: 2017-12-12 14:22:49
Autor: MM
Dobra porównywarka potrzebna
Chcę bezpiecznie zainwestować pewną gotówkę
i bardzo proszę o namiar na wiarygodną porównywarkę
głównie lokat bankowych.
Czy istnieją jakieś powody, by z taką inwestycją wstrzymać
się do stycznia?

Z góry dziękuję i pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-12 05:33:17
Autor: Dawid Rutkowski
Dobra porównywarka potrzebna
Lokata to nie inwestycja, tylko przeniesienie środków w czasie z pewną ochroną kapitału przed inflacją.
Ja polecam lokatę "plan premia" w db - obecnie 2,25% od 10k w górę, bez konieczności dopłat (zrezygnowali z tego), po 6 miesiącach przysługują pełne odsetki, a po każdym roku jest jeszcze premia.
Lepsze są chyba tylko w klonach - ale nie polecam - i bgż optima.

Zaś styczeń jest najlepszym miesiącem do inwestowania - ponieważ jest najlepszym miesiącem do inwestowania - tyle się nauczyłem na wykładach w lion's bank - to jest tzw. "rajd świętego mikołaja".

Data: 2017-12-12 14:44:17
Autor: MM
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:e9b448be-6232-4816-aa7d-7a593a26bccdgooglegroups.com...
Lokata to nie inwestycja, tylko przeniesienie środków w czasie
z pewną ochroną kapitału przed inflacją.
Zgoda.

Ja polecam lokatę "plan premia" w db - obecnie 2,25% od 10k
w górę, bez konieczności dopłat (zrezygnowali z tego),
po 6 miesiącach przysługują pełne odsetki, a po każdym roku jest
jeszcze premia.
To wygląda dobrze. Ale co to jest db?

Lepsze są chyba tylko w klonach - ale nie polecam - i bgż optima.
Czy bgż optima jest lepsze, czy nie polecasz?

Zaś styczeń jest najlepszym miesiącem do inwestowania -
ponieważ jest najlepszym miesiącem do inwestowania -
tyle się nauczyłem na wykładach w lion's bank - to jest tzw.
"rajd świętego mikołaja".
Czy "rajd swiętego mikołaja" w przypadku lokat to może być
wyższe oprocentowanie od stycznia?

Dzięki i pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-12 06:02:44
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 14:42:57 UTC+1 użytkownik MM napisał:

> [...]
> w górę, bez konieczności dopłat (zrezygnowali z tego),
> po 6 miesiącach przysługują pełne odsetki, a po każdym roku jest
Deutsche Bank Polska SA.
Pierwsze miejsce u wujka google'a po wpisanie "plan premia".

> Lepsze są chyba tylko w klonach - ale nie polecam - i bgż optima.
Czy bgż optima jest lepsze, czy nie polecasz?
Nie polecam klonów - idea/lion's oraz getout (ten ostatni to w ogóle
a kysz biała mysz) - ew. na własne ryzyko, żeby nie było na mnie.
A bgż optima ma chyba lepszą ofertę, ale szczegółów nie znam, bo jakoś do tej pory mnie nie skusili, a połączenie bgż z bnp odbieram raczej jako sygnał na minus.

Czy "rajd swiętego mikołaja" w przypadku lokat to może być
wyższe oprocentowanie od stycznia?
Na ten rajd lokaty są zbyt nieruchawe, na nie wpływają właściwie tylko stopy procentowe, bo już zachowania klientów są zbyt słabo skoordynowane.
A sam rajd wynika z dwóch rzeczy - ludzie sprzedają na święta, by móc kupić prezenty (Eddie Murphy w "nieoczekiwana zmiana miejsc"), więc ceny spadają - a do tego jeszcze jest ta legenda, że w styczniu sie najlepiej inwestuje, więc ludzie kupują - i podbijają ceny ;>

Data: 2017-12-12 15:14:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2caf1afb-80c5-476d-a9fb-c93976fcb889@googlegroups.com...
[...]

Ale to masz na mysli akcje czy inne papiery.

No i nie bardzo rozumiem - skoro potrzebuja pieniedzy na swieta, to powinni sprzedawac w grudniu, w styczniu pojda w gore.
Czyli jak kupowac to w grudniu ... tylko patrzec czy juz dobilo dna czy jeszcze spada.

A na rynku akcji masz jeszcze to, ze inwestorzy moga sie tych spadkowych pozbywac - wykaze sie strate, nie zaplaci podatku.

J.

Data: 2017-12-13 01:09:41
Autor: WAM
Dobra porównywarka potrzebna
On Tue, 12 Dec 2017 05:33:17 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

Lepsze są chyba tylko w klonach - ale nie polecam - i bgż optima.
Dlaczego nie polecasz klonów? Do bezpiecznego limitu 100 000 EUR chyba
nie ma się co zastanawiać czy to klon czy nie? Trzymam trochę w idei
od wielu miesięcy, czasem przerzucę do getin jak tam dają więcej.
Czego się bać?

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2017-12-13 00:53:01
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 13 grudnia 2017 01:09:46 UTC+1 użytkownik WAM napisał:
[...]

Cóż, ten limit jest niestety bardzo iluzoryczny. Jeśli ładujesz kasę w jakaś piramidkę (ważne - piramidkę, a nie piramidę) z gwarancjami BFG, jak ostatnio padłe skok wołomin czy sk bank, gdzie dają % 2 razy większy nie tylko od średniej rynkowej, ale od najlepszych ofert w miarę poważnych banków, to możesz się cieszyć - jak walnie, to dostaniesz z BFG swoją kasę i należne odsetki ("stracisz" najwyżej odsetki za tydzień potrzebny do uruchomienia wypłat) - bo starczy.
Jak walnie klon - to po prostu kasy w BFG nie starczy, poczytaj sobie ich raport, ile mają - wg mojego rozumienia ok. 12mld, w tym 95% w obligacjach skarbu państwa.
A idea, która jest w miarę dobrej kondycji (choć mają rating BB, czyli spekulacyjny), to jest 20mld aktywów, zaś getout, który ma rating B- - czyli śmieciowy, inaczej określić się nie da, to ponad 60mld.

Ale z drugiej strony może warto polecać klony, żeby tą piramidę jakoś utrzymać na powierzchni, bo jak walnie, to kłopoty będą mieli wszyscy w Polsce, a największe depozytariusze - i tu już nie będzie różnicy, czy to tacy, co trzymali w klonach, czy tacy, co w innych bankach. Będzie po prostu katastrofa.

Wg mnie tragicznym pomysłem w konstrukcji BFG - czy też dekonstrukcji, bo na początku było lepiej, a potem "poprawili" - jest to, że gwarantuje odsetki - i zachęca do ryzykownych zachowań. Druga fatalna poprawka to gwarancja 100% kapitału - zaczynano bodajże od 90%, czy może nawet mniej, i przez to nie było tej iluzji "bezpieczeństwa" - a jej wprowadzenie doprowadziło do rozrostu patologii w typie klonów do rozmiarów "to big to fall", niestety :(
A to, że gwarantowany limit wzrósł z 20k do 100k euro to już czysta iluzja - w przypadku upadku dużego banku nie starczyłoby dla wszystkich przy limicie 20k czy 100k.
Swoją drogą ciekawe, czy jest to jakoś określone z góry, jak będzie to rozwiązane, gdy kasy w BFG będzie za mało (a jest jej mniej, niż się wydaje, bo jak zaczną sprzedawać obligacje, to polecą) - czy będzie zasada "kto pierwszy, ten lepszy" i będą wypłacać do limitu, aż skończy im się kasa - czy też każdemu od razu powiedzą "sorry, limit jednak mniejszy" - albo, żeby było "sprawiedliwiej" - "sorry, póki co nie 100%+odsetki, tylko 30% bez odsetek" - a po resztę do skarbu państwa pukać, mamy premiera-bankiera, to znajdzie...

Data: 2017-12-13 10:33:28
Autor: MM

Czego się bać?

Cóż, ten limit jest niestety bardzo iluzoryczny.
[...]

Dziękuję Ci za te wyjaśnienia. Przemawiają one do mnie.
Jednak za mało wiem żeby wyciagnąć z tego wnioski
co do sposobu zainwestowania moich pieniędzy.
Równocześnie istotne jest to, że pieniądze te muszę
traktowa jako zabezpieczenie na wypadek chociażby
choroby. Taką mam sytuację. Stąd niechęć do ryzyka.

Zatem proszę o rady, jak w miarę bezpiecznie (wiem,
że zawsze może się zdarzyć krach) zinwestować
np. 100k PLN ?
Oczywiście chodzi o inwestowanie przez osobę, która,
jak widać, ma bardzo małe pojęcie o tych sprawach.
Co nie zmienia faktu, że to ja zdecyduję, na wyłącznie
moją odpowiedzialność.

Proszę o rady.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-13 01:56:13
Autor: Dawid Rutkowski
Dobra porównywarka potrzebna
Właśnie miałem pytać, ile tego masz.
Bo jak 10-20k to można sobie skakać z banku do banku na promocje dla "nowych" klientów.
Jak milion lub więcej - to juz można mieć private banking.
100k to największy problem ;>
Podobno dobrze sprawdza się zasada, by 1/3 oszczędności mieć w gotówce, bo jest najpłynniejsza i człowiek dobrze się czuje mając zabezpieczenie. Pozostałem 2/3 warto wsadzić w coś mniej płynnego, ale zyskowniejszego.
Oprócz lokat, które w PLN obecnie nie chronią przed inflacją, można jeszcze pomyśleć o wymianie części kasy na jakąś walutę i trzymaniu w skarpecie, bo w banku to najwyżej na 0,1% można liczyć, a jeszcze jak jest opłata za konto walutowe to kompletna kiszka. Do tego polecam kantor aliora - walutę możesz wypłacić w oddziale.
Ale jeśli się nie znasz, to zakładaj lokaty, choć na krociowe zyski nie licz - i albo tak zostaw - bo pierwszą zasadą jest "nie trać pieniędzy", a drugą "pamiętaj o zasadzie nr 1" - albo się doucz.
Wg mnie fundusze to jest łobuzerstwo - zarobi zawsze fundusz, a klient - jak się uda.
Zaś te wszystkie "produkty strukturyzowane" mają jedynie gwarancję nominalną kapitału - jak źle pójdzie to oddadzą (albo nie), ale stracis na inflacji, a ta wraca.

Data: 2017-12-13 11:22:34
Autor: MM
Dobra porównywarka potrzebna
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:a31ab6b1-ae5c-42b8-8d9f-80949d444678googlegroups.com...
[...]
Do tego polecam kantor aliora - walutę możesz wypłacić w oddziale.
[...]

Już mi się to kiedyś obiło o uszy, a może raczej oczy. I to w kontekście,
który być może mnie też będzie dotyczyć. Chodzi o to, że nie jest
wykluczone, że na leczenie wyjadę do USA lub UK.
Dobrze by było, żeby po to, co zostawię jako "płynne", można było
łatwo i bez zbędnych kosztów sięgać także w w/w krajach.

Inna sprawa, to to czy może być istotne w których bankach zakłada
się lokaty, z punktu widzenia kraju, z którego one pochodzą, w tym
nie-polskich?  Rozumiem, że BFG działa we wszystkich bankach
na liście, bez względu na kraj, w którym założony został dany bank.

Ale jeśli się nie znasz, [...] się doucz.
Bardzo chętnie, ale moje podstawy są mizerne. Potrzebny byłby
mi podręcznik, nieduży, a przy tym baaardzo przystępnie napisany.
Jest coś takiego?

Dziękuję i pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-13 03:21:35
Autor: Dawid Rutkowski
Dobra porównywarka potrzebna
Każdy działający w Polsce bank - a są to w olbrzymiej większości spółki zarejestrowane w Polsce, choć właściciele w większości zagraniczni - ma obowiązek przy zakładaniu konta i/lub lokaty udostępnić "arkusz informacyjny dla deponentów" - tam m.in. jest o tym, jakim systemem gwarantowania są objęte depozyty. W Polsce 99% to oczywiście BFG, choć jest przynajmniej jeden bank, estoński, gdzie gwarantuje taki fundusz z estonii, ale warunki identyczne.
BFG gwarantuje depozyty niezależnie od waluty, w jakiej są w banku trzymane - liczy się tylko to, że dla jednej osoby suma gwarantowanych depozytów w jednym banku to max. 100k euro.

Kantor aliora, oprócz bardzo dobrych kursów i możliwości wypłaty w kasie, daje jeszcze dwie fajne rzeczy:
- darmowe (wystarczy zrobić jedną transakcję w ciągu pół roku od wydania) karty debetowe w 3 głównych walutach - EUR, USD, GBP. Płacisz nimi za granicą (w tym w zagranicznym internecie) bez dodatkowych kosztów. Jedynie trzeba pamiętać, żeby kartą do konta w euro płacić tylko w euro, kartą do konta w funtach płacić tylko w funtach, a we wszystkich innych walutach - oprócz złotówek - (w tym oczywiście w dolarach) płacić kartą do konta w dolarach.
- zwalniają z opłaty za koszty banku-nadawcy dla przelewów zagranicznych do wysokości sumy, jaką u nich wymienisz. Ale przelewy zagraniczne poza obszar SEPA (unia + kilka innych krajów) to droga i skomplikowana sprawa, więc jeśli możesz za to leczenie zapłacić kartą, to wyjdzie na pewno taniej.

Data: 2017-12-13 13:02:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dcf4ef37-0e31-4d36-8254-d5280dad434a@googlegroups.com...
[...]

Depozyty i lokaty.
Bo srodki ulokowane w funduszach inwestycyjnych to nie, inne "produkty inwestycyjne" tez niekoniecznie.

J.

Data: 2017-12-14 16:59:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a31ab6b1-ae5c-42b8-8d9f-80949d444678@googlegroups.com...
[...]

Miliona nie trzyma sie w jednym banku - gora 400 tys :-)

J.

Data: 2017-12-14 20:16:00
Autor: MM
Dobra porĂłwnywarka potrzebna
Bardzi dziękuję za wszystki rady i ostrzeżenia.

Mam jeszcze pytanie, które jakoś zginęło wśród innych postów.
Jeśli jest na grupie ktoś, kto z tego korzystał to bardzo proszę o odpowiedż.

Wg informacji na stronie http://www.obligacjeskarbowe.pl/wiedza-o-obligacjach/
o 70 gr pomniejszane są odsetki przy wcześniejszym wykupie obligacji
skarbowych 2, 3, 4 i 10-letnich.
Czy dobrze rozumiem, że po wcześniejszym wykupie obligacji 10-letnich,
które w 1-szym roku mają oprocentowanie 2,70%, po roku dostanę 2 zł
odsetek, czyli 2% od każdej obligacji? Czy jest tu jakiś haczyk?
Bo jeśli nie, to chyba optymalne rozwiązanie w przypadku zdecydowania
się na obligacje (przynajmniej częściowo) i założeniu krótkiego okresu
oszczędzania.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-15 10:56:05
Autor: Olin
Dnia Thu, 14 Dec 2017 20:16:00 +0100, MM napisał(a):

Wg informacji na stronie http://www.obligacjeskarbowe.pl/wiedza-o-obligacjach/
o 70 gr pomniejszane są odsetki przy wcześniejszym wykupie obligacji
skarbowych 2, 3, 4 i 10-letnich.

Opłata za wcześniejszy wykup jest różna dla różnych typów obligacji; trzeba
zagłębić się w listy emisyjne.

Dla 10-latek stoi:
"należność wypłacona z tytułu przedterminowego wykupu jednej obligacji jest
pomniejszana o kwotę narosłych odsetek, ale nie wyższą niż 2,00 zł (dwa
złote). Potrącenia nie dokonuje się wobec posiadaczy obligacji dokonujących
wypłaty lub wypłaty transferowej z IKE"

A dla 4-letnich:
"w pierwszym okresie odsetkowym należność wypłacona z tytułu
przedterminowego wykupu jednej obligacji jest pomniejszana o kwotę
narosłych odsetek, ale nie wyższą niż 0,70 zł (siedemdziesiąt groszy).
Potrącenia nie dokonuje się wobec posiadaczy obligacji dokonujących wypłaty
lub wypłaty transferowej z IKE;
począwszy od drugiego okresu odsetkowego przy wypłacie świadczeń z tytułu
przedterminowego wykupu, wysokość należności od każdej obligacji jest
pomniejszana o kwotę 0,70 zł (siedemdziesiąt groszy). Potrącenia nie
dokonuje się wobec posiadaczy obligacji dokonujących wypłaty lub wypłaty
transferowej z IKE;"

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Data: 2017-12-15 12:32:44
Autor: MM
Dobra porĂłĹ?wnywarka potrzebna
Uzytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisal w wiadomosci news:1vp5m19w4484r.147bjuqq2jss1.dlg40tude.net...
Oplata za wczesniejszy wykup jest rozna dla roznych typow obligacji;
trzeba zaglebic sie w listy emisyjne.
Masz racje.
Dziekuje za wyjasnienia.

Obligacje skarbowe coraz mniej biore pod uwage, chociaz nie maja
w sumie ograniczenia w postaci np. 10k PLN i to jest ich plus.

Daly mi duzo do myslenia przedwczorajsze wypowiedzi JF(z 18:54)
i cef(z 19:58) na temat co panstwo moze zrobic z naszymi pieniedzmi.
Jestem w takiej sytuacji, ze pieniadze, ktore mam, beda mi pewnie
potrzebne na leczenie, a wiecej juz nie zarobie. Dlatego tym bardziej
nie moge ich stracic, ani znaczaco pomniejszyc.
Kantor Alior i w ogole Alior ma te "wade", ze to tez bank "panstwowy",
bo powiazany z PZU.

Czy istnieja w Polsce banki, a jesli tak, to ktore to sa, przy ktorych
nasze panstwo nie moze "majstrowac"? Chodzi mi nie tylko o lokaty,
ale w ogole oszczednosci.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-15 16:35:22
Autor: MM
Użytkownik "MM" <M@M.com> napisał w wiadomości

[...]

Może chociaż wskazówka lub link jak/gdzie takich informacji szukać ?

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-15 22:25:45
Autor: MM
Dobra porównywarka potrzebna
Okazało się podczas dzisiejszej wizyty, że na leczenie
polecę za granicę już w styczniu. Muszę szybko
załatwić resztę spraw.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady i informacje.

Pozdrawiam, trzymajcie kciuki
MM

Data: 2017-12-13 10:51:38
Autor: cef
W dniu 2017-12-13 o 10:33, MM pisze:

[...]

Bezpiecznie to co to właściwie oznacza, skoro
nawet BFG jest w przyjętym założeniu iluzoryczny?
To rozumiem, że pożyczanie komuś na procent
jest zupełnie nie do przyjęcia.

Data: 2017-12-13 11:49:09
Autor: Olin
Dnia Wed, 13 Dec 2017 10:33:28 +0100, MM napisał(a):

Zatem proszę o rady, jak w miarę bezpiecznie (wiem,
że zawsze może się zdarzyć krach) zinwestować
np. 100k PLN ?

Możesz rozważyć obligacje:
http://www.obligacjeskarbowe.pl/

To zasadniczo oferta dla długodystansowców, ale obligacje można wykupić
przed terminem. W przypadku 4-letnich zabierają wtedy 70 groszy za sztukę,
ale oprocentowanie - przynajmniej w dobie dobrych zmian - jest bez
porównania lepsze niż w bankach, więc i tak wyjdziesz na swoje.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2017-12-13 16:45:19
Autor: MM
Dobra porównywarka potrzebna
Użytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisał w wiadomości news:9qcxj1n3h7oq.gncikeazfpx3.dlg40tude.net...
Możesz rozważyć obligacje:
[...]

Inne możliwości nadal rozważam, w tym alior.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-13 18:22:07
Autor: MM
Dobra porównywarka potrzebna
Mam jeszcze pytanie, czy wobec uzasadnienia Dawida
o iluzoryczności gwarancji BFG, można założyć,
że obligacje skarbowe dają rzeczywiście gwarancje
i jakie (do jakiej kwoty)?

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-13 18:54:29
Autor: J.F.
Użytkownik "MM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a316163$0$5158$65785112@news.neostrada.pl...
Mam jeszcze pytanie, czy wobec uzasadnienia Dawida
o iluzoryczności gwarancji BFG, można założyć,
że obligacje skarbowe dają rzeczywiście gwarancje

Banki zbankrutuja ... a panstwo nie.

i jakie (do jakiej kwoty)?

Do dowolnej.

Tylko:
-panstwo tez moze zbankrutowac (a banki nie)
-panstwo moze oglosic, ze obligacji nie splaca, albo wykupi tylko polowe,
-panstwo moze stwierdzic, ześ bogacz i zlodziej, i Ci obligacje zabrac,
-panstwo moze tak zdewaluowac te zlotowke, ze wyplacą, ale co z tego ....

J.

Data: 2017-12-13 19:58:28
Autor: cef
W dniu 2017-12-13 o 18:22, MM pisze:
Mam jeszcze pytanie, czy wobec uzasadnienia Dawida
o iluzoryczności gwarancji BFG, można założyć,
że obligacje skarbowe dają rzeczywiście gwarancje
i jakie (do jakiej kwoty)?

Oprócz tego co już JF napisał, to zawsze państwo
może zmienić zasady kierując się interesem społecznym
albo jakąś inną wymówką (vide OFE/emerytury)

Data: 2017-12-13 20:23:59
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a317854$0$15194$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-12-13 o 18:22, MM pisze:
Ĺźe obligacje skarbowe dajÄ... rzeczywiĹ>cie gwarancje
i jakie (do jakiej kwoty)?

Oprócz tego co już JF napisał, to zawsze państwo
może zmienić zasady kierując się interesem społecznym
albo jakąś inną wymówką (vide OFE/emerytury)

M.in to mialem na mysli w swoich punktach :-)

J.

Data: 2017-12-13 21:24:37
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 13 Dec 2017 20:23:59 +0100, J.F. napisał(a):

M.in to mialem na mysli w swoich punktach :-)

Wychodzi na to że najbezpieczniej jest nie mieć pieniędzy :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-12-13 22:00:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1cd03jp7w6cv0.1u09mcbzfyeed.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 13 Dec 2017 20:23:59 +0100, J.F. napisał(a):
M.in to mialem na mysli w swoich punktach :-)
Wychodzi na to że najbezpieczniej jest nie mieć pieniędzy :)

Zdecydowanie. Wtedy na pewno nie okradna :-)

J.

Data: 2017-12-13 01:57:40
Autor: MM
<drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Termin "klon" w odniesieniu do banków był mi do tej pory obcy.
Czy gdzieś można o tym poczytać niezależnie od reklam banków?

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-13 02:43:05
Autor: Kamil Jońca
Dobra porównywarka potrzebna
"MM" <M@M.com> writes:

[...]

Termin "klon" w odniesieniu do banków był mi do tej pory obcy.
Czy gdzieś można o tym poczytać niezależnie od reklam banków?

Nie ma o czym. :)
"klon" na tej grupie znaczy bank związany z holdingiem Leszka
Czarneckiego, czyli
idea getin
noble
dombank

(przy czym 3 ostatnie to marki, obecnie to jeden bank)
KJ

.... when fits of creativity run strong, more than one programmer or writer
has been known to abandon the desktop for the more spacious floor.
-- Fred Brooks

Data: 2017-12-13 18:22:19
Autor: WAM
Dobra porównywarka potrzebna
On Wed, 13 Dec 2017 02:43:05 +0100, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil
Jońca) wrote:

[...]

Skoro tak to jeszcze Lion's Bank (idea).

WAM

Data: 2017-12-13 19:57:12
Autor: Kamil Jońca

Jońca) wrote:

[...]

Słusznie.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Take your work seriously but never take yourself seriously; and do not

Data: 2017-12-12 14:27:47
Autor: Olin
Dnia Tue, 12 Dec 2017 14:22:49 +0100, MM napisał(a):

Chcę bezpiecznie zainwestować pewną gotówkę
i bardzo proszę o namiar na wiarygodną porównywarkę
głównie lokat bankowych.

Proszę uprzejmie:
https://www.bankier.pl/lokaty
https://www.oprocentowanielokat.pl/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

Data: 2017-12-12 15:18:02
Autor: Jacek Maciejewski
Dobra porównywarka potrzebna
Dnia Tue, 12 Dec 2017 14:22:49 +0100, MM napisał(a):

Czy istnieją jakieś powody, by z taką inwestycją wstrzymać
się do stycznia?

Lepsze metody inwestowania kasy niż lokaty. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-12-12 15:23:27
Autor: MM
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:lfmdazyh1tqs.1j17llsz6fnyg$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Dec 2017 14:22:49 +0100, MM napisał(a):

Czy istnieją jakieś powody, by z taką inwestycją wstrzymać
się do stycznia?

Lepsze metody inwestowania kasy niż lokaty.

Znasz takie, z zerowym ryzykiem utraty kapitału? Jeśli tak,
to podaj proszę.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-12 15:28:31
Autor: radekp@konto.pl
Dobra porównywarka potrzebna
Tue, 12 Dec 2017 15:23:27 +0100, w
<5a2fe60c$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "MM" <M@M.com> napisał(-a):

> Lepsze metody inwestowania kasy niż lokaty.

Znasz takie, z zerowym ryzykiem utraty kapitału? Jeśli tak,
to podaj proszę.

Lokata też nie daje zerowego.
Ba, daje gwarancję że stracisz -- inflacja jest/będzie większa :)

Data: 2017-12-12 15:47:00
Autor: MM
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:hrpv2d1maeo6vg5mgkcvu6r7ds9nq8pffg4ax.com...

[...]

To nie jest ryzyko samej lokaty, ale porównanie ze zmianą inflacji.
Natomiast oszczędności w bankach są jeszcze gorzej oprocentowane,
albo wcale nie są. O trzymaniu w skarpecie już nie wspomnę.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-12 16:15:44
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 12 Dec 2017 15:23:27 +0100, MM napisał(a):

Znasz takie, z zerowym ryzykiem utraty kapitału? Jeśli tak,
to podaj proszę.

Z zerowym to nie bywa. Nawet skarpeta ma swoje ryzyko :) Sprawdź Mintos,
IMO to warte uwagi.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-12-12 20:08:18
Autor: Alf/red/
W dniu 12.12.2017 o 15:23, MM pisze:
Znasz takie, z zerowym ryzykiem utraty kapitału?

No, te, jak im tam, obligacje? Ryzyko jest mniejsze niż w lokacie, zysk większy. Tylko trochę więcej zachodu i trochę dłuższe terminy (wiem, można sprzedać bez wykupu). Jeśli zysk za mały, to może jakieś fundusze? Chyba prochu nie wymyśliłem...

--
Alf/red/

Data: 2017-12-12 20:24:26
Autor: MM
Użytkownik "Alf/red/" <alf_1711@ump.waw.pl> napisał w wiadomości news:p0p9f3$f0d$1node1.news.atman.pl...
[...]

Myślę także o obligacjach, ale nie znam jeszcze obecnych zasad.
Dlatego pytam, co to znaczy, że można sprzedać bez wykupu?

Fundusze to jednak ryzyko utraty przynajmniej części kapitału.
Wolę mniej potencjalnie zarobić, ale nie pomniejszyć kapitału.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-12 11:59:32
Autor: Kris

https://www.altustfi.pl/pl/porownywarka

Data: 2017-12-12 20:39:39
Autor: J.F.
Dnia Tue, 12 Dec 2017 20:24:26 +0100, MM napisał(a):
[...]

Sprzedajesz na gieldzie komus, kto chce kupic i poczekac do wykupu.
No ale cena bedzie umowna, plus prowizja.

Fundusze to jednak ryzyko utraty przynajmniej części kapitału.
Wolę mniej potencjalnie zarobić, ale nie pomniejszyć kapitału.

No to te klony i inne maja oferty lokat strukturyzowanych z gwarancja
kapitalu. Ale - to raczej inwestycja wieloletnia.

J.

Data: 2017-12-12 20:55:12
Autor: MM
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:papgh9n9lfbp$.p20efie7fcbe.dlg40tude.net...
[...]

Dawid odradzał klony, ale na razie w ogóle jeszcze nie wiem co to jest.
Muszę o wszystkim poczytać i porównać.

W każdym razie decyzje będą moje i tylko na moją odpowiedzialność,
więc proszę o rady, bez ryzyka późniejszych pretensji do Was.

Natomiast chodziło mi raczej o krótsze terminy, ale wszystko
jest do rozważenia.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-12 21:58:14
Autor: MM
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:a95779e4-9887-4296-ab38-74aef5977a68googlegroups.com...

Fundusze to jednak ryzyko utraty przynajmniej części kapitału.
Wolę mniej potencjalnie zarobić, ale nie pomniejszyć kapitału.

https://www.altustfi.pl/pl/porownywarka

Dzięki. Muszę teraz wszystko porównać i zdecydować.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-13 21:27:51
Autor: herjohn
W dniu 2017-12-12 o 14:22, MM pisze:
[...]

Ja korzystam z tej:

https://depozaur.pl/lokaty-bankowe/5000-125000/30d-12m

wygodnie ustawisz sobie kwotę, oraz czas trwania lokaty.
herjohn

Data: 2017-12-13 22:27:26
Autor: MM
Użytkownik "herjohn" <herjohn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p0s2g8$6ar$1node1.news.atman.pl...

Ja korzystam z tej:
https://depozaur.pl/lokaty-bankowe/5000-125000/30d-12m
wygodnie ustawisz sobie kwotę, oraz czas trwania lokaty.

Wygląda bardzo czytelnie. Dzięki.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-14 13:02:14
Autor: J.F.
Użytkownik "MM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a319aea$0$5159$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale Idea ma duzo lokat-metorytow.
Na stronie powyzej o nich ani slowa.

Ale o tyle bez znaczenia, ze jak ktos nie ma konta w Idei, to moze korzystac z promocji dla nowych klientow, a jak ma, to pewnie zna oferte :-)

J.

Data: 2017-12-14 13:25:57
Autor: MM
Dobra porównywarka potrzebna
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:5a326846$0$5148$65785112news.neostrada.pl...

Ale Idea ma duzo lokat-metorytow.
Na stronie powyzej o nich ani slowa.

Ale o tyle bez znaczenia, ze jak ktos nie ma konta w Idei, to moze korzystac z promocji dla nowych klientow, a jak ma, to pewnie zna oferte :-)

Mam, sprzed lat, login i hasło w Idei. Cy to jest to samo co konto?
Chyba nie, bo żadnych ofert od nich nie otrzymuję od lat. Może
dlatego, że od lat nie mam u nich żadnych lokat.
Zatem gdzie szukać informacji o tych lokatach-meteorytach? Chcę
porównać wszystkie możliwości zanim podejmę decyzje.

Pozdrawiam
MM

Data: 2017-12-14 14:56:44
Autor: J.F.
Użytkownik "MM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a326da5$0$15202$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zaloguj sie, zobacz czy nie masz konta. A potem przejdz do lokat.

Zatem gdzie szukać informacji o tych lokatach-meteorytach? Chcę

https://www.ideabank.pl/ranking-lokat-bankowych

Jesli potraktuja cie jak nowego klienta, i pasuje Ci 2 miesiace, to bedzie trudno znalezc gdzie indziej te 4%.
To akurat oferta dosc stala. Ale tylko do 10k.

Ciekawe czy mozna zalozy lokate Happy i Happy Pro naraz - czy ta druga to juz nie bedzie dla nowego klienta :-)

porównać wszystkie możliwości zanim podejmę decyzje.

A wtedy meteor juz przeleci :-)
Np lokata "noworoczna" jeszcze niedawno byla na 3.15%.
A dzis 2.0

J.

Data: 2017-12-15 22:55:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dobra porównywarka potrzebna

"MM" 5a2fd7d6$0$15193$65785112@news.neostrada.pl

i bardzo proszę o namiar na wiarygodną porównywarkę
głównie lokat bankowych.

Co złego w tej:

   http://danutac.oferty-kredytowe.pl

poza moim zyskiem?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'
   -bf-    `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

Dobra porównywarka potrzebna