Dobrobyt na Bia³orusi

Data: 2011-06-03 23:17:24
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi
http://minsk.trade.gov.pl/pl/belarus/article/detail,1658,Podstawowe_dane_makroekonomiczne_Bialorusi_w_I_kwartale_2011_roku.html

¶rednie wynagrodzenie - 1423 tys rubli
minimalne wynagrodzenie - 460 tys rubli

ceny :

http://pda.nn.by/fota/54871.html

kasza gryczana 0,7 kg - 21,5 tys rubli
papryka - 42 tys rubli
Nescafe Gold (du¿e opakowanie) - 99,9 tys rubli

Anatol

Data: 2011-06-03 23:19:38
Autor: Grzegorz Z.
Dobrobyt na Bia³orusi
Nescafe Gold (du¿e opakowanie) - 99,9 tys rubli

Ciekawe czy przemycana iz Polszy czy mo¿e jeszcze gorsza od tej co idzie na
nasz rynek? ;-)

Data: 2011-06-03 23:26:38
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:14fixyc0v8ilh.4o4w4foscqkf$.dlg40tude.net...
Nescafe Gold (du¿e opakowanie) - 99,9 tys rubli

Ciekawe czy przemycana iz Polszy czy mo¿e jeszcze gorsza od tej co idzie na
nasz rynek? ;-)

Napisy na opakowaniu s± cyrylic± wiêc to chyba wersja oficjalnie importowana na rynek bia³oruski.

Anatol

Data: 2011-06-03 23:59:55
Autor: raff
Dobrobyt na Bia³orusi
Anatol, lepiej poopowiadaj nam jak tam z autostradami ;))))

R.

Data: 2011-06-04 00:04:09
Autor: u2
Dobrobyt na Bia³orusi
W dniu 2011-06-03 23:17, Anatol pisze:
kasza gryczana 0,7 kg - 21,5 tys rubli
papryka - 42 tys rubli
Nescafe Gold (du¿e opakowanie) - 99,9 tys rubli

Bardzo niezdrowa zywnosc.

A co A2, ktora buduja Chinczycy w POlsce ?

Data: 2011-06-04 00:15:16
Autor: Grzegorz Z.
Dobrobyt na Bia³orusi
u2 napisa³:

W dniu 2011-06-03 23:17, Anatol pisze:
kasza gryczana 0,7 kg - 21,5 tys rubli
papryka - 42 tys rubli
Nescafe Gold (du¿e opakowanie) - 99,9 tys rubli

Bardzo niezdrowa zywnosc.

Ciekawe po ile u nich "koszyk Kaczyñskiego" ?

Data: 2011-06-04 00:20:49
Autor: raff
Dobrobyt na Bia³orusi

"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:4de95a61$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No i co zrobia z zaoszczedzonymi pieniedzmi ? ;)))

R.

Data: 2011-06-04 17:25:31
Autor: u2
Dobrobyt na Bia³orusi
W dniu 2011-06-04 00:20, raff pisze:
A co z A2, ktora buduja Chinczycy w POlsce ?
No i co zrobia z zaoszczedzonymi pieniedzmi ? ;)))

Porazaja mnie orliki i schettynowki. Jezdze po okolicy i nie moge sie
nadziwic jak mozna tak marnowac kase.

Nie dosc ze orliki kosztuja miliardy, to jeszcze ich utrzymanie drugie
tyle. No i nikt z nikt nie korzysta. Chlopaki chodza na darmowy stadion
pod moim oknem aby pograc w gale :)

Data: 2011-06-05 10:33:02
Autor: raff
Dobrobyt na Bia³orusi

"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:4dea4e73$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zaoszczedzone pieniadze przeznacza na kolejne autostrady. Na pewno Chinczykom.

Jak to mowil Anatol ? "Umowa podpisana, to autostrada wybudowana". Super, tym sposobem bedziemy mieli cala siec autostrad na Euro !

R.

Data: 2011-06-05 10:50:06
Autor: u2
Dobrobyt na Bia³orusi
W dniu 2011-06-05 10:33, raff pisze:
> [...]

Jak to mowil Anatol ? "Umowa podpisana, to autostrada wybudowana". Super, tym sposobem bedziemy mieli cala siec autostrad na Euro !

Bo ten ciec niemiecki to z pewnoscia jest z pelobandy, czyli wrazej
agentury.

Znam jednego gostka, ktory robi bardzo wazna i nikomu niepotrzebna
robote w ministerstwie nie-bezpieczenstwa wewnetrznego. Pytany przez
mnie co robi udawal Grreka.

Ostatnio zabulgotal sie, kiedy w necie umiescilem niezbyt przychylne
pelobandzie rysunki :)

Data: 2011-06-05 19:47:53
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi

U¿ytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isff01$i2i$1news.onet.pl...

Jak to mowil Anatol ? "Umowa podpisana, to autostrada wybudowana". Super, tym sposobem bedziemy mieli cala siec autostrad na Euro !

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Mo¿e jaki¶ cytat ?

To ¿e dla kilku procent budownych odcinków powstaj± problemy po stronie wykonawcy nie jest podstaw± do twierdzenia ¿e 100% pdpisanych umów zakoñczy siê klap± podczas realizacji. Klapê zaliczy³ te¿ 20 km odcinek A1 (Alpine Bau) dla którego umowê podpisano za PIS (w sumie za PiS podpisano umowy na ok 250 km A i S). Za SLD w trakcie budowy wykonawca S1 Bielsko-Bia³a - Cieszyn zbankrutowa³.

Anatol

Data: 2011-06-05 19:53:30
Autor: raff
Dobrobyt na Bia³orusi

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> wrote in message news:isgfgd$e72$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Wypierasz sie tego co mowiles ? Buehehehe.

Nie bede szukal. Pare osob tez to tutaj pamieta.

R.

Data: 2011-06-05 20:11:48
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi

U¿ytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isgfqu$cc1$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Tego co mówi³em/pisa³em siê nie wypieram dlatego poproszê o link - je¿eli kto¶ twierdzi ¿e tak pisa³em i to powinien przedstawiæ ¼ród³o (przecie¿ nie powinno byæ problemu z wygoogleniem konkretnego zdania).

Np w tej wypowiedzi nie ma takiego sformu³owania :

http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/27e2c16d3c38d6a0

Anatol

Data: 2011-06-05 22:40:47
Autor: raff
Dobrobyt na Bia³orusi

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> wrote in message news:isggt8$geq$1usenet.news.interia.pl...

[...]

W tymze watku ni mniej ni wiecej, tylko twierdziles, ze Tusk spelnil obietnice wyborcze. Bo popodpisywal umowy na odpowiednie autostrady. Wiec tu teraz nie kituj.

Na przyklad "A wiêc do podpisania pozosta³y umowy na 669,3 km w 371 dni. "

Krecisz sie chlopie jak choragiewka i bzdety cisniesz, moze naiwne dzieci ci uwierza.

R.

Data: 2011-06-05 23:31:50
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi

U¿ytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isgpkk$ik5$1news.onet.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

To by³o odno¶nie obietnic Komorowskiego o planach 1000 km podpisanych nowych umów na budowê A i S w ci±gu najblizszych 500 dni po wyborach prezydenckich. Deklaracja by³a powszechnie wy¶miewana ze wzglêdu na rekordow± liczbê 1000 km, wiêc postanowi³em publikowaæ bie¿±ce statystyki.

W ci±gu tylko pierwszych 130 dni od wyborów prezydenckich  podpisano umowy na 330 km A i S (nie ma w tym wliczonych 50 km chiñskich odcinków A2 bo umowy na ich projekt i budowê zawarto na jesieni 2009) . Bêdê tê statystykê kontynuowa³ przy okazji kumulacji informacji o nowych umowach.

W tym roku szykuje siê wysyp oddanych do u¿ytkowania odcinków m.in. :

106 km A2 ¦wiecko- Nowy Tomy¶l,
62 km A1 Grudzi±dz-Toruñ
28 km A1 Piekary ¦l±skie - So¶nica
15 km A8 - autostradowa obwodnica Wroc³awia
14,6 km S7 Elbl±g - Pas³êk
14 km S11 Swadzim - A2

czyli prawie 250 km.

I na deser zdjêcia z koñcz±cej siê budowy autostradowej obwodnicy Wroc³awia z najwiêkszym mostem wantowym w Polsce :

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=78924560&postcount=11268

Anatol

Data: 2011-06-05 23:41:45
Autor: raff
Dobrobyt na Bia³orusi

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> wrote in message news:isgskc$3to$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Z t± A1 tez mog± byc klopoty.

Lepiej zebysmy sie nauczyli robic autostrady. Bo i tak chyba niektore z tych ekspresowek trzeba bedzie potem przebudowywac na autostrady.

R.

Data: 2011-06-04 00:32:18
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4de95a61$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Okazuje siê ¿e bez ³atwo dostêpnych darmowych niewolników i przy zachowaniu wymaganych minimalnych standardów jako¶ciowych nic nie potrafi± wyprodukowaæ - nawet g³upich 50 km z ca³ej A2.

Anatol

Data: 2011-06-04 17:23:01
Autor: u2
Dobrobyt na Bia³orusi
W dniu 2011-06-04 00:32, Anatol pisze:
Okazuje siê ¿e bez ³atwo dostêpnych darmowych niewolników i przy
zachowaniu wymaganych minimalnych standardów jako¶ciowych nic nie
potrafi± wyprodukowaæ - nawet g³upich 50 km z ca³ej A2.

Ba, PO nie takie rzeczy potrafi spieprzyc :)

Data: 2011-06-04 17:26:48
Autor: u2
Dobrobyt na Bia³orusi
W dniu 2011-06-04 17:23, u2 pisze:
[...]

Minister Grabarczyk z PO, pseudonim Grabarz polskich dróg, sam twierdzi³
w TV, ¿e Polakom zale¿y aby Chiñczykom nie wysz³o :)

Data: 2011-06-04 20:34:46
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dea4ec0$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Konkretnie to konkurencji (tak¿e zagranicznej) , która nie chcia³a wchodziæ w ¿adn± wspó³pracê z Chinczykami np. jako podwykonawcy. Nie ma to jednak znaczenia skoro siê okaza³o ¿e Chiñczycy nie maj± kasy na dotowanie kosztów budowy.

Budowa 50 km A2 chiñskich odcinków (stan zaawansowania prac 17%) ma byæ dokoñczona ponoæ pod bezpo¶rednim zarz±dem GDDKiA z tymi samymi podwykonawcami, a chiñska firma pewnie og³osi upad³o¶æ ¿eby nie placiæ 700 mln PLN kar umownych.

Anatol

Data: 2011-06-05 10:53:36
Autor: u2
Dobrobyt na Bia³orusi
W dniu 2011-06-04 20:34, Anatol pisze:
[...]

Co mnie obchodzi upadlosc chinskiej firmy ? Mnie obchodzi tepaku budowa
polskich drog.

A jak nie potrafisz, to spierdalaj w podskokach zanim ciebie nie
wywieziemy na taczce.

Data: 2011-06-04 01:30:59
Autor: M. Sz.
Dobrobyt na Bia³orusi

U¿ytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isbj18$olq$1usenet.news.interia.pl...
[...]

 W odniesieniu do pensji minimalnej porównuj±c do naszej wychodzi chleb po 20 z³.

Anatol

 m.

Data: 2011-06-04 13:36:00
Autor: White Power
Dobrobyt na Bia³orusi
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisa³(a):

http://minsk.trade.gov.pl/pl/belarus/article/detail,1658,Podstawowe_dane_makro
konomiczne_Bialorusi_w_I_kwartale_2011_roku.html

¶rednie wynagrodzenie - 1423 tys rubli

1280 z³?

minimalne wynagrodzenie - 460 tys rubli

414 z³?

ceny :

http://pda.nn.by/fota/54871.html

kasza gryczana 0,7 kg - 21,5 tys rubli

19 z³?

papryka - 42 tys rubli

37 z³?

Nescafe Gold (du¿e opakowanie) - 99,9 tys rubli

90 z³?

Data: 2011-06-04 20:37:44
Autor: Anatol
Dobrobyt na Bia³orusi

I jeszcze :

"57-letnia Marina kupi³a rano pude³ko proszku do prania za 100 tys. bia³oruskich rubli. Zarabia milion miesiêcznie. - Tañszego nie by³o - mówi "Gazecie" "

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9689243,Bialorus_po_dewaluacji__Drugie_piwo_w_barze_to_juz.html

Anatol

Data: 2011-06-04 23:33:59
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-04 20:37, Anatol pisze:

I jeszcze :

"57-letnia Marina kupiła rano pudełko proszku do prania za 100 tys. białoruskich rubli. Zarabia milion miesięcznie. - Tańszego nie było - mówi "Gazecie" "

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9689243,Bialorus_po_dewaluacji__Drugie_piwo_w_barze_to_juz.html Anatol

Autoryzujesz ten tekst z "Wyborczej" - podpisujesz się pod nim? Chcesz coś w ten sposób udowadniać?

Data: 2011-06-04 23:52:17
Autor: Anatol
Dobrobyt na Białorusi

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ise8c4$luf$1news.onet.pl...

[...]

Szukam każdych żródeł o cenach i zaopatrzeniu na Białorusi. Jeżeli są lepsze to poproszę o namiary.

Anatol

Data: 2011-06-05 10:54:46
Autor: u2
Dobrobyt na Bia³orusi
W dniu 2011-06-04 23:52, Anatol pisze:
Autoryzujesz ten tekst z "Wyborczej" - podpisujesz siê pod nim? Chcesz
co¶ w ten sposób udowadniaæ?

Szukam ka¿dych ¿róde³ o cenach i zaopatrzeniu na Bia³orusi. Je¿eli s±
lepsze to poproszê o namiary.

GWno juz kilka razy oglaszalo upadlosc Bialorusi. Ewidentnie dziala na
zlecenie swoich mocodawcow z kremla.

Data: 2011-06-05 20:14:16
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
[...]

Prawdy tylko i wylacznie można dowiedziać sie od osób tam mieszkajÄ…cych.  I to nie sÅ‚uchać tych tzw. opozycjonistów szukajÄ…cych azylu w Polsce, tylko zwykÅ‚ych BiaÅ‚orusinów.  Ew. samemu tam siÄ™ przejechać i siÄ™ naocznie przekonać.

Data: 2011-06-06 04:04:27
Autor: cirrus
Dobrobyt na Białorusi
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:isggvp$gvs$1news.onet.pl...
[...]

I byłeś już tam?

--
stevep

Data: 2011-06-06 11:52:14
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-06 04:04, cirrus pisze:
[...]

Tak, a ty? A twój szef?

Data: 2011-06-06 15:14:53
Autor: cirrus
Dobrobyt na Białorusi
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:isi80b$fu5$1news.onet.pl...
[...]

A który szef? I nie wiesz bucu, ze nie odpowiada się pytaniem na pytanie.

--
stevep

Data: 2011-06-13 21:41:12
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-06 15:14, cirrus pisze:

Tak, a ty? A twój szef?
I byłeś już tam?

A który szef? I nie wiesz bucu, ze nie odpowiada się pytaniem na pytanie.

"Tak", - to jest odpowiedź. I kto tu jest bucem?

Data: 2011-06-05 03:09:08
Autor: cirrus
Dobrobyt na Białorusi
[...]

Że jest dobrobyt na Białorusi.

--
stevep

Data: 2011-06-05 20:14:12
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-05 03:09, cirrus pisze:
[...]

Cytatami z "GW" nic nie udowodni.. Co najwyżej zakłamie sytuację.

Data: 2011-06-05 20:21:08
Autor: Anatol
Dobrobyt na Białorusi

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:isggvp$gvs$2news.onet.pl...

Cytatami z "GW" nic nie udowodni.. Co najwyżej zakłamie sytuację.

Wzorem wielu dyskutantów mogę to samo napisać bez podawania cytatów i linków - z pewnością będzie mi łatwiej.

Tych cytatów nie można negować dopóki nie poda się źródła z których wynika znacząco inna obecna relacja cen do płac na Białorusi

Anatol

Data: 2011-06-06 11:50:55
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-05 20:21, Anatol pisze:

[...]

Ale powoływania się na nie też nie jest zbyt mądre. Zupełnie inaczej sprawa by wyglądała gdybyś wczoraj wrodził z Białorusi po rocznym pobycie i chciał się podzielić swoimi wrażeniami.
A tak to tylko wyglÄ…da zupeÅ‚nie niepoważnie -  to tylko  cytowanie czyichÅ› obsesji, czyichÅ› fobii.

Data: 2011-06-06 22:31:30
Autor: Anatol
Dobrobyt na Białorusi

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:isi80c$fu5$3news.onet.pl...

[...]

No to jak wyglÄ…da zaopatrzenie sklepów  i ceny wg poważnych źródeÅ‚ ?

Wcześniej podałem link do białoruskiej strony ze zdjęciami m.in. z półek sklepowych :

http://pda.nn.by/fota/54871.html

z cytatu w GW konkretnie potrzebowałem ceny proszku do prania.

Inne linki o sytuacji na Białorusi :

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/newsweek_swiat/upadek,77771,1

http://www.polskieradio.pl/75/927/Artykul/368038,Ceny-w-sklepach-na-Bialorusi-podniosly-sie-o-100150-procent

http://www.polskieradio.pl/75/921/Artykul/372181,Wicepremier-uspokaja-a-Bialorusini-wciaz-oblegaja-sklepy-%28wideo%29

Anatol

Data: 2011-06-13 21:40:39
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-06 22:31, Anatol pisze:

[...]

No i znowu takie same bzdety jak kiedyś podawałeś w przypadku Kuby. To maja być na coś dowody?

Data: 2011-06-06 04:03:50
Autor: cirrus
Dobrobyt na Białorusi
[...]

Takdla zasady, nawet jak to jest coÅ› oczywistego?

--
stevep

Data: 2011-06-06 11:52:07
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-06 04:03, cirrus pisze:
[...]

Oczywiste to jest tylko to że obiektywności nie ma co szukać w gazetach typu "Wyborcza".

Data: 2011-06-06 15:15:48
Autor: cirrus
Dobrobyt na Białorusi
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:isi80b$fu5$2news.onet.pl...
[...]

Ty pewnie preferujesz Nasz Dziennik.

--
stevep

Data: 2011-06-13 21:40:35
Autor: jadrys
Dobrobyt na Białorusi
W dniu 2011-06-06 15:15, cirrus pisze:

[...]

Tylko media z grupy BBC sÄ… dla mnie wyznacznikiem prawdy.

Data: 2011-06-14 03:17:53
Autor: cirrus
Dobrobyt na Białorusi
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:it5p28$6km$1news.onet.pl...
[...]

Przecież to nienażarte kapitalistyczne ryje.

--
stevep

Dobrobyt na Bia³orusi