Dobrowolnośc stosowania Polskich Norm?

Data: 2013-02-16 22:49:49
Autor: Marian Paździoch
Dobrowolnośc stosowania Polskich Norm?
Witam,
ostatnio zainteresowałem się tematem stosowania Polskich Norm. Zdania w tej kwestii są podzielone. Ogólnie rzecz ujmując, stosowanie PN jest dobrowolne. Jednak w ustawie o normalizacji z 1994 roku znajdował się artykuł dający ministrom moc ustalenienia obowiązku stosowania PN w drodze rozporządzenia. W ustawie z 2002r. już tego artykułu nie ma. Znajduje się za to art. 5 ust. 4 "Polskie Normy mogą być powoływane w przepisach prawnych po ich opublikowaniu w języku polskim." Czy oznacza to, że rozporządzenie może obligatoryjnie nakładać obowiązek stosowania PN? Tutaj znalazłem dwie różne opinie: http://tinyurl.com/dyk3tpw

Co o tym sądzicie? Jest ktoś zaznajomiony z tematem na sali? :)

Pzdr.
M.

Data: 2013-02-16 23:05:14
Autor: Marian Paździoch
Dobrowolnośc stosowania Polskich Norm?
W zasadzie chyba już znam odpowiedź. Nie wiem dlaczego tak szybko zapomniałem o stanowisku PKN, który informuje, że art. 4 nie  może nakładać obowiązku na podstawie rozporządzenia.

Pzdr.
M.

Dobrowolnośc stosowania Polskich Norm?