Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne

Data: 2014-05-02 23:46:59
Autor: Piotr
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
Niedługo kończę pracę na etacie i przez kilka najbliższych miesięcy będę utrzymywał się z oszczędności. Na ten czas chcę wykupić sobie dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w NFZ. Czy składki na to dobrowolne zdrowotne będę mógł odliczyć od podatku w PIT za 2014, chociaż dochody były wyłącznie z etatu?
I takie praktyczne pytania odnośnie ubezpieczenia w NFZ:
- co wpisać jako deklarowaną kwotę dochodu? Zero czy minimalną kwotę od której płaci się składkę?
- czy comiesięczne DRA do ZUS trzeba składać w urzędzie właściwym według miejsca zamieszkania czy można w dowolnym? Albo da się jakoś wysyłać online?
- w czasie trwania ubezpieczenia będę przeprowadzał się do miejscowości w innym województwie. Czy będę musiał zmianę adresu zgłaszać w NFZ/ZUS, przenosić ubezpieczenie do "nowego" NFZ itp.?

pozdrawiam

Data: 2014-05-03 16:42:34
Autor: 666
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
Lepiej załatwić sobie ułamek etatu u znajomego.

-- -- -
Na ten czas chcę wykupić sobie dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w NFZ.

Data: 2014-05-05 22:01:13
Autor: Piotr
W dniu 2014-05-03 16:42,  666 pisze:
Lepiej załatwić sobie ułamek etatu u znajomego.

Wiem że jest taka opcja. Tyle że ciężko było by znaleźć kogoś kto zdecyduje się na taką upierdliwą pod względem papierologii przysługę, no i jakieś tam składki też trzeba od tego opłacić.

pozdrawiam

Data: 2014-05-05 22:08:12
Autor: Malpy i Delfiny
On 05.05.2014 22:01, Piotr wrote:
[...]

zostan etatowym bezrobotnym.

--

Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-internetu/

Czyż nie? ;)

Data: 2014-05-13 12:47:45
Autor: Piotr
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne

Czy składki na to dobrowolne zdrowotne
będę mógł odliczyć od podatku w PIT za 2014, chociaż dochody były
wyłącznie z etatu?

Nikt nie wie jak jest z tym odliczaniem?

Data: 2014-05-13 12:20:19
Autor: jureq
Dnia Tue, 13 May 2014 12:47:45 +0200, Piotr napisał(a):

Czy składki na to dobrowolne zdrowotne będę mógł odliczyć od podatku w
PIT za 2014, chociaż dochody były wyłącznie z etatu?

Nikt nie wie jak jest z tym odliczaniem?

Można odliczyć. Oczywiście nie całe tylko 7,75% podstawy.

Data: 2014-05-15 07:42:11
Autor: Piotr
W dniu 2014-05-13 14:20, jureq pisze:

Można odliczyć. Oczywiście nie całe tylko 7,75% podstawy.

Dzięki! Rozumiem że podstawy się sumują, tzn. 7,75%*(podstawa wynikającej z dochodów z etatu + kwota zadeklarowana jako podstawa dobrowolnego ubezpieczenia) ?

pozdrawiam

Data: 2014-05-15 06:07:30
Autor: jureq
Dnia Thu, 15 May 2014 07:42:11 +0200, Piotr napisał(a):

[...]

Tak.

Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne