Dobre głośniki 2.1

Data: 2011-09-28 09:25:19
Autor: Osadnik
Dobre głośniki 2.1
Takie trochę odstępstwo od tego o czym na grupie na ogół można przeczytać ale myślę ze to dobre miejsce na pytanie o głośniki ( audiofili dodali by jeszcze 0 zero do ceny i zastanawiali się nad słodkością basów)

Do tej pory miałem głośniki połączone do wieży HiFi Sony 771(2.0). I było dobrze. Niestety, owa wieża ducha wyzionęła, naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna - inwestuje w głośniki z subem.

Najpierw przekopałem sklepy komputerowe - tutaj wybór jest marny bo jeśli przyjmiemy zakres cenowy (150 - 250zł) to w zasadzie zostaje kilka sensownych ofert (głównie Creative i Logitech).
Fajniejsze zabawki zaczynają się powyżej 400zł ale tyle środków na sporadyczne słuchanie muzyki nie mam.

Głośniki 5.1 odpadają (mimo ze fajnie by było, jednak nie a gdzie ich rozmieścić)

Czego wymagam od samych głośników? możliwe unikanie ciągłej regulacji, brak buczenia kiedy nie dociera do nich żadne dźwięk (bo często jest tka sytuacja a nie będę co chwile włączał głośników by odsłuchać jakiś kawałek filmu w YT).
Przydadzą się tez dość długie kable. Pilot jest zbędny, będzie tylko zagracał biurko.

Data: 2011-09-28 12:02:28
Autor: PC
Dobre głośniki 2.1
Jedyne 2.1 godne uwagi, które miałem to Logitech z-2300.

PC

Data: 2011-09-28 13:43:29
Autor: Osadnik
Dobre głośniki 2.1
W dniu 2011-09-28 12:02, PC pisze:
Jedyne 2.1 godne uwagi, które miałem to Logitech z-2300.

PC
a cos kupowalnego? nie chce kupować głośników w ciemno na allegro - za duze ryzyko wtopy.

Data: 2011-09-28 13:45:24
Autor: PK
Dobre g³o¶niki 2.1
Np. Genius SP-HF1800A?

Data: 2011-09-30 22:10:07
Autor: Osadnik
Dobre g³o¶niki 2.1
W dniu 2011-09-28 13:45, PK pisze:
Np. Genius SP-HF1800A?

A cu¶ innego?

Data: 2011-09-29 01:12:43
Autor: Q
Dobre głośniki 2.1
[...]

Warto jeszcze wziac pod uwage parametr,
na ktory przedtem nie zwracalem uwagi:
pobor energii, zwlaszcza  w trybie "nieuzywania" (idle).

Mam jakies stare Creativy 5.1 i ciagna one [W]:
- gdy wylaczone: ok. 6 W (a nie 0 W)
- gdy wlaczone i sciszone ma maksa + brak sygnalu: ok. 11-12 W
- gdy wlaczone i ustawione na 20-40% skali + sygnal: ok. 11-12 W
- gdy wlaczone i ustawione na 80-90% skali + sygnal: ok. 12-14 W

Dopiero jesli wyjme kabel z gniazdka biora 0 W.

Znacie jakies glosniki (2.1, 5.1 do 400zl) spelniajace
norme < 1W w trybie standby (cos jak ErP Lot 6 w zasilaczach :)?

Data: 2011-09-29 11:29:40
Autor: Osadnik
Dobre głośniki 2.1
W dniu 2011-09-29 01:12, Q pisze:
[...]

JA tego nie biorę pod uwagę, Wieza Hifi która miałem ciągnęła 60W w tym trybie. Jedno urządzenie pobiera <1W inne 60W bo jest beznadziejnie zaprojektowane (dekoder nbox). Więc to tak jakby oba zużywały po 30W w trybie standby.

Data: 2011-09-29 14:19:34
Autor: Q
Dobre głośniki 2.1
[...]

Po prostu irytuje mnie, ze glosniki, ktore nie graja biora wiecej watow
niz modem kablowy z voipem plus router z wifi razme wziete :).

Data: 2011-10-01 02:13:03
Autor: OMSON
Dobre głośniki 2.1
Osadnik pisze:

Głośniki 5.1 odpadają (mimo ze fajnie by było, jednak nie a gdzie ich rozmieścić)

A może po prostu zwykłe stereo, skoro to do słuchania muzyki?

http://www.redcoon.pl/B190484-M-Audio-Studiophile-AV-20_Mikrofony-aktywne

To są budżetowe monitory bliskiego pola, ale idę o zakład, że zagrają dokładniej, niż niejeden zestaw 2.1 w Twoich widełkach cenowych...

Pzdr, OMSON

Data: 2011-10-01 02:15:34
Autor: OMSON
Dobre głośniki 2.1
Data: 2011-10-01 09:55:43
Autor: Osadnik
Dobre głośniki 2.1
W dniu 2011-10-01 02:13, OMSON pisze:
Osadnik pisze:

[...]

Moje widełki cenowe były do 250zł ;)

Ale znam Firmę M-Audio - nie celowałem w ten sektor właśnie ze względu na cenę. Dlatego schodzimy bliżej 200zł...

Data: 2011-10-01 17:56:25
Autor: Mateusz
Dobre głośniki 2.1
Użytkownik OMSON napisał:

To są budżetowe monitory bliskiego pola, ale idę o zakład, że zagrają dokładniej

nie wiem, czy wiodaca pozadana cecha dzwieku z komputera w zastosowaniach domowych jest dokladnewlasnie odwzorowanie dzwieku :)

Data: 2011-10-02 21:50:33
Autor: Padre
Dobre głośniki 2.1
Osadnik pisze:

[...]

Te sa fajne:

http://www.redcoon.pl/B191509-GENELEC-6010APM-bia%C5%82y_Mikrofony-aktywne

Wyglądają na 50zł, złodziej ich nie ruszy:)

Dobre głośniki 2.1