Dobry UPS do kilku maszyn

Data: 2011-10-27 09:47:21
Autor: Niteczka
Dobry UPS do kilku maszyn
Hej. Od razu przyznam się, że z UPSami nigdy do tej pory się nie zetknęłam, proszę więc o wyrozumiałość gdy palnę jakąś straszną głupotę ;)
Rodzice kupili domek pod miastem, przeprowadziliśmy się i niestety zdarzają się tu krótkotrwałe wyłączenia prądu na 2-5 minut. Denerwujące jest to wówczas gdy się coś robi na komputerze a tu nagle totalne zaciemnienie i wszysto się wyłącza :) Albo nawet gdy zaprogramuję TV playera a po przerwie prądu muszę go od początku programować bo dawne ustawienia poszły do aniołków ;)

Czytałam, że dobrym rozwiązaniem jest jakiś mocny UPS. Taki, do którego mogłabym podłączyć rozgałęziacz, albo taki który miałby 5-6 wyjść do których mogłabym podłączyć np. komputer, monitor, TV playera, drukarkę i jeszcze jakieś drobne urządzenie. Tak żeby przy wszystkich tych urządzeniach trzymał prąd przez 10 minut (a jakby było więcej to jeszcze lepiej). Czy moglibyście polecić mi urządzenie spełniające takie warunki. Cena do 2000 zł. Będę naprawdę bardzo, bardzo wdzięczna.

Buziaki,
Niteczka

Data: 2011-10-27 12:04:54
Autor: Vituniu
Dobry UPS do kilku maszyn
Czytałam, że dobrym rozwiązaniem jest jakiś mocny UPS.
Taki, do którego mogłabym podłączyć (...)
komputer,

jaki?

monitor,

jaki?

TV playera,

jakiego?

drukarkę

jaką? (i po co w ogole?)

i jeszcze jakieś drobne urządzenie

jakie?

Tak żeby przy wszystkich tych urządzeniach trzymał
prąd przez 10 minut (a jakby było więcej to jeszcze lepiej).

Na (pierwszy z brzegu) przyklad Ever Sinline 1200
za polowe wymienionej przez Ciebie kwoty.
Wg. producenta 780W i 10 minut przy obciazeniu 50%.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Aha - na wszelki wypadek zaloz od razu kosztorys
przewidujacy wymiane akumulatorow co jakies 2 lata.

Data: 2011-10-27 13:43:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dobry UPS do kilku maszyn
Dnia 2011-10-27, o godz. 12:04:54
"Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał(a):

> drukarkę

jaką? (i po co w ogole?)

Właśnie - po co drukarkę? Nie wiem jak obecnie ale kiedyś np. był zakaz
podłączania laserów pod UPS-ów bo brały w chwili wydruku tak duży
impuls prądowy że wywalało bezpieczniki.

Na (pierwszy z brzegu) przyklad Ever Sinline 1200
za polowe wymienionej przez Ciebie kwoty.
Wg. producenta 780W i 10 minut przy obciazeniu 50%.

Ja bym powiedział że jak są zaniki 2-3 to każdy właściwie tylko żeby
miał sterowanie i potrafił zamknąć komputer jak prądu nie będzie dłużej.

Aha - na wszelki wypadek zaloz od razu kosztorys
przewidujacy wymiane akumulatorow co jakies 2 lata.

Jak nie od producenta to nie jest specjalnie drogo - kilkadziesiąt
złotych dla niedużego modelu.

Zdrówko

Data: 2011-10-27 14:12:52
Autor: Vituniu
Dobry UPS do kilku maszyn
Właśnie - po co drukarkę? Nie wiem jak obecnie ale kiedyś np.
był zakaz podłączania laserów pod UPS-ów bo brały w chwili
wydruku tak duży impuls prądowy że wywalało bezpieczniki.

Nadal jest... jak grzalka potrzebuje 1,5 kW i ktos
nieopatrznie kliknie "drukuj" to nie ma przebacz... ;)

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-10-27 14:21:28
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dobry UPS do kilku maszyn
Dnia 2011-10-27, o godz. 14:12:52
> [...]

Nadal jest... jak grzalka potrzebuje 1,5 kW i ktos
nieopatrznie kliknie "drukuj" to nie ma przebacz... ;)

No chyba że masz solidny UPS. Mój Fideltronik ARES 3000 czajnik
elektryczny wytrzymuje to i drukarkę powinien. od razu - nie ja go tak
testowałem a osoba która to zrobił dostała opieprz. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-10-27 14:37:28
Autor: MC
Dobry UPS do kilku maszyn
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20111027134311.1ef77f21babcia-workstation...

Właśnie - po co drukarkę? Nie wiem jak obecnie ale kiedyś np. był zakaz
podłączania laserów pod UPS-ów bo brały w chwili wydruku tak duży
impuls prądowy że wywalało bezpieczniki.

Zakaz dalej obowiązuje, nawet jeśli w specyfikacji laserówki pisze, że pobiera 400W to jest to moc średnia.  Chwilowa może być wyższa. Z atramentówkami nie ma takiego kłopotu.

[...]

To jest cenna uwaga, bo wiele osób myśli, ze UPS służy do pracy, tym czasem on ma tylko zamknąć komputer żeby nie pogubić danych.

Data: 2011-10-27 17:34:07
Autor: Irokez
Dobry UPS do kilku maszyn
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:j8bjad$7c5$1node2.news.atman.pl...

[...]

Ja tam wolę aby skończył nagrywanie płyty DVD a potem zamknął.

--
Irokez

Data: 2011-10-27 12:09:02
Autor: Marrcino
Dobry UPS do kilku maszyn
W dniu 2011-10-27 11:47, Niteczka pisze:
[...]

Ja bym nie przesadzał z ta ceną 2000, bo jeżeli masz drukarkę laserową to i duży Ci wiele nie pomoże. Według mnie wystarczy coś takiego:

http://www.qblack.pl/protection-station-800-usb-din-o_156085.html

(od razu mówię, że firmy nie reklamuję i ni cholery jej nie znam)

na stronie producenta: http://powerquality.eaton.com/61082.aspx?CX=65

Fajny, niedrogi masz od razu 4 gniazdka z podtrzymaniem i 4 filtrujące (np. dla drukarki) podtrzymuje podobno 30min i jest duzo tanszy od np UPSów APC.

Data: 2011-10-27 12:30:17
Autor: Vituniu
Dobry UPS do kilku maszyn
(...) podtrzymuje podobno 30min

Nie zgadza mi sie przelicznik kilogram UPSa na minute podtrzymania ;)

Z reszta - Wegrzy testowali i pod obciazeniem 230W padl po niecalych 5
minutach.

podsumowanie testu:
http://pcworld.hu/apix/1001/teszt1.png
sam test:
http://pcworld.hu/szunetmentes-tapegysegek-tesztje-20100103.html?p=3

Jezyk barbarzynski, ale gdyby ktos mial potrzebe, to google daja rade ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Tak poza wszystkim - niezbyt latwo jest znalezc UPSa o niekoniecznie
wysokiej mocy maksymalnej, ale za to z pojemna bateria akumulatorow.

PPS:
Sinline 1200, ktorego wzmiankowalem, wazy cos tak z 15 KG ;)

Data: 2011-10-27 12:45:10
Autor: Niteczka
Dobry UPS do kilku maszyn
Marrcino <niema@niczego.pl> napisał(a):
> [...]

Fajny, niedrogi masz od razu 4 gniazdka z podtrzymaniem i 4 filtrujące (np. dla drukarki) podtrzymuje podobno 30min i jest duzo tanszy od np UPSów APC.

Dzięki. A co myślicie o czymś takim:
http://allegro.pl/apc-smart-ups-1500va-lcd-230v-od-deligo-fv-i1883016546.html

I jeszcze jedno pytanie: jak oglądam te wszystkie UPSy, które polecacie to jak widzę większość ma gniazda wyjściowe takie jak do komputera. A ja chciałabym podłączyć np. małego TV playera, który ma zwykłą wtyczkę do kontaktu. Czy jest jakaś przejściówka między wyjściem typowym dla zasilacza komputerowego a zwykłym gniazdkiem elektrycznym?

Niteczka

Data: 2011-10-27 15:13:51
Autor: RemeK
Dobry UPS do kilku maszyn
Dnia Thu, 27 Oct 2011 12:45:10 +0000 (UTC), Niteczka napisał(a):

[...]

Taka przejsciowke zrobi Ci dowolny brat/ojciec/kolega/maz/znajomy*, bo to
wymaga tylko kupienia listwy z gniazdami (samej listwy, bez kabla, koszt
kilku PLN) i kabla "komputerowego", ktory nalezy uciac i wmontowac do
wspomnianej listwy, czas realizacji 20 minut.

ps. kabel nie jest dokladnie taki jak do komputera, bo do komputera jest
wtyk zenski, a tu ma byc meski, kiedys takie kable stosowano do zasilania
monitora z zasilacza komputera, przykladowa aukcja (ale mozna kupic sporo
taniej niz tu):
http://allegro.pl/kabel-tracer-zasilajacy-przedluzacz-3-m-15818-i1874990505.html

* - potrzebne zostawic

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-10-27 18:39:32
Autor: ToMasz
Dobry UPS do kilku maszyn

Dzięki. A co myślicie o czymś takim:
http://allegro.pl/apc-smart-ups-1500va-lcd-230v-od-deligo-fv-i1883016546.html
jeśli ty chesz tym zasilić pół domu, to kup takiego starego upsa (jakikolwiek smart i wpakuj mu dwa akumulatory z malucha

[...]
tak. kupujesz przedłużacz typu listwa i kabel do komputera. obcinasz koniec kabla , rozkręcasz listwę i podpinasz kabelki.

ToMasz

Data: 2011-10-27 20:41:49
Autor: sumar
Dobry UPS do kilku maszyn
Niteczka:

[...]

Oczyviście, że jest. Nie viem dlaczego inni proponują samodzielne vykonanie,
szczególnie kobiecie. Oto link:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=listwa+ups&category=4718

Data: 2011-10-28 09:26:42
Autor: Artur\(m\)
Dobry UPS do kilku maszyn

Użytkownik "sumar" <sumar@onet.eu> napisał w wiadomości news:sumar.1319740846news.solani.org...
Niteczka:

[...]

Nie kobiecie
"Taka przejsciowke zrobi Ci dowolny brat/ojciec/kolega/maz/znajomy"
Choć łatwiej kupić.

Data: 2011-10-30 13:45:00
Autor: jerzu
Dobry UPS do kilku maszyn
On Thu, 27 Oct 2011 20:41:49 +0200, sumar <sumar@onet.eu> wrote:

Oczyviście, że jest. Nie viem dlaczego inni proponują samodzielne vykonanie,
szczególnie kobiecie. Oto link:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=listwa+ups&category=4718

http://allegro.pl/przedluzacz-rozgaleziacz-listwa-do-ups-3xgn-0-i1856517795.html
35 zł za coś, co można zrobić mieszcząc się spokojnie w 15 zł.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-30 17:23:13
Autor: sumar
Dobry UPS do kilku maszyn
jerzu:

http://allegro.pl/przedluzacz-rozgaleziacz-listwa-do-ups-3xgn-0-i1856517795.html
35 zł za coś, co można zrobić mieszcząc się spokojnie w 15 zł.

Ja bym tego nie kupił, wszystko robię sam. Ale czy myślisz, że dla osoby,
która się na tym nie zna, a do tego lekką ręką wydaje 2000 zł na UPS-a,
ma to znaczenie?

Data: 2011-10-31 12:35:38
Autor: jerzu
Dobry UPS do kilku maszyn
On Sun, 30 Oct 2011 17:23:13 +0100, sumar <sumar@onet.eu> wrote:

Ja bym tego nie kupił, wszystko robię sam. Ale czy myślisz, że dla osoby,
która się na tym nie zna, a do tego lekką ręką wydaje 2000 zł na UPS-a,
ma to znaczenie?

Ma, nie ma. Nie wiem. Chodziło mi o coś innego.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-28 10:10:53
Autor: T.F.
Dobry UPS do kilku maszyn
Użytkownik "Niteczka" ...

Dzięki. A co myślicie o czymś takim:
http://allegro.pl/apc-smart-ups-1500va-lcd-230v-od-deligo-fv-i1883016546.html

Doskonaly.
Nie moge powiedziec zlego slowa.

Aktualnie uzywamy 40 szt. takich UPS'ow
(pod kazdy podpinamy: serwer z Core2Quad+5xHDD, router (PC), switch, 2x DSL, monitor)

I daje rade.

PS:
Minusem jest cena.

--
T.F.

Data: 2011-10-27 12:24:05
Autor: Sławek Maculewicz
Dobry UPS do kilku maszyn
Dnia 27-10-2011 o 11:47:21 Niteczka <aga.nitecka@wytnij.gazeta.pl>  napisał(a):

[...]

Jaki komputer, jaki monitor? Drukarka mam nadzieję nie laserowa?

Jeśli może być używany, to celowałbym w coś takiego:
http://allegro.pl/ups-apc-smart-1500va-usb-bateria-ok-fv-gw-i1863449681.html

A jeśli nowy, to np.:
http://www.agito.pl/zasilacze-ups/fideltronik-lupus-ki-2000-sinus.0.406693.html

Trochę przesadziłem z mocą - będzie z zapasem.
Jakby policzyć moc pobieraną przez Twoje urządzenia, pewnie dałoby się  dobrać tańsze modele...
--
Brak sygnaturki.

Data: 2011-10-28 00:16:38
Autor: BQB
Dobry UPS do kilku maszyn
[...]

Mam Ever Sinline 1200, testowałem z komputerem AMD 3000+@2800 MHz 4GB RAM, 3 HDD, grafika ATI HD 3850 GDDR4 + 2 DVDRW, podłączony monitor AOC 19" + głośniki Genius SW 5.1 Home Theater http://www.dzikie.net/index.php?art=genius_sw51_ht&full=true&cpage=1 http://pobieralnia.webd.pl/genius ustawione na około 50% przy odtwarzaniu jakiegoś pliku mpeg2 z dużą ilością muzyki na tym zasilaczu wytrzymał 43 minuty.

Dobry UPS do kilku maszyn