Dobry U lock bez przesady z ceną

Data: 2014-05-14 11:28:00
Autor: Poldek
Dobry U lock bez przesady z ceną

Jest jakiś U lock, którego nie da się otworzyć długopisem BIC i nie kosztuje fortuny? Powiedzmy do 100 zł, a chętnie mniej.

Jakieś opinie na temat U locka firmy Kross za 51 zł - w czym jest gorszy od innych, droższych?

Data: 2014-05-14 03:32:19
Autor: gomspam
W dniu środa, 14 maja 2014 11:28:00 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
Jest jakiś U lock, którego nie da się otworzyć długopisem BIC i nie kosztuje fortuny? Powiedzmy do 100 zł, a chętnie mniej.

W Decathlonie mają teraz w dobrej cenie (99,99 PLN) u-lock Abus U-Mini.

Data: 2014-05-14 14:32:38
Autor: AL
On 2014-05-14 12:32, gomspam@gmail.com wrote:
[...]

ten jest ciekawy
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/09/Abus-Locks-uGrip-Bordo-5700.jpg

Data: 2014-05-14 14:36:17
Autor: Poldek
AL wrote:
On 2014-05-14 12:32, gomspam@gmail.com wrote:
[...]

Ciekawy, ale kosztuje prawie 500 zł i nie ma go sklepach - tylko na zamówienie.

Abus U-Mini też ciekawy, cena 100 zł też do przełknięcia. Ponawiam pytanie - w czym jest gorszy taki U-Lock marki Kross za 51 zł od takiego Abusa - ?

Data: 2014-05-14 05:58:34
Autor: gomspam
W dniu środa, 14 maja 2014 14:36:17 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
Ponawiam pytanie - w czym jest gorszy taki U-Lock marki Kross za 51
zł od takiego Abusa - ?

Różnica jest na pewno w konstrukcji samego zamka/klucza (o ile dobrze wybrałem model Krossa: kzu-100). Czasem łatwiej sforsować zamek niż ciąć zabezpieczenie. U-locków tych nie miałem w rękach, więc na oko ciężko powiedzieć jakie są różnice w użytym materiale, konstrukcji samej podkowy, etc.

Ale.. przy tak relatywnie niewielkiej różnicy cenowej wziąłbym Abusa. U-lock to zakup jednorazowy, IMHO warto wziąć model od firmy która specjalizuje się w zabezpieczeniach - a nie od kogoś, kto produkcję zapięć rowerowych ma niejako na boku, jako "dodatek" do głównej oferty.

Data: 2014-05-14 15:33:37
Autor: Poldek
gomspam@gmail.com wrote:
[...]

KZ-200 wygląda na oko nieźle, ale ma jedną wadę: jest na szyfr. Dla mnie dyskwalifikacja.

Data: 2014-05-14 19:25:55
Autor: Poldek
On Wed, 14 May 2014 05:58:34 -0700 (PDT), gomspam@gmail.com wrote:
W dniu środa, 14 maja 2014 14:36:17 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
> Ponawiam pytanie - w czym jest gorszy taki U-Lock marki Kross za
51
> zł od takiego Abusa - ?

Róşnica jest na pewno w konstrukcji samego zamka/klucza (o ile
dobrze w=
ybrałem model Krossa: kzu-100). Czasem łatwiej sforsować zamek niż =
ciąć zabezpieczenie. U-locków tych nie miałem w rękach, więc na=
 oko ciężko powiedzieć jakie są róşnice w uĹźytym materiale, k=
onstrukcji samej podkowy, etc.

Ale.. przy tak relatywnie niewielkiej różnicy cenowej wziąłbym Abus=
a. U-lock to zakup jednorazowy, IMHO warto wziąć model od firmy
ktĂłra=
 specjalizuje się w zabezpieczeniach - a nie od kogoś, kto
produkcję =
zapięć rowerowych ma niejako na boku, jako "dodatek" do głównej ofe=
rty.

No więc szarpnąłem się na tego U-Mini i pierwsze wrażenie jest bdb. Ale nie teatowałem na przecinanie :-) Z wad, to brak mocowania do ramy w zestawie. Chociaż akurat do mojego roweru nie chcą pasować żadne typowe mocowania - dziwny profil ramy.
Z plusów to 4 klucze w zestawie. Inni dają 2 i chcą później zarobić na dorabianiu :-)

Data: 2014-05-14 14:41:40
Autor: AL
On 2014-05-14 14:36, Poldek wrote:
AL wrote:
On 2014-05-14 12:32, gomspam@gmail.com wrote:
[...]

znalazlem taki opis - ciekawy przyklad
http://www.stevencanplan.com/2012/testing-the-abus-bordo-folding-lock/

An Amazon jest od 100USD
http://www.amazon.com/dp/B005F3ERE2/ref=as_li_ss_til?tag=stevevancenet-20&camp=0&creative=0&linkCode=as4&creativeASIN=B005F3ERE2&adid=19P9P9C5EXF16X9N7B6Q
http://www.amazon.com/Abus-Bordo-Granit-X-Plus-Foldable/dp/B005F3EPY4/ref=pd_sim_sbs_sg_4?ie=UTF8&refRID=1Z7J2EPA76W9P8T30GVK

Data: 2014-05-14 14:52:14
Autor: AL
On 2014-05-14 14:36, Poldek wrote:
  w czym jest gorszy taki U-Lock marki Kross za 51 zł od takiego
Abusa - ?
pewnie tym co tu pisza:
http://www.rowery.org.pl/kradzieze.html

Najlepiej byloby zrobic test konkretnego U-Locka (np tego Krossowego) i zobaczyc jak dlugo stawia opor.
Jak dla mnie wystarczy sam fakt odstaszajacy - sam do tej pory uzywam U-Locka marketowego (kupionego dobrych pare lat temu w Decatlonie czy podobnym sklepie) za cene ok 100pln. Jego wada to zamek cylindryczny - ale jakos nie udalo mi sie go otworzyc dlugopisem wedle opisywanych sposobow na forach.  Fakt, ze nie zostawiam raczej rowera na dluzej niz godzine bez opieki - ale licho nie spi - stad sam zamyslam sie nad sprawieniem sobie jakiegos Ulocka - do powiedzmy 10% wartosci roweru. Czyli jesli za rower dalem 3tys to zakladam, ze 300pln wydam na to zabezpieczenie. Tym bardziej, ze jest to zapiecie uniwersalne i moge go uzywac w dwoch rowerach (w zaleznosci jakim w danej chwili bede sie poruszal).

Data: 2014-05-14 06:20:09
Autor: WS
W dniu środa, 14 maja 2014 14:52:14 UTC+2 użytkownik AL napisał:

Jak dla mnie wystarczy sam fakt odstaszajacy

Nie zawsze odstraszanie pomaga :(

za http://www.bikeholicy.pl/forum/showthread.php/4296-Ograbiony-rower

Wczorajszego wieczora obrobili mi rower szosowy Giant, rozkręcili, ukradli części.
Rower był przypięty przy ulicy Retoryka, przez 5 godzin.
Rama wraz z tylnym kołem była przypięta U-lockiem, dzięki czemu zostało mi pół roweru:
Skradzione części:
-kierownic + mostek Ritchey Pro
-Widelec karbonowo aluminiowy PRO, klasyczny kształt
-przednie koło Campagnolo Khasmin
-Przerzutki + klamkomanetki Ultegra 6600 10s, (lewa klamkomanetka Tiagra4400)

PS. Dane wlasciciela w linku...

Data: 2014-05-14 15:37:49
Autor: PeJot
W dniu 2014-05-14 15:20, WS pisze:

[...]

Trzeba mieć odwagę żeby coś takiego przypinać i zostawiać na mieście.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-05-14 19:34:05
Autor: Titus Atomicus
In article <lkvotv$jcc$1@dont-email.me>, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:

[...]

Litosci, ile razy mozna sluchac tych bzdur.
Albo kupujemy zapiecie skuteczne, albo tansza, nieskuteczna atrape zapiecia.
Co ma do tego wartosc roweru?
Do tego - zapiecie nieskuteczne trzeba odkupic wraz z kolejnym rowerem.
Rachunek ekonomiczny chyba prosty?
--
TA

Data: 2014-05-14 20:44:04
Autor: m
On 2014-05-14 14:36, Poldek wrote:
  w czym jest gorszy taki U-Lock marki Kross za 51 zł od takiego
Abusa - ?
pewnie tym co tu pisza:
http://www.rowery.org.pl/kradzieze.html

Przerażające co tam piszą, ale na szczęście do każdego "zawsze" i "nigdy" można dodać "no chyba że mieszkasz w małym mieście".

Ja zostawiam czasem rower nieprzypięty w ogóle, trzymam go w piwnicy i stosuję linkę. I jakoś go nadal mam :).

p. m.

Data: 2014-05-14 14:22:21
Autor: Ignac
Dobry U lock bez przesady z ceną
W dniu środa, 14 maja 2014 20:44:04 UTC+2 użytkownik m napisał:

Ja zostawiam czasem rower nieprzypi�ty w og�le, trzymam go w piwnicy i stosuj� link�. I jako� go nadal mam :).

Bo masz aktywną usługę pod nazwą Anioł Stróż.
Nam możesz powiedzieć,ile w tym celu rzucasz na tackę.
Tak,to każdy potrafi.

Data: 2014-05-15 07:10:55
Autor: z
W dniu 2014-05-14 23:22, Ignac pisze:
Bo masz aktywną usługę pod nazwą Anioł Stróż.
Nam możesz powiedzieć,ile w tym celu rzucasz na tackę.
Tak,to każdy potrafi.

Nad moim rowerem czuwa mój księgowy.
Doradził mi żeby wartość roweru nie przekraczała 200 zł.
Nie przypinam :-)

Data: 2014-05-15 10:01:57
Autor: PeJot
W dniu 2014-05-15 07:10, z pisze:
[...]

Na miasto używam roweru podobnej wartości. Zgodnie z zasadą, że zabezpieczenie powinno kosztować 1/10 wartości roweru, kupiłem na wyprzedaży zabezpieczenie do motocykla typu łańcuch, ponad 6 kilo żelastwa. Zabezpieczenie traktowałem jako stacjonarne, tzn. na noc zostawało w miejscu gdzie rower był parkowany ( pod pracą ). Obecnie dogadałem się z pracodawcą i mogę trzymać rower w biurze.

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-15 01:15:23
Autor: gomspam
W dniu czwartek, 15 maja 2014 10:01:57 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Zabezpieczenie traktowałem jako stacjonarne, tzn. na noc zostawało w miejscu gdzie rower był parkowany ( pod pracą ).

Najdroższy z łańcuchów Kryptonite (Fahgettaboudit):
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6AdugFzCi24#t=447

Obecnie dogadałem się z pracodawcą i mogę trzymać rower w biurze.

Jedyna rozsądna opcja, niestety. Bez opieki zostawiam wyłącznie stare holendry. Droższy rower trzymam w biurze.

Data: 2014-05-15 12:10:42
Autor: Leszek Karlik
Dobry U lock bez przesady z ceną
On Thu, 15 May 2014 10:15:23 +0200, <gomspam@gmail.com> wrote:

[...]
Najdroższy z łańcuchów Kryptonite (Fahgettaboudit):
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6AdugFzCi24#t=447

No, jeżeli zabezpieczenie jest założone tak, że można się
do niego dobrać szczypcami z ramieniem opartym o ziemię i zaprzeć
ciężarem ciała, to jak się ma dwumetrowe nożyce to pójdzie,
nie ma mocnych. :-))

(Rozwiązaniem jest w tym przypadku:  http://www.gizmag.com/pole-climbing-bike-lock/17093/ :-)))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-05-15 14:03:20
Autor: PeJot
W dniu 2014-05-15 10:15, gomspam@gmail.com pisze:

Obecnie dogadałem się z pracodawcą i mogę trzymać rower w biurze.

Jedyna rozsądna opcja, niestety. Bez opieki zostawiam wyłącznie stare holendry. Droższy rower trzymam w biurze.

W ogóle to chyba coś się zmienia na lepsze. Jeszcze nie tak dawno, tu na preclu, propozycja posiadania drugiego ( i więcej ) roweru o charakterze użytkowym najczęściej wiązała się z reakcją "Olaboga, gdzie ja mam trzymać 2 rowery".

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-18 08:22:32
Autor: z
Dobry U lock bez przesady z ceną
W dniu 2014-05-15 10:15, gomspam@gmail.com pisze:
Jedyna rozsądna opcja, niestety. Bez opieki zostawiam wyłącznie stare holendry. Droższy rower trzymam w biurze.

I to jest sytuacja w której możliwość zmieszczenia pojazdu pod biurkiem bardzo ułatwia życie. A niby ludzie nie potrzebują takich wynalazków, nikt nie wykorzystuje tak rowerów... :-)

Data: 2014-05-15 13:22:07
Autor: Titus Atomicus
Dobry U lock bez przesady z ceną
In article <ll1s9l$vl5$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote:

Na miasto używam roweru podobnej wartości. Zgodnie z zasadą, że zabezpieczenie powinno kosztować 1/10 wartości roweru, kupiłem na wyprzedaży zabezpieczenie do motocykla typu łańcuch, ponad 6 kilo żelastwa.

To ja jeszcze raz - co za cymbal wymyslil zasade '1/10 wartosci roweru' ?
--
TA

Data: 2014-05-15 13:56:22
Autor: PeJot
W dniu 2014-05-15 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

To ja jeszcze raz - co za cymbal wymyslil zasade '1/10 wartosci roweru' ?

Zaraz tam cymbał. Wymyśl swoją metodę na określanie wartości zabezpieczenia, przetestuj i stosuj.

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-15 15:30:29
Autor: Titus Atomicus
Dobry U lock bez przesady z ceną
In article <ll2a16$pej$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

Zaraz tam cymbał. Wymyśl swoją metodę na określanie wartości zabezpieczenia, przetestuj i stosuj.

Moja metoda jest taka, ze kupuje cos co jest skuteczne.
--
TA

Data: 2014-05-15 13:57:59
Autor: AL
On 2014-05-15 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

mozesz kupic rower za 200pln i zapiecie za 600pln - przeciez nikt Ci tego nie broni. Rower tez Ci ukradna jak sie upra.

Nie ma zlotego srodka.

Data: 2014-05-15 15:39:41
Autor: Titus Atomicus

On 2014-05-15 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> To ja jeszcze raz - co za cymbal wymyslil zasade '1/10 wartosci roweru' ?

mozesz kupic rower za 200pln i zapiecie za 600pln - przeciez nikt Ci tego nie broni. Rower tez Ci ukradna jak sie upra.
Jasne, tylko ze jakos nikt nie pisze o kradziezach rowerow zabezpieczonych topowymi ulockami.
I jeszcze raz powtarzam - topowy ulock to 300-400zl.
A starcza na lata (moj Abus ma juz ze 12 czy jakos tak).
btw roznica w cenie pomiedzy topowym ulockiem a srednia polka to 100-200zl.

Nie ma zlotego srodka.
Owszem, to jest wlasnie zloty srodek.

Ja juz kupilem skuteczne zapiecie.
I uzywam do kilku rowerow.
Zgodnie z waszymi zasadami powineniem za kazdym razem kupowac nowgo u-locka - wartego 1/10 ceny roweru...
LOL
--
TA

Data: 2014-05-15 16:40:22
Autor: AL

On 2014-05-15 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Po pierwsze - nie ma zapiecia nie do sforsowania.
Twojego 12-to letniego Abusa sforsuje pewnie pierwszy zlodziej z brzegu - jesli stwierdzi, ze rower wart jest zachodu.

Jest kwestia: jakie zapiecie do roweru wartego X pln.

Jak masz wypasiony rower = smakolyk dla zlodzieja, to sie zbroisz bardziej niz jak masz rower wart np 100pln, na ktory zlodziej pewnie nawet nie rzuci okiem (po co ryzykowac dla tak malej wartosci).

1/10 to taka przenosnia - ktora oddaje stosunek wartosci wydanych na zabezpieczenia do wartosci zabezpieczanego przedmiotu.
Jeden ustali sobie na poziomie 10%, inny na poziomie 50% a jeszcze inny bedzie sie zbroil lub nigdy nie zostawi roweru w miejscu publicznym bez jakiejkolwiek opieki.

Data: 2014-05-15 17:11:31
Autor: Titus Atomicus

On 2014-05-15 15:39, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> [...]
Twojego 12-to letniego Abusa sforsuje pewnie pierwszy zlodziej z brzegu - jesli stwierdzi, ze rower wart jest zachodu.

Mam Abusa Granit-XPlusa
To wciaz jest ulock uwazany za nie do sforsowania w warunkach polowych.

[...]

Ale ja uwazam takie zalozenia za idiotyczne.
Kupujemy ulocka, ktory jest skuteczny.
Koniec.
Jak jestes grafikiem, i kupujesz program do grafiki, to tez uwazasz ze powinien kosztowac 1/10 czy iles tam ceny komputera?
Czy kupujesz taki, ktory spelni twoje wymagania?

lub nigdy nie zostawi roweru w miejscu publicznym bez jakiejkolwiek opieki.
No, ale o tym nie mowimy.
--
TA

Data: 2014-05-15 17:39:08
Autor: PeJot
W dniu 2014-05-15 17:11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Kupujemy ulocka, ktory jest skuteczny.
Koniec.

Wiara czyni cuda.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-05-15 18:18:51
Autor: Titus Atomicus
In article <ll2n2v$nh3$1@news.mm.pl>, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:

W dniu 2014-05-15 17:11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> Kupujemy ulocka, ktory jest skuteczny.
> Koniec.

Wiara czyni cuda.
No, to wierz sobie w swoja zasade 10%

A znasz jakas wiarygodny przypadek przeciecia solidnego ulocka czy lancucha?
Za to tu na preclu sa setki (na przestrzeni 10 lat) zalow ze 'rower mi ukradli'.
--
TA

Data: 2014-05-16 06:58:19
Autor: PeJot
W dniu 2014-05-15 18:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

A znasz jakas wiarygodny przypadek przeciecia solidnego ulocka czy
lancucha?

Nie znam. Za to youtube zna przypadki przecięcia obiektu, _do_ którego rower był przypięty hiper super duper ulockiem i odjechał spokojnie na pace samochodu.

BTW: kiedyś Straż Miejska założyła blokadę koła na samochód techniczny pogotowia gazowego. No i gazownicy posłużyli się palnikiem, bo taki mieli na stanie.

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-15 22:07:03
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-0CC1A6.17113115052014@node2.news.atman.pl...
Ale ja uwazam takie zalozenia za idiotyczne.
Kupujemy ulocka, ktory jest skuteczny.
Koniec.
-- TA
Musisz wiedzieć, że nie ma 100% zabezpieczeń. Do niedawna warunkiem dopuszczenia zamka do sprzedaży była możliwość jego otwarcia serwisowego!!! Jedyną gwarancją nieotwieralności są zamki, które wymagają więcej narzędzi do otwarcia niż mieści ich otwór na klucz, przy zachowaniu odporności na rozwiercanie. Ale tych nie wolno sprzedawać ze względu na zapewnienie otwarcia "serwisowego".  Więc zapomnij o 100% skutecznym U-locku a pisz o takim, którego złodziejom jeszcze nie chce się pokonywać, bo są inne łatwiejsze do pokonania.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2014-05-15 23:46:17
Autor: m
W dniu 15.05.2014 22:07, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:
Do niedawna warunkiem dopuszczenia zamka do sprzedaży była możliwość
jego otwarcia serwisowego!!!

Serio? Gdzie taki warunek jest zapisany? Ciekaw jestem jakimi słowami został zapisany taki idiotyzm.

p. m.

Data: 2014-05-16 03:25:02
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:537535a9$0$2362$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dotyczyło to tzw. zamków patentowych czyli chronionych patentem. Żeby patent uzyskać trzeba było mieć metodę otwarcia "serwisowego". Oczywiście nikt głośno nie krzyczy, że każdy zamek jest zaprojektowany tak by go można było otworzyć, bo to raczej słaba reklama. Nie słyszałem o sytuacji by jakiś producent zamka odmówił jego profesjonalnego otworzenia. Fakt, że to kosztuje, ale otwierają zamki drzwiowe,  szafy pancerne, sejfy a nawet skarbce bankowe, oczywiście ich produkcji. Nie wiem jak to dokładnie jest teraz, ale widziałem kiedyś odmowę rozpoczęcia procesu patentowego ze względu na brak możliwości otwarcia zamka inaczej niż kluczem.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2014-05-16 04:12:26
Autor: Titus Atomicus
Dobry U lock bez przesady z ceną
In article <ll3pil$tll$1@node2.news.atman.pl>,
 Jarosław Augustyniak vel Kot Bury <kot_bury@o2.pl> wrote:

> [...]

Dotyczyło to tzw. zamków patentowych czyli chronionych patentem. Żeby patent uzyskać trzeba było mieć metodę otwarcia "serwisowego". Oczywiście nikt głośno nie krzyczy, że każdy zamek jest zaprojektowany tak by go można było otworzyć, bo to raczej słaba reklama. Nie słyszałem o sytuacji by jakiś producent zamka odmówił jego profesjonalnego otworzenia. Fakt, że to kosztuje, ale otwierają zamki drzwiowe,  szafy pancerne, sejfy a nawet skarbce bankowe, oczywiście ich produkcji. Nie wiem jak to dokładnie jest teraz, ale widziałem kiedyś odmowę rozpoczęcia procesu patentowego ze względu na brak możliwości otwarcia zamka inaczej niż kluczem.

He, he i sadzisz ze zlodzeje rowerowi maja dostep do takiej wiedzy i dysponuja takimi umiejetnosciami?
Zeby potem sprzedawac ukradzione rowery na gieldzie w Slomczynie po 200zl sztuka?
--
TA

Data: 2014-05-16 13:04:24
Autor: AL
On 2014-05-16 04:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

He, he i sadzisz ze zlodzeje rowerowi maja dostep do takiej wiedzy i
dysponuja takimi umiejetnosciami?
Zeby potem sprzedawac ukradzione rowery na gieldzie w Slomczynie po
200zl sztuka?

materiały dostępne dla każdego:
https://www.youtube.com/watch?v=R2r07NN21vM
https://www.youtube.com/watch?v=QXl7mzBMEB8

Data: 2014-05-16 04:09:13
Autor: Titus Atomicus
Dobry U lock bez przesady z ceną
In article <ll36ue$c1l$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

Musisz wiedzieć, że nie ma 100% zabezpieczeń. Do niedawna warunkiem dopuszczenia zamka do sprzedaży była możliwość jego otwarcia serwisowego!!! Jedyną gwarancją nieotwieralności są zamki, które wymagają więcej narzędzi do otwarcia niż mieści ich otwór na klucz, przy zachowaniu odporności na rozwiercanie. Ale tych nie wolno sprzedawać ze względu na zapewnienie otwarcia "serwisowego".  Więc zapomnij o 100% skutecznym U-locku a pisz o takim, którego złodziejom jeszcze nie chce się pokonywać, bo są inne łatwiejsze do pokonania.

Obawiam sie, ze nie zrozumiales.
Ja nie twierdze ze takiego Abusa Granit X-Plusa w ogole nie mozna sforsowac.
Sadze natomiast, ze nie mozna tego zrobic na szybko w warunkach polowych z narzedziami i umiejetnosciami, jakimi dysponuja zlodzieje rowerowi.
I w takim znaczeniu jest to ulock skuteczny. --
TA

Data: 2014-05-17 16:34:07
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-2DFE61.04091316052014@node2.news.atman.pl...
> [...]

z narzedziami i umiejetnosciami, jakimi dysponuja zlodzieje rowerowi.
I w takim znaczeniu jest to ulock skuteczny.

Rozumiem więc, że Twoja definicja skutecznego zabezpieczenia jest taka:

"Za skuteczne uważamy zabezpieczenie, którego nie można otworzyć lub w inny sposób pokonać,
 na szybko w warunkach polowych narzędziami i umiejętnościami, jakimi dysponują złodzieje rowerowi."

I tu się z Tobą zgadzam, bo ja definiuję to praktycznie tak samo. Różni nas praktyczne podejście do tego jak to zrobić. Ty przyjmujesz, że ten cel osiąga się drogim markowym zabezpieczeniem, ja zaś uważam, że są inne równie skuteczne drogi. Do takich należą każde nietypowe zabezpieczenia na otwarcie, których złodziej nie jest przygotowany sprzętowo i technicznie, nawet jeżeli są niezbyt drogie i wykonane z materiałów średniej jakości. Za najlepsze uważam zawsze użycie dwóch zabezpieczeń nawet słabej jakości ale wymagających różnych narzędzi.. To ostatnie polecił mi gość, który być może wykonywał ten fach, może nie co do rowerów ale mieszkań i samochodów.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2014-05-17 19:43:47
Autor: Titus Atomicus
Dobry U lock bez przesady z ceną
In article <ll7s66$pdd$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

I tu się z Tobą zgadzam, bo ja definiuję to praktycznie tak samo. Różni nas praktyczne podejście do tego jak to zrobić. Ty przyjmujesz, że ten cel osiąga się drogim markowym zabezpieczeniem, ja zaś uważam, że są inne równie skuteczne drogi. Do takich należą każde nietypowe zabezpieczenia na otwarcie, których złodziej nie jest przygotowany sprzętowo i technicznie, nawet jeżeli są niezbyt drogie i wykonane z materiałów średniej jakości. Za najlepsze uważam zawsze użycie dwóch zabezpieczeń nawet słabej jakości ale wymagających różnych narzędzi.. To ostatnie polecił mi gość, który być może wykonywał ten fach, może nie co do rowerów ale mieszkań i samochodów.

Nie, no, po co sie ograniczac?
Moze zastosowac 4 rozne zabezpieczenia?

Tylko, ze placac za drogiego markowego ulocka place nie tylko za bepieczenstwo ale rowniez za wygode takiego rozwiazania.
--
TA

Data: 2014-05-16 12:49:51
Autor: AL

On 2014-05-15 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

OK, jest dobry,
ale dla chcacego .... nawet nie trzeba go niszczyc:
https://www.youtube.com/watch?v=JsRnqThYxcE

(tym sie mniej rzuca w oczy niz z pilka czy mega kleszczami

Data: 2014-05-19 03:49:34
Autor: rmikke
Dobry U lock bez przesady z ceną
W dniu czwartek, 15 maja 2014 07:10:55 UTC+2 użytkownik z napisał:

Nad moim rowerem czuwa m�j ksi�gowy.
Doradzi� mi �eby warto�� roweru nie przekracza�a 200 z�.
Nie przypinam :-)

Jakiś czas temu (no, parę lat) ktoś tu opisywał pozostawienie
niezapiętego roweru w lesie, na 40 minut. Pordzewiałego
i z pękniętą ramą. I tak zginął.
Złomiarze biorą, jak leci...

Data: 2014-05-18 00:28:08
Autor: Wojciech
Dobry U lock bez przesady z ceną

w czym jest gorszy taki U-Lock marki Kross za 51 zł od takiego
Abusa - ?

Zapytaj może w czym jest gorszy Boeing 747 od sparciałej motolotni.
Kross to chłam klasy makrokesz. Zaraz usłyszę wyrazy oburzenia ale powtarzam MAKROKESZ.
Moje spotkania z Krossem:
1 Rower dziecinny - podstawowe błędy konstrukcyjne, w jednobiegowym rowerku łańcuch idzie pod takim przekosem że spada na każdej nierówności
2 "Dorosłe górale" - w owych czasach topowy model aktualnej kolekcji. Dwa egzemplarze, damka i męski, jeden kupiony na mazurach drugi w warszawskim salonie firmowym. W obydwu dętki tak sparciałe że rozłaziły się same.
3 Warszawski salon firmowy - kierownik salonu nie ma zielonego pojęcia o rowerach (nie zna nawet kolejności grup Shimano), więcej jest matołem nie potrafiącym policzyć rat.
4 Ostatnio widziałem budżetowego Krossa - oczywiście tarczówki ale ..... tarcze przykręcone odwrotnie.

Taka firma nawet jak wypuści karbonowy model na pełnym XTR to strach na czymś takim wyjechać poza miasto. Dętka/opona może się rozleść, suport może okazać się indyjskim "odpowiednikiem" a w piastach XTRowski może być tylko korpus, nie zdziwił bym się gdyby do napędu 10-tki założyli łańcuch od 8-ki. Po tak dziadowskiej firmie można się wszystkiego spodziewać.

Data: 2014-05-16 04:14:06
Autor: Titus Atomicus

On 2014-05-14 12:32, gomspam@gmail.com wrote:

> W Decathlonie mają teraz w dobrej cenie (99,99 PLN) u-lock Abus U-Mini.

> [...]

O, podobne robi Trelock.
--
TA

Data: 2014-05-14 12:33:14
Autor: Zdzichu Pi
Dobry U lock bez przesady z ceną

a ktory otwierasz dlugopisem ? probuje, probuje i ni cholery nie moge takiego za 35,99 :)

Data: 2014-05-14 05:34:39
Autor: WS
Dobry U lock bez przesady z cenďż˝
W dniu środa, 14 maja 2014 12:33:14 UTC+2 użytkownik Zdzichu Pi napisał:
a ktory otwierasz dlugopisem ? probuje, probuje i ni cholery nie moge takiego za 35,99 :)

Byla kiedys taka mala aferka ;)
http://www.rowery.org.pl/ulocki.html

WS

Data: 2014-05-14 15:08:17
Autor: Poldek
WS wrote:
[...]

Mam zapięcie Kryptonite z zamkiem cylindrycznym. To nie jest U-Lock, tylko taka gruba lina. Kupiłem to w 2003 roku. Jak dziś pamiętam, że dałem wtedy 250 zł, czyli sporo. Po paru latach używania przeczytałem o sposobie z bicem i akcji wymiany zapięć Kryptonite. Wysłałem do nich maila. Odpisali mi po 2 tygodniach, że akcja została zakończona 2 lata wcześniej, ale wyjątkowo mogą mi przysłać podobne zapięcie z inną wersją zamka. Podałem adres do wysyłki i po miesiącu otrzymałem przesyłkę z USA, w środku zapięcie oparte na nieco cieńszej linie i innym zamku - nie cylindrycznym. Używałem tego kolejne kilka lat, aż którejś nocy złodziej przeciął je i ukradł mi rower. Mam nadzieję, że urzekła Was moja historia.

Data: 2014-05-14 15:42:20
Autor: Zdzichu Pi
Dobry U lock bez przesady z cen?
jednym slowem przez te lata mogles uzywać najtanszej linki za 10 zl i na jedno by wyszlo ;)

Data: 2014-05-14 06:54:57
Autor: Ignac
Dobry U lock bez przesady z cen?
W dniu środa, 14 maja 2014 15:42:20 UTC+2 użytkownik Zdzichu Pi napisał:

jednym slowem przez te lata mogles uzywaďż˝ najtanszej linki za 10 zl i na jedno by wyszlo ;)

Lub tańsz opcja,duża agrafka z drutu,samodzielnie zrobiona.
Przypina,super!

Data: 2014-05-14 21:29:39
Autor: Poldek
Dobry U lock bez przesady z cen?
On Wed, 14 May 2014 15:42:20 +0200, "Zdzichu Pi" <pizdzi@chu.com> wrote:
jednym slowem przez te lata mogles uzywaĂŚ najtanszej linki za 10 zl
i na
jedno by wyszlo ;)

Pewnie bym jednak nie przejeździł tych paru lat.
Znajoma miała pozytywny stosunek do świata, zostawiła rower - zresztą żaden bajer, tylko samoróbkę ze szrotów - na 5 minut bez zapięcia i jak wróciła, to już go nie było.

Data: 2014-05-15 13:17:01
Autor: AL
On 2014-05-14 11:28, Poldek wrote:

Jest jakiś U lock, którego nie da się otworzyć długopisem BIC i nie
kosztuje fortuny? Powiedzmy do 100 zł, a chętnie mniej.

Jakieś opinie na temat U locka firmy Kross za 51 zł - w czym jest gorszy
od innych, droĹźszych?

co z tego, ze bedzie U-Lockc z super stali, ze zamek nie bedzie cylindryczny a przestrzenny, skoro mozna otworzyc takie zapiecie i go nie uszkodzic - o tak:
https://www.youtube.com/watch?v=EiLSj84sGPQ

Data: 2014-05-15 22:16:15
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ll27nc$4ku$1@dont-email.me...
On 2014-05-14 11:28, Poldek wrote:

[...]

Bo widzisz, Abusa każdy szkolony agent wywiadu dawnego bloku wschodniego otwiera :). Gerdy już nie, bo go szkolili do włamywania się na zachodzie a nie u nas. Teraz "dziadkowie" na emeryturze dorabiają do renty sprzedając takie proste patenty na "super zamki" z zachodu.